Тренінгове заняття "Світ дорослих - світ дітей"

Про матеріал
Спрямоване на покращення стосунків між членами родини, підвищення психологічної компетентності батьків. В ході заняття використовуються вправи, які сприяють створенню позитивного психологічного клімату, та емоційному зближенню дорослих і дітей. Мета: сприяння розвитку ефективної взаємодії між дітьми та батьками, усвідомлення різниці між «світом» дитини і дорослого, формування стійких емоційних зв’язків дитини з дорослими; виховувати глибокі почуття любові до батьків, шанобливе став¬лення до батька, матері, ба¬жання берегти сім'ю як частину великої родини; ознайомлення з поняттями «прийняття» дитини, особливостями батьків; прищеплювати бажання бути гідними дітьми своїх батьків, прагнення приносити щастя в свій дім.
Перегляд файлу

Заняття з елементами тренінгу для дітей та їх батьків (рідних)

«Світ дорослих – очима дітей»

Спрямоване на покращення стосунків між членами родини, підвищення психологічної компетентності батьків. В ході заняття використовуються вправи, які сприяють створенню позитивного психологічного клімату, та емоційному зближенню дорослих і дітей.

Мета: сприяння розвитку ефективної взаємодії між дітьми та батьками, усвідомлення різниці між «світом» дитини і дорослого, формування стійких емоційних зв’язків  дитини з дорослими;  виховувати глибокі почуття любові до батьків, шанобливе став­лення до батька, матері, ба­жання берегти сім'ю як частину великої родини; ознайомлення з поняттями «прийняття» дитини, особливостями батьків; прищеплювати бажання бути гідними дітьми своїх батьків, прагнення приносити щастя в свій дім.

Завдання: посилення ролі сім'ї в виховному процесі,  покращення стосунків    між дітьми та батьками, підвищення психологічної компетентності батьків.

Обладнання: фліпчарт, магніти або скотч, м’яч, кольорові олівці, фломастери, аркуші паперу А-4, плакат,  картонні кольорові квітки на кожного учасника,  мильні бульбашки, маркери, конверти з завданнями, силует людини для тесту, пам’ятки для батьків, аудіо супровід.

Форма проведення: тренінгове заняття для молодших підлітків та їх батьків.

Тривалість заняття: 45 хв- 1 год.

Хід заняття

І. Організаційна частина

1. Вступ

Читання легенди на фоні ліричної музики.

2. Привітання 

- Сьогодні  ми зібралися для того, щоб спробувати разом стати краще, добріше,  навчитися відноситися один до одного з повагою, розумінням та любов’ю.

3. Знайомство «Лагідне ім'я»

- Давайте зробимо велике спільне коло. Пригадайте, як до вас звертаються вдо­ма, як до вас зверталися в дитинстві? Ми будемо кидати м'яч. Той, хто його отри­має, назве свої лагідні імена.

4. Вправа «Передай посмішку»

 

ІІ. Основна частина

  1. Вправа «Презентація родини»
  • Займіть свої місця, і ми починаємо. Для того, щоб ми краще познайомилися, пропоную для вас вправу «Презентація родини». Кожен по черзі має представити своїх дітей, назвавши їх найкращі риси, а дітям в свою чергу – представити дорослих (своїх рідних) і прорекламувати їх також.
  1. Вправа «Продовж речення»

Мета: акцентувати позитивні якості учасників групи, більше дізнатися один про одного.

Батькам пропонується продовжити речення: «Понад усе я ціную в дитині…». Діти продовжують речення: «Я поважаю батьків за те, що…» та інші.

  • Багато чого ви цінуєте і поважаєте один в одному. Це приємно чути.
  1. Вправа «Лист»
  • Візьміть всі чистий аркуш. Пригадайте всі неприємні слова, вчинки відносно ваших батьків, а дорослі відносно дітей, які зробили або сказали ви один одному протягом цього тижня. Пригадуючи ці неприємні моменти згинайте папір.

А тепер спробуйте подумки попросити вибачення за кожне неприємне слово чи дію. І при цьому розігніть лист. Погляньте, ви розгорнули листок, але на ньому залишилися лінії від згинів. Так і в душі кожної дитини і дорослої людини на все життя залишаються ваші прикрі, образливі слова. Не забувайте про це. Зараз подаруйте один одному обійми, і хай ніколи у ваших родинах не буде образ.

  • А чи добре знаєте ви один одного, ваші думки, почуття? Зараз дізнаємось.
  1. Вправа « Екзамен»

Мета: вербалізація почуттів, згуртування групи, перевірка, чи добре знають батьки своїх дітей.

З аркуша паперу без допомоги ножиць створити силует своєї дитини і на ньому записати відповіді на запитання.

На голівці силуету напишіть мрію вашої дитини.

На лівій руці – захоплення.

На правій – де любить відпочивати.

На лівій ніжці – улюблений мультфільм.

На правій ніжці – улюблене заняття.

На животикові – улюблене родинне свято.

5. Виготовлення «Пам’ятки для батьків»

В цей час діти оформлюють пам’ятки за власним бажанням.

Психолог . Наше життя побудоване так, що в будь-якому місці, в будь- який час нам необхідно взаємодіяти з іншими. Дуже часто буває, що дітей ми ігноруємо, вважаючи, що вони «ще діти». Цим самим занижуємо самооцінку дитини, виховуємо почуття неповноцінності. Тому спілкуючись з дітьми, пам’ятаймо про те , що діти все чують, розуміють і навіть можуть дати слушну пораду - як дивно це б не звучало.

Діти вручають пам’ятки своїм батькам.

  1. Вправа «Малюємо разом»

Мета: розвиток емпатії.

-У кожної людини є чудове місце, де він народився і виріс. Цим місцем є будинок. Будинок ‒ це не тільки архітектурна споруда, призначена для проживання, але і той куток, куди постійно хочеться повернутися, де тебе люблять і чекають, завжди вислухають і допоможуть в разі необхідності. Недарма будинок є символом життя і спілкування. І не важливо, це старий будинок або зовсім нещодавно побудований, головне полягає в тому, що без будинку життя людини не буде повноцінним. Будинок для дитини, як і його батьки ‒ невід’ємна частина життя. І зараз для вас наступне завдання – намалювати спільний малюнок – малюнок Будинку. І малювати ви будете одночасно одним олівцем, при цьому розмовляти забороняється. Візьміть будь-який колір, і починаймо!

Учасникам пропонується намалювати малюнок, використовуючи один олівець. Під час роботи не можна розмовляти. Звернути увагу на почуття, які виникали під час малювання.

  • Пам'ятайте! Сім'я - це дім, де тебе завжди чекають найдорожчі люди!
  1. Гра «Зрозумій мене»

Мета : емоційна розрядка, вчити присутніх «говорити « за допомогою міміки, жестів, навчання невербальним способам спілкування.

  • А зараз трішки відпочинемо, зіграємо в гру.

Психолог готує картки із зображенням дій, домашніх обов’язків. Один із учасників вибирає картку із зображенням і показує це за допомогою жестів, міміки, рухів, не використовуючи звуки і слова. Інші учасники вгадують, що зображено на малюнку. (Якщо у дітей виникають труднощі, батьки допомагають) Гра триває, поки всі учасники не побувають на місці того, хто показує.

  1. Вправа «Квітка – семицвітна»

Мета: розвиток комунікативних здібностей, вміння вербально виражати свої почуття та мрії.

Учасникам  роздаються квітки, які мають сім пелюсток, вони загадують сім бажань та записують їх на пелюстках. Три бажання – дитина для батьків, три бажання – батьки для дитини і одне бажання спільне.

 (Діти прикріплюють квітку на малюнок будинку)

 

 ІІІ. Заключна частина

  1. Релаксаційна, дихальна вправа «Мильні бульбашки»

Мета: сприяти формуванню в дітей вмін­ня любити інших.

Для виконання цієї вправи необхідно мати пляшечки з мильними бульбашками. Всі уявляють, що вони м'яко дихають і видиха­ють свою любов у кожну бульбашку. Це лю­бов до квітів, тварин, людей. До всього світу. Бульбашки розлітаються в різні сторони й несуть любов дітей і дорослих.

  1. Практика «Розфарбуй любов’ю»

docx
Додав(-ла)
Zubkova Katerina
Додано
10 жовтня 2022
Переглядів
600
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку