Тренінгове заняття. Тема: "Знайомство із собою"

Про матеріал
Представлене тренінгове заняття для старших підлітків по формуванню позитивної Я-концепції та розвитку позитивного ставлення учнів до самих себе. В занятті є цікаві вправи з докладним описом та вправи-криголами. Заняття можна проводити практичному психологу як корекційно-розвиткове, так і класному керівникові в спільній позакласній діяльності з класним колективом. Заняття підготувала Костецька Ніла Миколаївна, заступник директора, практичний психолог Фастівського НВК «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №10 - Гімназія»
Перегляд файлу

ТРЕНІНГОВЕ ЗАНЯТТЯ

 

Тема: «Знайомство із собою»

 

Мета:  розвивати  самосвідомість учнів, сприяти усвідомленню своїх цілей, визначати  правила роботи в групі.

 

Вступ. Бесіда з учнями про те, що не всі заняття схожі на шкільний урок. Більшість з них, хоча і мають  теоретичну частину,  проходитимуть у формі тренінгу. Тому, щоб кожному учаснику в групі було комфортно, потрібно дотримуватися певних правил. Учасники разом з ведучим виробляють правила взаємодії в групі.

Правила записують маркером на ватмані і вивішують на фліпчарті. Кожне правило пояснюється учасником, що його запропонував. Після оголошення всіх правил ведучий уточнює, чи згодні учасники з такими правилами і чи можливо варто внести ще додаткові правила.

Вправа «Струм»

Мета: створити атмосферу позитивного спілкування

 Хід вправи

 Учасники стають у коло, беруться за руки. Ведучий легким потискуванням руки сусіда з будь-якого боку передає «струм». Так струм передається по колу одне одному, доки не отримає її той, хто почав передавати.

Міні-лекція «Людина як особистість». Сутність людського «Я». Поняття про індивідуально-психологічні особливості особистості.

Вправа «Мій герб»

Мета: вчити учнів передавати символікою особисті якості,  створювати символічний герб власного «Я».

Обладнання: аркуші паперу А4, кольорові олівці, фломастери чи маркери. Можна використовувати й матеріал для створення колажу.

Хід вправи

 Вступна бесіда проводиться у вигляді обговорення: що таке герб, його символіка? Можна це зробити на прикладі гербів міст, учнівської організації. Доречною є демонстрація герба рідного міста з його деталізацією, обговоренням змісту намальованих предметів. Доцільним буде пояснення, що символізують зображені предмети (щит, орел, меч, ріг, пшениця, книга, лев..). У бесіді з учнями слід зауважити, що і свої якості, головні риси характеру, хобі, вміння, таланти тощо теж можна символічно намалювати. А якщо розмістити намальоване в геометричній фігурі, впорядкувати, оформити зображення, то вийде особистий герб, який символічно передасть, яка ви є особистість. Це й буде ваш особистий герб. А оскільки двох однакових людей не буває, то і не буде існувати двох однакових гербів.

Наступний етап – кожен учень малює особистий герб, в якому розкриває свої інтереси, цінності, важливі речі і т.д.

По закінченні учні презентують власні роботи, розкриваючи зміст своїх гербів. Групове обговорення:

Чи цікава була робота по створенню власних гербів?

Які враження отримали від роботи?

З виконаних робіт може бути оформлена виставка у класі чи вестибюлі.

На завершення ведучий зачитує Декларацію самоцінності.

Криголам «Сліпа геометрія»

 Хід гри

Учні стають у коло, беруться за руки,  заплющують очі. Ведучий називає геометричну фігуру (трикутник, квадрат …). Учасники повинні з заплющеними очима вишикуватися в задану фігуру.

Рефлексія заняття. Підведення підсумків заняття. Учасники і ведучий діляться враженнями про заняття, про те, що нового дізналися про себе та своїх однокласників.

 

Автор:

Костецька Ніла Миколаївна,

заступник директора, практичний психолог

Фастівського НВК «ЗОШ І-ІІІ ст.. №10 - Гімназія»

docx
Додано
13 листопада 2020
Переглядів
1876
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку