Заняття з профорієнтації для учнів 9, 11 класів

Про матеріал
Розкрити значення правильного вибору професії, підвищити рівень поінформованості учнів про особливості тієї чи іншої діяльності, надати можливість підліткам інтегрувати уявлення про свій майбутній фах, його особливості
Перегляд файлу

 

    Заняття на тему  «Мій вибір: «Хочу. Можу. Треба»

Мета: розкрити значення правильного вибору професії, підвищити рівень поінформованості учнів про особливості тієї чи іншої діяльності, надати можливість підліткам інтегрувати уявлення про свій майбутній фах, його особливості.

                                                      Хід уроку

  1. Привітання
  2. Вивчення теми
    Вчитель: Шановні учні. Сьогодні пропоную вам лекцію  з професійної орієнтації на тему «Мій вибір: «Хочу. Можу. Треба».

 Вона актуальна, тому що праця завжди була, є і буде основою життя.

 

Вчитель:  Одним із найважливіших кроків у житті є вибір професії.

         Адже займатися тим, що тебе цікавить, приносить радість   -  одна  з   найважливіших   умов відчуття  життєвої  повноцінності.   Вибір навчального закладу, а згодом професії, значною мірою впливає на все наступне життя молодої людини. Тут не можна докладатися на випадковість, квапитися. Необхідне найсерйозніше ставлення до цієї проблеми. Не  менш  важлива  обставина - людина повинна робити те, до чого має хист і здібності. Таку працю вона   виконуватиме   залюбки   і найкраще. Це принесе користь людині і всьому суспільству.

 

   А зараз ми помандруємо у світ професій і я познайомлю вас із класифікацією спеціальностей за п'ятьма типами, а саме:

1.    Людина - людина.
2.    Людина - техніка.
3.    Людина - природа.
4.    Людина - знакова система.
5.    Людина - художній образ.


До першого типу належать такі професії: педагог, лікар, продавець... Той, хто хоче обрати професію такого типу, повинен розвивати свої організаторські здібності, уміння спілкуватися з людьми, мати терпіння, врівноваженість.

До другого типу можна віднести такі професії: інженер, водій, електрик, слюсар... Щоб оволодіти цими професіями, треба серйозну увагу приділяти геометрії, фізиці, урокам трудового навчання, технічній праці.

Третій тип об'єднує професії ветеринара, агронома, геолога...

Четвертий тип включає такі професії, як програміст, економіст, коректор, менеджер, бухгалтер.

І нарешті, до п'ятого типу вчені відносять професії музиканта, актора, письменника, художника, архітектора, дизайнера, модельєра, косметолога...

    

Вікторина «Плутанина в професіях».

Справа в тому, що, зібравши інформацію про професії, у мене відбувся збій у комп'ютері. Назви професій, їх зміст - геть усе переплуталося! Будь ласка, допоможіть розібратися в цій плутанині.
1.    Люди цих професій добре знаються на комп'ютерах, вміють складати програми, розбиратися в різноманітних складових комп'ютерної техніки. Які  професії з цим пов'язані. (Інженери-програмісти, користувачі ПК, провайдери, інженери-електронники)
2.    А хто лікує тварин, спостерігає за санітарними нормами в тваринницьких фермах, проводить просвітницьку санітарну роботу?
(Ветеринарні лікарі)
3.    Вони ходять у спеціальному одягу. Приїздять на допомогу, коли горить дім, або сталася надзвичайна ситуація: землетрус, паводок, екологічне лихо. Які це професії?
(Пожежники, які працюють у підрозділах МНС)
4.    Люди цих професій добре знаються на різних мікробах, бактеріях. Знаходять різноманітні ліки від хвороб. Слідкують за санітарними нормами,
лікують людей, знаються на ліках.
(Мікробіолог, працівник санепідемстанції, лікар, медсестра, фармацевт)
5.    Вони знаються на погоді, можуть її прогнозувати. Літають у космос і там також дізнаються про погоду. Передають інформацію про погоду по
радіо і телебаченню. (Космонавти, вчені-метеорологи, телекоментатори погоди)
6.    А люди цих професій добре знаються на виготовленні металу та виробів із нього. Які це професії? (Металурги, сталевари, прокатники, машинобудівники)
7.    Вони охороняють спокій громадян. Ведуть правоохоронну роботу. Захищають людей у суді. (Працівники міліції, юристи, адвокати, юристи-консультанти)
8.    Хто пише вірші, прозові твори, редагує, друкує книги, працює в бібліотеці? (Письменники, поети, журналісти, друкарі, видавці газет, бібліотекарі) 

 

Вчитель:Трудова   діяльність   людини   має декілька видів:

       -    фізична праця (пов'язана з навантаженням на м'язи та опорно-руховий апарат людини) — легка, середня, важка;
-    розумова праця (пов'язана з нервово-емоційним напруженням) — мало напружена, помірно напружена, напружена;
-    механізована праця (вимагає менших витрат енергії та м'язових навантажень, ніж ручна, проте характеризується великою швидкістю і монотонністю рухів людини, що призводить до швидкої втомленості та зниження уваги).

                                                      Вчитель: обираючи професію:

       - ознайомтесь з інформацією про світ професій і визначить сферу діяльності, яка     Вас цікавить;

- вивчайте самого себе, складіть уявлення про свої інтереси, здібності, нахили;

- з’ясуйте, чи немає у Вас медичних протипоказань щодо обраної професії;

- знайдіть можливість зустрітися з представниками цієї професії і довідайтесь, в якому навчальному закладі можна одержати відповідну кваліфікацію;

- з’ясуйте у спеціаліста центру зайнятості, чи користується обрана Вами професія попитом на ринку праці;

- використайте при виборі професії формулу: «Можу - Хочу – Треба»

Давайте з’ясуємо, що означають ці слова для вас.

«Хочу» – це те, що мене приваблює в професії.

        «Можу» – це мої здібності, можливості, стан здоров’я, що потрібні для обраної         професії.

 «Треба» – попит на обрану професію на ринку праці.

                                                                    Поради

   - Визначте свою професійну мету та конкретні кроки щодо її досягнення.

- З’ясуйте, до чого Ви здатні, які у Вас схильності та здібності.

- Зберіть якомога більше інформації про ту професію, яку Ви для себе обираєте.

- Зіставте вимоги, що потребує професія, зі своїми можливостями.

- Поміркуйте над об’єктивними перешкодами, що можуть виникнути на шляху досягнення мети, та методами їх усунення.

- Співставте свій рівень домагань з реальною ситуацією вибору навчального закладу та подальшого працевлаштування.

- Підготуйте інші варіанти на випадок, якщо не вступите до визначеного навчального закладу.

- Прислухайтесь до порад своїх батьків, товаришів, вчителів і самостійно зробіть вибір.

     Підсумок: Вибір професії – це справа не одного дня. Вдалий вибір залежить від вас. Звичайно, всі галузі й професії ми сьогодні не згадали. Як же уникнути помилок і розчарувань у виборі професії? Впевнена, що ви виберете собі професію до душі.

       

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Shelest Stanislav
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додав(-ла)
Аушева Татьяна
Додано
6 травня 2020
Переглядів
1353
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку