ТРАНСПОРТ. У світі машин.

Про матеріал
Інтегроване заняття Я досліджую світ Тема тижня: ТРАНСПОРТ Тема дня: У світі машин.
Перегляд файлу

Інтегроване заняття

Я досліджую світ

Тема тижня: ТРАНСПОРТ

Тема дня: У світі машин.

Цілі:

  • Формування моральних якостей, потрібних особистості у спілкуванні;
  • створення гуманного, розвиваючого середовища життєдіяльності дитини;
  • створення умов для співтворчості;
  • співпраці та взаємоповаги.

Завдання:

  1. Допомогти дослідити різні види транспорту, зокрема й ті, що функціонують у рідній місцевості.
  2. Поглибити знання про правила дорожнього руху і їх застосування в конкретних життєвих ситуаціях.
  3. Спільно з’ясувати важливість правил користування транспортом.
  4. Формувати екологічну свідомість учнів.
  5. Навчати висловлювати свою думку, активно слухати в умовах              усного спілкування, взаємодіяти з однокласниками.
  6. Спонукати до висловлення власних вражень у письмовому вигляді через
  7. «Щоденник вражень».

Очікувані результати тижня:

  • На кінець тижня учні знатимуть:
  • назви і види транспорту своєї місцевості;
  • правила поведінки на дорозі й у транспорті;
  • екологічні види транспорту
  • та вмітимуть:
  • пояснити, чому від виконання правил дорожнього руху залежить власне життя і здоров’я;
  • спостерігати за транспортом рідної місцевості;
  • пояснювати вплив автотранспорту на довкілля;
  • пояснювати свою роль як «водія» (велосипедиста), пасажира, пішохода та правила поведінки відповідно до цієї ролі;
  • користуватися найпопулярнішими видами транспорту рідної місцевості;
  • застосовувати правила дорожнього руху та правила користування транспортом;
  • уважно слухати один одного в умовах безпосереднього спілкування;
  • висловлювати власну думку щодо переваг і недоліків конкретних видів транспорту;
  • використовувати математичне мислення у розв’язанні проблемних ситуацій.

Обладнання: ілюстрації до теми, сонечко, пазли, серветки, відеоролики про транспорт.

 

 

Хід заняття

Діти з вчителем гуртуються на  ранкове коло.

I. Організаційний момент. Ранкова зустріч.

1.Привітання.

1. Сонечко промінчиком

    Щічки нам лоскоче,

    «Доброго ранку» сказати всім хоче.

    Доброго ранку, прекрасного дня,

    Моя люба дітвора!

2. Активність «Сонечко».

Учитель: - Діти, у мене в руках іграшкове сонечко, я хочу, щоб ми з вами передали його один одному зі своїми побажаннями та компліментами, щоб всім стало тепліше в цей зимовий день. Передаючи сонечко, дивіться в очі другові, говоріть ласкавим голосом, вживайте пестливі імена.

  • Вітаю тебе, Улянко, будь весела, як завжди.
  • Добридень, Миколко, бажаю тобі вдалого дня.
  • Привіт, Денисе, ти дуже гарний друг…

3. Активність «Скребл з іменами»

На великому аркуші ватмана ведучий друкованими літерами посередині пише своє ім’я, потім всі діти по черзі пишуть свої імена по горизонталі та вертикалі на зразок кросворда – так, щоб їхні імена поєднувались спільними літерами. Після цього аркуш вивішується на дошку.

 

2. Групове заняття.

1. Активність «Говоримо ногами».

На підлозі креслимо дві лінії. Ведучий стає між ними. Діти в довільному порядку стають вздовж ліній. Учитель називає якісь характеристики, наприклад:

-Хто любить їздити на трамваї – станьте праворуч, а хто на – тролейбусі – ліворуч.

-Хто любить їздити на велосипеді – праворуч, на скутері - ліворуч тощо.

Діти повинні швидко перебігти на ту сторону, яка їм підходить, а хто не визначився – залишається посередині. Гра повторюється кілька разів.

2. Активність «Ми подорожуємо».

Діти стають в коло і повертаються праворуч, щоб було зручно рухатися.

Учитель: - Сьогодні ми будемо подорожувати, але незвично, я буду називати предмет, а ви разом рухаючись по колу, будете імітувати рухи, а при необхідності – звуки.

  Літак – діти розставляють руки в різні сторони і «летять»;

  човен – діти зігнувши руки в ліктях «гребуть»;

  мотоцикл – тримають «руль» та інше.

II. Актуалізація опорних знань учнів.

 

3. Обмін інформацією.

1.- Як одним словом назвати ці предмети?

- Так, це транспорт.

2. Відгадування загадок.

По маршруту вас везуть   

І квиточки продають.

З вигляду продовгуватий,

Але зовсім не рогатий. (Автобус)

Вгору ріжки підіймає

І в дорогу вирушає.

Їздить тільки у містах,

В будні дні і по святах. (Тролейбус)   

Через море – океан,

В сильний шторм чи ураган

Впевнено вперед прямує,

А на ньому люд мандрує. (Корабель)   

Землю рити я допомагаю,

замість тисячі лопат

я один копати рад. (Екскаватор)       

Як сідаєш — він бурчить,

По дорогах швидко мчить.

Та шолом слід одягати

 І права водійські мати. (Мотоцикл)   

 

 

Пасажирський чи товарний

Металевий він і гарний.

Все ховає у вагонах

І стає лиш на перонах. (Потяг)

Є великий, є малий,

З вантажами, легковий.

По дорогах поспішає,

У собі людей катає. (Автомобіль)  

 

Сил багато птах цей має:

У повітрі він літає

Возить у собі людей:

Татусів, матусь, дітей…(Літак)

Покрути його педалі —

Й повезе в далекі далі.

Є звичайний, є гірський,

Жовтий, білий, голубий…(Велосипед)   

Кінь сталевий

Вівса не просить,

Але оре і косить. (Трактор)       

 

4. Новини класу.

На цьому тижні ми з вами вивчимо гарну пісеньку «Автобус по місту котиться»

Автобус по місту котиться,     

Котиться, котиться,

Автобус по місту котиться,

Автобус по місту йде.

Колеса в автобуса крутяться,

Крутяться, крутяться,       

C:\Users\v570\AppData\Local\Temp\Rar$DIa0.027\static_qr_code_without_logo.jpg

https://www.youtube.com/watch?v=BQ_M2jLndjU

 

III. Вивчення нового матеріалу.

5.Дидактична гра «Склади ціле» (пазли)

 

6.Бесіда про транспорт.

Автобус, тролейбус, трамвай приводять у рух за допомогою двигуна, тому їх ще називають механічними транспортними засобами. Ми з вами кожного дня користуємося громадським транспортом. Автомобілі придумала людина, щоб легше їй жилося, оскільки великий обсяг робіт нині виконують різні машини, а автомобілі швидко відвозять людей на місце призначення, та й почуває себе людина у транспорті досить комфортно. Коли їдеш у транспорті — ти пасажир. А пасажир має обов’язки і правила, що їх він має дотримуватися. Що ж це за правила? З того моменту, коли ти тільки думаєш під’їхати автобусом, тролейбусом, трамваєм, маршрутним таксі, поїздом метро, електричкою чи на татовій машині до школи чи до театру, до магазину чи до парку, ти відразу стаєш пасажиром.

Фізкультхвилинка.

Про транспорт  . C:\Users\v570\AppData\Local\Temp\Rar$DIa0.699\static_qr_code_without_logo.jpg

7. Визнач служби порятунку за транспортом

 

 

 

 

 

 

9.Дихальна  гімнастика

 «Вітер надуває вітрила»

Дітям пропонується подути на серветку - вітер надуває вітрила. Запропонувати спробувати різну силу вітру - подиху.

10.Розповідь про розвиток транспортних засобів

Дуже багато років свійські тварина й вітер вірно служили людині. Але потреби людей увесь час росли й уже ніякі коні не могли підняти ті вантажі, які потрібно було перенести людям на далекі відстані. І отут людина зрозуміла, що потрібно самому винаходити транспортні засоби. Так з'явилися й інші види транспорту, першим з яких був ... повітряну кулю. Повітряна куля могла підняти людину або корисний вантаж і перенести на велику відстань. На жаль, керувати повітряною кулею було майже неможливо - він летів тільки туди, куди його ніс вітер. Тому людям довелося винаходити далі. Через якийсь час людин винайшов двигун - серце будь-якої машини. Перші двигуни працювали на дровах, дуже коптили й диміли, але вони допомогли винахідникам побудувати перший поїзд - паровоз. Чистомовка"Поїзд"

 Поїзд мчиться скрегочучи: же, че, ша, ща - че, ша, ща. Продовжимо наше оповідання. Паровоз міг перевезти більші вантажі й людей на далекі відстані й виявився дуже корисний. Але виявилося, що рейки, по яких пересувалися поїзди, можна прокласти не скрізь. Як же бути? І отут винахідники поставили паровоз на колеса й забрали рейки - вийшов перший автомобіль. З тої пори види транспорту постійно вдосконалювалися. Після появи бензинового двигуна машини стали швидше й могутніше. Цей двигун виявився дуже корисний не тільки для машин - поставивши такий потужний двигун на планер, людина побудував перший літак. А вже потім з'явилися ракети, підводні човни, метро й ще багато інших видів транспорту.

IV. Закріплення вивченого матеріалу.

 11.Дидактична гра «Виправ помилку»

 Потяг пливе по морю, тому що він морський транспорт

Корабель мчить в повітрі, тому що він повітряний транспорт .

Літак їде по рейках тому що він залізничний транспорт

Таксі перевозить каміння тому що це вантажний транспорт.

Вантажівка перевозить людей, тому що це пасажирський транспорт.

V. Підсумок уроку.

Як людина використовує транспорт у своєму житті?

Як транспорт впливає на забруднення навколишнього середовища?

 Яким повинен бути транспорт, щоб він не забруднював повітря?

 

1

 

docx
Додав(-ла)
Ониськів Оля
Додано
22 квітня 2021
Переглядів
1305
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку