Тренінг з учнями «Світ, в якому я живу»

Про матеріал
Тренінг з метою підвищення психологічної культури учнів; розвитку комунікативних умінь учнів, позитивного мислення, схильності до конструктивної взаємодії у групі; виховання толерантності і доброзичливого ставлення до оточуючих, умінь працювати у групі.
Перегляд файлу

Тренінг з учнями 6 класу

«Світ, в якому я живу»

Мета: підвищення психологічної культури учнів; розвивати комунікативні уміння учнів, позитивне мислення, уміння позитивно оцінювати свої уміння, знання, особисті риси, емпатію та схильності до конструктивної взаємодії у групі; виховувати толерантність і доброзичливе ставлення до оточуючих, уміння працювати у групі.

 

План заняття

№ з/п

Вид роботи

Час

Обладнання

1

Привітання. Робота з асоціативними картками «Мій настрій».

3-5 хв

Набір карток «Креатив» Ю. Луценка

2

Вступне слово психолога «Світ – це книга».

3 хв

Епіграф  заняття

3

Мозковий штурм «Світ моїх захоплень».

5-7 хв

Фігурки людей, схематичне зображення розкритої книги, олівці

4

Робота в групах. Інноваційна технологія  «Земля в ілюмінаторі».

10 -15 хв

Пластилін, підготовлене скло, музичний мікс для роботи

5

Танце-терапія «Машинка».

3 хв

Музичний мікс «Машинка», парашут

6

Притча «Кожен знаходить те, що шукає».

 5-7 хв

Текс притчі

7

Рефлексія. Робота з асоціативними картками «Мій настрій».

3 хв

Набір карток «Креатив» Ю. Луценка

8.

Заключне слово психолога

2 хв

 

 

Хід заняття

1. Привітання. Робота з асоціативними картками «Мої емоції, мій стан…»

Мета: розвиток навичок безоцінного прийняття оточуючих, їх станів та емоцій; налаштування на роботу; розвиток комунікативних умінь.

Учні поділені на 3 групи. У кожного є можливість обрати з 5 запропонованих карток (набір карток «Креатив» Ю. Луценка ) ту, яка відображає стан чи емоцію на початок заняття. Дитина називає своє ім'я і показує обрану картку, називаючи 1 словом свій стан.

 2. Вступне слово ««Світ – це книга».

Мета: підвищення психологічної культури учнів; зацікавлення в оточуючому світі, стимул до самопізнання та пізнання іншого.

Світ – це книга, сторінки якого відкриваються нам з кожним кроком.

Альфонс Ламартін

Світ навколо нас різноманітний і все, що нас оточує, допомагає нам розвиватися і ставати кращим. На сьогоднішньому занятті ми спробуємо відтворити найкращі сторони нашого оточуючого та внутрішнього світу.

3. Мозковий штурм «Світ моїх захоплень».

Мета: розвиток комунікативних умінь, уміння презентувати свої кращі сторони.

У житті ми всі різні, маємо захоплення, думки, цінності, які можуть бути відмінними від думок оточуючих. Тому наша сила в тому, що ми можемо цінувати іншу людину. Я пропоную Вам на фігурах людей (учням роздаються фігурки людей) написати або зобразити символом своє захоплення, озвучити його та наклеїти на схематичну книгу-життя (на дошці схематичний малюнок книги).

4. Робота в групах. Інноваційна технологія  «Земля в ілюмінаторі».

Мета: розвиток уміння критично мислити, зважувати альтернативні думки, будувати логічну та послідовну розповідь при презентації роботи, враховуючи думки усіх учасників групи; уміння працювати у групі.

Учасники поділені на 3 групи.

Психолог: космонавти стверджують, що наша планета схожа на красиву блакитну кулю – такою вони бачать її в ілюмінаторі своїх кораблів. А який вигляд має планета, на вашу думку?

Спробуйте уявити Землю з космічної орбіти. Ваше завдання на підготовленому склі (краї скла заздалегідь заклеєні скотчем для попередження травматизму учнів) намалювати пластиліном вигляд нашої планети. Вам необхідно розтирати пластилін, змішувати кольори так, щоб на зворотній стороні у Вас вийшов малюнок. Що буде зображено на ваших скельцях – це лише ваша спільна робота та ваша фантазія.

Робота проводиться під музичний мікс мелодій про красу землі.

Презентація робіт груп.

5. Танце-терапія «Машинка».

Мета: практичне застосування одного зі способів релаксації: танце-терапії; організація навчально-виховного процесу через взаємодію усіх учасників; розвиток впевненості у собі.

Світ, який нас оточує, повинен бути яскравим, кольоровим та сповненим життєвої енергії. Танці – це одне із ваших захоплень та захоплень людей, які живуть на цій планеті. Я пропоную Вам мить жвавого релаксаційного танцю. А наш незамінний парашут нехай буде фоном і символом яскравості світу. Учні стають у коло і повторюють танцювальні елементи за тренером під музичний мікс «Машинка».

6. Притча «Кожен знаходить те, що шукає».

Мета: розвиток комунікативних здібностей учнів, уміння аналізувати, робити висновок з почутого.

Один старий сидів біля дороги, що вела в одне близькосхідне місто. До нього підійшов юнак і запитав:

- Я жодного разу не був у цьому місті. Які люди живуть тут?

Старий подумав і відповів запитанням:

- А які люди були в тому місті, з якого ти пішов?

- О! – вигукнув юнак. – Це були егоїстичні та злі люди. Саме тому я з радістю поїхав звідти!

- На жаль, мушу тебе засмутити, - відповів йому старий. – Тут ти зустрінеш таких самих людей.

Трохи згодом ішов інший подорожній та також підійшов до старого:

- Я щойно приїхав. Скажи, старий, які люди живуть у цьому місті?

Старий відповів так само, як і першому юнаку:

- А скажи, синку, які люди були в тому місті, звідки ти прийшов?

- О, це були добрі, гостинні та благородні люди! У мене там залишилося багато друзів, і мені нелегко було з ними розлучатися.

 - Що ж, радій, - відповів старий. – Ти знайдеш таких самих людей і тут.

Купець, неподалік поїв своїх верблюдів, чув обидві розмови. Коли подорожній пішов, він звернувся до старого з докором:

 - Як ти можеш двом людям дати дві абсолютно протилежні відповіді на одне й те саме питання.

 - Сину мій, кожен носить свій світ у своєму серці. Той, хто в минулому не знайшов нічого хорошого, тут також не знайде нічого. І навпаки, той, у кого були друзі в іншому місті, тут  теж знайде вірних друзів. Секрет у тому, що кожен знаходить лише те, що вміє шукати. А люди, які нас оточують, стають тим, що ми в них знаходимо.

Обговорення:

- Як, на вашу думку, чому необхідно бачити в кожному не тільки зовнішню, а внутрішню красу?

7. Рефлексія. Робота з асоціативними картками «Мій настрій».

Мета: отримання зворотного зв'язку; розвивати комунікативні уміння;  підтримання позитивного настрою від заняття.

Учасникам пропонується обрати з 5 запропонованих карток (набір карток «Креатив» Ю. Луценка ) ту, яка відображає стан чи емоцію в кінці заняття і пояснити, чому саме така емоція.

8. Заключне слово психолога.

Уміння бачити добре  і прекрасне дається не всім людям. Але саме від нас залежить, яким ми бачимо світ, який нас оточує. Необхідно бачити красу в тому, що нас оточує. Я бажаю Вам завжди мати захоплення, яке буде робити ваше життя кращим, вміти цінувати в людях те, що Ви найбільше цінуєте у собі і тоді ваше життя буде дійсно розкритою, цікавою і повною новизни книгою, яку Ви з радістю будете вивчати.

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
3 червня 2021
Переглядів
606
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку