Оповідання — це невеликий за розміром розповідний художній твір здебільшого про одну чи декілька подій із життя людини.
Номер слайду 3
Сюжет — це подія чи система пов'язаних між собою подій, у процесі розвитку яких у творі розкриваються зміст твору і характери персонажів. У сюжеті можна виділити основні елементи: Експозиція — події, які описує автор до зав'язки. Зав'язка — епізод, яким починається розвиток сюжету у творі і від якого залежить розвиток наступних подій. Розвиток дії - події, в яких виявляються характери героїв. Кульмінація — момент піднесення, напруження в розвитку подій. Розв'язка — заключна дія, що є результатом розвитку подій.
Номер слайду 4
Прочитати, довести, що даний текст – оповідання. Визначити сюжетні елементи Несподівана зустріч Ми переїхали в новий будинок, я пішов до нової школи. На превеликий жаль, мої друзі залишилися в старій школі. На початку шкільного навчального року тато записав мене до секції легкої атлетики. Три рази на тиждень треба їздити до спортивної школи на тренування. Сьогодні я вперше прийшов до секції. Незнайомі хлопчаки перевдягаються у спортивну форму, розмовляють, сміються. І раптом я почув: “Та це ж Сашко! Привіт, друже!” Я повернувся і побачив свого друга і сусіда по парті в старій школі. Як я зрадів! Ми так давно не бачили одне одного! Ми почали розмовляти. Богдан познайомив мене з хлопцями з секції. Тепер я буду ходити сюди з великим задоволенням.
Номер слайду 5
Відредагувати текст 1.Сонячне проміння пестило нас, зігріваючи уже по-справжньому. Незрівнянні аромати дарувала яскрава травнева зелень. Зупинившись на улюбленому місці, ми звично і швидко розвели вогонь, а незабаром запах польової каші уже розносився по галявині. 2.Друзі обережно посадили Максима на велосипед і доправили до лікарні. Провідувати однокласника прийшли всім гуртом. І назавжди запам’ятали сумний урок, що бігати без взуття не можна, а тим більше бити й розкидати скло! 3.Гра була чудовою, і Максим навіть роззувся – аби легше було бігати. Ось тут і сталася біда. Побігши в кущі за м’ячем, Максим наступив на уламок скла. Хлопець скрикнув від пекучого болю, а за мить уся шкарпетка була в крові. 4.Першою отямилася Марійка. Вона завжди брала з собою ліки першої необхідності. Швидко обливши рану перекисом водню, туго затягла її бинтом. Першу допомогу було надано, тепер необхідно було терміново повертатись у місто. 5.Посмакувавши кашею, хлопці побігли грати у волейбол, за ними попрямували й дівчата. Чаклувати над шашликом залишився лише Андрій – великий знавець і любитель цієї справи. 6.Однієї травневої суботи ми з однокласниками зібрались іти до лісу. Плани мали грандіозні: зварити кашу, насмажити шашликів, а ще награтись і набігатись досхочу. Аж ось нарешті всі зібралися. Перевірили, чи все взяли, і хутко рушили.
Номер слайду 6
Сумний урок веселого дня Однієї травневої суботи ми з однокласниками зібрались іти до лісу. Плани мали грандіозні: зварити кашу, насмажити шашликів, а ще награтись і набігатись досхочу. Аж ось нарешті всі зібралися. Перевірили, чи все взяли, і хутко рушили. Сонячне проміння пестило нас, зігріваючи уже по-справжньому. Незрівнянні аромати дарувала яскрава травнева зелень. Зупинившись на улюбленому місці, ми звично і швидко розвели вогонь, а незабаром запах польової каші уже розносився по галявині. Посмакувавши кашею, хлопці побігли грати у волейбол, за ними попрямували й дівчата. Чаклувати над шашликом залишився лише Андрій – великий знавець і любитель цієї справи. Гра була чудовою, і Максим навіть роззувся – аби легше було бігати. Ось тут і сталася біда. Побігши в кущі за м’ячем, Максим наступив на уламок скла. Хлопець скрикнув від пекучого болю, а за мить уся шкарпетка була в крові. Першою отямилася Марійка. Вона завжди брала з собою ліки першої необхідності. Швидко обливши рану перекисом водню, туго затягла її бинтом. Першу допомогу було надано, тепер необхідно було терміново повертатись у місто. Друзі обережно посадили Максима на велосипед і доправили до лікарні. Провідувати однокласника прийшли всім гуртом. І назавжди запам’ятали сумний урок, що бігати без взуття не можна, а тим більше бити й розкидати скло!
Номер слайду 7
Прочитайте, визначте, яких сюжетних елементів не вистачає. Продовжіть оповідання Цікавий життєвий випадок Місто, в якому я жив до приїзду, розкинулось на красивому березі Каховського водосховища. Колись тут не було ні водосховища, ні самого міста, а тільки великі зелені луки та степ з невисокими пагорбами. І текла тут велика, могутня ріка – Дніпро. Коли на Дніпрі побудували водосховище, то затопились при цьому острови і значна частина луків. На нових берегах Дніпра виросли міста, а на відкритих від води луках відродилися села. Велика річка стала найулюбленішим місцем для риболовлі.