Вправа «Привітання»- Для того, щоб привітатися, пропоную рухами відповісти на мої запитання. Я запитую, ви відповідаєте. Здрастуйте, колеги, друзі. Нашу зустріч з вами вестиму я. –________________________З гарним настроєм хто прийшов – руку в гору підніміть, Хто чує мене, головою кивніть. Хто бачить мене, прошу оком моргнути, Хто любить дітей,ті підведіться трохи. Хто найвеселіший –- ви всім усміхніться, Хто ввічливий – сусідові злегка вклоніться. Почитати кому охота, любить хто свою роботу? Похитайте головою вправо-вліво, раз, іще раз. Хто в колективі працювати любить, хто вміє дружити?Поплескайте ви в доглоніВас побачить хочу!
Вправа «Плутанина» Мета: підвищити тонус групи.Інструкція: учасники встають в коло і протягують праву руку по направленню до центру. За сигналом ведучого кожен учасник має знайти для себе друга по рукостисканню. Після цього учасники витягують ліву руку і також знаходять собі пару по рукостисканню (важливо щоб друзі по рукостисканню були різні). І тепер завдання учасників полягає в тому, щоб розплутатись, не роз’єднуючи рук. Обмеженням є заборона всілякого спілкування між учасниками. Підсумки: «Чи комфортно було виконувати вправу?»«Які труднощі виникали під час виконання вправи?»«Чи підвищився тонус групи?»
Що таке психосоматичне захворювання. Це захворювання, яке носить психогенний характер, на появу якого вплинули психологічні фактори. Так же ви повинні розуміти, що є ще доповнені фактори, є ще маса всього цікавого, що може вплинути на появу психосоматичного захворювання і на його розвиток.
Профілактика психосоматичних розладів Звернути увагу на: Дезадаптацію - порушення взаємодії особистості з середовищем, що характеризується неможливістю реалізації нею в конкретних мікросоціальних умовах своєї позитивної соціальної ролі, відповідної її можливостям. Стрес - психоемоційний стан, що є відповіддю будь-який екстремальний для людини вплив; неспецифічна реакція людини на значущий подразник, що є варіантом нормального реагування, але потребує значної напруженості адаптивних систем організму та психіки. Емоційне вигорання - не адаптивна реакція на стресогенні чинники професійної діяльності, що супроводжується загальною асенізацією, почуттям постійної втоми та нервового виснаження; порушеннями режиму сну та активності; головними болями, неприємними відчуттями в області серця, коливаннями артеріального тиску, а також проявляється у вигляді сумнівів у необхідності і корисності своєї професії для суспільства, зміни ставлення до людей з позитивного на негативне та ін. Алекситимію – нездатність до словесного опису емоцій. Психотравмуючий чинник – інтенсивний, але відносно короткочасний негативний зовнішній вплив на людину, який може викликати сильне емоційне переживання (горе, смуток, почуття втрати чи самотності, відчай, страх, тривогу та інші психічні і соматичні розлади).
Вправа «Командна гра»Опис: Одночасно тримаючись за мотузки, прив’язані до квітки, всією командою, намалювати малюнок, наприклад, сонечко. Обговорення: Чи вдалося правильно розподілити гравців? Чи були люди, які керували вашими діями? Які емоції відчували під час вправи? Висновок: Взаємодія, злагодженість дій команди. Уміння спілкуватися, домовлятися між собою. Правильний розподіл сил учасників.
Етапи роботи з психосоматичним захворюванням Збір анамнезу хвороби. Робота на метафоричному рівні (використання арт-терапевтичних технік)Аналіз життєвої історіїІдентифікація відчуження. Робота з вторинними вигодами. Пошук нових стратегій задоволення потреб. Примірка здоров'я Зона комфорту «Я – здоровий»
Вправа «Крок на зустріч»Учасники гри стають в одну шеренгу .Інструкція: Учасники гри мають уявити, що в них права нога зв’язана з лівою ногою сусіда. Завдання групи полягає в тому, щоб не розриваючи ніг, дійти до вказаного місця (лінії). Коли ноги розриваються, ведучий говорить «СТОП», і команда розпочинає виконувати завдання з самого початку.
Вправа на завершення тренінгу. Вправа «Термінові справи» (20 хв.)Необхідні матеріали: кожний учасник отримує три маленьких аркуші паперу (стрічки). Тренер дає інструкцію: у кожного з нас є справи, які потрібно найближчим часом виконати і є важливими для нас особисто. Будь ласка, подумайте, виберіть три найважливіших, і запишіть їх у вигляді трьох дієслів. При необхідності, можна у вигляді словосполучення. Тепер потрібно скрутити їх у трубочку і вкинути у чарівний мішечок. (перемішується)Тепер витягніть ваші реальні справи на найближчий час.