Тренінг для батьків майбутніх першокласників

Про матеріал
Перша зустріч адміністрації освітнього закладу з батьками майбутніх першокласників, на якій учасники знайомляться, виявляють очікування одне одного, відбувається самопрезентація, сприяє налагодженню ефективних партнерських стосунків у перспективі. Автор - практичний психолог, тренер.
Перегляд файлу

ЗАНЯТТЯ-ТРЕНІНГ ДЛЯ БАТЬКІВ

МАЙБУТНІХ  ПЕРШОКЛАСНИКІВ

 

Тема.    «В очікуванні особливого вересня»

Мета: ознайомлення з віковими особливостями дітей переддошкільного віку, підвищення компетентності батьків щодо підготовки дитини до навчання у школі; розвиток навичок ефективного спілкування, роботи в команді, рефлексії; виховувати свідоме прагнення до сприяння психологічній готовності дитини до навчання в школі.

Форма проведення: тренінг.

Цільова група: батьки майбутніх першокласників, адміністрація ліцею, вчитель початкових класів, практичний психолог.

Обладнання: аркуші паперу А4, маркери, набір метафоричних асоціативних карт «Я і всі-всі-всі», ілюстративний матеріал для рефлексії, зображення мішені (за кількістю учасників), аркуш А3, скотч, ножиці, відео «Діти - батькам», мультимедійні засоби та презентація, музичний супровід.

Попередня підготовка: облаштування тренінгового кабінету, розробка слайдів презентації.

ХІД ТРЕНІНГУ

На слайді виведено тему тренінгу, правила роботи на занятті.

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

  1. Привітання
  • Шановні батьки майбутніх першокласників!
  • Ми з вами зібралися на першу організаційно-консультативну зустріч, яка пройде у формі тренінгу. Ми хочемо, щоб ви зрозуміли, як саме будуть навчатися ваші діти, чим відрізнятиметься навчання у новій українській школі від традиційного. Хочемо з вами познайомитися ближче, розповісти про наш освітній заклад.
  1. Прийняття правил роботи на тренінгу (фліп-чарт)

Ми назвали нашу з вами зустріч «В очікуванні особливого вересня». Для успішної конструктивної роботи пропоную створити правила нашого колективу, яких і будемо дотримуватися. Пропоную вам орієнтовний перелік, до якого ви можете внести свої пропозиції.

  • Активність.
  • Взаємоповага, толерантність.
  • Чесність, відвертість.
  • Слухати і чути.
  • Говорити від себе.
  • Правило «піднятої руки».
  • Позитивне налаштування.
  • _______________________.

  1. Вправа на знайомство «Мій вибір»

Мета: познайомити учасників; сприяти згурто­ваності групи та створенню комфортної атмосфери для успішної роботи.

  1. Вправа «Очікування» (зображення пісочного годинника)

Мета: виявлення очікувань учасників тренінгу, попередня орієнтація на акценти і пріоритети у ході заняття.

  • Чого ви очікуєте від сьогоднішньої зустрічі? Якою очікуєте побачити свою дитину по закінченні освітнього закладу?
  • Як ви розумієте вислів на слайді?

  • Отже, за короткий час ми з вами змогли ближче познайомитися і утворити новий колектив – колектив батьків майбутніх першокласників.

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

  1. Інформаційний блок «Мандрівка до НУШ»

 

 

 

 

  1. Робота з МАК. Вправа «Це МИ!»
  • Оберіть ту карту, яка може «розповісти» про вашу сім’ю, дитину.
  1. Слово директора ліцею. «А це – МИ!»

       ………….          

  1. Руханка «Шукаємо спільне»

- Хто має двох дітей?

- У кого вдома є кіт або собака?

-Хто в вихідні дні любить займатися спортом усією сім’єю?

Бачите, як багато у нас спільного.

  1. Вправа «Ідеальні батьки»

Картинки по запросу "мішень"Мета: сприяти формуванню потреби у взаємодії батьків і навчального закладу, усвідомленню принципів педагогіки партнерства.

  • Пропоную скласти збірний портрет «ідеального батька чи мами».
  • На плакаті запишіть всі  якості, якими повинен, на ваш погляд, володіти ідеальний батько  ( батько-мати  - загальний образ). Записуються всі якості, не обговорюючи.
  • Прикріпіть плакат і  зачитайте опис ідеального батька.
  • Ви отримаєте індивідуальне завдання. Його треба виконати у формі позначок на малюнку мішені.
  • Далі батькам показують мішень, що складається з 5 кіл, у центрі знаходяться уявно ідеальні батьки, чим далі від центру, тим далі від ідеалу.
  • Ми склали портрет ідеального батька чи мами, а тепер я прошу кожного подумати і відзначити на мішені те місце, де, на вашу думку, кожен з вас, знаходиться зараз по відношенню до ідеалу. Позначте свої ініціали.
  •  Відзначають ініціалами. Вправа проходить без коментарів. Мішень зберігають до останнього заняття, на якому зазначають свою позицію на цій же мішені іншим кольором. (Чи змінилася думка батьків.)
  • Висновок: у кожного своє бачення ідеального вихователя дитини.  А яким би був результат, якби ми мали можливість співпрацювати?

Усі батьки повинні знати про те, що для успішної адаптації до шкільного життя набагато важливіше, ніж уміння читати і писати, дитині потрібні психологічна стабільність, адекватна самооцінка, віра в свої сили і соціальні здібності. У цій ситуації дуже важливі встановлення теплих взаємовідносин дитини з учителем і підтримка батьків.

  • Один із принципів НУШ – це педагогіка партнерства. Без його дотримання навчання дитини буде неефективним, тому на це слід звертати особливу увагу всім учасникам освітнього простору.

- Отже, у житті не варто завжди розраховувати тільки на самих себе. Інколи допомога інших людей просто необхідна.

Це може бути цінним і для вас, і для вчителя. Це і є педагогіка партнерства.

 

5.  Поради батькам

6. Перегляд відео «Діти – батькам»

  •    Продовжити нашу зустріч хочемо переглядом відеоролика.
  •    Які думки у вас виникли після перегляду ролика?
  •    Вступ до школи – переломний момент не тільки в житті кожної дитини, а і в цілому для всієї родини. У кожній сім’ї, де підростає шестирічка, останній рік перед школою заповнений не тільки приємними очікуваннями і хвилюваннями, але і масою незвичний проблем і тривог. Кожен із батьків замислюється про те, як складеться шкільне життя дитини, чи буде воно радісним і успішним. Батьків майбутніх першокласників хвилюють десятки питань, пов’язаних із підготовкою дитини до шкільного навчання. У них спостерігається підвищений рівень тривожності, невпевненість у правильності своїх виховних методів, дефіцит конкретних знань по даному питанню.

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

  1. Вправа «Кошик для сміття»

Мета: розвиток навичок рефлексії, готовності до партнерства.

  • Картинки по запросу кошик для сміттяВиховання дитини – процес довгостроковий. Щоб він був якісним і ефективним, слід кожному з нас постійно працювати над собою. Пропоную уявно викинути непотрібні риси, умовності в кошик для сміття, тим самим позбутися власного непотребу.
  • Простягніть перед собою долоні, склавши їх жменькою. «Помістіть» туди все, чого хотіли б позбутися. Будьте при цьому чесними і щирими.
  • «Я викидаю в кошик для сміття…. (дратівливість, агресію, …)

2. Вправа «Очікування»

- Чи справдилися ваші очікування від сьогоднішньої зустрічі?

Якщо так, то перемістіть свої «піщинки» на дно пісочного годинника. Якщо ні, то на це маємо ще час.

4. Рефлексія. «Відкритий мікрофон»

- Що ви дізналися нового під час нашої зустрічі?

- Які ваші враження? Поділіться ними.

- Дякуємо за участь у тренінгу. Це було важливо для нас. До нових зустрічей!

Учасники тренінгу висловлюються (за бажанням). Робиться колективна світлина.

Картинки по запросу "мішень"

 

Картинки по запросу "мішень"

1

 

docx
Додано
5 листопада 2021
Переглядів
1346
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку