Тренінг «Професійне та емоційне вигорання педагога»

Про матеріал
Відомий факт: третину часу ми присвячуємо домашнім турботам, третину часу ми знаходимося на роботі і третину часу ми проводимо у ві сні. Давайте виконаємо вправу таким чином: кожний озвучить які у нього асоціації викликає слово «РОБОТА» і з чим це пов’язано…
Перегляд файлу

 

Тренінг «Професійне та емоційне

 вигорання педагога»

 

«Усе в твоїх руках…»

Народна мудрість

 

    МЕТА: ознайомити педагогічних працівників з особливостями професійного та емоційного вигорання педагога; розвивати вміння та навички подолання негативних наслідків стресових ситуацій; сприяти емоційному розвантаженню з метою підвищення рівня самооцінки та самоповаги.

 ЗАВДАННЯ:

- провести діагностику педагогічних працівників щодо рівня емоційного вигорання;

- зробити теоретичний аналіз досліджень феномену професійного вигорання, його проявів, причин, стадій професійного вигорання;

- визначення шляхів його профілактики та подолання;

- надати практичні поради щодо боротьби з професійним та емоційним вигоранням.

         ОБЛАДНАННЯ: епіграф семінару-тренінгу, комп’ютерна презентація, релаксаційна музика, кульки, ватман, піднос, графін з водою, фломастери, олівці, заготівки малюнків квітів, психолого-педагогічні рекомендації.

 

                                                     Хід тренінгу

 

 Вправа 1. «Знайомство». Почнемо зі знайомства. Кожен зі свого місця скаже:  «Я хотів би, щоб мене називали в групі … ,    я очікую від заняття …».

 

 Вправа 2. «Правила». Озвучення і прийняття правил в групі.

 

 Вправа 3. «Асоціації». Відомий факт: третину часу ми присвячуємо домашнім турботам, третину часу ми знаходимося на роботі і третину часу ми проводимо у ві сні.  Давайте виконаємо вправу таким чином: кожний озвучить які у нього асоціації викликає слово «РОБОТА» і з чим це пов’язано…

 Ми бачимо, що це слово викликає різні асоціації (обговорення).

 Які асоціації більш оригінальні, красиві, цікаві ?

 

 Вправа 4.  «Повітряні кулі»

Демонструється учасникам три надуті повітряні кулі. Одна надута дуже сильно, друга – дуже слабко, а третя куля – в міру.

 Питання для обговорення

  • Як ви думаєте, чим ці три кулі відрізняються одна від одної? (За ступенем наповнюваності повітря).
  • Що загрожує кулі, яка надута надмірно (Вона може луснути).
  • Що загрожує кулі, яка надута дуже слабко? (Вона занадто м'яка і не може зберегти форму кулі навіть за незначного натискання на неї).
  • Яка куля довше «проживе»? (У міру надута).
  • Чи траплялося вам бачити людину, про яку можна було сказати, що вона от-от лопне?
  • Як ви думаєте, які почуття її переповнюють?

 Коментар тренера. Дуже часто джерелом проблем є надмірно роздуті побоювання і турботи. «Що буде, якщо я втрачу друга?», «А що, коли я погано справлюся з дорученою мені справою?» До чого призводить така зосередженість на таких негативних думках? У людини псується настрій. Той, хто занадто багато переживає, уже втрачає свою енергію і тому не може знайти в собі сили для вирішення цілком посильних проблем. Той, хто занадто «кипить» від злості, не може знайти в собі сили для позитивного, неагресивного виходу із ситуації.

 

 Вправа 5. «Образ синдрому емоційного вигорання».

Розіб’ємося на групи за допомогою квітів: оберіть собі квітку, яка вам подобається. Після цього об’єднайтеся в групи з однаковими квітками.

Намалюйте синдром емоційного вигорання, намалюйте, як він виглядає. Це можна зробити у вигляді колажу, картини, карикатури або іншим способом.

Обговорення малюнків.

 Ми побачили, що ви володієте певною інформацією з даної проблеми, але більш детально ми з нею ознайомимось під час міні-лекції.

 

 Вправа 6. Лекція «Профілактика професійного вигорання».  

Під емоційним виснаженням розуміється відчуття спустошеності і втоми, що викликане власною роботою.

Деперсоналізаціція передбачає цинічне, байдуже, негуманне ставлення до людей, з якими працюють. Контакти з колегами стають формальними, знеособленими; негативні настанови, що виникають, можуть спочатку мати прихований характер і виявлятися у внутрішньо стримуваному роздратуванні, яке з часом проривається назовні і призводять до конфліктів.

Професійне вигорання – виникнення у працівників відчуття некомфортності у своїй професійній сфері.

 

Вправа 7. Анкетування (анонімно).

Є багато різних анкет і тестів для виявлення емоційного і професійного вигорання, я вибрав лише одну найпростішу. Хто не згоден з результатами, зможе їх перевірити за допомогою іншої методики.

 

 Вправа 8. «Умови емоційного комфорту вчителя».

Розділіться на дві групи. Завдання першій групі: Перечислити умови, які необхідні для емоційного комфорту вдома.  Завдання дргій групі: Перечислити умови, які необхідні для емоційного комфорту на робочому місці.

 

Вправа 9. Буклет з рекомендаціями. Вчителям надаються буклети зрекомендаціями щодо профілактики синдрому професійного і емоційного виграння. 

 

Вправа 10. «Квітка побажань». Вам потрібно обрати собі квітку і написати на ній побажання, це побажання може бути будь кому: учасникам тренінгу, колегам, дітям, собі, родичам, уявній людині, будь кому … Після того, як напишите, потрібно згорнути пелюстки так, як я показую. Складіть їх на піднос.

 Зараз ми станемо з вами свідками невеличкого дива (доливається повільно вода на піднос і квітка розпускається).

 Тож я хотів вам побажати, щоб ваші бажання, які ви загадали, здійснились і розквітли як оці квітки, які розкрились, підживлені водою. Бажаю вам наснаги і успіхів на трудовій ниві. «Усе в твоїх руках» є такий вислів, тому вам вирішувати свою долю і не забувати, що ми працюємо в школі для дітей і заради дітей. 

 

 ДЯКУЮ ЗА УВАГУ.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
4 січня
Переглядів
20
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку