Тренінгове заняття «Лідер у групі»

Про матеріал
Мета: розвивати громадську активність, самостійність, ініціативу, наполегливість, організованість, відповідальність; виховувати лідера в колективі, почуття обов’язку та толерантність, гуманізм, навчитися працювати в колективі.
Перегляд файлу

Тренінгове заняття «Лідер у групі»

Мета: розвивати громадську активність, самостійність, ініціативу, наполегливість, організованість, відповідальність; виховувати лідера в колективі, почуття обов’язку та толерантність, гуманізм, навчитися працювати в колективі.

Обладнання: ватман, маркери, пазли, папір, м’яч, свисток, клубок ниток, картки, журнали, ножиці, клей.

Зміст тренінгового заняття

 І. Організаційна частина.

1. Представлення тренера.

2. Оголошення теми та мети тренінгу.

3. Вироблення правил роботи групи.

Орієнтовні правила:

  • дотримуватись регламенту (пунктуальність);
  • слухати і чути;
  • бути активним;
  • говорити тільки за темою і тільки від свого імені;
  • не критикувати: кожен має право на власну думку;
  • конфіденційність;
  • взаємоповага;
  • говорити коротко, по черзі;
  • правило піднятої руки;
  • право ведучого тощо.

4. Очікування «Незакінчені речення». 

Мета - дати можливість учасникам визначити свої очікування. Час - до 10 хвилин. Кількість учасників - без обмежень. Матеріали - аркуші паперу, відповідно до числа учасників, з чотирма незакінченими реченнями, ручки. Особливі вимоги до приміщення - відсутні. Процедура: тренер роздає кожному учаснику аркуш паперу, на якому написані такі незакінчені речення:

Від тренера я очікую...;

Від інших учасників я очікую...;

Від себе я очікую...;

Мета, яку я маю намір досягти - ....

Тренер пропонує кожному відповісти на запитання одразу, або після короткого обговорення в парах, малих групах, всією групою, потім збирає заповнені аркуші. Коли тренінг завершиться, ці аркуші будуть роздані учасникам знову, щоб вони могли вирішити, якою мірою тренінг задовольнив їхні очікування. Це допоможе учасникам у виробленні підсумкової оцінки тренінгу.

ІІ. Основна частина.

1. Знайомство «Сонечко».

Учні на клейких папірцях малюють сонечко, в центрі пишуть ім’я, на промінчиках якості характеру та прикріплюють до себе.

2. Вправа «Прядіння пряжі». 

Мета – дати можливість учасникам ближче познайомитися в процесі виконання спільної вправи. Час - 5 хвилин. Кількість учасників - без обмежень. Матеріали - клубок ниток. Особливі вимоги до приміщення - достатність простору для розташування учасників по колу. Процедура: учасники групи сидять колом, у центрі якого лежить клубок нитки. Тренер пропонує уявити, що група разом зараз прястиме пряжу. Перший учасник бере клубок, перебирає кінець мотузки пальцями, імітуючи прядіння, і одночасно розповідає про себе. За сигналом тренера кінець мотузки передається сусіду, той розповідає щось про себе, і так далі, доки коло замкнеться.

3. Вправа «Компліменти». 

Мета – надати можливість учасникам висловитися на адресу колег по групі. Час - 5 хвилин. Кількість учасників - без обмежень. Матеріали - м'яч. Особливі вимоги до приміщення - достатність простору для кидання м'яча в колі. Процедура: учасники стоять у колі. Тренер пропонує придумати компліменти партнерам, перший говорить комплімент і кидає м'яча учаснику, якому цей комплімент призначений. Цей учасник кидає м'яча іншому, якому хоче сказати свій комплімент, і так далі. Тренер стежить, щоб комплімент отримав кожний учасник.

4. Вправа «Загальний ритм». 

Мета – дати можливість учасникам розім'яти м'язи та відпочити. Час - 5 хвилин. Кількість учасників - без обмежень. Матеріали - не потрібні. Особливі вимоги до приміщення - достатньо простору для виконання рухавки. Процедура: тренер кілька разів поспіль плескає в долоні з певною швидкістю, задаючи тим самим ритм, який учасники, розташовані колом стоячи, повинні відтворити й підтримувати в такий спосіб: учасник, що стоїть праворуч тренера, робить один оплеск, наступний за колом учасник-також один оплеск, і так далі кожний учасник по черзі робить один оплеск у ритмі, заданому тренером. Правильне виконання вправи справляє враження, начебто в заданому ритмі плескає одна людина, а не всі члени групи по черзі. Варіант виконання вправи. Ведучий виконує оплесками нескладну музичну композицію - коротку з чітким ритмом. Потім кожний учасник по черзі її повторює. Ще варіант: можна одночасно вибивати композицію всією групою.

5. Вправа «Невербальне привітання».

Учасники розташовуються в два кола, зовнішнє та внутрішнє, стають обличчям один до одного та за сигналом тренера повинні привітати один одного не використовуючи мовлення.

6. Вправа «Емоції та ситуації». 

Мета - дати можливість учасникам спільно переживати якусь ситуацію. Час - 5 хвилин. Кількість учасників - без обмежень. Матеріали - не потрібні. Особливі вимоги до приміщення - достатність простору. Процедура: учасники сидять у колі. Тренер інструктує: «Зараз той, чиє ім'я я назву, має запропонувати продовження ситуації, яку я розповідатиму. Я починаю: "Ми йдемо в гущавину лісу...». Далі, через кожні 20-30 секунд, тренер називає ім'я наступного учасника.

7. Вправа «Перебудова». 

 Мета – дати можливість учасникам розім'яти м'язи та відпочити. Час - 5 хвилин. Кількість учасників - без обмежень. Матеріали - не потрібні. Особливі вимоги до приміщення - достатньо простору для виконання рухавки. Процедура: тренер пропонує учасникам безперервно рухатися в хаотичний спосіб; попереджає, що кожні 10-15 секунд за сигналом потрібно негайно утворити пару з тим, хто опиниться найближче, зупинитися й виконати одну з наступних інструкцій: а) взятися за руки; б) стати ногою впритул до ноги партнера; в) стати носом впритул до носа партнера; г) стати спиною впритул до спини партнера. Коли учасники добре засвоїли вправу, можна ускладнити її дуже веселим компонентом: після того, як пари утворили певну позицію, запропонувати рухатися в парах, не змінюючи позиції протягом 5-10 секунд.

Питання для обговорення:

• Що дає ця гра? 

Треба дати зрозуміти учасникам,  що у цій вправі важлива загальна

згуртованість їх дій.

8. Вправа «Вислів».

Учасникам задається вислів.  Букви,  що складають текст,

розподіляються між членами групи.  Потім якомога швидше повинен бути

сказаним вислів,  причому кожен називає свою букву,  а в проміжках між

словами всі аплодують.

9. Вправа «Пазли»

Мета: сформувати команду, тренувати вміння розподіляти ролі у групі.

Матеріали: невеликі пазли.

Хід роботи:  учасники об’єднуються в команди.  Кожна команда повинна скласти пазли якомога швидше. 

Психологічний зміст вправи:  учасники в ігровій формі навчаються

ефективній взаємодії в команді,  вчаться розподіляти ролі,  працювати над

спільною метою.

Питання для обговорення: 

• Чи складно було виконувати вправу в команді? Чому? 

• Що потрібно зробити для того,  щоб більш ефективно працювати в

команді?

10. Вправа «Хто швидше?»

Мета: згуртування колективу.

Хід роботи:  група повинна швидко, без слів, використовуючи всіх членів

команди, побудувати наступні фігури:

• квадрат

• трикутник

• ромб

• букву

• пташиний ключ

Психологічний зміст вправи: координує спільні дії, навчає розподіляти ролі

у групі.

Питання для обговорення: 

• Чи складно було виконувати вправу? 

• Що допомогло її виконувати?

11. Бесіда «Чи потрібні конфлікти?»

Проблемні питання для обговорення:

Що таке конфлікт?

Чи можливо жити без конфліктів?

Чи важливо завжди відстоювати свою точку зору?

Що позитивного можна винести з конфлікту?

12. Вправа «Як розв’язати конфлікт».

Мета: розвивати усвідомлення своїх можливостей, вчитися розв'язувати конфліктні ситуації.

Учасники вибирають малюнок із зображенням того, що вони можуть зробити. Після цього у своїй групі розпитують, чи ще хтось може зробити те ж саме, і передають картку цій людині. Запропонуйте свої ідеї щодо розв'язання цих конфліктів Обговоріть їх у своїх групах.

Знайди аргументи

13. Колаж «Дружній колектив».

Учасникам роздаються ілюстровані журнали та маркери, ватмани. Завдання – зробити колаж на тему «Дружній колектив».

ІІІ. Заключна частина.

1. Обговорення очікувань по колу.

Коли тренінг завершився, учасники беруть свої аркуші очікувань, щоб вони могли вирішити, якою мірою тренінг задовольнив їх. Це допоможе учасникам у виробленні підсумкової оцінки тренінгу.

2. Аукціон ідей.

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
1 лютого 2023
Переглядів
142
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку