з 11 по 15 березня
2018/2019 н.р.
«Ми різні – в цьому наше багатство,
ми разом – в цьому наша сила»
Понеділок, 11 березня
Вівторок, 12 березня
1. Акція «Вінні-Пух і всі, всі, всі»
Середа, 13 березня
Четвер, 14 березня
П’ятниця, 15 березня
Понеділок, 11 березня
Кабінет |
Афоризми |
Кабінет директора |
«Не забувай про послуги, які тобі надали, але забудь про ті, які ти сам комусь надав » Сір Публій |
Кабінет ЗВР |
«Не мовою переконують, а характером» Менандр |
Кабінет ЗВНР |
«Життя коротке, а наука довга» Лукіан |
Кабінет психолога |
«Люди плачуть над вигадками поетів, а справжні страждання споглядають спокійно й байдуже» Ісократ |
Бібліотека |
«Книга – німий учитель» Платон |
2 клас |
«Краще навчитися пізно, ніж ніколи» Езоп |
3 клас |
«Хочеш, щоб тебе любили – люби сам» Гекатон |
4 клас |
«Поважай багатьох, а довіряй одиницям» Філострат |
Кабінет фізики 5 клас |
«Якщо перетнеш межу, найприємніше стане найнеприємнішим» Демокрит |
Кабінет зарубіжної літератури 6 клас |
«Поезія – доля людини або обдарованої, або одержимої» Аристотель «Не дозволяй своєму язику випереджати твої думки» Хілон |
Кабінет математики 7 клас |
«У друзів усе спільне, і в дружбі є рівність» Піфагор |
Кабінет трудового навчання 8 клас |
«Немає нічого, що не долалось би працею» «Лише неблагородна людина може в очі хвалити, а позаочі лихословити» Піфагор |
Кабінет української мови 9 клас |
«Яка молодь Як вона освічена Як вона вихована Таке і майбутнє країни» І. Я. Франко «Той, хто сміє змарнувати одну годину часу, не зрозумів цінності життя» Чарльз Дарвін |
Кабінет української мови 10 клас |
«Недостатньо отримати лише знання; треба знайти їм застосування» Йоган Гете «Будь задоволений тим, що є, проте прагни кращого» Ісократ |
Кабінет правознавства та історії 11 клас |
«Справедливу людину цінуй більше, ніж рідну» Антиісфен «Не живи вчора, не мрій про завтра, сконцентруй свій розум на даному моменті» Буда |
Кабінет біології |
«З усіх тварин лише людина здатна сміятися» Аристотель |
Кабінет географії |
«Двічі в одну річку не ввійдеш» Геракліт |
Кабінет іноземної мови |
«Слово, яке повторюється багатьма народами, не зникне остаточно» Гесіод |
Кабінет інформатики |
«Щоб робити висновки про справу, треба самому її виконати» Аристотель |
Спортивний зал |
«Якщо можеш бути орлом, не намагайся стати першим серед горобців» Піфагор |
Вівторок, 12 березня
1. Акція «Вінні-Пух і всі, всі, всі» (дивись додаток 2)
Мета: формувати дружні стосунки між хлопчиками та дівчатками, виховувати ввіч-ливість, культуру ґендерного спілкування.
Психолог. У лісовій школі всі відчули прихід весни. Вітерець приносив у клас пер¬ші весняні аромати. Пахло квітами та свіжістю... Сонячні зайчики скакали в зошитах і відволікали учнів від серйозних занять. Ведмедик прокинувся і знову прийшов до школи. Після зимової сплячки він постійно чіплявся до товаришів. Так уже йому хотілося розім'ятись, поборотись і повалятись!.. А звірі побоювалися його незграбності та «важкої» лапи. Іншим учням теж хотілося чогось веселого та галасливого. Учитель їжак розумів це і прощав активну метушню під час перерви.
Одного разу Ведмедик не розрахував своєї сили та боляче вдарив Вовченя. Вовченяті дуже боліло, але він стримався, не заплакав, а лише потирав бік лапою. Хоча Ведмедик і бачив це, він не підійшов, не вибачився, а грався далі, наче нічого не трапилось. Раптом упала Білочка. її штовхнув Ведмедик і також не вибачився. Білочка почала обурюватись.
—Знову ти скандалиш, Білочко?! — заявив їй Ведмедик.
—Я не скандалю, я прошу, щоб ти вибачився і більше не штовхався. Мені боляче!
—Теж мені дівчисько! Пещена!.. Он я. Вовченя випадково штовхнув, він навіть не зойкнув, справжній чоловічий характер!.. А всі дівчата — противні, вередливі плакси!
—Що?! — обурилась Білочка. — А ви, хлопці, — дурні та злі, лише двійки отримує¬ те та у футбол ганяєте!
Зчинився галас. Скільки несправедливих і образливих прізвиськ почули звірята одне від одного! Дівчаткам легко вдавалося придумувати образливі прізвиська, які зачіпали хлопчиків за живе. Хлопчикам хотілося одразу ж кинутися в бійку, але поки що вони тільки стискали кулаки та бурмотіли: «Ну ми їм покажемо!». Хлопці більше не гралися з дівчатками. А якщо раптом Зайчику хотілося поплигати з Білочкою через струмок, то хтось із хлопчаків погрозливо йому кричав: «Агов, дів-чисько!», — і зайчик із сумом повертався до інших, «чоловічих» розваг.
До кінця навчального року, перед літніми канікулами, школярам дали завдання підго-тувати концерт для батьків.
«Нехай дівчатка собі працюють, якщо вони такі розумні», — пробурмотів Ведмедик.
Дівчатка не відмовились і підготували цілу виставу «Казка про країну Тиждень».
«В одній країні жили семеро маленьких чарівників. Вони були дуже добрими. Ці чарівники — хлопчики та дівчатка (Понеділок, Вівторок, Середа, Четвер, П'ятниця, Субота, Неділя). Вони допомагали одне од¬ному, разом веселились і відпочивали. Хлоп-чики та дівчатка там ніколи не сварились. Адже у сварках вони могли втратити свою чарівну силу, і тоді країна Тиждень загинула б. Щоб зберегти мир та спокій, друзі були уважними одне до одного, вміли домовлятись і пояснювати, поважали себе та інших, не показували, хто з них кращий. Адже який тиждень, наприклад, без дівчаток (Середи, П'ятниці, Суботи та Неділі) або без хлопчиків (Понеділка, Вівторка, Четверга). Усі вони були важливими та потрібними в цій чарівній країні».
Батькам та вчителям казка дуже сподобалась. Хлопцям теж було цікаво, та було ще й сумно. Сумно від того, що не навчилися вони домовлятись і дружити, як дівчатка і хлоп-чики в цій чарівній країні.
Після вистави Ведмедик, Лисеня, Вовченя та інші хлопчики підійшли до дівчаток і подякували їм за казку. А Білочка запропонувала: «Давайте придумаємо нову казку разом і покажемо її батькам після канікул?!». «Давайте!» — зраділи хлопчики. І вони всі разом почали обговорювати нову казку, нові мрії та стосунки з друзями.
Після читання казки психолог проводить її обговорення, цікавиться думкою дітей щодо почутого та їхніми відчуттями й бажаннями зараз.
Середа, 13 березня
Прізвище, ім'я_______________ Клас _________ Дата ______
Завдання 1. До поданих слів доберіть слова протилежні за значенням
Завдання 2. Оберіть два слова (з п'яти, що у дужках), які позначають суттєві ознаки першого слова, підкресліть їх. Наприклад: сад (рослини, садівник, собака, паркан, земля). (Звичайно, і садівник, і собака, і навіть паркан потрібні саду, але якщо не буде землі та рослин, то й садівнику не буде за чим доглядати, собаці нічого буде охороняти, а паркану — оточувати, тому найважливіша для саду - земля і рослини.)
1. Річка (берег, риба, рибалка, водорості, вода).
2. Місто (автомобіль, будинок, велосипед, натовп, вулиця).
3. Хлів (сіновал, кінь, дах, худоба, стіни).
4. Книжка (малюнок, війна, папір, любов, текст).
5. Гра (карти, гравці, штрафи, покарання, правила).
6. Спів (дзвін, мистецтво, голос, аплодисменти, мелодія).
7. Читання (очі, друк, книжка, картинка, слово).
8. Лікарня (приміщення, сад, лікар, радіо, хворі).
9. Ділення (клас, ділене, олівець, дільник, папір).
10. Спорт (медаль, оркестр, змагання, перемога, стадіон).
Завдання 3. Перед вами 10 завдань. До кожного — три варіанти відповідей. Ви маєте обрати той, який вважаєте правильним (а, б, в), і закреслити відповідну літеру.
1. Полагодити — це те саме, що й:
а) відремонтувати;
б) залатати;
в) вилікувати.
2. Правда — антонім до слова:
а) вигадка;
б) брехня;
в) видимість.
3. Купити — антонім до слова:
а) придбати;
б) запропонувати;
в) продати.
4. Квітень так відноситься до березня, як вівторок до:
а) середи;
б) понеділка;
в) суботи.
5. Слово «острів» відноситься до слова «море», як слово «озеро» до:
а) «ліс»;
б) «материк»;
в) «річка».
6. Ганна не така красива, як Жанна, але краща за Тетяну. Жанна не така красива, як Людмила, але вродливіша за Тетяну. Яка дівчина найгарніша?
а) Жанна;
б) Ганна;
в) Людмила.
7. «Зазвичай» означає те саме, що й:
а) інколи;
б) часто;
в) завжди.
8. Дочка бабусі, сестра мого дядька, є моєю:
а) матір'ю;
б) невісткою;
в) племінницею.
9. Марії 12 років, тобто удвічі більше, ніж було Олені три роки тому. Скільки зараз років Олені?
а) 6;
б) 12;
в) 9.
10. Найбільше підкреслює схожість між кригою, снігом і парою поняття:
а) буря;
б) вода;
в) зима.
Завдання 4. Подумайте і дайте відповіді на запитання:
1. Чиможна принести воду врешеті?
2. Коли ми бачимо два, а говоримо — чотирнадцять?
3. У стола було чотири кути, один відрізали. Скільки кутів залишилося?
Завдання5. Яке число буде наступним у цій послідовності? • 4,6,9,11,14... • 16, 12, 15, 11, 14, 10...
Завдання 6. Подумайте і дайте відповіді на запитання:
1. Як зробити цукор невидимим?
2. Як повісити ключ на товстий гачок у стіні, якщо голівка ключа менша від гачка?
3. Як можна дивитися вперед і бачити те, що відбувається по заду?
4. У родині п'ять братів. Кожен із них має сестру. Скільки дітей у цій родині?
5. Хто стає вищим, коли сідає?
Обробка результатів
За кожну правильну відповідь нараховується 0,5 бала.
Четвер, 14 березня
Завдання до гри «Слідопит»
Клас ________________________________
П’ятниця, 15 березня
Мета: сформувати в учнів позитивне ставлення до дружби, навчити цінувати своїх товаришів і допомагати одне одному.
Час: 35 хв.
Матеріали: серветки, плакат «Квітка добрих вчинків», маркери, ручки
Хід заняття
Привітання (5 хв.)
Мета: створення позитивної атмосфери, налаштування на подальшу роботу.
Ведучий: Доброго дня! Давайте привітаємося один з одним. Зараз я повернуся о того, хто сидить праворуч від мене, назву його ім’я і скажу, що рада його бачити. Він повернеться до свого сусіда справа і скаже, й зробить теж саме, а так, поки кожен із вас не привітає свого сусіда.
Вправа «Правила роботи групи» (5 хв.)
Мета: узгодити правила роботи групи, які діятимуть протягом заняття.
Матеріали: плакат із правилами роботи групи.
Ведучий: Чи знаєте ви, що означає слово правило? Для чого вони існують у нашому житті?
Отож, правила – це певні норми поведінки. Вони потрібні нам для того, щоб можна було порозумітися, спільно виконувати роботу і досягати мети.
Як ви думаєте, чи потрібні правила для роботи у нашій групі? Навіщо?
Я пропоную затвердити для нашої роботи такі правила:
Бесіда (5 хв.)
Мета: ознайомити з темою заняття, з’ясувати роль дружби у житті людини.
Ведучий:
Так, молодці, добре, коли ми всі разом.
Вправа «Витинанка» (5 хв.)
Мета: сприяти формуванню позитивної самооцінки й усвідомленню унікальності кожної людини.
Ведучий: У вас у руках серветка. Складіть її навпіл. Відірвіть правий куток. Знову складіть навпіл. Відірвіть лівий куток (і т.д.). А тепер розгорніть свої витинанки. Бачите, у кожного з вас витинанки різні. А чому? Адже інструкції були однакові для всіх. Тому що всі різні. Ми по-різному сприймаємо інформацію, по-різному мислимо. Пам’ятайте про це і не намагайтеся підлаштувати друга під себе. Безглуздо ображатися на людину, яка має власну думку, нехай навіть відмінну від вашої. Якщо цінуєте дружбу, то поважайте своїх товаришів. Будьте відвертими з близькими вам людьми та вчіться прощати.
Вправа «Квітка добрих вчинків» (10 хв.)
Мета: сформулювати основні правила дружби.
Ведучий: Діти, поки ми проводили вправу «Витинанка», у нас виросла квітка добрих вчинків. Але щоб вона розквітла, ми повинні їй допомогти. Квітка добрих вчинків виросла, але має тільки стебло, листочки і серединку, а пелюсточок на цій квітці немає. Я принесла вам багато пелюсточок різних кольорів. На них ми будемо записувати правила дружби і товаришування й приклеювати на серединку.
От і розцвіла наша квітка. Гарна вона вийшла чи ні?
Вправа «Австралійський дощ» (5 хв.)
Мета: психологічне розвантаження учасників.
Ведучий: Станьте у коло. Чи знаєте ви, що таке австралійський дощ? Ні? Тоді давайте разом послухаємо, який він. Зараз по колу ланцюжком будете передавати мої рухи. Тільки-но вони повернуться до мене, я передам наступні. Будьте уважні.
Використані джерела
6. https://sites.google.com/site/.../tizden-psihologiie-u-skoli