26 серпня о 18:00Вебінар: Навчання в умовах пандемії: рекомендації ООН та світовий досвід

Тренінг "Обираємо професію разом"

Про матеріал

Тренінг "Обираємо професію разом" розрахований для учнів 9 - 11 класів. Для випускників ЗНЗ дуже серйозна справа правильно обрати професію, яка б відповідала їхнім здібностям та приносила в житті задоволення. Заняття проходить в комфортній атмосфері та гарному настрої, де використовуються презентація, відеоролики і цікаві вправи

Перегляд файлу

 

G:\Матеріали практичного психолога\Відкритий тренінг\Новая папка\CIMG4460.JPG

 

 

 Тренінг

«Обираємо професію разом»

 

                                               Підготувала:практичний психолог

                                        Каландарова Ніна Григорівна

 

Олійники

2015

Обираємо професію разом

Мета: звернути увагу до проблеми усвідомленого вибору професій з

            урахуванням потреб;

            розширити у учнів знання про світ професій;

            розвивати здібності співвідносити зовнішні характеристики людей з 

            їх професіями, факторами які впливають на вибір професій;

            сприяти розвитку школярів ціннісних уявлень і орієнтацій, 

            відображаючи специфічні навики та вміння;

            утворення умов для практичної проби сил у досягненні своєї мети; 

            виховувати любов до праці, почуття колективізму, взаємодопомога.

 

Обладнання:  результати тестування, картки із завданнями, пакунок із зерном, мішечок із  предметами, документ формату А-4, фотографія, тканина

 

Хід заняття

 

  1. Вступна частина

       1.1.Вправа. « Знайомство»

       1.2. Вправа  «Ділове рукостискання» (5 хв.)

Мета: підготувати учасників до роботи, створити комфортну атмосферу, гарний настрій, сприяти згуртованості групи

Зміст вправи: учасники вітають один одного  та психолога  рукостисканням

Учитель: одна мудра людина сказала: «Щастя-це коли хочеться йти на працю, а  ввечері  йти додому» Просто, правда? Але тільки на перший погляд. Ви напевно зустрічали людей, яким вранці не хочеться йти на роботу. І далеко не всі вони ледарі і нероби. Вони чесно роблять те, що від них вимагають. Але для них понеділок – найважчий день. Вони ні-ні, але і скажуть із сумом: «скоріше б на пенсію».

Ви обираєте професію на все життя, і щоб потім кожного ранку хотілось йти на працю, вже зараз потрібно розібратися в собі.

Нещодавно ми з вами складали особистий професійний план на професійне самовизначення, за результатами якого ваші відповіді розділилися на такі ситуації:

1) тих, хто обирає професію, добре орієнтується у світі професій, вибрав свою професію відповідно до своїх інтересів, схильностей, здібностей -

2) тих, хто обирає професію, має одразу кілька варіантів професійного плану і не знає, який навчальний заклад вибрати -

3) конфліктна ситуація, коли професійний план викликає розбіжності внутрішні (недооцінка себе, завищений рівень домагань) або зовнішні (конфлікт з батьками, вчителями) - 

4) тих, хто обирає професію, немає професійного плану, не впевнений у собі, однак проявляє виражені схильності до певного виду діяльності -

5) немає  ні чітко вираженого професійного плану, ні схильностей до якогось виду діяльності («нульова» ситуація)

1.3..Встановлення правил, які прикріплюються на дошці.

 -  Бути чесними

 -  Бути толерантними

 -  Не критикувати, а допомагати

 -  Один говорить – всі слухають

 -  Правило піднятої руки

 -  Дотримуватись регламенту

 -  Бути активним і позитивним

Перегляд відеоролику «Самопоміч організовує ярмарок професій»

 

 - Будь-яка професія вимагає щоб у людини були присутні так звані професійні важливі якості, наприклад: для коректора важлива увага, для художника -  образне мистецтво тощо. Тому, вибираючи певну професію, важливо усвідомити, чи є в тебе здібності, що відповідають професійно важливим якостям. Від здібностей залежить якість виконання роботи. Кожній людині незалежно від її професії треба розвивати свій «окомір»  або, як кажуть у народі, вміти визначити на око вагу, ширину або інші властивості предметів, які вона часто використовує у своїй професії

Презентація «Імідж вчителя»

ІІ. Основна частина

2.1.Вправа «Знавці професій» (5 хв.)

Учні сідають у коло. В центрі – ведучий. Він говорить: «Увага!» і вказує на будь – якого гравця, голосно й чітко називаючи букву. Учень, на якого вказав ведучий, повинен швидко  назвати професію на цю літеру. Напроклад. Н – наладчик, К – касир, Р – реставратор, Р – редактор.

Той, хто не встигає у відведений час вказати професію, вибуває з гри.

Рекомендації. Ведучому проаналізувати названу учнем професію. Визначити уявлення учнів про їх різномаїття.

2.2. Вправа «Зобрази професію» (5 хв.)

Ведучий заздалегідь робить заготовки ( на аркушах написані назви професій). Учасники по черзі витягують заготовки й за допомогою міміки та  жестів показують характерні ознаки (особливості) професії, написаної на аркуші паперу.

Рекомендації. Старшим школярам пропонується зобразити геолога, археолога, адвоката, еколога.

G:\Матеріали практичного психолога\Відкритий тренінг\Новая папка\CIMG4456.JPG

2.3.Вправа «Хода професіонала» (5 хв.)

Усі учні стають у коло, залишаючи якнайбільше місця в центрі. Учасникам пропонується картки, на яких написано назви різних професій. Необхідно по черзі пройти через коло й ходою показати професійну приналежність.

Рекомендації. Питання для обговорення:

  • Що може виразити хода людини:
  •   її професію?
  • Її емоції?
  • Як ми реагуємо на різні стилі ходи?
  •  А що відчувають люди, за якими спостерігають і яких оцінюють?

2.4.Вправа «Казкові персонажі та професії» (5 хв.)

Учасникам роздають аркуші паперу, на яких написані деякі персонажі. Далі пропонується вибрати для них підходящі професії, виходячи з тих особливостей, які описуються у відповідних творах.

Рекомендації. Як казкових персонажів можна запронувати Попелюшку, Снігову королеву, Чебурашку, Вінні Пуха, Пятачка, Карлсона та ін..

 

 

G:\Матеріали практичного психолога\Відкритий тренінг\Новая папка\CIMG4457.JPG

2.5. Вправа «Креативний директор»

Ми з вами рекламна компанія. А як ви знаєте. В рекламі завжди звертаємо увагу на те, що є нестандартним, яскравим, красивим і приємним. А щоб наша рекламна агенція працювала якісно, чи згодні ви, що потрібно потренуватися?

Завдання1. Необхідно назвати якомога більше предметів, які об’єднують у собі дві задані ознаки. Наприклад, яскравий, жовтий: кульбаба, світло, сонце, іграшка.

Варіанти завдань:

ПУХНАСТИЙ ЗЕЛЕНИЙ

ПРОЗОРИЙ ГОЛУБИЙ

СИЛЬНИЙ ДОБРИЙ

ДЗВІНКИЙ ГУЧНИЙ

Завдання 2. Пошук альтернативного способу дії

  • У рекламі завжди предмети виконують якусь дію. Наприклад, у рекламі «Снікерсу» хлопці виконують різноманітні фізичні вправи… А, може, ви теж наведете приклади з якихось рекламних роликів? (Учні наводять приклади)
  • Я пропоную вам пригадати всі  предмети, які можуть виконувати певну дію. Наприклад, ЛЕТІТИ. (Пташка, тарілка,метелик, бджола, літак, ракета, супутник…)
  • Назвати якомога більше слів, які  «можуть»: ТИСНУТИ, СВИСТІТИ, СПІВАТИ

Завдання 3. Гра «Домалюй»

G:\Матеріали практичного психолога\Відкритий тренінг\Новая папка\CIMG4467.JPG

  • Пригадайте якомога більше предметів з такою деталлю, частиною і намалювати їх

Рекомендації. Чупа – чупс, дорожній знак, маятник, окуляри, колеса

ІІІ. Заключна частина

Під звукозапис «Восхищение дельфинов» проводиться Вправа «Храм тиші»

Мета: розслаблення

Уявіть, що ви прогулюєтесь на окраїні багатолюдного шумного міста. Намагайтеся відчути, як ваші ноги ідуть по асфальті. Зверніть увагу на других перехожих, на вирази їхніх облич, на фігури.Ви помітили, що одні на вид стривожені, другі спокійні і радісні. Зверніть також увагу на транспорт, на його швидкість, шум… гудуть автомобілі, скриплять тормозами. Можливо ви чуєте другі звуки? Зверніть увагу на вітрини магазинів. Можливо, ви побачили у натовпі знайоме обличчя? Ви  підійдете і привітаєте цю людину?

 Чи пройдете мимо. Зупиніться і подумайте – що ви відчуваєте на цій шумній вулиці? Тепер заверніть за вугол і прогуляйтесь по більш спокійній вулиці. Пройшовши недовго, ви помітили велику забудову, яка по архітектурі відрізняється від других. На ній вивіска: «Храм тиші». Ви розумієте, що цей храм – місце, де не чути звуків, де ніколи не вимовлено жодного слова. Ви підходете і трогаєте важкі деревяні двері. Відкриваєте їх, заходите, і вас оточує повна тиша.

Коли захочете покинути цю забудову, штовхніть деревяні двері і вийдіть на вулицю.

  • Як ви зараз себе почуваєте?
  • Запамятайте дорогу, яка веде до Храму тиші, щоб ви змогли, коли захочете, знову повернутися туди

 

doc
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
8 грудня 2018
Переглядів
755
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку