Дані заходи спрямовані на розвиток творчої особистості, мають винятково важливе виховне й навчальне значення. Велику користь для розвитку творчої особистості школяра можуть відіграти різні форми позакласної, зокрема гурткової роботи, а саме – створення та інсценування математичних КВК, різноманітних інтелектуальних ігор, вистав математичного змісту, фестивалів, шоу, подорожей, ярмарків тощо.
Підготувала:
вчитель математики
Горбачевська А. Г.
ОГОЛОШЕННЯ
З 12 по 16 квітня відбудеться тиждень математики.
План тижня:
Вступ
Як відомо, головною роботою школярів є навчання. На уроках у школі вони оволодівають загальним для всіх набором знань, умінь і навичок. Зовні діти на уроках активні. Однак учитель не може проникнути у світ дитячих думок на уроках.
Учитель детально і правильно викладає зміст навчального матеріалу, однак деякі учні його не слухають; інші слухають, але не заглиблюються в суть почутого – тому ані ті, ані інші не можуть засвоїти цей навчальний матеріал. Звичайно, можна змусити учнів виконувати завдання з переробки вивченого матеріалу – для цього є чимало способів. У багатьох випадках такі учні заучують уроки, списують з дошки розв’язання задач, але таке виконання завдань не приносить користі, а швидше завдає шкоди.
Для розвитку творчих здібностей до математики необхідно вийти за межі самої математики й розвивати у дитини загальнокультурні інтереси, зокрема, наприклад, інтерес до мистецтва. Математичний розвиток людини неможливий без підвищення рівня загальної культури. Необхідно прагнути всебічного, гармонійного розвитку особистості. Однобічний розвиток здібностей не сприяє успіху в математичній діяльності. Велику користь для розвитку творчої особистості школяра можуть відіграти різні форми позакласної, зокрема гурткової роботи, а саме – створення та інсценування математичних КВК, різноманітних інтелектуальних ігор, вистав математичного змісту, фестивалів, шоу, подорожей, ярмарків тощо.
Математичні знання часто виявляються формальними і такими, що не користуються попитом. Однак усвідомлені знання можуть отримати усі діти, якщо розвивати у них не стільки пам’ять, скільки творче мислення. Не будь-яка інформація є знаннями, та будь-яке знання є інформацією.
Підготовка та проведення вищезгаданих заходів гурткової роботи, спрямованих на розвиток творчої особистості, має винятково важливе виховне й навчальне значення. До їх проведення слід залучати не лише гуртківців, а й усіх учнів класу. Щоб забезпечити успіх заходу, форму його проведення, тематику, завдання слід добирати так, щоб вони відповідали інтересам, навчальним можливостям та інтелектуальному рівню усіх учнів класу, з тим, щоб цей захід був цікавий кожному. Звісно, гуртківці мають брати активну участь у підготовці та проведенні заходу, бути його головними дійовими особами.
Меню
Меню
Меню
«Шеф - кухар» «Офіціант»
«Офіціант» «Офіціант»
«Офіціант»
«Бухгалтерська контора»
«Смачного!»
«Смачного!»
«Стіл замовлено»
«Стіл замовлено»
«Добре засвоюються лише ті знання, які вживаються з апетитом»
1 команда
- пристрій, за допомогою якого креслять коло;
- чайник, що закипів.
2 команда
- пристрій, за допомогою якого вимірюють температуру повітря;
- машина, що не заводиться.
МАТЕМАТИЧНЕ КАФЕ
Мета: активізувати діяльність учнів; розвивати вміння формулювати й викладати думки, моделювати ситуацію; розвивати творчий інтерес до математики; розвивати кругозір учнів; виховувати стійкість, винахідливість, допитливість.
Програма проведення заходу
І. Вступ.
ІІ. Привітання команд (назва, девіз, емблема).
ІІІ. Конкурсні завдання.
ІV. Підбиття підсумків.
Для проведення даного заходу в навчальному кабінеті створюємо атмосферу, що відповідає тій, яка панує в кафе.
Зазделегідь підготовуємо скатертини, серветки, підноси, свічки, музику.
На кожному столику, за якими будуть сидіти команди, поставити знак «Стіл замовлено». У ролі ведучих – вчителі, що тимчасово виконують роль «Шеф-кухарів». Допомагають їм два офіціанти (учні класу).
На столі журі – напис: «Бухгалтерська контора».
Перед входом до кабінету – зали кафе – напис: «Добре засвоюються лише ті знання, які вживаються з апетитом».
Меню
ХІД ЗАХОДУ
І. Вступ
(Звучить музика)
З тих пір, як білий світ існує,
Нема людини, яка знань не потребує,
В усі часи народи світу
До знань тягнулись, до освіти.
- Ми раді вітати усіх присутніх у цій залі. Вітаємо тих, хто любить математику, хто вивчає математику, хто захоплюється нею.
Ми обіцяємо, що ви з приємністю проведете свій час. Ви будете у захваті від наших ексклюзивних страв.
Усім смачного!
(Офіціанти ставлять на столи команд таблички з написом «Смачного!»)
- У нашому раціоні ви зможете знайти низькокалорійні страви, гарячі та холодні закуски, незабутні напої та десерти.
Дозвольте, шановні відвідувачі, дізнатися, хто ви, як зветеся, якою мовою володієте і як збираєтеся розраховуватися.
ІІ. Привітання команд
Команди представляють своє домашнє завдання – назву команди, девіз, привітання.
Далі відбувається замовлення страв із запропонованого меню.
ІІІ. Конкурсні завдання
Я ставлю командам по черзі запитання. Команди мають можливість відповісти на питання суперника у разі, якщо представники іншої груп помилилися.
Питання
2. Борщ «Щойно з печі» (зі сметаною, до речі).
Я пропоную набори чисел. Ваше завдання – якнайшвидше
встановити, чим особливе кожне з цих чисел.
Відповідає команда, учасник якої першим підняв руку.
3.«Від нашого столу – вашому столу».
Обмін завданнями між командами. (Завдання були підготовлені вдома.)
4. Чи не бажаєте ви скуштувати нашу фірмову страву - рагу «З логічних цікавинок з гострими приправами із уваги і мислення»?
Офіціанти розносять на столики команд підготовлені завдання.
1) Фігура складається з 12 сірників. Перекладіть три сірники так, щоб утворилося три однакові квадрати.
2) Перекладіть два сірники так, щоб вийшло 10 квадратів.
Поки команди виконують завдання, проведемо конкурс запитань і загадок для уболівальників.
5. Десерт «Морозиво зі збитими числами з начинкою з геометричних фігур».
Скільки квадратів і трикутників зображено на рисунку?
(Відповідь: 3 квадрати і 18 трикутників.)
6. Для тих, хто багато з’їв і погано засвоїв, пропонуємо рухливе завдання «Мезим – шлунку добре з ним».
Зобразіть за допомогою пантоміми (рухів без слів) предмети так, щоб друга команда зрозуміла, про що йдеться.
1 команда
- пристрій, за допомогою якого креслять коло (циркуль);
- чайник, що закипів.
2 команда
- пристрій, за допомогою якого вимірюють температуру повітря (термометр);
- машина, що не заводиться.
7. Ми підійшли до заключного етапу нашого заходу. Пропонуємо вам нашу фірмову страву за рахунок нашого закладу: «Математичний рулет з начинкою із кмітливості і дотепності».
Запитання 1-й команді:
Запитання 2-й команді:
ІV. Підбиття підсумків.
Нагородження переможців.
ГРАМОТА
Нагороджується команда ___________________________________
за отримане І місце у «Математичному кафе».
ГРАМОТА
Нагороджується команда ___________________________________
за отримане ІІ місце у «Математичному кафе».
ГРАМОТА
Нагороджується _______ клас
за найкращу математичну газету.
Дирекція школи