Тиждень математики для учнів 5 - 9 класів

Про матеріал

Дані заходи спрямовані на розвиток творчої особистості, мають винятково важливе виховне й навчальне значення. Велику користь для розвитку творчої особистості школяра можуть відіграти різні форми позакласної, зокрема гурткової роботи, а саме – створення та інсценування математичних КВК, різноманітних інтелектуальних ігор, вистав математичного змісту, фестивалів, шоу, подорожей, ярмарків тощо.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

        

 

 

                 

Підготувала:

вчитель математики

Горбачевська А. Г.

 

 

 

 

 

 

 

ОГОЛОШЕННЯ

 

З 12 по 16 квітня відбудеться тиждень математики.

 

План тижня:

 

  1. 13 квітня – «Математичне кафе».
  2. 14 квітня – конкурс на кращу математичну газету.
  3. 16 квітня – «Математичний КВК».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вступ

 

Як відомо, головною роботою школярів є навчання. На уроках у школі вони оволодівають загальним для всіх набором знань, умінь і навичок. Зовні діти на уроках активні. Однак учитель не може проникнути у світ дитячих думок на уроках.

Учитель детально і правильно викладає зміст навчального матеріалу, однак деякі учні його не слухають; інші слухають, але не заглиблюються в суть почутого – тому ані ті, ані інші не можуть засвоїти цей навчальний матеріал. Звичайно, можна змусити учнів виконувати завдання з переробки вивченого матеріалу – для цього є чимало способів. У багатьох випадках такі учні заучують уроки, списують з дошки розв’язання задач, але таке виконання завдань не приносить користі, а швидше завдає шкоди.

Для розвитку творчих здібностей до математики необхідно вийти за межі самої математики й розвивати у дитини загальнокультурні інтереси, зокрема, наприклад, інтерес до мистецтва. Математичний розвиток людини неможливий без підвищення рівня загальної культури. Необхідно прагнути всебічного, гармонійного розвитку особистості. Однобічний розвиток здібностей не сприяє успіху в математичній діяльності. Велику користь для розвитку творчої особистості школяра можуть відіграти різні форми позакласної, зокрема гурткової роботи, а саме – створення та інсценування математичних КВК, різноманітних інтелектуальних ігор, вистав математичного змісту, фестивалів, шоу, подорожей, ярмарків тощо.

Математичні знання часто виявляються формальними і такими, що не користуються попитом. Однак усвідомлені знання можуть отримати усі діти, якщо розвивати у них не стільки пам’ять, скільки творче мислення. Не будь-яка інформація є знаннями, та будь-яке знання є інформацією.

Підготовка та проведення вищезгаданих заходів гурткової роботи, спрямованих на розвиток творчої особистості, має винятково важливе виховне й навчальне значення. До їх проведення слід залучати не лише гуртківців, а й усіх учнів класу. Щоб забезпечити успіх заходу, форму його проведення, тематику, завдання слід добирати так, щоб вони відповідали інтересам, навчальним можливостям та інтелектуальному рівню усіх учнів класу, з тим, щоб цей захід був цікавий кожному. Звісно, гуртківці мають брати активну участь у підготовці та проведенні заходу, бути його головними дійовими особами.

 

 

 

 

 

 

 

 

Меню

 

  • Салат «Цікавинка» під соусом із загадок.
  • Борщ «Щойно з печі» (зі сметаною, до речі).
  • «Від нашого столу – вашому столу».
  • Рагу «З логічних цікавинок з гострими приправами із уваги і мислення».
  • Десерт «Морозиво зі збитими числами з начинкою з геометричних фігур».
  • «Мезим – шлунку добре з ним».
  • Фірмова страва (за рахунок закладу): «Математичний рулет з начинкою із кмітливості і дотепності».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Меню

 

  • Салат «Цікавинка» під соусом із загадок.
  • Борщ «Щойно з печі» (зі сметаною, до речі).
  • «Від нашого столу – вашому столу».
  • Рагу «З логічних цікавинок з гострими приправами із уваги і мислення».
  • Десерт «Морозиво зі збитими числами з начинкою з геометричних фігур».
  • «Мезим – шлунку добре з ним».
  • Фірмова страва (за рахунок закладу): «Математичний рулет з начинкою із кмітливості і дотепності».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Меню

 

  • Салат «Цікавинка» під соусом із загадок.
  • Борщ «Щойно з печі» (зі сметаною, до речі).
  • «Від нашого столу – вашому столу».
  • Рагу «З логічних цікавинок з гострими приправами із уваги і мислення».
  • Десерт «Морозиво зі збитими числами з начинкою з геометричних фігур».
  • «Мезим – шлунку добре з ним».
  • Фірмова страва (за рахунок закладу): «Математичний рулет з начинкою із кмітливості і дотепності».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 «Шеф - кухар»                    «Офіціант»

 

  

 

 «Офіціант»                          «Офіціант»

 

 

 

«Офіціант»  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Бухгалтерська контора»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Смачного!»

 

 

 

 

 

 

 

«Смачного!»

 

 

 

 

 

 

 «Стіл замовлено»

 

 

 

 

 

 

«Стіл замовлено»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Добре засвоюються лише ті знання, які вживаються з апетитом»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 команда

- пристрій, за допомогою якого креслять коло;

- чайник, що закипів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 команда

- пристрій, за допомогою якого вимірюють температуру повітря;

- машина, що не заводиться.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

МАТЕМАТИЧНЕ КАФЕ

 

Мета: активізувати діяльність учнів; розвивати вміння формулювати й викладати думки, моделювати ситуацію; розвивати творчий інтерес до математики; розвивати кругозір учнів; виховувати стійкість, винахідливість, допитливість.

 

Програма проведення заходу

І. Вступ.

ІІ. Привітання команд (назва, девіз, емблема).

ІІІ. Конкурсні завдання.

ІV. Підбиття підсумків.

 

Для проведення даного заходу в навчальному кабінеті створюємо атмосферу, що відповідає тій, яка панує в кафе.

Зазделегідь підготовуємо скатертини, серветки, підноси, свічки, музику.

На кожному столику, за якими будуть сидіти команди, поставити знак «Стіл замовлено». У ролі ведучих – вчителі, що тимчасово виконують роль «Шеф-кухарів». Допомагають їм два офіціанти (учні класу).

На столі журі – напис: «Бухгалтерська контора».

Перед входом до кабінету – зали кафе – напис: «Добре засвоюються лише ті знання, які вживаються з апетитом».

 

Меню

  • Салат «Цікавинка» під соусом із загадок.
  • Борщ «Щойно з печі» (зі сметаною, до речі).
  • «Від нашого столу – вашому столу».
  • Рагу «З логічних цікавинок з гострими приправами із уваги і мислення».
  • Десерт «Морозиво зі збитими числами з начинкою з геометричних фігур».
  • «Мезим – шлунку добре з ним».
  • Фірмова страва (за рахунок закладу): «Математичний рулет з начинкою із кмітливості і дотепності».

 

 

 

 

 

 

 

 

ХІД ЗАХОДУ

 

І. Вступ

 

(Звучить музика)

 

З тих пір, як білий світ існує,

Нема людини, яка знань не потребує,

В усі часи народи світу

До знань тягнулись, до освіти.

 

- Ми раді вітати усіх присутніх у цій залі. Вітаємо тих, хто любить математику, хто вивчає математику, хто захоплюється нею.

Ми обіцяємо, що ви з приємністю проведете свій час. Ви будете у захваті від наших ексклюзивних страв.

Усім смачного!

 

(Офіціанти ставлять на столи команд таблички з написом «Смачного!»)

 

- У нашому раціоні ви зможете знайти низькокалорійні страви, гарячі та холодні закуски, незабутні напої та десерти.

Дозвольте, шановні відвідувачі, дізнатися, хто ви, як зветеся, якою мовою володієте і як збираєтеся розраховуватися.

 

ІІ. Привітання команд

 

Команди представляють своє домашнє завдання – назву команди, девіз, привітання.

Далі відбувається замовлення страв із запропонованого меню.

 

ІІІ. Конкурсні завдання

 

  1. Салат «Цікавинка» під соусом із загадок.

Я ставлю командам по черзі запитання. Команди мають можливість відповісти на питання суперника у разі, якщо представники іншої груп помилилися.

 

Питання

  • Що відрізняє один поїзд від іншого з точки зору математики? (Номер поїзда)
  • Без чого не можуть обійтися мисливці, барабанщики й математики? (Без дробу)
  • Що є у кожного слова, рослини і рівняння? (Корінь)
  • Яку формулу прославили Фанкіо, Лауда, Прост, Шумахер? («Формулу – 1»)
  • Яку геометричну фігуру використовують для покарання дітей? (Кут)
  • Як геометрична фігура товаришує із Сонцем? (Промінь)
  • Яку форму має президентський кабінет у Білому Домі США? (Овальну)
  • Яка фігура є основою будь-якої сніжинки? (Шестикутник)
  • Геометирчне тіло з Єгипту. (Піраміда)
  • Географічний конус. (Вулкан)

 

2. Борщ «Щойно з печі» (зі сметаною, до речі).

Я пропоную  набори чисел. Ваше  завдання – якнайшвидше

встановити, чим особливе кожне з цих чисел.

Відповідає команда, учасник якої першим підняв руку.

  • 3,14 (приблизне значення числа П)
  • 148 млн. км (відстань від Землі до Сонця)
  • 5760км (довжина Китайської стіни)
  • 2см 5мм (приблизне значення 1дюйма).

 

3.«Від нашого столу – вашому столу».

Обмін завданнями між командами. (Завдання були підготовлені вдома.)

 

     4. Чи не бажаєте ви скуштувати нашу фірмову страву - рагу «З логічних цікавинок з гострими приправами із уваги і мислення»?

Офіціанти розносять на столики команд підготовлені завдання.

1) Фігура складається з 12 сірників. Перекладіть три сірники так, щоб утворилося три однакові квадрати.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2) Перекладіть два сірники так, щоб вийшло 10 квадратів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Поки команди виконують завдання, проведемо конкурс запитань і загадок для уболівальників.

  • Емблемою якого авто є чотири кільця? («Ауді»)
  • Які існують математичні сузір’я? (Трикутник, циркуль)
  • Форму якого многокутника має будівля військового відомства США? (Форму п’ятикутника, називається Пентагон)
  • Рахує він живо, але не людина. (Годинник)
  • В якому європейському місті є вулиця Піфагора, Архімеда, Ньютона і Коперніка? (У столиці Нідерландів Амстердамі)
  • Деякі чоловічі імена мають математичне походження. Назвіть їх. (Максим – від лат. найбільший; Костянтин – від лат. постійний)

 

    5. Десерт «Морозиво зі збитими числами з начинкою з геометричних фігур».

Скільки квадратів і трикутників зображено на рисунку?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Відповідь: 3 квадрати і 18 трикутників.)

6. Для тих, хто багато з’їв і погано засвоїв, пропонуємо рухливе завдання «Мезим – шлунку добре з ним».

Зобразіть за допомогою пантоміми (рухів без слів) предмети так, щоб друга команда зрозуміла, про що йдеться.

1 команда

- пристрій, за допомогою якого креслять коло (циркуль);

- чайник, що закипів.

2 команда

- пристрій, за допомогою якого вимірюють температуру повітря (термометр);

- машина, що не заводиться.

 

          7. Ми підійшли до заключного етапу нашого заходу. Пропонуємо вам нашу фірмову страву за рахунок нашого закладу: «Математичний рулет з начинкою із кмітливості і дотепності».

 

Запитання 1-й команді:

  • Як називається трикутник, один з кутів якого тупий? (Тупокутний)
  • Відрізок, що сполучає дві точки кола і проходить через його центр. (Діаметр)
  • Математичне завдання, що складається з умови й запитання. (Задача)
  • Найменше натуральне число. (1)
  • Інструмент для вимірювання довжини відрізка. (Лінійка)
  • Ціле число кілограмів у пуді. (16кг)
  • Як називаються цифри, якими ми зазвичай користуємося? (Арабські)
  • Чому дорівнює чверть години? (15хв)
  • Скільки тижнів у році? (52)

 

Запитання 2-й команді:

  • Як називається трикутник, один з кутів якого прямий? (Прямокутний)
  • Відрізок, що сполучає центр кола з будь-якою його точкою. (Радіус).
  • Рівність, що містить невідому (змінну) величину. (Рівняння)
  • Найменше двоцифрове число. (10)
  • Інструмент для вимірювання маси предмета. (Ваги)
  • Ціле число грамів у фунті. (409г)
  • Скільки всього існує арабських цифр? (10)
  • Чому дорівнює третина години? (20хв)
  • Скільки декад у квітні? (3)

ІV. Підбиття підсумків.

Нагородження переможців.

 

 

 

 

ГРАМОТА

 

 

Нагороджується команда ___________________________________

за отримане І місце у «Математичному кафе».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ГРАМОТА

 

 

Нагороджується команда ___________________________________

за отримане ІІ місце у «Математичному кафе».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ГРАМОТА

 

 

Нагороджується _______ клас

за найкращу математичну газету.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Дирекція школи

doc
Додано
10 листопада 2019
Переглядів
1269
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку