УРОК "ПОДІЛЬНІСТЬ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ. ДИТЯЧА БІБЛІЯ,

Про матеріал

Інтегрований урок математика - християнська етика з елементами кейс - технологій. Даний урок дає можливість повторити, узагальнити, систематизувати та розширити знання учнів з теми "Подільність натуральних чисел. Дитяча Біблія"; розвивати пізнавальний інтерес до вивчення математики та дослідження біблії; формування духовних цінностей, виховання активності на уроці та принципів християнської моралі, повагу до культурних цінностей суспільства. В ході уроку використані різні форми і методи навчання: гра "Вірю, не вірю", "ковчег думок", усний рахунок, "Заселення ковчегу", Демонстрація мультфільму "Створення світу", притча "Як Ісус нагодував 5000 людей", "одягти" скелет риби, таблиця істинності, історичні факти та аналіз "10заповідей".

Перегляд файлу

ТЕМА: Подільність натуральних чисел. Дитяча біблія.

 

МЕТА: Повторити, узагальнити та систематизувати знання учнів по темі «Подільність чисел»;

 формувати вміння самостійно працювати;

 розвивати пізнавальний інтерес до вивчення математики й дослідження Біблії;

сприяти формуванню духовних цінностей, виховувати активність на уроці та принципи християнської моралі, повагу до культурних цінностей суспільства.

 

C:\Users\User\Desktop\ris3.jpgОБЛАДНАННЯ: Біблія, наочність, роздатковий матеріал, мультфільм «Створення світу.»

                                                    ХІД УРОКУ:

 

І. Організаційний момент.                                             

        «Предмет математики настільки серйозний, що не варто  втрачати нагоди                                      зробити його трохи цікавішим.»                 Блез Паскаль.

Вчитель математики: Як ви думаєте, чому за епіграф уроку, я вибрала слова французького математика Б.Паскаля? Що ви чекаєте від сьогоднішнього уроку?

       (Відповіді учнів.)

Вчитель математики: Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми з вами відправимся у цікаву подорож до країни «Подільності чисел» по сторінках «Дитячої біблії».

Отже, запишемо в зошитах число, класна робота.    

        

ІІ. Мотивація.                                                               

« Якщо бог хоче зробити тебе щасливим, то він веде тебе найважчою дорогою, тому що легких шляхів до щастя не буває.»

 

C:\Users\User\Desktop\images.jpg 

 

                                                                         Омар Хайям.

 

Вчитель християнської етики: Думаємо колективно,

                                                        працюємо оперативно,                    

                                                        сперечаємось доказово,

                                                                    це для всіх обов’язково.

                                         «Боже Слово живе та дільне.» (Євр. 4:12)

Діти, ви знаєте, що Біблія – одна з найдавніших книг на Землі. В Біблії можна знайти відповіді на різні життєві ситуації. Усіх багатств, що в Слові Божім, не перелічити.

Сьогодні ми переконаємось у правдивості цих слів і спробуємо відшукати правила й закони, що стосуються математики.

Вчитель християнської етики: Ноєв ковчег. Потоп. (Бут.6)

Ной був проповідником правди і він любив Бога. Бог наказав Ною збудувати ковчег, який повинен плавати на поверхні води, коли Бог послав на землю потоп. 40 днів і 40 ночей ішов дощ під час потопу. Бог наказав взяти по декілька пар всякого роду тварин, птахів і комах і привести їх до ковчегу. Ось і ми сьогодні будемо наповнювати ковчег, але математичними знаннями, як колись Ной наповнював ковчег, щоб зберегти життя на Землі.

Вчитель математики: Перед нами «Ковчег думок» (думки учнів по темі), який треба заселити.

(дільник, кратне, прості та складені числа, парне та непарне числа, НСК та НСД, взаємно-прості числа, розклад на прості множники, решето Ератосфена). 

  

 

 

C:\Users\User\Desktop\p6210866.jpg                          

 

 

 

 

 

 

C:\Users\User\Desktop\12.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель математики: Отже, сьогодні на уроці, ми повторимо ознаки подільності, поняття «дільник та кратне», «прості та складені числа», знаходження НСК та НСД, та в ході розв’язування практичних задач закріпимо отримані вами знання.

ІІІ. Розв'язування задач.

Вчитель математики: 1. Гра «Вірю, не вірю.»

(Якщо речення правильне – хлопаєм в долоні, якщо ні – мовчимо.)

 

 

                                         Гра «Вірю, не вірю.»

1.  1 – просте число.

2.  У простого числа тільки два дільники: 1 і саме число.

3.  Найменше просте число 2.

4.  У складених чисел більше двох  дільників.

5.  10 – найменше двозначне просте число.

6.  Усі прості числа непарні.

7.  Усі парні числа діляться на 2.

8.  Усі непарні числа діляться на 5.

9.  Сума двох парних чисел парне число.

10.Якщо число закінчується цифрою 3, то воно завжди ділиться на 3.

11.Якщо число ділиться на 9, то воно завжди ділиться на 3.

12.Якщо число кратне 3, то сума цифр може дорівнювати 14.

   2.                                 Усні вправи .

1.  До даних чисел дописати справа цифру так, щоб дане число ділилося

на 2, на 5, на 3, на 4:

    425*                     272*                 142*              933*

    353*                     344*                  370*              541*

2. « Заселити ковчег»: знайти усі дільники числа 40:

 

40         5          20          8          1        10         2        4

 

 

 

C:\Users\User\Desktop\517684114-1024x1024.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель математики: Молодці. Ми заселили ковчег дільниками числа 40. А чи є серед дільників числа 40 – біблійні числа?

Вчитель християнської етики: Так, діти,є. Це числа: 2, 5, 10, 40. Біблія складається з Старого і Нового Завітів. Адам і Єва. На двух скрижалях записані 10 Божих Заповідей. Парами тварини, птахи, комахи заходять до ковчегу. В судових справах два свідка підтверджують істинність факту. Ісус нагодував 5000 людей 5 хлібинами і 2 рибинами. 40 днів Мойсей провів на горі Синай, стільки днів і ночей лив дощ під час потопу. Ізраільтяне  разом з Моїсеєм блукали у пустелі 40 днів. Після свого воскресіння Ісус Христос з'являвся Своїм учням 40 днів і ночей і на сороковий день вознісся.

Вчитель математики: 3. Розкласти на прості множники числа 66, 365. Знайти НСД, НСК цих чисел.

C:\Users\User\Desktop\19499.jpg     66= 2·3·11               НСД(66,365)=1 – взаємно-прості числа

     365= 5·73                НСК(66,365)=66·365=24090.

Вчитель математики: Діти, що означають ці числа?

    (Відповіді дітей)

Вчитель християнської етики: 365 – це скільки днів має рік. Дитяча Біблія складається з 66 книг. Мері Бетчелор випустила «Дитячу Біблію» у 365 оповіданнях. Ця книга – це не просто скорочений переказ Біблії, ця книга для сімейного читання протягом року, щоб дитина кожен день зустрічалась зі Словом Божим.  А зараз пропоную подивитися мультфільм «Створення світу».

Вчитель математики: Під час перегляду мультфільму в зошити записати ряд чисел, які в ньому використовуються.

C:\Users\User\Desktop\5600d1c3a85d3.jpgДемонстрація мультфільму « Створення світу».

Вчитель математики: Розглянемо цей ряд чисел:  

              1, 2, 3, 4, 5, 6.                         

 (Розглянути кожне число, з чим воно пов'язане в математиці.)

Вчитель математики: Знайдемо суму дільників числа 6, менших за саме число.

                   1+2+3=6

Який висновок можна зробити?

(Відповіді учнів: сума дільників числа 6, менших за саме число, дорівнює 6.)

C:\Users\User\Desktop\tolstoy7.jpgВчитель математики: Натуральне число, яке дорівнює сумі всіх своїх дільників, крім самого числа називається досконалим числом. Через складність знаходження досконалих чисел і їх таємничу непосяжність в давнину їх називали божественними. Вважалось, що вивчення досконалих чисел веде до спасіння душ і тому хто знайде наступне досконале число гарантоване вічне блаженство. Існувало переконання, що світ саме тому прекрасний, що створенний за 6 днів. Наступне досконале число 28. Ці два числа були відомі до Євкліда, а знайшли їх учні Піфагора. На сьогодні відомо близько 20 таких чисел: 6, 28, 496, 8128, 33550336,…

 

 

 

 

ЦІКАВИЙ ФАКТ: Світовий письменник Л.Толстой, дивуючись, говорив, що дата його народження 28 серпня (за старим календарем) – досконале число, а рік народження 1828 також дивне число. Якщо останні дві цифри 28 – досконале число, а якщо поміняти місцями 1 і 8, то отримаємо число 8128 –четверте досконале число.

Вчитель математики: Крім цих чисел, є числа які називаються дружніми. Вдома вам треба було знайти усі дільники чисел 220 і 284. Та знайти суму дільників цих чисел, менших за ці числа. Зробити висновок.

 220: 1,2,4,5,10,11,22,44,55,110,220.           284: 1,2,4,71,142,284.

1+2+4+5+10+11+22+44+55+110= 284

1+2+4+71+142= 220

Сума дільників  числа 220 дорівнює 284, а сума дільників числа 284 дорівнює 220.

Вчитель математики: Стародавні математики називали пари чисел, що мають таку властивість: сума дільників одного з них дорівнює другому і навпаки, дружніми числами. Ці числа були знайдені учнями Піфагора. Коли Піфагора запитали, кого можна назвати другом, він відповів: «Того, хто є другим «я», як скажімо, числа 220 і 284.» На сьогодні відкрито понад 600 пар дружніх чисел.

Вчитель християнської етики: Притча. Як Ісус нагодував 5000 людей.

C:\Users\User\Desktop\Без названия (1).jpg 

 

 

 

 

 

 

Ісус і Його учні дуже стомилися ходити по містах і селах. Тому одного разу, сівши в човни, вони попливли в безлюдне місце, щоб там трохи відпочити. Але люди, дізнавшись, де знаходиться Ісус, пішли до Нього пішки. Вони знали, що Він може зціляти хвороби, тому вони прийшли до Нього разом з хворими. Цілий день ходив Ісус від хворого до хворого і зціляв їх. Але настав вечір. Сонце сіло, незабаром мусило стати цілком темно. Люди, які прийшли до Ісуса, не збиралися йти додому, і це дуже турбувало учнів Ісуса. Тому вони пішли до Ісуса і сказали: «Учителю! Місце тут безлюдне, а час уже пізній. Відпусти людей! Нехай вони підуть у найближче селище і куплять собі їжу». Ісус відповів їм: «Людям непотрібно нікуди йти, ви дайте їм їсти». «У нас тільки п'ять хлібин і дві риби, — заперечили учні. — А цього зовсім мало, не вистачить на всіх». «Принесіть Мені хліб і рибу», — звелів Ісус. Коли учні принесли Ісусові п'ять хлібин і дві риби, Ісус звелів усім людям, які прийшли до Нього, сідати групами на траву, п'ятдесят чоловік в кожній групі. Люди посідали. Учні Ісуса полічили їх і побачили, що до Ісуса прийшло п'ять тисяч чоловік, невраховуючи жінок і дітей. І всіх їх треба було нагодувати. Учні ніяк не могли збагнути, як можна нагодувати п'ятьма хлібинами і двома рибами таку масу народу.

Взявши хліб і рибу, Ісус помолився, а потім, розламавши хліб і рибу на малі шматочки, дав ці шматочки Своїм учням, щоб вони їх роздали людям. Учні роздали шматочки риби і хліба, і всі почали їсти. І що ж? Усі їли, і всі наїлися. Хліба було так багато, що навіть залишилось. Коли всі наїлися, учні Ісуса стали збирати залишки хліба і набрали ще дванадцять повних кошиків. Так Ісус, Син Божий, нагодував п'ять тисяч людей п'ятьма хлібинами і двома рибинам

C:\Users\User\Desktop\Без названия.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель математики: У вас на партах скелети риб. Зліва записані числа, а справа вам потрібно записати ознаки подільності.

C:\Users\User\Desktop\74888549_51255569_3272297894_4a3d9d530e.jpgІV. Підсумок уроку.

Вчитель математики: Заповнити таблицю: ( якщо речення істинне ставимо «+», якщо хибне «-«).

     1   

Число 1828 кратне 4.

 

 

 

   2

Бог створив світ за 7 днів.

 

   3

 

Число 28 досконале.

 

 

    4

Біблія складається зі Старого та Нового Завітів.

 

 

   5

Числа 220 і 284 дружні.

 

 

     6

Дитяча біблія нараховує  65 книг.

 

 

     7

НСД(66,365)=1

 

 

     8

У Ісуса було 12 учнів.

 

 

     9

1,2,3,4,6 – дільники 6

 

 

    10

10 Божих Заповідей було написано на 2 скрижалях.

 

 

Вчитель християнської етики: Діти, зверніть увагу на 10 завдання. Дав Бог 10 заповідей, Ісус Христос зцілив 10 прокажених, 10 Йосипових братів пішли по хліб у Єгипет.

                                 C:\Users\User\Desktop\image.jpg

 Особливо я хочу зупинитися на 10 Божих Заповідях і порівняти їх із Золотими віршами Піфагора. Піфагор писав: «Наймудріше – це число.» «Числа керують світом.» Він віддав належне здоровому тілу і брав участь у кулачному бою на 58 Олімпіаді, яка проходила в 548 р. до н.е. Переказують, що через малий зріст його судді не хотіли допустити до змагань. На що Піфагор заперечив:

C:\Users\User\Desktop\13_pifagor2.jpg 

 

 

 

«Можливо, мій вигляд і не викликає у вас довіри, але я буду наносити удари з такою математичною точністю, що супротивникові стане жарко. Моя глибока віра в число – це моє життєве кредо.» І він додержав свого слова – став чемпіоном із цього виду спорту і утримував цей титул ще на кількох олімпіадах.                                                                        

П'ята Божа Заповідь «Шануй свого батька та матір свою.» В Золотих віршах Піфагора читаємо: « Матір та батька шануй, також і ближніх своїх.»

V. Домашнє завдання:

Вчитель математики: Підготуватися до контрольної роботи.

Вчитель християнської етики: Намалювати, яким ви уявляєте ковчег Ноя.

 

 

 

docx
Додано
30 грудня 2018
Переглядів
1493
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку