ТРЕНІНГОВЕ ЗАНЯТТЯ
Тема: «Знайомство із собою»
Мета: розвивати самосвідомість учнів, сприяти усвідомленню своїх цілей, визначати правила роботи в групі.
Вступ. Бесіда з учнями про те, що не всі заняття схожі на шкільний урок. Більшість з них, хоча і мають теоретичну частину, проходитимуть у формі тренінгу. Тому, щоб кожному учаснику в групі було комфортно, потрібно дотримуватися певних правил. Учасники разом з ведучим виробляють правила взаємодії в групі.
Правила записують маркером на ватмані і вивішують на фліпчарті. Кожне правило пояснюється учасником, що його запропонував. Після оголошення всіх правил ведучий уточнює, чи згодні учасники з такими правилами і чи можливо варто внести ще додаткові правила.
Вправа «Струм»
Мета: створити атмосферу позитивного спілкування
Хід вправи
Учасники стають у коло, беруться за руки. Ведучий легким потискуванням руки сусіда з будь-якого боку передає «струм». Так струм передається по колу одне одному, доки не отримає її той, хто почав передавати.
Міні-лекція «Людина як особистість». Сутність людського «Я». Поняття про індивідуально-психологічні особливості особистості.
Вправа «Мій герб»
Мета: вчити учнів передавати символікою особисті якості, створювати символічний герб власного «Я».
Обладнання: аркуші паперу А4, кольорові олівці, фломастери чи маркери. Можна використовувати й матеріал для створення колажу.
Хід вправи
Вступна бесіда проводиться у вигляді обговорення: що таке герб, його символіка? Можна це зробити на прикладі гербів міст, учнівської організації. Доречною є демонстрація герба рідного міста з його деталізацією, обговоренням змісту намальованих предметів. Доцільним буде пояснення, що символізують зображені предмети (щит, орел, меч, ріг, пшениця, книга, лев..). У бесіді з учнями слід зауважити, що і свої якості, головні риси характеру, хобі, вміння, таланти тощо теж можна символічно намалювати. А якщо розмістити намальоване в геометричній фігурі, впорядкувати, оформити зображення, то вийде особистий герб, який символічно передасть, яка ви є особистість. Це й буде ваш особистий герб. А оскільки двох однакових людей не буває, то і не буде існувати двох однакових гербів.
Наступний етап – кожен учень малює особистий герб, в якому розкриває свої інтереси, цінності, важливі речі і т.д.
По закінченні учні презентують власні роботи, розкриваючи зміст своїх гербів. Групове обговорення:
Чи цікава була робота по створенню власних гербів?
Які враження отримали від роботи?
З виконаних робіт може бути оформлена виставка у класі чи вестибюлі.
На завершення ведучий зачитує Декларацію самоцінності.
Криголам «Сліпа геометрія»
Хід гри
Учні стають у коло, беруться за руки, заплющують очі. Ведучий називає геометричну фігуру (трикутник, квадрат …). Учасники повинні з заплющеними очима вишикуватися в задану фігуру.
Рефлексія заняття. Підведення підсумків заняття. Учасники і ведучий діляться враженнями про заняття, про те, що нового дізналися про себе та своїх однокласників.
Автор:
Костецька Ніла Миколаївна,
заступник директора, практичний психолог
Фастівського НВК «ЗОШ І-ІІІ ст.. №10 - Гімназія»