Тренінг «Ти – володар свого життя» (для учнів 9-11 класів)

Про матеріал
Мета: створити умови для осмислення поняття життя, розвивати в учасників бажання знайти своє місце в житті, бути корисним суспільству, формувати активну життєву позицію учнів. розвивати мислення та вміння аргументовано відстоювати власну думку.
Перегляд файлу

Тренінг «Ти – володар свого життя»

(для учнів 9-11 класів)

 

Мета: створити умови для осмислення поняття життя,  розвивати в учасників бажання знайти своє  місце в житті, бути корисним суспільству, формувати активну життєву позицію учнів. розвивати мислення та вміння аргументовано відстоювати власну думку.

Обладнання:  інформаційний матеріал: притча про Істину, афоризми видатних людей, легенда «Історія людства»; фліпчарт, маркери, скотч, ножиці, кольорові стікери та олівці, клей, фломастери, вислови про життя:

  • «Хоча людському життю немає ціни, ми завжди вчиняємо так, наче є щось цінніше» (Антуан де Сент Екзюпері).
  • «Життя-це те, що люди більше всього бажають зберегти і менше всього оберігають»   (Жан  де Лабрюйер).
  • «...можливо, в цьому світі ви лише людина, але для когось ви - цілий світ»  (Г. Маркес).
  • Один із законів життя свідчить, що як тільки закриваються одні двері, відкриваються інші. Але вся біда в тому, що ми дивимося на замкнуті двері і не звертаємо  уваги на ті, що відкрилися. А. Жид.

 

Тривалість: 1 год 30 хв.

Кількість учасників: 15-20 осіб

 

Хід заняття:

1. Вправа «Знайомство» (5 хв.)

Мета: визначити ціннісні орієнтації учнів; створити сприятливу атмосферу в групі.

        Учасникам пропонується закінчити фразу: «Я ціную своє життя за...».

 

2. Вправа «Правила роботи» (5 хв.)

Мета: організувати групу, створити умови для успішної роботи. Орієнтовані  правила роботи в групі:

  • говорити від свого імені;
  • брати участь у виконанні вправ і завдань добровільно;
  • один говорить – інші слухають;
  • обговорювати дію, а не особу;
  • бути толерантними.

 

3. Вправа «Серце» (очікування учасників) 5 хв.

Мета: навчити дітей визначати власну мету діяльності, мотивувати й усвідомлювати відповідальність за досягнення певних резуль­татів.

На дошці-плакат із зображенням серця. На початку тренінгу учасники пишуть на стікерах -  «чоловічках» і прикріплюють біля серця, а в кінці -переносять на серце.

4. Міні-лекція «Життя – це шанс кожного» (10 хв)

 Мета: розвивати в учасників бажання знайти своє м місце в житті.

        «Доля прихильна до тих, хто здатний триматися на плаву, навіть потрапляючи у вир», - сказав хтось із видатних людей. Любов, милосердя, повага до людей, сила духу – ось ті основні цінності, що ними ви маєте запастися, вирушаючи в життєву дорогу і готуючись до великого іспиту. Якщо ви візьмете цей багаж із собою в життя, то перемога буде за вами. Кожен із нас, мандруючи життям, шукає свою Істину. А щоб знайти її, упізнати, не проґавити свій шанс, варто повчитись у мудрого царя Соломона.

        Коли цар Соломон спустився з гори, після зустрічі сходу сонця, люди, які зібралися біля підніжжя сказали:

– Ти джерело натхнення для нас. Твої слова лікують серця. А мудрість твоя просвітлює розум. Ми жадаємо слухати тебе. Скажи нам: хто ми?

Він посміхнувся і сказав:

– Ви – світло світу. Ви – зірки. Ви – храм істини. У кожному з вас Всесвіт. Помістіть розум у серце, запитуйте своє серце, слухайте через свою любов. Блаженні знають мову Господа.

– У чому сенс життя?

– Життя – це шлях, мета і нагорода. Життя – це танець Любові. Ваше призначення – розквітнути. БУТИ – це великий дар миру. Ваше життя – історія Всесвіту. І тому життя прекрасніше за всі теорії. Ставтеся до життя, як до свята, бо життя цінне саме по собі. Життя складається з теперішнього. А сенс теперішнього – бути в ньому.

Обговорення:

– Чого нас вчить ця міні-лекція?

– Що нового дізналися?

 

4. Вправа «Модель життя» (10 хв.)

Мета: дати можливість усвідомити кожному учаснику, що для них є життя.

       Яка асоціація виникає у вас, коли ви чуєте чи промовляєте слово «життя»? Усі відповіді учасників тренінгу отримуються методом «мозкового штурму».

 

5. Вправа «Як навчитися цінувати життя?» (5 хв.)

Мета: формувати ціннісну систему підлітків як регулятора їхніх вчинків.

        Щоб цінувати життя, варто знати дві основні речі:

  • нам необхідно, щоб нас любили;
  • нам слід добре ставитися до себе.
    Людська поведінка обумовлена двома основ­ними законами:
  • наша поведінка залежить від того, як ми до себе ставимося;
  • поведінка кожної людини має якусь мету, вчинки не відбуваються просто так.

         Якщо керуватися цими важливими мірку­ваннями, уявляти собі їх реальний практичний зміст, то можна зрозуміти, чому люди хочуть піти з життя.

        Щоб цінувати себе і власне життя, ми всі маємо любити себе. Потреба любити -  це:

  • потреба, щоб тебе любили;
  • потреба любити когось;
  • потреба бути частиною чогось.

        Якщо ці три «потреби» реалізуються в нашому житті більшу частину часу, ми можемо долати проблеми, що постають перед нами.

        Підліткам, котрих не люблять, які погано вчаться, які чужі вдома і в школі, дуже важко справлятися з неприємностями, вони почувають­ся одинокими, нікчемними. Знижується рівень самооцінки, через що такі молоді люди взагалі не можуть вирішити навіть незначні життєві проблеми.

        Що важливо для людини в такому стані? Зви­чайно, друг. Уяви, що ти нічому не радієш, тобі не хочеться жити, тому що «тебе ніхто не любить». Але раптом починаєш відчувати чиюсь ласку, турботу, і знову з'являється радість життя. Іноді чиєсь рукостис­кання, дружній погляд, посмішка дають відчути, що ти зайняв місце в серці хоча б однієї людини.

 

6. Вправа «Гімн життя»  (15хв.)

Мета: стимулювання потреби старшокласників у самопізнання та самовдосконаленні.

Завдання: створити гімн життю, використовуючи такі слова: життя, думка, радість, щастя.  Використовується  канцтовари.

        Кожна група презентує свою роботу.

Обговорення:  Що дало нам виконання даної вправи?

 

7. Вправа «Твої плани на майбутнє» (15хв)

 Мета: розкрити поняття «істина життя».

        Тренер пропонує прослухати притчу про Істину. «Один мудрий цар, помираючи, покликав своїх дітей і запитав:

       – Що кожен із вас думає про світ?

       – Нічого гарного в ньому немає, – відповіли царевичі.

       – У ньому зло, жорстокість, образи. Несправедливість, обман…

       – Гірко мені від отих слів, діти мої. Бо ж як мож-на жити і правити світом, якщо ваш розум отруєний думками про помсту й образи, а ваше серце несе тягар смутку? Благословляючи вас на царство, я хочу, щоб ви пам’ятали про те, який внесок зробите у цей світ, таким він і буде. Хай один із вас принесе в нього Щастя, другий – Добро, третій – Мудрість, четвертий – Справедливість. І знайте, що Щастя – це не гроші, не влада, не володіння чимось, це стан душі і шукати його треба всередині себе. Добро – це вміння нести у світ свої прагнення і не нав’язувати нікому того, чого бажаєш сам. Мудрість – це не вказувати комусь, яким треба бути, а здатність змінюватися самому. Справедливість – це вміння не оцінювати інших за своїми мірками.

          І пішли його діти нести у цей світ Мудрість, Справедливість, Щастя та Добро. Але всі вони пішли по одному, от тому скрізь чогось бракує. Розповів цю історію, помираючи, цар Давид своєму синові Соломону. “

        «Я все зрозумів, – вигукнув Соломон, – світ не повинен бути розділений. Я правитиму так, щоб у ньому було все разом: і Мудрість, і Справедливість, і Добро, і Щастя». Так Соломон знайшов Істину».

Завдання: тренер пропонує дати відповідь на запитання (намалювати чи написати): – Які твої плани на майбутнє?

Обговорення:

– Які емоції ви переживали, виконуючи цю вправу?

– Що вдавалося легко, а що викликало труднощі?

 

8. Проективне речення  (5 хв.)

     Учням пропонується закінчити речення «За що ми можемо подякувати життю?»

    Обговорення. Коментар до вправи: всі відповіді є правильними, критика виключається.

 

9. Завершення тренінгу. Ритуал прощання. Вправа «Чаша» (10 хв.)

Мета: завершити роботу на емоційному піднесенні.

Продовжити фразу: «Сьогодні на тренінгу мені найбільше сподобалося …

 

Зворотній зв’язок. Якщо ваші очікування  й сподівання від уроку справдилися, то ваші фігурки  перемістіть на наше «Серце сподівань».

     Учасники беруться за руки. Уявіть, що в центрі у нас велика чаша. Налийте туди повне серце любові, всипте дві пригорщі щедрості, хлюпніть туди ж гумору, посипте добром, додайте якомога більше віри, все це добре перемішайте, намажте на шматок ,відпущеного вам життя і пропонуйте всім, кого зустрінете на своєму щляху.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
9 листопада 2019
Переглядів
4653
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку