Українська мова 6 клас
Тестові завдання з теми «Іменник»
(з використанням фразеологізмів)
А). Ангельське терпіння.
Б). Байдики бити.
В). Викинути з голови.
Г). За милу душу.
А). Битися як горлиця.
Б). Битися як птах у клітці.
В). Аж волосся дибки стало.
Г ). Вставляти палиці в колеса.
А). Горобина ніч.
Б). Ведмежа послуга.
В). Впадати в око.
Г). Блудити словами.
4. Знайти рядок, у якому є іменник ІV відміни.
А). Дірка без бублика.
Б). Де Макар телят не пас.
В). Закрутилося колесо.
Г). За милу душу.
5. Знайти рядок, у якому іменник стоїть у родовому відмінку.
А). Згущувати фарби.
Б). Дірка без бублика.
В). Зробити великі очі.
Г). За холодну воду не братися.
6. Знайти рядок, у якому іменник стоїть у давальному відмінку.
А). Передати куті меду.
Б). Перегнути палицю.
В). Пошитися в дурні.
Г). Прикусити язика.
7. Знайти рядок, у якому іменник стоїть у орудному відмінку.
А). Яблуку ніде впасти.
Б). Як медом мастити.
В). Як по писаному.
Г). Пекти раків.
8. Знайти рядок, у якому іменник стоїть у знахідному відмінку.
А). На голові ходити.
Б). Ні за цапову душу.
В). Обвести навколо пальця.
Г). Лебедина пісня.
9. Знайти рядок, у якому є іменник, що означає назву істоти.
А). Як сніг на голову.
Б). Як баран на нові ворота.
В.) Руки опускаються.
Г). Розпустити пір’я.
10. Знайти рядок, у якому є іменник чоловічого роду.
А).По струні ходити.
Б). Душа в душу.
В). Заварити кашу.
Г). Як собака на сіні.
11. Знайти рядок, у якому є іменник І відміни , що належить до
мішаної групи.
А). На вербі груші.
Б). Вибити з колії.
В). До певної міри.
Г). Накивати п’ятами.
12. Знайти рядок, у якому є іменник ІІ відміни, що належить до
м’якої групи.
А). П’яте колесо у возі.
Б). Камінь спотикання.
В). Набрати води в рот.
Г). Манна небесна.
Завдання № 1
Установити відповідність
між фразеологізмами та їх значенням
є). Несподівано, раптово.
Завдання № 2
Із фразеологізмів (завдання №1) виписати іменники і провідміняти
їх за відмінками.
Оцінювання: максимальна кількість балів за тести – 12, за завдання №1—6, за завдання № 2 – 6. 24 : 2 = 12б.
Урок
Використання фразеологізмів під час проведення тестування є дуже доречним. Воно дає можливість учням доторкнутися до перлин української мови, збагатити свій словниковий склад; використовуючи фразеологізми, влучно і дотепно висловлювати свої думки, розвиває пам’ять, логічне мислення.