Тренувальні вправи. ДВОКРАПКА Й ТИРЕ ПРИ УЗАГАЛЬНЮВАЛЬНИХ СЛОВАХ У РЕЧЕННЯХ З ОДНОРІДНИМИ ЧЛЕНАМИ

Про матеріал
Комплекс вправ до теми "Тренувальні вправи. ДВОКРАПКА Й ТИРЕ ПРИ УЗАГАЛЬНЮВАЛЬНИХ СЛОВАХ У РЕЧЕННЯХ З ОДНОРІДНИМИ ЧЛЕНАМИ".
Перегляд файлу

Тема: Тренувальні вправи. ДВОКРАПКА Й ТИРЕ ПРИ УЗАГАЛЬНЮВАЛЬНИХ СЛОВАХ У РЕЧЕННЯХ З ОДНОРІДНИМИ ЧЛЕНАМИ

Мета:

• навчальна: закріпити знання про однорідні члени речення, з допомогою тренувальних вправ удосконалити вміння знаходити узагальнювальні слова при них, розставляти розділові знаки відповідно місця їх розташування при однорідних членах, формувати вміння пояснювати уживання тире та двокрапки при узагальнювальних  словах;

• розвивальна: розвивати навички конструювання речень, до складу яких входять узагальнювальні слова при  однорідних  членах; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати мислення, пам'ять, увагу, уяву.

• виховна: за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати повагу до українського слова, звичаїв, традицій.

  • корекційна: коригувати звуковимову, порядок слів у реченні.

Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок.

ПЕРЕБІГ УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ(Слайд 1)

1.  Діти, як ви мене чуєте?

2. Привітання з учнями та гостями (Слайд 2)

Встаньте, діти, всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько.

Привітайтесь: «Добрий день!»

Всі готові до уроку?

Ну гаразд, часу не гаймо,

І урок свій починаймо.

Описание: C:\Users\Admin\Downloads\slide-6.jpg

2. Фонетична зарядка (Слайд 3)

 

РАКИ-РИБАКИ

РАНО-ВРАНЦІ НА ВУДКИ

ЛОВЛЯТЬ РИБУ РИБАКИ.

РАЗОМ РАКИ ПОСІДАЛИ

РИБУ У ВІДРО СКЛАДАЛИ.

 

 

3. Мовна хвилинка

- Які члени речення називаються однорідними? (Слайд 4)

- Які члени речення можуть бути однорідними? (Слайд 5)

 

4. Перевірка домашнього завдання

- Діти, ви всі виконали домашнє завдання?

- Чи все вам було зрозуміло при виконні завдань?

- Що вам потрібно було виконати?

 

    (Нам потрібно було виконати вправу, підготувати таблицю-опору «Однорідні члени речення» та засвоїти особливості однорідних членів речення). (Слайд 1,2 Д/З)

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

  • Ви правильно виконали домашнє завдання. А зараз я хочу переконатися, чи вмієте ви розставляти розділові знаки у реченнях із узагальнювальними словами  при однорідних членах речення. (Слайд 6)
  1.              У водоймах України водиться така риба: короп, карась, лящ, плітка, окунь, судак, лин, щука й сом.
  2.              У дібровах Карпат справжнє пташине царство: зяблики, дрозди, зорянки, синиці, солов’ї.
  3.              А в лісах можна зустріти хижаків: лисицю, вовка, ласку, тхора.

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

  •     Діти, сьогодні на уроці ми з вами повторимо та закріпимо знання про розділові знаки при узагальнювальних словах в реченнях з однорідними членами. Для цього ми будемо виконувати різноманітні вправи. (Слайд 7)

(Учні записують тему уроку в зошити)

VІ. СПРИЙМАННЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ УЧНЯМИ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Робота біля дошки (Слайд 8)

Доповніть речення потрібними за змістом однорідними членами речення.

…, …., … - державні символи України.

…, …, …, …, … - рослинні символи України.

Довідка для вчителя: герб, калина, барвінок, прапор, верба, гімн, мальви, волошки.

  1.  «Дослідження-трансформація»

 (робота з деформованим текстом). (Слайд 9)

   Скласти речення із поданих слів. Розставити розділові знаки та вказати узагальнювальне слово (УС)

 

  1. Землею течуть України ріки  Дунай Дніпро такі Дністер

 (Землею України течуть такі ріки: Дунай, Дніпро, Дністер). (Слайд 10)

  1. Десну такі  Дніпро притоки  має Прип`ять    Ворсклу

(Дніпро має такі притоки: Прип`ять, Десну, Ворсклу).

  1. Південну земель частину омивають України моря та Чорне Азовське

(Південну частину земель України омивають моря: Чорне та Азовське).

  1. Фізкультхвилинка (Слайд 11)
  1. РУХИ ОЧИМА ВЕРХ-ВНИЗ;
  2. Рухи очима навхрест;
  3. Рухи очима по колу;
  4. Рухи кожним оком по колу;
  5. Рухи очима по квадрату;
  6. Рухи очима у вигляді «8»
  1. Робота з підручником (Слайд 12)
  •    Уважно прочитайте завдання вправи №316 с. 151 (Це буде самостійною роботою).

Музика, балет, кіно, театр, малярство, літературамистецтво (УС).

Чесність, порядність, відповідальність, пунктуальність, комунікабельність характер (УС).

Іти, бігти, їхати, летіти, плисти – рух (УС).

У театрі, на виставці, у музеї, на концерті – культурний відпочинок (УС).

Голосний, тихий, веселий, мінорний – тембр (голос) (УС).

  1. Вибіркова робота (Слайд 13)
  • Діти, у цьому завданні вам потрібно

а) згрупувати слова (ОЧР) з довідки за значенням та записати у зошити

Письменники

музичні інструменти

птахи

вбрання

Довідка: бандура, чайка, Тарас Шевченко, кобза, жайворонок, вишиванка, сопілка, скрипка, соловей, Леся Українка, свитка, лелека, цимбали, Іван Франко, плахта, шаровари, лебідь.

б) із згрупованих слів складіть речення з УС.

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Склади речення із поданих слів (розрізні слова) (Слайд 14)

У селі в бабусі все мені цікаве: квіти, берег річки і зелені трави.

Ви побачите в саду гарні квіти: мак, майорці, резеду, чорнобривці, нагідки і калинові квітки.

Все для мене тут рідне: і віконце привітне, і дубовий поріг.

 

VI. ВИКОНАННЯ ЗАВДАНЬ ТЕСТОВОГО ХАРАКТЕРУ (Слайд 15)

1. Однорідні члени речення - це

а) усі члени речення, крім головних;

б) члени речення, які відповідають на одне і те питання, відносяться до одного й того члена речення;

в) члени речення, що складають граматичну основу речення.

2. Слова із загальним значенням щодо  перелічуваних однорідних членів називаються:

а) узагальнювальне;

б) вставними;

в) допоміжними.

3. Після УС перед однорідними членами речення ставиться

а) кома;

б) тире;

в) двокрапка.

4. Між однорідними членами речення, що не поєднуються сполучниками, ставиться (Слайд 16)

а) тире;

б) двокрапка;

в) кома.

5. Однорідними у реченні Природа, час і терпеливість – найкращі лікарі є:

а) підмети;

б) означення;

в) обставини.

6. УС у реченні  Я знаю українських художників: Тараса Шевченка, Олександра Мурашка, Катерину Білокур є:

а) додатком;

б) підметом;

в) присудком. 

Відповіді: 1-б, 2-а, 3-в, 4-в, 5-а, 6-а.

 VІІ. ПІДСУМОК УРОКУ. ОЦІНЮВАННЯ 

  1. Фронтальна бесіда за питаннями: (Слайд 17)
  • Що ви робили сьогодні на уроці? (Ми виконували вправи на розставляння розділових знаків у реченнях з УС при ОЧР)
  • Якщо узагальнювальне слово (УС) стоїть перед ОЧР, то …
  • Якщо узагальнювальне слово (УС) стоїть після ОЧР, то …
  1. Оцінювання учнів на уроці

VІІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Виконати вправу №317 с.151 (Слайд 18)

(Слайд 19)

 

 

docx
Додано
3 травня 2020
Переглядів
1370
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку