" Тиждень математики. Обчислюємо раціонально: цікаві задачі «У магазині» "

Про матеріал

Під час виконання арифметичних дій потрібно дотримувати відповідного порядку, інакше можна припустити помилок в обчисленнях.

Пропоную приклади кількох таких задач, які можна використати на уроці або під час проведення тижня математики.

Перегляд файлу

Віктор Кицун

вчитель математики Старосинявської ЗОШ І-ІІ 

 

 

Тиждень математики.   Обчислюємо раціонально:  

цікаві задачі   «У магазині»

 

Під час виконання  арифметичних дій потрібно   дотримувати  відповідного  порядку, інакше  можна  припустити  помилок в обчисленнях. Пропоную  приклади   кількох таких задач, які можна використати  на уроці або під час проведення тижня математики. 

 

Задача 1. «Великий апельсин». 

 

Сашко дуже вподобав у магазині великий апельсин за 15 гривень. Але, маючи лише 10 гривень, вимушений був купити менший за 5 гривень. Трохи подумавши, він повернувся до продавця і промовив: «Ось вам апельсин, який коштує 5 гривень. Грошей мені за нього не повертайте — матимете ще 5 гривень. Разом 10 гривень. Ось вам ще моїх 5 гривень. Разом буде 15

гривень. І дайте мені, будь ласка, той великий апельсин!» — Чи правильно порахував хлопчик?

 

Відповідь: Хлопчик порахував хитро, але неправильно. На жаль, маючи 

10 гривень, купити апельсин за 15 гривень  можна  або у дуже доброго, або у неуважного продавця. Після того, як хлопчик  повернув куплений  апельсин, продавець повинен повернути хлопчику його вартість – 5 грн. Тоді у хлопчика буде в наявності 5 + 5 = 10 (грн.), за які неможливо купити апельсин за 15 грн.

 

Задача 2. «Загубила і не втратила?»

 

Іванка позичила у брата 100 гривень і дорогою до магазину загубила їх. Зустрівши подругу, дівчинка позичила у неї 50 гривень і купила три шоколадки по 10 гривень. Прийшовши додому, вона віддала братові 20 гривень і сіла рахувати свої витрати: «Братові ще залишилось віддати 80, а подрузі — 50, разом — 130 гривень... Ще маю 3 шоколадки за 30 гривень... Разом 130 + 30 = 160 (гривень). Але ж я брала в борг лише 150 гривень, отже, одна шоколадка дісталася мені задарма!» — Чи правильно порахувала дівчинка?

 

Відповідь: Дівчинка порахувала неправильно. 

Всього у такий  невдалий день у неї було 100 грн + 50 грн = 150 грн. 

Як вона розпорядилася ними? 

100 грн. – загубила, 30 грн. –  витратила на шоколадки і 20 грн – віддала брату. Разом: 100 грн. + 30 грн. + 20 грн. = 150  грн. 

 

Задача 3. «Фальшива банкнота»

 

Оленка на вихідних допомагає мамі у магазині. Нещодавно з ними трапився прикрий випадок. До магазину ввійшов незнайомець і вирішив купити черевики за ціною 480 гривень, маючи при собі 500-гривневу банкноту. У касі не виявилося грошей, якими можна було б віддати решту покупцеві, тому мама відправила дівчинку до сусіднього магазину, щоб розміняти 500 гривень на дрібніші. Коли дівчинка повернулася, чоловік узяв черевики, 20 гривень решти і пішов. Через деякий час прибігла схвильована продавчиня із сусіднього магазину: виявилося, що 500 гривень, які розміняла Оленка, — фальшиві! Нічого не залишалося, як віддати їй втрачені гроші. Скільки грошей втратили мама з Оленкою з урахуванням вартості черевиків?

 

Відповідь: всього втрачено 520 гривень: 20 гривень решти  і  480 гривень (вартість черевиків),  які забрав шахрай та 20 гривень власних коштів, які довелося докласти  до 480 гривень, якими шахрай розплатився за покупку,  щоб повернути 500 гривень продавчині з сусіднього магазину;   20 + 480 + 20 = 520 (гривень).

 

Після розв’язування таких задач можна запропонувати учням скласти подібні, змінивши їхню тематику та числові дані.

 

 

Навчаємось, усміхаючись!

 

J    – Я тебе караю, бо люблю, синку  ...        – Знаю, тату.  Але так багато  

          любові  я не заслужив…    J

     

J    –  Сергійку!  Ти чому списуєш у Даринки?                                                                  –  Це вона в мене списує,   а  я  просто 

перевіряю, чи правильно  вона  це  зробила!  J  

 

 

 

У статті використано матеріали посібника   «Цікаво. Про100. Зручно» Способи та прийоми раціональних обчислень для школярів та студентів і не тільки…/ упоряд. Кицун В. П.,  Кицун О.В – Хмельницький., ФОП Мельник А. А. 2018. – 150 с. 

ISBN 978-617-7600-26-7

УДК 519.813

При копіюванні матеріалів посилання на видання обов’язкове

      

Всі права застережені

All rights reserved  

 

pdf
Додано
29 грудня 2018
Переглядів
1226
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку