Тренінг "Я і моя майбутня професія"

Про матеріал
Допомогти дітям розширити знання про професії та усвідомлено зробити вибір майбутньої професії.
Перегляд файлу

1

 

Тренінг « Я і моя майбутня професія»

Цілі і завдання: створити сприятливу емоційну атмосферу учнів. Виявити інтереси учнів до професій. Розширити знання про професії. Допомогти учням усвідомлено зробити вибір майбутньої професії.

План проведення заняття

з/п

Види роботи

Орієнтована

тривалість (хв.)

Ресурсне забезпечення

1

Вступне слово

5

 

2

Вправа «Знайомство»

(Привіт,мене звуть..,моє хобі..,

я хочу стати…)

 

10

 

3

Вправа « Скільки професій ви знаєте?»

5

 

4

Вправа «Вгадай,що за професія?»

15

 

5

Гра «Слова-ланцюжок»

     (Мозговий штурм)

10

 

6

Гра «Які емоції у професії?»

10

 

7

Інформаційне повідомлення

5

 

8

Тестування. Методика «ДДО» Е.А. Климова

25

 Аркуш поперу, ручка

9

Висновок

5

 

 

1. Вступне слово.

   Добрий день! Сьогодні ми зібралися з вами для того, що б поговорити на тему: « Я і моя майбутня професія». Сподіваємося, що наша бесіда допоможе вам, визначитися з вибором професії і зробити правильний вибір у житті.

2. Знайомство:

   Привітаємо, один одного, представимося і коротко скажемо про те, що я вмію добре робити, чим займаюся у вільний час, ким я хочу стати в майбутньому.                                                                                                                                                    

Приклад:

    Привіт, мене звуть.., моє хобі ..., я хочу стати…

3. Вправа « Скільки професій знаєте ви?»

    Учні, дуже швидко по черзі, називають професії. Переможцем є той, хто швидше з учасників гри перерахував найбільшу кількість професій.

 4. Вправа  «Вгадай, що за професія?»

    Ведучий тихо (на вушко) говорить професію одному з учасників. Учасник, якому загадали цю професію, повинен невербальним способом (мімікою, жестами, положенням тіла) зобразити цю професію так, щоб гравці, що залишилися, яким професія невідома, її відгадали. Хто з учасників вгадав загадану професію, продовжує гру.

Перелік професій: вчитель, вихователь, психолог, хореограф, художник,спортсмен,швачка,модель,тесляр,продавець,будівельник,візажист,перукар,водій,лікар, пожежний, музикант, програміст, суддя, військовий, телеведучий , кухар, льотчик, журналіст, моряк, актор, співак, екскурсовод, прибиральниця, офіціант, бібліотекар, домогосподарка, бомж...

 5. Гра «Слова-ланцюжок»

    Необхідно складати ланцюжок зі слів за заданою тематикою професії. Правила гри: перший гравець називає будь-яку професію, другий гравець називає слово, перша буква якого збігається з останньою буквою слова, названого першим гравцем. Далі третій гравець і т. д. по черзі.

    Той, хто не може протягом 30 секунд придумати слово з потрібної літери, вибуває з гри. Якщо названо слово, що закінчується на Й, І, Ъ, Ь, наступному гравцеві потрібно придумати слово на передостанню букву. Професії не повинні повторюватися.

6. Гра на професійне самовизначення: «Які емоції у професій?»

Кожен з учнів, по черзі, називає професію і невербальним способом, показує свої почуття та емоції, які ця професія у них викликає. Учні відгадують емоцію. Наприклад: наснага, радість, інтерес, нудьга, любов, горе, здивування, ненависть…та переходять до обговорення: "чому така емоція асоціюється з цією професією?»

7. Інформаційне повідомлення:

      Залежно від типу взаємин людини і об'єкта дії, професії поділяють на п'ять типів:

"людина-природа" - садівник, еколог, зоотехнік, ветеринар, Тваринник, геолог, агроном, біолог, фермер, лісник, бджоляр і т. д.

 "людина-людина" - продавець, вихователь, няня, викладач, лікар, медична сестра, офіціант, адміністратор, менеджер, юрист, журналіст, психолог і т. д.

 "людина-техніка" - Слюсар, Токар, радіотехнік, зв'язківець, швачка, водій, електрик, інженер, монтажник і т. д.

"людина-художній образ"-маляр, гравер,архітектор, фотограф, актор, шліфувальник каменів, художник, музикант,  модельєр, склодув, хореограф і   т. д.

 "людина-знакова система" - кресляр, друкарка, оператор ЕОМ, радист, плановик, економіст, коректор, програміст, телеграфіст, складальник і т. д.

    Давайте проведемо діагностику і виявимо вашу схильність до певних типів професій.

Діагностика учнів.    

8. Методика " диференційно-діагностичний опитувальник "(ДДО) Е. А. Климова.

    Методика призначена для відбору на різні типи професій відповідно до класифікації типів професій Е.А. Климова. Можна використовувати при профорієнтації підлітків і дорослих.

    Випробуваний повинен в кожній з 20 пар пропонованих видів діяльності вибрати тільки один вид і у відповідній клітці листа відповідей і

поставити знак" + »

Час обстеження не обмежується. Хоча, випробуваного слід попередити про те, що над питаннями не слід довго замислюватися і зазвичай на виконання завдання потрібно 20-30 хв.

Можливо, використання методики індивідуально і в групі.

Експериментатор може зачитувати питання групі випробовуваних, але в цьому випадку обмежується час відповіді.

Такий спосіб застосовується, коли експериментатор повинен працювати в обмеженому часовому інтервалі.

 Інструкція до тесту

"Припустимо, що після відповідного навчання Ви зможете виконати будь-яку роботу.

 Але якщо б Вам довелось вибирати тільки з двох можливостей, що б ви воліли?»

ТЕСТ

1а. доглядати за тваринами

1б. обслуговувати машини, прилади

(стежити, регулювати)

2а. допомагати хворим людям і лікувати їх

 

. складати таблиці, схеми,

програми для обчислювальних машин

За. Стежити за якістю книжкових

ілюстрацій, плакатів,

художніх листівок,

грампластинок

. стежити за станом, розвитком

рослина

4а. обробляти матеріали (дерево,

тканина, метал, пластмасу і т. п.)

4б. доводити товари до споживача,

рекламувати, продавати

5а. обговорювати науково-популярні

книги, статті

5б. обговорювати Художні книги

(або п'єси, концерти)

6а. вирощувати молодняк (тварин

будь-якої породи)

6б. тренувати товаришів (або

молодших) у виконанні будь-яких

дій (трудових, навчальних,

спортивний)

7а. копіювати малюнки, зображення

(або налаштовувати музичні

інструмент)

. управляти будь-яким вантажним

(підйомним або транспортним)

засобом-підйомним краном,

трактором, тепловозом та ін.

. повідомляти, роз'яснювати людям

потрібні їм відомості (у Довідковому

бюро, на екскурсії і т. д.)

. оформляти виставки, вітрини (або

брати участь у підготовці п'єс,

концерт)

9а. ремонтувати речі, вироби

(одяг, техніку), житло

. шукати і виправляти помилки в

текстах, таблицях, малюнках

10а. Лікувати тварин

10б. Виконувати обчислення, розрахунки

11а. Виводити нові сорти рослин

11б. Конструювати, проектувати

нові види промислових виробів

(машини, одяг, будинки, продукти

харчування і т. п.)

12а. розбирати суперечки, сварки між

людьми, переконувати, роз'яснювати,

карати, заохочувати

12б. розбиратися в кресленнях, схемах,

таблицях (перевіряти, уточнювати,

упорядковувати)

13а. Спостерігати, вивчати роботу

13б. Спостерігати, вивчати життя мікробів

14а. обслуговувати, налагоджувати

медичні прилади, апарати

14б. надавати людям медичну

допомога при пораненнях, ударах, опіках

15а. складати точні описи-звіти

про спостережувані явища, події,

вимірюваних об'єктах та ін.

156 художньо описувати,

зображати події (спостережувані і

подаються)

16а. робити лабораторні аналізи в

лікарня

16б. Приймати, оглядати хворих,

розмовляти з ними, призначати лікування

17а. фарбувати або розписувати стіни

приміщень, поверхня виробів

17б. Здійснювати монтаж або зборку

машин, приладів

18а. організувати культпоходи

однолітків або молодших в театри,

Музеї, екскурсії, туристичні

походи і т. п.

18б. грати на сцені, брати участь

у концертах

19а. виготовляти за кресленнями деталі,

вироби (машини, одяг), будувати

будівля

19б. Займатися кресленням, копіювати

креслення, карти

20а. Вести боротьбу з хворобами

рослин, з шкідниками лісу, саду

20б. Працювати на клавішних машинах

(друкарській машинці, телетайпі, ЕОМ та ін.)

 

Ключ до тесту

Типи професій                                                         номери питань

Людина-природа                                             1а, 3б, 6а, 10а, 11а, 13Б, 16А, 20а

Людина-техніка                                              1Б, 4а, 7б, 9а, 11 б, 14а, 17Б, 19а

Людина-людина                                               2а, 4б, 6б, 8а, 12а, 14Б, 16Б, 18а

Людина-знакова система                               2Б, 5а, 9б, 10б, 12б,15а, 19Б, 20б

Людина-художній образ                                 3а, 5б, 7а, 8б, 13а, 15б, 17а, 18б

За кожен збіг з ключем нараховується один бал.

Інтерпретація результатів тесту

Випробуваному рекомендується вибрати той тип професій, який отримав

максимальну кількість знаків балів. Назва типів професій:

     • "людина-природа" - всі професії, пов'язані з рослинництвом,

тваринництвом та лісовим господарством;

Психологічні вимоги професій " людина-природа»:

* розвинена уява, наочно-образне мислення, хороша зорова пам'ять,

спостережливість, здатність передбачати і оцінювати мінливі природні фактори;

* оскільки результати діяльності виявляються після досить тривалого часу, фахівець повинен володіти терпінням, наполегливістю, повинен бути готовим працювати поза колективами, іноді у важких погодних умовах, в грязі і т. п.

     "людина-техніка" - всі технічні професії;

Психологічні вимоги професій «людина-техніка»:

* хороша координація рухів;

* точне зорове, слухове, вібраційне і кінестетичне сприйняття;

* розвинене технічне і творче мислення і уяву;

* вміння перемикати і концентрувати увагу;

• спостережливість

     • "людина-людина" - всі професії, пов'язані з обслуговуванням людей, з

спілкування;

  Психологічні вимоги професій " людина-людина»:

* прагнення до спілкування, вміння легко вступати в контакт з незнайомими людьми;

* доброзичливість, чуйність; витримка; вміння стримувати емоції

* здатність аналізувати поведінку оточуючих і своє власне, розуміти наміри і настрій інших людей, здатність розбиратися у

взаєминах людей, вміння залагоджувати розбіжності між ними,

організовувати їх взаємодію;

* здатність подумки ставити себе на місце іншої людини, вміння слухати,

враховувати думку іншої людини;

* здатність володіти мовою, мімікою, жестами;

* вміння переконувати людей;

* акуратність, пунктуальність, зібраність;

* знання психології людей.

      "людина-знак" - всі професії, пов'язані з обрахунками, цифровими і літерними знаками, в тому числі і музичні спеціальності;

Психологічні вимоги професій " людина-знакова система»:

* хороша Оперативна і механічна пам'ять;

* здатність до тривалої концентрації уваги на абстрактному (знаковому)

матеріал;

* хороший розподіл і перемикання уваги;

* точність сприйняття, вміння бачити те, що стоїть за умовними знаками;

* посидючість, терпіння;

* логічне мислення.

       • "людина-художній образ" - всі творчі спеціальності.

Психологічні вимоги професій " людина-художній образ»:

* художні здібності; розвинене зорове сприйняття;

* спостережливість, зорова пам'ять; наочно-образне мислення; творче

уява;

* знання психологічних законів емоційного впливу на людей.

9. Висновок:

    Щоб зробити правильний вибір професії, дуже важливо бути проінформованим: читати про різні професії, дізнаватися про особливості праці, порівняти підійде вона вам чи ні. Робота повинна приносити не тільки гідний заробіток, а й моральне задоволення.

    Бажаю вам, зробити правильний вибір професії, ходити на роботу, як на свято і бути щасливими!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. герасименко антоніна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Психологія, Виховна робота
Додано
25 квітня 2020
Переглядів
3040
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку