Тема: «Пам'ять. Види пам'яті»
Клас: 1
Завдання:
1. Вивчити індивідуальні особливості зорової пам'яті.
2. Формувати у дітей уявлення про пам'ять як здатність людини та допомогти дітям визначити значення пам'яті в житті і діяльності.
3. Розвивати довільну пам'ять різного виду, навчати прийомам успішного запам'ятовування.
Хто бажає бути сьогодні на занятті успішним, дві руки підніміть вгору.
Хто постарається бути уважним, плесніть 3 рази в долоні.
Хто чекає від нащего заняття, що воно буде цікавим, топніть один раз ногою.
І нарешті, хто буде активним на занятті підніміть великий палець вгору.
Молодці, я бачу, що багато хто хоче активними, уважними і успішними.
Сьогодні на занятті ми з вами познайомимося зі здатністю людини, яка називається пам'ять. Будемо розвивати її за допомогою різних ігор та вправ.
А як ви думаєте, що таке пам'ять?
(слайд 3)
Пам'ять - це здатність людини запам'ятовувати або пригадувати що-небудь.
Пам'ять схожа на бібліотеку в нашій голові, де є комірки, в яких зберігаються спогади, все що ми вчили, бачили або чули. Коли ми пригадуємо, ми ніби беремо книжку та читаємо те що знаємо.
Діти, а де може знадобитися здатність запам'ятовувати що-небудь? (на уроках, вдома, в спілкуванні з друзями)
А що ми можемо запам'ятовувати? (слова, особи, музику, числа, правила, тощо)
Молодці, все вірно.
У когось добре виходить запам'ятовувати що-небудь, у когось не дуже. А що ж робити, якщо людина погано запам'ятовує слова, цифри, доручення?
Потрібно пам'ять тренувати. І не тільки тим, у кого погано виходить погано запам'ятовувати, а всім дітям і дорослим. Тому що пам'ять потрібна в усіх життєвих справах, а особливо в навчальних.
А перш, ніж її тренувати і розвивати потрібно дізнатися яка пам'ять у кожного з нас. Зараз ми це з'ясуємо.
Інструкція: зараз я покажу вам малюнки, ваше завдання запам'ятати зображення. Час перегляду буде короткий. (секунд 15-30). Отже дивіться уважно і намагайтеся запам'ятати все, що зображено на слайді.
А тепер намалюйте те що запам'ятали на аркушах, які лежать перед вами. Малювати ми будемо 2 хвилинки але тільки простим олівцем.
Підніміть руку у кого вийшло запам'ятати 5 малюнків? Більше 5-ти? Менше 5-ти?
Фізкультхвилинка (відео)
Наступна гра для розвитку пам'яті
Гра «Скоріше порахуй»
Зараз ми з вами розвивали такий вид пам'яті як зорову пам'ять, але крім такої є ще і слухова.
Як ви думаєте, чому вона так називається? (тому що запам'ятовування відбувається з допомогою слуху.)
Діти тепер я прочитаю вам вірш. Ваше завдання запам'ятати імена дітей і порахувати скільки у сім'ї дітей. Що б успішно впоратися з цим завданням, потрібно уважно слухати і намагатися запам'ятати за допомогою слуху.
Ми велика родина
Наймолодший - це я.
Відразу нас не перелічити
Маша є і Ваня є
Юра, Шура, Клаша, Саша
І Наталка теж наша.
Ми по вулиці йдемо
Кажуть, що дитячий будинок.
Порахуйте швидше
Скільки нас у сім'ї дітей. (8)
Скільки ви нарахували дітей?
Хто може згадати як звали дітей?
Бесіда про інші види пам'яті (слайд 9)
- Заплющте очі та згадайте дотик пухнастого кошеня або ковдри. А зараз згадайте дотик холодного снігу, коли ви ліпите снігову кулю та ваші руки змерзли. Яка пам'ять у вас працювала? (тактильна, дотикова). Коли ми торкаємось предметів рукою, ми запам'ятовуєм який він гладенький, м'який, холодний. Давайте хором повторимо як називається цей вид пам'яті – дотикова.
- А зараз знов заплющте очі та згадайте запах печеної картоплі, запах диму на природі. Яка пам'ять працює в цьому випадку? (нюхова). Давайте хором повторимо як називається цей вид пам'яті – нюхова.
- Давайте в останнє заплющемо очі та згадаємо смак солоного огірка, а тепер смак кислого лимону, а зараз – смак солодкої цукерки. А яка тепер пам'ять у вас працювала? (смакова). Давайте хором повторимо як називається цей вид пам'яті – смакова.
Фізкультхвилинка (слайд 10)
Намагайтесь правильно виконувати рухи:
Орел, ромашка, береза, горобець, дуб, сова, кульбаба, волошка, голуб, тополя, ялинка, ластівка, троянда, сосна, пролісок, лелека, пальма.
Підведемо підсумок