Творча робота "Команда психолого-педагогічного супроводу в (КППС) дитини з ООП."

Про матеріал
Склад,завдання та функції команди супроводу. Основні завдання та функції команди психолого-педагогічного супроводу в закладі освіти.Роль асистента вихователя в роботі КППС.
Перегляд файлу

Тема:

Команда психолого-педагогічного супроводу (КППС) дитини з особливими освітніми потребами

Виконала:

Данлюк Наталя Вікторівна

Дніпро, 2022

ВСТУП

Один не взмозі просвистіти симфонію

Цілий оркестр потрібний,щоб виконати її.

Х.Т.Луккок

Одна з важливих умов впровадження інклюзивного навчання у закладі освітиорганізація професійного співробітництва команди психолого-педагогічного супроводу, результатом якого має стати освітнє середовище, максимально сприятливе для різнобічного розвитку всіх вихованців,в тому числі й дітей з особливими освітніми потребами. Визначальним у забезпеченні інклюзивної освіти є поняття додаткової підтримки або додаткових ресурсів, які можуть охоплювати людські, матеріальні та фінансові ресурси.

КОМАНДА ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОГО СУПРОВОДУ (КППС)

ДИТИНИ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ

image

З метою забезпечення ефективності освітнього процесу дітей з ООП, які виховуються у дошкільних закладах освіти, утворюється команда психолого-педагогічного супроводу(КППС).

Психолого-педагогічний супровід -це комплексна система заходів з організації освітнього процесу і розвитку дитини, передбачена ІПР.

Психолого-педагогічний супровід включає в себе надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг.Це взаємоузгоджена комплексна діяльність команди фахівців та батьків дитини,спрямована на створення необхідних умов, що сприяють розвитку особистості дитини,засвоєнню знань, умінь, навичок, успішній адаптації , її самореалізації та інтеграції в соціум.

1.  Склад, завдання та функції команди супроводу.

Однією з умов успішного інклюзивного навчання є командний підхід, якій забезпечують члени команди психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП.Запорукою успішної реалізації моделі інклюзивної освіти є ефективна співпраця вихователів, відповідних фахівців,батьків та дітей - команда, яка забезпечує підтримку.Всі працівники та адміністрація ДЗО, всі, хто працює з дитиною з ООП, мають допомагати один одному, обмінюватися знаннями,надавати консультаційну допомогу в межах своєї компетенції для досягнення головного реалізації потенційних можливостей дитини та підготувати її до подальшого життя.

Комана-це група людей у яких є спільна мета,які співпрацюють, щоб досягти більше разом чим поодинці. Одна людина не може займатися питаннями когнітивного, моторного,соціального та комунікативного розвитку дитини.Це можливо зробити лише разом.

Склад команди містить постійних учасників та залучених фахівців.

постійні учасник адміністрація,вихователі групи,асистент вихователя,практичний психолог, дефектолог (з урахуванням освітніх потреб дитини з ООП), і батьки або законні представники дитини з ООП та інші;

залучені фахівці:медичний працівник ДЗО, лікар, асистент дитини, спеціалісти служби у справах дітей та інші;

image

Склад КППС визначається з урахуванням освітніх потреб дитини з ООП.

Кожен член команди має свої обов'язки:

*вихователі ДЗО - проводять заняття,організовують дозвілля дітей,відповідають за режимні моменти;виконують рекомендації корекційного педагога щодо індивідуального підходу до дитини чи закріплення певних навичок, одержаних на корекційних заняттях;

*корекційні педагоги, спеціальний психолог -проводять корекційно-розвиткові заняття.Зокрема:

-логопед працює з дітьми,які мають порушення мовлення, інтелекту,ЗПР, ОРА,комплексні порушення;за наявності мовленнєвих порушень і з дітьми,що мають проблеми зору;

-роботи психолога потребують діти із вадами інтелекту,ЗПР,емоційно-вольової сфери;а за наявності певних проблем(порушення поведінки,синдром дефіциту уваги,особистісні проблеми тощо)-й інші категорії дітей.

-асистент   дитини-забезпечує       соціально-побутові       потреби      дитини        ,під час занять,позакласної  діяльності;допомагає    у        відвідуванні туалету,переодяганні,харчуванні та задоволенні інших соціальних та фізичних потреб дитини.

-асистент   вихователя-забезпечує соціально-педагогічний супровід дитини;допомагає вихователю в організації навчально-корекційного і виховного процесу;адаптує навчальні матеріали з урахуванням індивідуальних особливостей дитини;допомагає дитині у виконанні навчальних завдань;відповідає за ведення індивідуальної документації на дитину ;консультує батьків.

Загальне керівництво КППС покладається на директора або методиста, який несе відповідальність за виконання покладених на КППС завдань і розподіл функцій між її учасниками.

2.Основні завдання та функції команди психолого-педагогічного супроводу в закладі освіти.

*збір інформації про особливості розвитку дитини, її інтереси,труднощі,основні потреби на етапах створення, реалізації та моніторингу виконання ІПР;

*визначення напрямів психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг, що

можуть   бути   надані   в   межах   закладу   освіти          на підставі висновку ІРЦ, і

забезпечення надання цих послуг;

*розроблення ІПР для кожної дитини з ООП і моніторинг її виконання з метою

коригування та визначення динаміки розвитку дитини;

*надання методичної підтримки педагогічним працівникам закладу освіти з організації інклюзивного навчання;

*створення належних умов для інтеграції дітей з ООП в освітнє середовище;

*проведення консультативної роботи з батьками дітей з ООП щодо особливостей їхнього розвитку, навчання і виховання;

*проведення інформаційно-просвітницької роботи у закладі освіти серед педагогічних працівників, батьків і дітей з метою недопущення дискримінації та порушення прав дитини, формування і неупередженого ставлення до дітей з ООП.

КППС-це взаємоузгоджена комплексна діяльність фахівців за участі батьків дитини з ООП ,спрямована на створення необхідних умов в освітньому процесі ,з метою особистості дитини,засвоєння нею знань,умінь і навичок,її самореалізації та соціалізації.

Принципи діяльності КППС.

*повага до індивідуальних особливостей дитини з ООП;

*дотримання інтересів дитини з ООП,недопущення дискримінації та порушення її  прав ;

*командний підхід;

*активна співпраця з батьками дитини з ООП,залучення їх до освітнього процесу і розробки ІПР;

*міжвідомча співпраця.

Відповідно до висновку ІПР, КПСС складає ІПР дитини з ООП впродовж двох тижнів з моменту початку освітнього процесу.ІПР узгоджується з батьками І затверджується керівництвом закладу.

КППС переглядає ІПР з метою її коригування і визначення прогресу розвитку дитини у дошкільному закладі освіти двічі на рік (у разі потреби частіше).

Відповідно до особливостей розвитку дитини з ООП КППС розробляє індивідуальний навчальний план(ІНП) та індивідуальний план розвитку (ІПР) у ДЗО.КППС визначає способи адаптації (у разі потреби модифікації)освітнього середовища, навчальних матеріалів відповідно до потенційних можливостей з урахуванням індивідуальних особливостей розвитку дитини з ООП.

Надання психолого-педагогічних,корекційно-розвиткових послуг здійснюється шляхом проведення індивідуальних і групових занять.У разі виникнення труднощів у реалізації ІПР КППС звертається до фахівців ІРЦ щодо надання методичної допомоги.

Особливістю діяльності КППС є індивідуальний під до вирішення завдань особистісного розвитку, навчання і виховання дитини.

Результативність КППС залежить від скоординованості дій усіх її членів.В основі діяльності КППС є міждисциплінарний підхід, що передбачає взаємодію спеціалістів багатьох галузь.та дає змогу комплексно організувати процеси розвитку,виховання,навчання і соціалізації дитини.


image

image


3.Роль асистента вихователя в роботі команди психолого-педагогічного супроводу.

Асистент вихователя - це педагогічний працівник ,якого призначає на посаду керівник закладу освіти.Його основне завдання забезпечувати

особистісно-орієнтоване спрямування освітнього процесу .Асистент вихователя виступає ,,посередником”між командою фахівців та батьками.

Участь асистента вихователя дуже важлива на всіх етапах взаємодії команди супроводу.Асистент веде спостереження за дитиною,якій розвиток вона має на початку навчання її інтереси,характер,як вона взаємодіє з дорослими ,дітьми з групи,які види роботи їй подобаються,дк виникають проблеми.Надає набуту інформацію іншим учасникам КППС які працюють з дитиною про її

індивідуальний розвиток та ті труднощі які виникають під час роботи.Із інформації асистента фахівці ті методи які будуть доцільними при роботі з дитиною.потім відбувається зворотній зв'язок вже фахівці роблять свої висновки  та інформують і надають певні рекомендації, щодо роботи асистенту вчителя.І вже протягом року ведеться спостереження за успіхами та невдачами дитини і проходить постійна взаємодія фахівців.Вони працюють як одна команда спрямована на гармонійний розвиток дитини.

Однією з головних функцій асистента вихователя є спостереження, тому він спостерігає за дитиною більш ніж всі інші фахівці.Зазвичай,асистент може надавати консультації батькам з питань досягнень дитини,взаємодії її у колективі однолітків та реалізації ІПР.

ВИСНОВКИ

Досвід роботи закладу освіти доводить, що при плануванні та реалізації навчальних програм  дітей з особливостями психофізичного розвитку необхідно забезпечити співпрацю між педагогами, працівниками ДЗО, родинами, громадськістю. Основну увагу необхідно звернути на те, щоб ця співпраця (а в кінцевому результаті успіхів дітей з особливими потребами ) здійснювалася систематично і на регулярній основі .

Для досягнення найкращого результату соціалізації та навчання дитини надзвичайно важливо формувати позитивні стосунки між учасниками КППС.

Аналіз певних досягнень процесу інтеграції дітей з особливими потребами у ДЗО переконує у тому ,що зроблені перші кроки, які є свідченням комплексних змін у покращенні життя дітей та їх сімей ,

Робота всіх фахівців навчального закладу спрямовується на досягнення головної мети-підготовка дитини до самостійного життя.При цьому значну увагу сконцентровані на тому, щоб допомога і підтримка у процесі навчання не перевищувала необхідну, інакше дитина стане занадто залежною від цієї підтримки.

Таким чином, співпраця фахівців команди та спеціалістів ІРЦ-суттєвий чинник у структурі професійного співробітництва в  інклюзивній групі. Розуміння того, як краще здійснювати співпрацю, допомагає педагогічним працівникам ЗДО оптимально організовувати навчання дітей з ООП, сприяти їх соціальній адаптації.

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ.

1.Посібник "Команда психолого-педагогічного супроводу дитини в закладі освіти" опублікувала:Холодько Надія Василівна.

2.Асистент вчителя в інклюзивному класі : навч.-метод. посіб. / Н. М. Дятленко,

Н. З. Софій, О. В. Мартинчук, Ю. М. Найда / За заг. ред. М. Ф. Войцехівського. –

Київ : ТОВ Видавничий дім «Плеяди», 2015. – 172

3.Організаційно-педагогічні умови діяльності асистента вчителя в інклюзивному навчальному закладі : навч.-метод. посіб. / Н. О. Квітка, Л. В. Коваль, Н. М.

Компанієць, А. А. Колупаєва, І. В. Луценко / За заг. ред. док. пед. наук, проф.

Колупаєвої А. А. – Київ, 2014. – 254 с.

4. Стратегії викладання в інклюзивному навчальному закладі : навч.-

метод. посіб. / Е. А. Данілавічюте, С. В. Литовченко; За заг. ред. А. А. Колупаєвої. – Київ : Видавнича група «А.С.К.», 2012. – 360 с. (Серія «Інклюзивна освіта»).

5.Інклюзія в ЗДО / Л. А. Швайка, упоряд. — X. : Вид. група «Основа», 2019. — 144 с. : іл. — (Серія «Заклад дошкільної освіти. Керівнику»

pdf
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Інкл
Додано
2 січня 2023
Переглядів
5633
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку