Урок з психології для учнів 1 класу "Пам'ять. Види пам'яті"

Про матеріал
Урок дає уявлення дітям першого класу про те що таке пам'ять, які існують види, допомогає визначити значення пам'яті в житті і діяльності людини. Дозволяє виявити особливості пам'яті дітей та розвивати зорову та слухову пам'ять дитини. Вправи для фізкультхвилинок формують уважніть.
Перегляд файлу

 

 Тема: «Пам'ять. Види пам'яті»

Клас: 1

Завдання:

1. Вивчити індивідуальні особливості зорової пам'яті.

2. Формувати у дітей уявлення про пам'ять як здатність людини та допомогти дітям визначити значення пам'яті в житті і діяльності.

3. Розвивати довільну пам'ять різного виду, навчати прийомам успішного запам'ятовування.

Хід заняття

 Розминка:

Хто бажає бути сьогодні на занятті успішним, дві руки підніміть вгору.

 Хто постарається бути уважним, плесніть 3 рази в долоні.

Хто чекає від нащего заняття, що воно буде цікавим, топніть один раз ногою.

І нарешті, хто буде активним на занятті підніміть великий палець вгору.

Молодці, я бачу, що багато хто хоче активними, уважними і успішними.

Повідомлення теми заняття

Сьогодні на занятті ми з вами познайомимося зі здатністю людини, яка називається пам'ять. Будемо розвивати її за допомогою різних ігор та вправ.

А як ви думаєте, що таке пам'ять?

(слайд 3)

Пам'ять - це здатність людини запам'ятовувати або пригадувати що-небудь.

Пам'ять схожа на бібліотеку в нашій голові, де є комірки, в яких зберігаються спогади, все що ми вчили, бачили або чули. Коли ми пригадуємо, ми ніби беремо книжку та читаємо те що знаємо.

Діти, а де може знадобитися здатність запам'ятовувати що-небудь? (на уроках, вдома, в спілкуванні з друзями)

А що ми можемо запам'ятовувати? (слова, особи, музику, числа, правила, тощо)

Молодці, все вірно.

У когось добре виходить запам'ятовувати що-небудь, у когось не дуже. А що ж робити, якщо людина погано запам'ятовує слова, цифри, доручення?

Потрібно пам'ять тренувати. І не тільки тим, у кого погано виходить погано запам'ятовувати, а всім дітям і дорослим. Тому що пам'ять потрібна в усіх життєвих справах, а особливо в навчальних.

А перш, ніж її тренувати і розвивати потрібно дізнатися яка пам'ять у кожного з нас. Зараз ми це з'ясуємо.

 Діагностика пам'яті

Вправа «Запам'ятай» (слайд 5)

Інструкція: зараз я покажу вам малюнки, ваше завдання запам'ятати зображення. Час перегляду буде короткий. (секунд 15-30). Отже дивіться уважно і намагайтеся запам'ятати все, що зображено на слайді.

 

А тепер намалюйте те що запам'ятали на аркушах, які лежать перед вами. Малювати ми будемо 2 хвилинки але тільки простим олівцем.

Підніміть руку у кого вийшло запам'ятати 5 малюнків? Більше 5-ти? Менше 5-ти?

 

Фізкультхвилинка (відео)

 Вправи на розвиток пам'яті.

Наступна гра для розвитку пам'яті

Гра «Скоріше порахуй»

Зараз ми з вами розвивали такий вид пам'яті як зорову пам'ять, але крім такої є ще і слухова.

Як ви думаєте, чому вона так називається? (тому що запам'ятовування відбувається з допомогою слуху.)

 

Діти тепер я прочитаю вам вірш. Ваше завдання запам'ятати імена дітей і порахувати скільки у сім'ї дітей. Що б успішно впоратися з цим завданням, потрібно уважно слухати і намагатися запам'ятати за допомогою слуху.

 

 

 

Ми велика родина

Наймолодший - це я.

Відразу нас не перелічити

Маша є і Ваня є

Юра, Шура, Клаша, Саша

І Наталка теж наша.

Ми по вулиці йдемо

Кажуть, що дитячий будинок.

Порахуйте швидше

Скільки нас у сім'ї дітей. (8)

 

Скільки ви нарахували дітей?

 

Хто може згадати як звали дітей?

 

 

Бесіда про інші види пам'яті (слайд 9)

 

- Заплющте очі та згадайте дотик пухнастого кошеня або ковдри. А зараз згадайте дотик холодного снігу, коли ви ліпите снігову кулю та ваші руки змерзли. Яка пам'ять у вас працювала? (тактильна, дотикова). Коли ми торкаємось предметів рукою, ми запам'ятовуєм який він гладенький, мкий, холодний. Давайте хором повторимо як називається цей вид пам'ятідотикова.

 

- А зараз знов заплющте очі та згадайте запах печеної картоплі, запах диму на природі. Яка пам'ять працює в цьому випадку? (нюхова). Давайте хором повторимо як називається цей вид пам'ятінюхова.

 

- Давайте в останнє заплющемо очі та згадаємо смак солоного огірка, а тепер смак кислого лимону, а зараз – смак солодкої цукерки. А яка тепер пам'ять у вас працювала? (смакова). Давайте хором повторимо як називається цей вид пам'ятісмакова.

 

Фізкультхвилинка (слайд 10)

Намагайтесь правильно виконувати рухи:

  • Якщо почуєте назву квітки – плесніть у долоні 1 раз,
  • Якщо почуєте назву пташки – топніть ногою один раз ,
  • Якщо почуєте назву дерева – підніміть дві руки вгору.

Орел, ромашка, береза, горобець, дуб, сова, кульбаба, волошка, голуб, тополя, ялинка, ластівка, троянда, сосна, пролісок, лелека, пальма.

Підведемо підсумок

  • Чи сподобалось вам заняття?
  • Які види пам’яті ви запам’ятали?
  • Яке завдання було найцікавішим?
  • Яке завдання було легким? Яке завдання було найскладнішим?

F:\С НОУТБУКА\КАРТИНКИ, ФОН\картинки к проекту\картинки к проекту\рисунки\Рисунок2.wmf

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Korotynskaya Lena
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
16 березня 2020
Переглядів
2553
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку