Заняття з елементами тренінгу «Мій дружній клас».

Про матеріал
Створення сприятливих умов для емоційного об'єднання групи. Освоєння прийомами активного стилю спілкування і способів передачі та прийому зворотного зв'язку.
Перегляд файлу

                            

                                 

                            Михайлівська загальноосвітня школа І – ІІІ ст.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заняття

з елементами тренінгу

«Мій дружній клас».

 

                                                                         Практичний психолог

                                                                         Кістрін В. П. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                         2014 р.

 

 

 

 

 

 

Заняття з елементами тренінгу «Мій дружній клас».

 

Мета: Створення сприятливих умов для емоційного об'єднання групи. Освоєння прийомами активного стилю спілкування і способів передачі та прийому зворотного зв'язку.

 Завдання: створити сприятливі умови для згуртування групи;

отримати якомога більше інформації про учасників;

  зняти перешкоди в спілкуванні, розвивати комунікативні навички;

  розвивати вміння адекватно показувати свої почуття і розуміти почуття інших людей.

          Контингент: учні 10 класу.

          Обладнання: мультимедійний проектор, комп’ютер, м’яч, бейджики з іменами, олівці, фломастери, бланки для відповідей.

 

                                           ХІД ЗАНЯТТЯ

Вправа 1. «Вітання»

Психолог: Перш ніж розпочати заняття давайте привітаємось. На минулому занятті ми з вами обрали собі ім’я, яким би ви хотіли, щоб вас називали під час занять. Погляньте один на одного, пригадайте.

   Я пропоную привітатися так: потрібно назвати своє ім’я і придумати свій спосіб вітання (показую на прикладі). Так робить кожен з вас.

Презентація «Правила».

На минулому заняті ми з вами обговорювали правила. Давайте їх пригадаємо.

Називайте правила: хто бажає? …

Правила є обов’язковими для  виконання і вони будуть відображені у нас на екрані. При  необхідності ми можемо звернутися до них.

Ну що приймаємо правила? Всі згодні з правилами?

Учні називають і пояснюють правила.

1. Довірчий стиль спілкування.

2. Спілкування за принципом "тут і тепер". Під час занять всі говорять тільки про те, що їх хвилює саме зараз, і обговорюють те, що відбувається в групі.

3. Персоніфікація висловлювань. "Я вважаю, що ...", "Я думаю ..." і т.п.

4. Щирість у спілкуванні. Під час роботи групи учасники повинні говорити тільки те, що відчувають і думають з приводу того, що відбувається. Якщо немає бажання говорити щиро і відверто, то краще промовчати.

5. Конфіденційність.

6. Неприпустимість безпосередніх оцінок людини. При обговоренні того, що відбувається в групі оцінюють не учасника, а тільки його дії і поведінку.

7. Активну участь у цих заходах.

8. Повага до мовця. Коли хтось висловлюється, інші не тільки уважно слухають. Ніхто не перебиває мовця, всі мовчать доти, поки він не закінчить.

 9. Постійний самоаналіз (рефлексія). Кожен з них має право поділитися своїми враженнями, відчуттями, думками, які виникли під час роботи. Режим самоаналізу повинен увійти у звичку.

 

Психолог: А зараз я хотів би вам запропонувати виконати декілька вправ, які допоможуть вам краще пізнати один одного, зробити ваш клас більш дружнім і згуртованим.

Вправа 2. «Сигнал». Стаємо в коло, близько один до одного, беремося ззаду за руки. Зараз я посилатиму сигнал, це може бути стисканя долоні або якийсь інший сигнал. Той учень який отримав сигнал повинен його передати іншому. Цей сигнал повинен повернутись до мене (роблю дві спроби – в одну сторону, в обидві сторони). А зараз  хтось із вас зробить те саме …

Вправа 3. «Великі кроки». Станьте в коло, візьміться за руки. Зараз ми з вами зробимо декілька великих кроків, але тільки по команді. Старайтеся тримати рівновагу.

Високо піднімаємо ліву ногу і на рахунок три крокуємо до центру кола …

Високо піднімаємо праву ногу і на рахунок три крокуємо до центру кола …

А зараз попробуємо додати третій крок …

 

Психолог: Погляньте, яке тісне  коло утворилось, кожний з вас  втримав рівновагу. Я хотів би щоб і ваш клас був таким стійким і згуртованим як це коло.

 

Вправа 4. «Якого я кольору?».  Я пропоную вам зараз виконати таке завдання. Я вам роздаю листочки на яких потрібно відобразити ваш стан  кольором (замалювати), починаючи з самого ранку, коли ви прокинулися і до теперішнього часу. Коли ви закінчите розкажіть, як змінювався ваш стан на протязі дня, з чим це було пов’язано. Охарактеризуйте зараз свій стан, чому ви показали його таким кольором?

Музичний супровід.

Психолог: Зараз я вам розповім про кольори, адже кожен колір щось означає. Комусь подобається один колір, комусь інший. Хтось надає перевагу одягу певного кольору. Розглянемо характеристику кольорів

Презентація «Характеристика кольорів».

Червоний колір збуджує, підвищує артеріальний тиск, спонукає до певних дій, активності, агресії. Червоний колір - це імпульс до дії, боротьби, бажання успіху і впливу , намагання змінити і підкорити інших своїй волі.

Жовтий колір також є стимулюючим, активізує психіку, підвищує вегетативні функції, рівень уваги і тривоги, сприяє релаксації, розрядці, свідчить про бажання змін, звільнення й очікування щастя.

Зелений колір символізує спокій, стабільність як у самосвідомості, так і в усіх формах самоствердження і бажання володарювати та керувати.

Синій колір сприяє вегетативному заспокоєнню, асоціюється з гармонією, спокоєм і безконфліктними відносинами. Фізіологічно він означає спокій, а психологічно - задоволення.

Коричневий колір сприяє задоволенню, безпроблемному й безконфліктному комфорту, спонукає до відпочинку і чуттєвого сприйняття дійсності.

Фіолетовий колір є комбінацією червоного (імпульсивний підкорювач) і синього (ніжна самовіддача) кольорів. Він свідчить про бажання подобатись і справляти добре враження, бути зачарованим іншим і самому мати певний магічний вплив і шарм, інтуїтивно-чутливе сприйняття дійсності.

Чорний колір символізує складні, трагічні ситуації, траур. Це абсолютний кордон, за яким закінчується життя. Цей колір передає накопичення, зберігання і витіснення впливу всіляких подразників.

Білий колір символізує чистоту і мир, кордон початку і злагоди. Цей колір означає звільнення від усякого спротиву, абсолютну свободу від усіх перешкод, свободу для всіх можливостей.

 

Вправа 5. «Миттєва характеристика». Нам потрібен ведучій для цієї вправи, який стоїть в центрі кола з м’ячем. Одному з учнів потрібно кинути м’яч. Коли він його зловить, потрібно швидко сказати що небудь про себе, наприклад:

  •          Я цікавий;
  •          Я іноді буваю злий;
  •          Мені подобається футбол і т.д.

   Той хто не може тримати м’яч більше 5 секунд. Якщо таке сталося, він міняється з ведучим.

Психолог: Бачите, така цікава невеличка вправа, а під час її виконання ми дізналися цікаві речі один про одного.

 

Вправа 6. «Завершити пропозиції». Виберіть собі партнера, який вам цікавий, сядьте поруч один з одним. Отримайте кожен по списку пропозицій.

  Вам потрібно завершити пропозиції записані на аркуші. Не роздумуйте довго, відповідайте швидко.                            Обміняйтесь цими листочками з партнером і обговоріть, що ви нового дізнались про свого партнера.

  Кожен в групі представляє свого партнера, розповідаючи про ті його відповіді, які здалися особливо цікавими.

Музичний супровід.

  •          Якщо б я був пташкою ...
  •          Якщо б я був квіткою, то я б ...
  •          Якщо б я був каменем ...
  •          Якщо б я був деревом ...
  •          Якщо б я був звіром ...
  •          Якщо б я був музичним інструментом ...
  •          Якщо б я був транспортним засобом ...
  •          Якщо б я був будівлею ...
  •          Якщо б я був інструментом праці ...
  •          Якщо б я був дорогий ...
  •          Якщо б я був частиною одягу ...
  •          Якщо б я був порою року ...
  •          Якщо б я був знаменитий ...
  •          Якщо б я був винахідником ...
  •          Якщо б я був зовсім іншою людиною ...
  •          Якщо б я перетворився на людину іншої статі ...
  •          Якщо б я був багатий ...
  •          Якщо б я був бідний ...
  •          Якщо б я був невидимим ...
  •          Якщо б я був ...

 

Психолог: Підійшло наше заняття до кінця:

Які у вас враження від заняття?

Що вам сподобалось на занятті?

Які вправи більше сподобались, чому?

Що нове ви дізнались про свій клас?

Що нове ви дізнались про однокласників?

         Про що ви хотіли б дізнатись на наступному занятті?

 

 

Вправа 7. «Прощання». Станьте в коло, обійміть один одного.

Тихо грає музика.

На сьогоднішньому заняті ви показали себе з гарної сторони. Мені сподобалось, як ви працювали, виконували вправи. Я хотів би, щоб і на наступних заняттях було так само. Хотів би побажати вам, щоб ваш клас був дружнім, згуртованим, щоб ви допомагали один одному, говорили тільки приємні слова. Дякую вам за заняття. Тепер всі разом: «До зустрічі».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                    Заняття з елементами тренінгу «Мій дружній клас».

 

Мета: Створення сприятливих умов для емоційного об'єднання групи. Освоєння прийомами активного стилю спілкування і способів передачі та прийому зворотного зв'язку.

Завдання: створити сприятливі умови для згуртування групи;

отримати якомога більше інформації про учасників;

  зняти перешкоди в спілкуванні, розвивати комунікативні навички;

  розвивати вміння адекватно показувати свої почуття і розуміти почуття інших людей.

Обладнання: мультимедійний проектор, комп’ютер, м’яч, бейджики з іменами, олівці, фломастери, бланки для відповідей.

 

                                                ХІД ЗАНЯТТЯ

Вправа 1. «Вітання»

Ведучий. Перш ніж розпочати заняття давайте привітаємось. На минулому занятті ми з вами обрали собі ім’я, яким би ви хотіли, щоб вас називали під час занять. Погляньте один на одного, пригадайте.

   Я пропоную привітатися так: потрібно назвати своє ім’я і придумати свій спосіб вітання (показую на прикладі). Так робить кожен з вас.

 

На минулому заняті ми з вами обговорювали правила. Давайте їх пригадаємо.

Називайте правила: хто бажає? …

Правила є обов’язковими для  виконання і вони будуть відображені у нас на екрані. При  необхідності ми можемо звернутися до них.

Ну що приймаємо правила? Всі згодні з правилами?

 

1. Довірчий стиль спілкування.

2. Спілкування за принципом "тут і тепер". Під час занять всі говорять тільки про те, що їх хвилює саме зараз, і обговорюють те, що відбувається в групі.

3. Персоніфікація висловлювань. "Я вважаю, що ...", "Я думаю ..." і т.п.

4. Щирість у спілкуванні. Під час роботи групи учасники повинні говорити тільки те, що відчувають і думають з приводу того, що відбувається. Якщо немає бажання говорити щиро і відверто, то краще промовчати.

5. Конфіденційність.

6. Неприпустимість безпосередніх оцінок людини. При обговоренні того, що відбувається в групі оцінюють не учасника, а тільки його дії і поведінку.

7. Активну участь у цих заходах.

8. Повага до мовця. Коли хтось висловлюється, інші не тільки уважно слухають. Ніхто не перебиває мовця, всі мовчать доти, поки він не закінчить.

 9. Постійний самоаналіз (рефлексія). Кожен з них має право поділитися своїми враженнями, відчуттями, думками, які виникли під час роботи. Режим самоаналізу повинен увійти у звичку.

 

А зараз я хотів би вам запропонувати виконати декілька вправ, які допоможуть вам краще пізнати один одного, зробити ваш клас більш дружнім і згуртованим.

Вправа 2. «Сигнал». Стаємо в коло, близько один до одного, беремося ззаду за руки. Зараз я посилатиму сигнал, це може бути стисканя лодоні або якись інший сигнал. Той учень який отримав сигнал повинен його передати іншому. Цей сигнал повинен повернутись до мене (роблю дві спроби – в одну сторону, в обидві сторони). А зараз  хтось із вас зробить те саме …

 

Вправа 3. «Великі кроки». Станьте в коло, візьміться за руки. Зараз ми з вами зробимо декілька великих кроків, але тільки по команді. Старайтеся тримати рівновагу.

Високо піднімаємо ліву ногу і на рахунок три крокуємо до центру кола …

Високо піднімаємо праву ногу і на рахунок три крокуємо до центру кола …

А зараз попробуємо додати третій крок …

 

Погляньте, яке тісне  коло утворилось, кожний з вас  втримав рівногу. Я хотів би щоб і ваш клас був таким стійким і згуртованим як це коло.

 

Вправа 4. «Якого я кольору?».  Я пропоную вам зараз виконати таке завдання. Я вам роздаю листочки на яких потрібно відобразити ваш стан  кольором (замалювати), починаючи з самого ранку, коли ви прокинулися і до теперішнього часу. Коли ви закінчите розкажіть, як змінювався ваш стан на протязі дня, з чим це було пов’язано. Охарактеризуйте зараз свій стан, чому ви показали його таким кольором?

Музичний супровід.

Зараз я вам розповім про кольори, адже кожен колір щось означає. Комусь подобається один колір, комусь інший. Хтось надає перевагу одягу певного кольору. Розглянемо характеристику кольорів

Презентація «Характеристика кольорів».

Червоний колір збуджує, підвищує артеріальний тиск, спонукає до певних дій, активності, агресії. Червоний колір - це імпульс до дії, боротьби, бажання успіху і впливу , намагання змінити і підкорити інших своїй волі.

Жовтий колір також є стимулюючим, активізує психіку, підвищує вегетативні функції, рівень уваги і тривоги, сприяє релаксації, розрядці, свідчить про бажання змін, звільнення й очікування щастя.

Зелений колір символізує спокій, стабільність як у самосвідомості, так і в усіх формах самоствердження і бажання володарювати та керувати.

Синій колір сприяє вегетативному заспокоєнню, асоціюється з гармонією, спокоєм і безконфліктними відносинами. Фізіологічно він означає спокій, а психологічно - задоволення.

Коричневий колір сприяє задоволенню, безпроблемному й безконфліктному комфорту, спонукає до відпочинку і чуттєвого сприйняття дійсності.

Фіолетовий колір є комбінацією червоного (імпульсивний підкорювач) і синього (ніжна самовіддача) кольорів. Він свідчить про бажання подобатись і справляти добре враження, бути зачарованим іншим і самому мати певний магічний вплив і шарм, інтуїтивно-чутливе сприйняття дійсності.

Чорний колір символізує складні, трагічні ситуації, траур. Це абсолютний кордон, за яким закінчується життя. Цей колір передає накопичення, зберігання і витіснення впливу всіляких подразників.

Білий колір символізує чистоту і мир, кордон початку і злагоди. Цей колір означає звільнення від усякого спротиву, абсолютну свободу від усіх перешкод, свободу для всіх можливостей.

 

Вправа 5. «Миттєва характеристика». Нам потрібен ведучій для цієї вправи, який стоїть в центрі кола з м’ячем. Одному з учнів потрібно кинути м’яч. Коли він його зловить, потрібно швидко сказати що небудь про себе, наприклад:

  •          Я цікавий;
  •          Я іноді буваю злий;
  •          Мені подобається футбол і т.д.

   Той хто не може тримати м’яч більше 5 секунд. Якщо таке сталося, він міняється з ведучим.

Бачите, така цікава невеличка вправа, а під час її виконання ми дізналися цікаві речі один про одного.

 

Вправа 6. «Завершити пропозиції». Виберіть собі партнера, який вам цікавий, сядьте поруч один з одним. Отримайте кожен по списку пропозицій.

  Вам потрібно завершити пропозиції записані на аркуші. Не роздумуйте довго, відповідайте швидко.                            Обміняйтесь цими листочками з партнером і обговоріть, що ви нового дізнались про свого партнера.

  Кожен в групі представляє свого партнера, розповідаючи про ті його відповіді, які здалися особливо цікавими.

Музичний супровід.

 

  •          Якщо б я був пташкою ...
  •          Якщо б я був квіткою, то я б ...
  •          Якщо б я був каменем ...
  •          Якщо б я був деревом ...
  •          Якщо б я був звіром ...
  •          Якщо б я був музичним інструментом ...
  •          Якщо б я був транспортним засобом ...
  •          Якщо б я був будівлею ...
  •          Якщо б я був інструментом праці ...
  •          Якщо б я був дорогий ...
  •          Якщо б я був частиною одягу ...
  •          Якщо б я був порою року ...
  •          Якщо б я був знаменитий ...
  •          Якщо б я був винахідником ...
  •          Якщо б я був зовсім іншою людиною ...
  •          Якщо б я перетворився на людину іншої статі ...
  •          Якщо б я був багатий ...
  •          Якщо б я був бідний ...
  •          Якщо б я був невидимим ...
  •          Якщо б я був ...

 

Підійшло наше заняття до кінця:

 

Які у вас враження від заняття?

Що вам сподобалось на занятті?

Які вправи більше сподобались, чому?

Що нове ви дізнались про свій клас?

Що нове ви дізнались про однокласників?

         Про що ви хотіли б дізнатись на наступному занятті?

 

Вправа 7. «Прощання». Станьте в коло, обійміть один одного.

Тихо грає музика.

На сьогоднішньому заняті ви показали себе з гарної сторони. Мені сподобалось, як ви працювали, виконували вправи. Я хотів би, щоб і на наступних заняттях було так само. Хотів би побажати вам, щоб ваш клас був дружнім, згуртованим, щоб ви допомагали один одному, говорили тільки приємні слова. Дякую вам за заняття. Тепер всі разом: «До зустрічі».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема:  «Корекційно-розвивальна робота психолога.    Складаємо програми та проводимо заняття»

План

з/п

Тема

Відповідальні

1.

Тренінг з педагогами ЗОШ: «Профілактика та подолання синдрому «Професійного вигорання»»

Бородкіна І.В.,

практичний психолог

Красненської ЗОШ

І-ІІІ ст.

2.

Заняття з елементами тренінгу: «Мій дружній клас» з учнями 10 класу.

Кістрін В.П.,

практичний психолог

Михайлівської ЗОШ

 І-ІІІ ст.

3.

«Скринька невирішених питань»:

  •          поради працівникам психологічної служби, щодо проведення та оформлення корекційно-відновлювальної і розвивальної роботи;
  •          методичні рекомендації, щодо здійснення соціально-педагогічного супроводу та соціально-правового захисту дітей, які потрапили в складні життєві обставини.

Котова Л.І.,

методист психологічної служби

РМК

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://magiccolour.ho.ua/character1.html

http://aratta-ukraine.com/text_ua.php?id=2117

 

Червоний колір збуджує, підвищує артеріальний тиск, спонукає до певних дій, активності, агресії. Червоний колір - це імпульс до дії, боротьби, бажання успіху і впливу , намагання змінити і підкорити інших своїй волі.

Жовтий колір також є стимулюючим, активізує психіку, підвищує вегетативні функції, рівень уваги і тривоги, сприяє релаксації, розрядці, свідчить про бажання змін, звільнення й очікування щастя. Основною його рисою є віддзеркалене світло, що створює враження невагомої веселості та яскравості.

Зелений колір символізує спокій, стабільність як у самосвідомості, так і в усіх формах самоствердження і бажання володарювати та керувати. Останнє передбачає точний контроль, реєстрацію і пам'ять, критичний аналіз і послідовну логіку аж до абстрагуючого формалізму.

Синій колір сприяє вегетативному заспокоєнню, асоціюється з гармонією, спокоєм і безконфліктними відносинами. Фізіологічно він означає спокій, а психологічно - задоволення. Синій колір символічно відповідає флегматичному темпераменту, жіночності, емоційності, є втіленням ідеалу (звідси й синій відтінок романтизму), вірності і довіри.

Коричневий колір сприяє задоволенню, безпроблемному й безконфліктному комфорту, спонукає до відпочинку і чуттєвого сприйняття дійсності. Коричневий колір є експансивно діючим імпульсом, якому не вистачає життєвої енергії червоного кольору, а жвавість сприймається пасивно.

Фіолетовий колір є комбінацією червоного (імпульсивний підкорювач) і синього (ніжна самовіддача) кольорів. Він свідчить про бажання подобатись і справляти добре враження, бути зачарованим іншим і самому мати певний магічний вплив і шарм, інтуїтивно-чутливе сприйняття дійсності.

Чорний колір символізує складні, трагічні ситуації, траур, висловлює ідею "ніщо" і означає своєрідний протест проти долі. Це абсолютний кордон, за яким закінчується життя. Цей колір передає накопичення, зберігання і витіснення впливу всіляких подразників.

Білий колір символізує чистоту і мир, кордон початку і злагоди. Цей колір означає звільнення від усякого спротиву, абсолютну свободу від усіх перешкод, свободу для всіх можливостей. Він є символом фізичної смерті, якщо вважати його початком нового перевтілення або поринання в нірвану. 

 

1.3.3. Емоційний вплив кольору

При психологічній дії мова йде про почуття та переживання, які ми можемо відчувати під впливом того чи іншого кольору. Цей вплив дуже тісно пов'язаний з оптичними особливостями кольору.

Абсолютно зелений є найспокійнішим кольором. Він нікуди не рухається і не має ні звуку і не викликає ні радості, ні печалі. Ця постійна відсутність руху добре діє на стомлених людей, але може з часом і набриднути. При введенні в зелений колір жовтого він оживає, стає більш активним. При доданні синього, змінюється навпаки, він робиться біль серйозним, вдумливим.

З іншого боку, жовтий колір турбує людину, колить його, збуджує. Порівнюючи зі станом людської душі, його можна було б використати як мальовничій вираз безумства, сліпого сказу (жовтий колір Достоєвського).

Синій же схильний до поглиблення. Чим глибше, темніше стає синій колір, тим більше він прикликає людину до безкінечного, будить в ньому голод до чистоти та надчутливому. Дуже темно синій дає елемент покою. Синій, доведений до межі з чорним, віддає призвук печалі. Стаючи більш світлим, синій набуває байдужого характеру і стає людині далеким і байдужим, як блакитне небо. І, стаючи світліше стає все більш беззвучним, доки не дійде до беззвучного покою - білого.

Часто білий колір сприймається як „некольровий". Вій як би символ світу, де зникають усі фарби, всі матеріальні властивості. Тому і діє білий колір на нашу психіку як мовчання. Але це мовчання як би не мертве, а, навпаки, повне можливостей.

Чорний колір, навпаки, діє як дещо без можливостей, як мертва пляма, як мовчання без майбутнього.
Рівновагу білого і чорного породжує сірий. Звичайно сірий колір не може дати ні руху, ні звуку. Сіре - беззвучне та нерухоме, але ця нерухомість іншого характеру, ніж у зеленого кольору, створеного двома активними кольорами: жовти і синім. Тому сірий колір - це безшумна нерухомість.

Червоний колір ми сприймаємо як характерно теплий колір, впливає внутрішньо як життєдайний, живий, турбуючий колір, що, однак, не має легковажності жовтого. На відміну від жовтого червоний колір як би палає всередині себе. Але ідеально червоний колір дуже змінює свій вплив при зміні кольору. При доданні в червоний колір чорного виникає жорсткий, не здатний до руху коричневий. В біль холодному тоні у червоного зникає активність полум'я. Стаючи помаранчевим, червоний набуває променистості жовтого, але постійно зберігає серйозність.

Фіолетовий колір - це немов охолоджений червоний, тому він звучить дещо болісно, як дещо придушене і сумне.

Вибір переважного (улюбленого) кольору людиною визначається його характером і залежить, також, від соціального фактору. На основі соціологічних досліджень був отриманий наступний ряд кольорів по мірі зменшення надання переваг: блакитний - фіолетовий - білий - рожевий - пурпурний - червоний - зелений - жовтий - помаранчевий - коричневий - чорний.

Залежність вибору переважного кольору від темпераменту ви можете спостерігати на малюнку 4.

http://shkola.ostriv.in.ua/images/publications/4/5491/content/4.jpg

Малюнок 4

Характер і виразність кольору може значно змінюватись в залежності від різноманітних асоціацій. Кожен з нас намагається пояснити емоціональну характеристику того чи іншого кольору характером певних предметів, на яких ми звичайно сприймаємо цей колір. Це дуже індивідуальна особливість кожної людини, що залежить від набутого ними досвіду. Встановити тут буд-які правила дуже важко, але з деякою вірогідністю можна припустити, що червоний колір асоціюється з вогнем і кров'ю, жовтий - з сонцем, синій - з небом, водою, зелений - з лісом, лугами.

Врешті-решт, існує таке поняття як чути колір, тобто кожному кольору співставляється певна музична нота. Це явище неможливо конкретно описати для кожного певного кольору, але не знайдеться ні однієї людини, яка стала б шукати вражень від яскраво-жовтого на басових клавішах роялю.

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
4 січня
Переглядів
25
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку