Тренінгове заняття «Шкідливі звички та їх вплив на здоров’я »

Про матеріал
Дати інформацію дітям про чинники, що сприяють здоров’ю, про здоровий спосіб життя та фактори, що впливають на збереження здоров’я, та способи протистояння шкідливим звичкам
Перегляд файлу

 «Шкідливі звички та їх вплив на здоровя »

Мета: дати інформацію дітям про чинники, що сприяють здоров’ю, про здоровий спосіб життя та фактори, що впливають на збереження здоров’я, та способи протистояння шкідливим звичкам.

Здоровим будеш – все здобудеш.

Здоров’я дорожче за золото.

Сьогоднішня наша зустріч відбудеться у формі тренінгу «Я обираю здоров’я або ж Відповідальна поведінка».

Повторення правил:

1.Правило піднятої руки.

2.Цінуйте час.

3. Говоріть по суті.

4. Говоріть по черзі.

5. Будьте активними.

6. Говоріть тільки від свого імені.

7. Будьте позитивними.

8. Право ведучого.

І. Гра «Острів мрій».

Мрії завжди стають реальністю. Наступна гра – «Острів мрій». Кожен учасник повинен обрати тільки одну мрію з усіх: «Здоров’я», «Багатство», «Слава», «Кохання», «Родина». «Я мрію про ….».

А тепер підведемо невеличке резюме, скільки учасників вибрало яку мрію.

Обґрунтуйте свої мрії.

Не всі з вас обрали мрію «Здоров’я», тому що на даний час ви є здоровими, але від стану здоров’я залежить, чи зумієте ви здійснити свої мрії.

ІІІ. Вправа «Модель здоров’я».

Здоров’я для людини має дуже велике значення, однак ми доволі часто нехтуємо ним, не задумуючись над наслідками, і звертаємо увагу на нього тоді, коли виникають певні проблеми зі здоров’ям. В народі є навіть така приказка: «Вартість здоров’я знає лише той, хто його втратив».Для того, щоб дана приказка не стала девізом вашого життя, давайте з’ясуємо, наскільки ви обізнані з даної теми. Адже хто проінформований, той добре озброєний.

І група створює модель «Фактори, що формують здоров’я», ІІ група – «Фактори, що руйнують здоров’я».

І група презентує модель здоров’я. ( Потім модель вчитель рве, а група склеює.)

І група відповідає на питання:

- Що ви відчули, коли побачили, що плакат я розірвала?

- Чи можна відновити те, що зруйновано?

- Чи буде здоров’я мати той самий вигляд після відновлення?,

- Що легше – запобігти чи відновити?

ІІ група характеризує фактори, що шкодять здоров’ю.

Зруйнувати завжди легше, аніж створити. Дуже важливо зберегти те, що маємо, і від нас самих залежить, що ми оберемо – шлях до здоров’я, чи навпаки, шлях від здоров’я.

Статистика говорить, що в Україні один з найвищих показників у Європі щодо куріння у молодому віці. Соціологічні дослідження свідчать, що хоч одного разу спробували курити близько 70% старшокласників. У віці від 14 до 18 років курцями є 35% хлопців і 14% дівчат. Взагалі, серед підлітків України 41,5 % тих, що регулярно курять.

Гра «Так-ні»

1 Одна з причин паління – це бажання бути «як усі»(ні).

2 Ті, що не палять, страждають внаслідок пасивного куріння. (так)

3 Паління допомагає розслабитися, коли людина нервує. ( ні)

4 У легенях людини, яка палить по 1 пачці цигарок в день протягом року, осідає 1л тютюнової смоли. (так)

5 Фізичні вправи нейтралізують шкоду, якої завдає куріння. (ні)

6 Тютюнопаління є однією з причин захворювань серця. ( так)

7 Більшість підлітків можуть кинути курити в будь-який час.(так)

8 Немає нічого страшного у курінні, якщо воно не переросло у звичку.(ні)

9 У курців ризик випадання зубів більший у 1,5 раза.(так)

І ще декілька жахливих фактів вам для роздумів:

Недопалок руйнується через 25 років.

Щороку від недопалків в Україні внаслідок пожеж гине в середньому 2 тисячі чоловік.

У цигарковому димі близько 4 тисяч шкідливих речовин, зокрема формальдегід, що зберігає мертвих істот в кабінеті біології.

І ще одні переконливі факти, в цифрах, а вірніше в гривнях.

Петрові 18 років. Він викурює по 1 пачці цигарок щодня. Вартість пачки 9 грн. Скільки грошей він витратить за період з січня по червень (181 день)?(1629 грн)

Олегу 20 років. З січня по червень він викурював по 1 пачці, а з липня по грудень по 2 пачки. Вартість цигарок 10 гривень. Скільки грошей протягом року викидає в повітря Олег? Що можна придбати за ці гроші(181 день, 184 дні)? (5490 грн)

V. Аукціон „Як розпорядитися своїм життям?”

Мета: навчити учасників визначати власні духовні цінності, вплив духовних цінностей на своє життя.
Хід вправи: На початку тренер пояснює правила, за якими буде відбуватися рольова гра під назвою „Як розпорядитися своїм життям?”, і наголошує, що вона допоможе кожному з учасників  знайти відповідь на це запитання.


На початку гри прошу кожного написати своє ім’я на 10 папірцях, які вам було роздано, - це ваші купони. Кожен купон репрезентує якусь частку вашого потенціалу: енергію, інтереси, час, можливості, ідентичність тощо. 
Через хвилину перед кожним постане вибір „витратити” чи „заощадити” свої купони. На продаж будуть виставлені  різноманітні „товари” по парі. Правила гри не дозволяють купити обидва товари, тільки щось одне або нічого. Зрозуміло, що, коли закінчаться купони, вже нічого не можна буде купити.

Примітка: Усі покупки можна робити лише тоді, коли „товари” пропонуються на продаж. Не можна повернутися до попередньої пари, якщо на продаж вже виставлено наступну пару. Потім тренер дає час для того, щоб кожен учасник написав своє ім’я на 10 папірцях, а після пропонує першу пару на продаж. Після цього він збирає у тих, хто бажає зробити  покупку. Видає кожному покупцю картку, що засвідчує його покупку.

Тренер зачитує першу пару „товарів”:
І.              

А. Чудова квартира або будинок (1 купон)

Б. Новий автомобіль на вибір ( 1 купон)
ІІ.   

А. Повністю оплачена поїздка на канікули  терміном 1 місяць  у будь-яку країну світу разом з другом (2 купони).
Б. Повна гарантія того, що людина, з якою тобі хотілося б одружитися прямо сьогодні, обов’язково одружиться з тобою у недалекому майбутньому (2 купони).
ІІІ.   

А. Стати найпопулярнішою людиною серед своїх товаришів терміном на 2 роки.
 (1купон).
Б.Мати одного справжнього друга (2 купони).
IV.  

А: Закінчити престижний університет (2 купони)

Б: Заснувати прибуткову компанію (2 купони).

V.

А: Мати здорову сім’ю (3 купони).

Б: Здобути всесвітню славу (3 купони).

Після того, як усі учасники зробили свій вибір з цієї пари, оголосіть, що тим, хто вибрали щасливу сім’ю, повертають два купони як винагорода.
 VІ.  

А: Можливість змінити якусь одну рису зовнішності (1 купон).

Б: Відчуття задоволення протягом усього життя (2 купони).
VIІ.      

А: П’ять років безмежної фізичної насолоди (2 купон). + 1 купонБ: Любов та повага тих людей, що для тебе є найдорожчими (2 купони ).
          Ті, хто вибрали п’ять років насолоди, повинні додатково сплатити один папірець (якщо він залишився), оскільки за певні речі ми маємо платити більше, ніж здається спочатку.
VIIІ.   

А: Чиста совість (2 купони ).

Б:Здатність досягти успіху у тій сфері, де найбільше цього прагнеш. (2 купони).
IX.   

А: Створити диво для того, кого любиш. (2 купони).

Б: Можливість прожити заново (або повторити) одну подію з власного минулого життя (2 купони )
X.   

Варіант А: Сім додаткових років життя (3 купони).
Варіант Б: Безболісна смерть, коли настане час (3 купони ).

Більше не дозволяється робити покупки, ті купони, що не були використані, вважаються знеціненими.

Запитання для обговорення:

- Яка покупка подобається вам понад усе? Чому?
- Чи шкодуєте, що зробили якусь покупку? Чому?
- Чи хотілося б вам змінити правила гри? Чому?
- Чому ви навчилися, виконуючи цю вправу?

Наші духовні цінності впливають на те, як ми витрачаємо власний час та ресурси. Правила гри можна змінити, але життя - це не гра. Не можна повторити вже зроблений вибір чи скасувати прийняте у минулому рішення. Не можна охопити абсолютно все чи скористатися кожною можливістю. Не можна передбачити, які можливості залишаться відкритими для тебе через тиждень або рік. Тобі завжди бракуватиме часу, варіантів вибору грошей, можливостей тощо. Ти повинен будеш платити за кожен свій вибір у житті – і часто ця плата буде перевищувати твої сподівання. 

Основними причинами тютюнопаління є:

  Мода, бажання бути незалежним, здаватися дорослішим.

 Прагнення самостверджуватися, довести одноліткам свою значущість.

 Нудьга, безпорадність.

 Тиск з боку приятелів, бажання не виділятися між іншими.

 Приклад дорослих.

 Цікавість, бажання відкрити для себе нові відчуття, спровоковані рекламою.

Прикінцеве слово „Все залежить від тебе”.
Колись давно у стародавньому Китаї жив дуже розумний, але дуже пихатий мандарин. Весь день його складався з примірок багатого вбрання та розмов з підданими про власний розум і спогадів про минулу зустріч з імператором. Так ішли дні за днями, роки за роками... 

Аж ось пройшов усією країною  розголос, що неподалік від кордону з’явився чернець, розумніший за усіх на світі. Дійшов той поголос і до нашого мандарина. Дуже розлютився він: хто може називати якогось там ченця найрозумнішою людиною на світі? Але вигляду нікому про своє обурення не подав, а запросив ченця до себе у палац. Сам же задумав обдурити його: „Я візьму в руки метелика, сховаю його за спиною і запитаю, що у мене в руках – живе чи мертве. І якщо чернець скаже, що живе – я роздушу метелика, а якщо мертве – випущу його...”

 І ось настав день зустрічі. У пишній залі зібралося багато людей, усім хотілося подивитися двобій найрозумніших людей на світі. Мандарин сидів на високому троні, тримав за спиною метелика і з нетерпінням чекав приходу ченця. Аж ось двері відчинилися, і до зали ввійшов маленький невеличкий, худорлявий чоловік. Він підійшов до мандарина, привітався і сказав, що готовий відповісти на будь–яке його запитання. І тоді, зло всміхаючись, мандарин проказав: „Скажи-но мені, що я тримаю в руках – живе чи мертве?” Мудрець трохи подумав, усміхнувся і відповів: „ВСЕ В ТВОЇХ РУКАХ!” 

Збентежений мандарин випустив метелика з рук, і той полетів на волю, радісно тріпочучи своїми яскравими крильцями.

Отже, лише від вас залежить, чи будете ви піклуватись про своє здоров’я і чи буде ваше майбутнє щасливим  і безтурботним.

Вправа „Кроки до здоров’я”.

Щоб прийняти в житті правильне рішення, потрібно спочатку продумати всі „за” і „проти”, задачі і цілі в житті, що стоять перед тобою, вирішити, що важливіше і лише потім робити вибір. Зважаючи на те, що ви сьогодні почули, і про що дізналися, пропоную розробити вам власний шлях до здоров’я. Сьогодні я пропоную зробити вам перші кроки і стати на цей шлях і пройти його, а от який шлях виберете ви – покаже саме життя. 
(сліди, на яких учасники пишуть власні кроки до здоров’я і йдуть по ним).

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Виховна робота
Додано
25 вересня 2020
Переглядів
571
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку