"Творчі завдання з української мови"

Про матеріал
Матеріал містить цікаві завдання з української мови для початкових класів по всих розділах української мови.
Перегляд файлу

Вступ

 Згідно із  Законом  України  "Про  загальну  середню  освіту"
Державний   стандарт   загальної  середньої  освіти
складається з державних стандартів початкової,  базової  і  повної
середньої освіти.

Початкова освіта  як  складова  частина  загальної  середньої
освіти   спрямована   на  всебічний  розвиток  молодших  учнів  та
повноцінне   оволодіння   ними   всіма   компонентами   навчальної
діяльності. 

      Освітня галузь  "Мови  і  література"  передбачає  опанування
молодшими школярами  української  мови  та  інших  мов  як  засобу
спілкування  і  пізнання,  прилучення  до  скарбниць  духовності і
культури,  літературних  надбань  українського  народу  і  народів
світу,   виховання   громадянськості,   патріотизму,  національної
самосвідомості.
     Зазначені цілі  відображаються  у  змісті  таких  компонентів
освітньої   галузі,   як   українська   мова,  
читання.
      Основною змістовою лінією мовної освіти  у  початковій  ланці
загальноосвітньої школи є комунікативна, яка передбачає формування
та розвиток умінь слухати, говорити, читати і писати. Лінгвістична
та  українознавча  лінії  забезпечують відповідний обсяг знань про
мову,  умінь і навичок їх використання у мовленнєвій діяльності, а
також  уявлення  про звичаї,  побут українського народу,  визначні
події та постаті в історії України.
Дослідники виділяють молодший шкільний вік як найсприятливіший для педагогічного керування. Природна допитливість дитини зумовлює готовність до пізнання, чутливість до нового, потребу до самовираження, до самоутвердження. Для вчителя це означає заохочення всіх ініціатив, творчості дитини, необхідність забезпечити пошуковий характер їх діяльності.

За даними педагогічних досліджень, пізнавальні інтереси у дітей молодшого шкільного віку не завжди локалізовані, оскільки обсяг систематизованих знань і досвід їх одержання є невеликим. З одержанням досвіду пізнавальної діяльності приходить оволодіння узагальненими способами дій, зацікавлене виконання характеризує високий рівень сформованості інтересу. Тому завдання вчителя робити все для того, щоб поповнювати досвід дитячої пізнавальної діяльності засобами вправлянь.

Вправи, що наведені в цьому посібнику, допоможуть учням молодших класів самореалізуватись. Вони систематизовані за розділами, які вивчаються на уроках української мови в початкових класах. Різноманітний дидактичний матеріал спрямований на поглиблене вивчення учнями рідної мови, на творче застосування теоретичних відомостей, одержаних при опрацюванні основних розділів курсу сучасної української мови.

Запропоновані завдання стимулюватимуть інтелектуальну активність і пошукову діяльність  учнів початкових класів, сприятимуть розвитку їх логічного і образного мислення, допоможуть свідомому і глибокому оволодінню нормами сучасної української мови, підвищать інтерес до вивчення рідної мови в цілому.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РОЗДІЛ 1

Будова слова

При вивченні теми "Будова слова", зокрема при групуванні спільнокореневих слів, школярі, не вникаючи в семантику слова, помиляються. Щоб учні правильно виконали завдання, спочатку потрібно визначити походження слів, тоді їм буде легше самостійно згрупувати слова. Можна запропонувати учням дібрати подібні ряди слів. Це вдосконалить вміння школярів орієнтуватись у морфемному складі слів.

1.Згрупуйте спільнокореневі слова

Завод, водиця, водій, заводчик, поводиться, водник, обезводнити, водойма, провідник, підводний, переводити, безводдя, водити.

Ніс, носовий, носилки, ноша, перенісся, переносити, носоріг. Носище, приніс, носик.

Правий, правити, управління, справа, правитель, правіше, справити, праворуч.

 

2. Вилучіть зайве слово у споріднених словах.

Пісня, пісенний, пісням, пісенька.

Річка, річний, річковий, річечка.

Вікно, на вікні, підвіконник, віконце.

Звук, звуковий, звучати, звукових.

 

3. Подані слова розставте у тому порядку, в якому розташовані їхні схеми, що наводяться нижче.

Гілочка, придорожний, горбок, сходинка, припічок.

Схеми

1) корінь + суфікс + нульове закінчення;

2) префікс + корінь + суфікс + закінчення;

3) префікс + корінь + суфікс + нульове закінчення;

4) корінь + суфікс + закінчення.

Знайдіть слово до якого схема відсутня.

 

4. Утворіть слова з поданих частин і запишіть.

Префікс: за-, на-, над-, при-;

Корінь: -мор-, -зем-, -вод-, -береж-;

Суфікс: -ськ-, -н-, -н-, -н-;

Закінчення: -ий, -ий, -ий, -ий.

Зразок: заморський.

 

5. До іменників доберіть споріднені слова - дієслова, прикметники.

Зразок: розум - розуміти - розумний.

Зелень - ... - ... ; темнота - ... - ... ; біда - ... - ... ; любов - ... - ... .

Позначте у словах корінь.

 

6. Від кожного слова за допомогою префіксів утворіть пару слів, протилежних за значенням.

Зразок: єднати - з'єднати, роз'єднати.

Бігти, повзти, клепати, в'язати , тягнути.

 

7. Від поданих слів утворіть нові слова за допомогою префіксів:

їхати, носити, біг, писати.

 

8. Вилучіть зайве слово, виділіть корінь у споріднених словах.

Сирість, сирник, сирий, відсиріти.

Сова, совеня, совок, совиний.

Син, синок, синій, синівська.

Ніж, ніжка, ножик, ножівка, ніжний.

Ліс, лісок, лісник, лісовий, лісу.

 

9. Прочитайте слова. За допомогою префіксів роз-, без- утворіть спільнокореневі слова з протилежним значенням.

Одягнутися - ... , крилатий - ... , сильний - ... , вусатий - ... , осідлати - ... , взуватися - ... , зібрати - ... .

 

10. До слова ліс доберіть:

а) спільнокореневі слова;

б) синоніми.

 

РОЗДІЛ 2

Фонетика

Значні труднощі при вивченні фонетики учнями молодших класів становлять розрізнення позицій букв я, ю, є, коли вони означають два звуки або один. Вправи у даному розділі розвиватимуть допитливість, уміння добирати синоніми, збагатить словник, Поглибить знання учнів з теми "Фонетика".

 

1. Випишіть у три колонки слова, у яких:

А) звуків і букв порівну;

Б) звуків менше, ніж букв ;

В) звуків більше, ніж букв.

Радіо, праця, рідня, дзюркіт, авіалінія, алюміній, дощ, жолудь, емальований, цятка, об’їзд, сім’я, розбуджений,  електродзвоник,троє,  ячмінь, льон, ідея, обсаджувати.

 

2. «Мозкова  атака»

1. Назвіть слово, в якому один звук позначається трьома буквами. (Дзьобати).

2. Які літери завжди позначають звукосполучення: одна – приголосного й голосного; друга – двох приголосних? (є, ї, я, ю, щ).

3. Від слів лак, рама, міль, міст, мова, лин, він утворіть нові слова, додавши до початку їх дзвінкий приголосний. (Злак, брама, драма, джміль, зміст, змова, млин, дзвін).

4. Назвіть звук, спільний для кожних чотирьох слів:

мати, явір, зв'язок, поява (а);

поїзд, район, ясен, юнь (й);

дощ, чесно, речі, щастя (ч).

5. Назвіть п'ять слів, у яких останній звук позначається двома буквами. (День, тінь, мідь, сіль, міць).

6. Доберіть п'ять слів, у яких два останніх звуки позначаються однією літерою.(Армія, подвір'я, ательє, мамою, події).

7. Чи є однакові голосні звуки в кожному з таких слів: береза, дерево, середина. Поясніть. (Немає, тому що ненаголошений звук (е) вимовляється близько до (и)).

8. Як перетворити простий замок у великий і гарний будинок? (Замінити наголос).

9. З якої тканини можна зробити набір географічних карт? (Атлас)

10. Загадки.

а) Це усі повинні знати:        б) У вимові завжди чисті

нас не можна роз'єднати.            звуки ми ще й голосисті

Відрізняємось ми чим?             Небагато нас, а все ж

Літер дві, а звук – один. (Дж, дз)  без нас слова не складеш. (Голосні звуки)

 

в) Я – місце, де лежать товари,        г) Коли хочеш ти читати,

звичайно, в тарі чи без тари.                    То повинен мене знати.

А мій омонім є у слові:                         А коли мене не знаєш,

Один чи кілька звуків в слові. (Склад) То нічого не вгадаєш. (Азбука)

 

3.Мовні загадки-жарти

Не змінюючи звуків у слові доля , утворіть дві співацькі ноти.(до,ля).

Зробіть зі слова коза -  козака.(Додати до слова букву к).

Чого багато має золото, менше озеро, ще менше море, і зовсім не має річка?(Букву о).

Що знаходиться в середині школи? (Буква о).

Що стоїть між підлогою і стелею?(Буква і).

Що потрібно зробити, щоб майка літала?(Замінити букву м на букву ч).

Як записати слово робота п'ятьма, чотирма літерами?(Праця , труд).

 

4.Склади  ланцюжок  із 10 слів, де кожне наступне слово розпочинається двома останніми буквами попереднього:

тиша - шапка - калина - ..., ..., ...  .

 

5. Знайди слова, що заховалися.

Ялинка - лин, яблуко - лук, клітинка - ..., щедрівка - ..., шкура - ..., трактор - ..., грудень - ..., ведмідь - ..., пиріг - ..., смак - ..., чарівник - ..., ніжка - ..., жнива - ..., листок - ..., липень - ..., усміх - ...  .

 

6. Прочитайте і розгадайте метаграми.

З димаря він вилітає,

як в печі вогонь палає,

варто "д" на "р" змінить -

стане містом він умить.   (дим - Рим)

 

З "в" - росте на голові,

з "к" - зростає із землі.    (волосся - колосся)

 

Дерево ламає

хвилі здіймає,

з "к" поєднати -

буде в полі зростати.    ( буря - буряк)

 

З "о" мене не помічаєте,

хоч щодня переступаєте.

З "и" помітять враз хлоп'ята,

та буваю лиш на свята.    (поріг - пиріг)

 

На неї птах сідає,

вона його гойдає,

а букву замініть -

звірятком стане вмить.    (гілка - білка)

 

7. Розставте слова за алфавітом і запишіть у дві колонки.

Степ, стебельце, вівчар, зола, жар, вилов, відліт, вище, хороше, удруге, число, яйце, підріс, палац, питання, виступ, відступ, відплата, підрив, хром, футляр, шарж.

 

8. Випишіть у дві колонки слова, які починаються :

а) на м'який приголосний,

б) на твердий приголосний;

Сіль, стоп, косар, сію, чашка, йод, ярус, тюль, палац, юнак. щастя, лялька.

 

9. Запишіть 5 односкладових слів, які читаються зліва направо і справа наліво однаково. З одним із цих слів складіть речення.

( Дід, вів, око, біб, Тит)

 

РОЗДІЛ 3

Орфографія

Основною причиною допуску орфографічних помилок школярами є незнання правил або невміння їх застосовувати. В учнів не сформоване вміння бачити орфограму в слові. Саме на це спрямовані вправи на групування слів за правилами орфографії.

1. Гра " Цікаві пасажири"

У кожний "вагон" посадіть слова-пасажири.

1"вагон" -  слова - пасажири з подвоєнням -нн-;

2"вагон" -  слова - пасажири з подвоєнням -лл-;

3"вагон" -  слова - пасажири з подвоєнням -тт-;

4"вагон" -  слова - пасажири з подвоєнням -сс-;

5"вагон" -  слова - пасажири з подвоєнням -жж-.

 

2. Знайди і виправ помилки:

зуб, суп, сніх, плух, лід, книшка, вихіт, град, ретька, молоть,дуб, нисько, важко, гарбус, казка, беріска, шубка, ягітка, загатка, дзьоп, лехкий, солодкий, ніж.

 

3. Згрупуйте слова за вивченими правилами орфографії.

Федір, хвилина, дитина, форма, хвалько, степи, поселення, кукурудза, джмелі, гриб, дзижчати, їдкий, слід, слизький, рибка, шубка, знання, осінній, ніччю, вихід, неділя, галузка, волосся, четвер, понеділок, ферма, фантазія.

 

4. Виправте допущені помилки у написанні слів. Поясніть орфограми.

Дніпро, Чорнобривці, Київ, Український, трійця, Батьківщина, Річка буг, Батько, паска, собака дружок, дід мороз, Бабуся олена, Полтава, Корова Чорнушка, Планета земля, котик Пушок, Вулиця хрещатик, черкаси, Львів.

 

5. Впиши букви, що заховалися. Запам'ятай ці слова.

В..дм..дь, п..ртф..ль, м..тр.., м..даль, кал..нд..р, н..д..ля, пр..дм..т, д..ван, ч..рг..вий, пон..д..лок, д..р..ктор, т..атр, гор..з..нт, в..р..с..нь.

 

РОЗДІЛ 4

Частини мови

Іменник

Вправи до теми "Іменник" мають на меті поповнення їхнього словникового запасу з різних тем. Школярі самі повинні визначати за яким принципом потрібно поділити слова на "команди". Також вправи цього розділу сприятимуть пізнанню неповторної краси нашої рідної мови, збагатять словник учнів.

1. «Оживи» предмети за зразком. Познач корінь.

Банк – банкір;

Бібліотека - …;

Київ - …;

Комбайн - …;

Мандри -  … .

 

2.Із букв поданих слів склади інші слова.

Соловейко – весло, коло, …, …, … .

Ластівка – лак, став, …, …, … .

Пролісок – ліс, сік, …, …, … .

Дзвіночки – дзвін, очі, …, …., … .

 

3. За даними ознаками визначити різні предмети.

Як називається домашня тварина:

яка має великий тулуб на сильних ногах і дає людям молоко, м’ясо? (Корова).

від якої люди одержують м’ясо, вовну, жир, молоко? (Вівця).

від якої люди одержують м’ясо, яйця, пір’я?(Курка).

 

4. Добери іменники за групами.

Свійські тварини: корова, …, …, … .

Дикі тварини: жираф, …, …, … .

Овочі: картопля, …, …, … .

Квіти: чорнобривці, …, …, … .

Професії людей: вчитель, …, …, …

 

5. Згрупуйте іменники за певними ознаками: за родами, за будовою слова, за тематичними групами:

дзеркало, мама, килимок, сім'я, диван, телевізор, ліжко, іграшка, тато, бабуся. дідусь, батон, хліб, сир, масло, яблуко, груша, слива, сік, молоко, годинник, штори, торшер, ванна, тапочки, халат, щітка,  паста, крем, мило, віник, шампунь, сито, тертка, чашка, ложка, кран, миска, плита, скатертина, чайник.

 

6. Склади і запиши слова, що розсипалися. Усно склади речення.

к, т, б, е, у _____________________

ш, о, т, и, з ______________________

я, с, и, л, т _______________________

л, п, н, е, а _______________________

г, и, н, к, а _______________________

б, т, і, ч, о ________________________

 

7. Розв'яжи приклади.

 

а

б

в

г

1

ди

на

тел

ре

2

ти

дя

ван

сень

3

чи

ве

тан

ня

 

1а + 2а + 1б =___________________________

3а + 3в +3г = ___________________________

2б + 1в = ______________________________

3б + 1г + 2г = ___________________________

1а + 2в = _______________________________

1а + 3г = _______________________________

 

Прикметник

Прикметник - це частина мови, завдяки якій наша мова стає багатшою, виразнішою, поетичнішою. Використовуючи прикметники, наше мовлення стає образнішим. Саме цьому учні повинні вчитись на уроках української мови шляхом добору антонімів, синонімів, епітетів, порівнянь. Також підібрані вправи допоможуть учням навчитись утворювати словосполучення з прикметниками, поширювати речення.

 

1. Впиши в таблицю прикметники, сполучаючи їх з іменниками за питаннями і змістом.

 

За смаком

За кольором

Слива(яка?)

 

 

Томат(який?)

 

 

Яблуко(яке?)

 

 

Лимони(які?)

 

 

Редька(яка?)

 

 

 

 

2. Гра «Добери прикметник»

Поле (яке?) зелене, … … .

Хлопчик (який?) розумний, … … .

Бобер (який?) працьовитий, … … .

Рибка (яка?) червона, … … .

Айстри (які?) красиві, … … .

Білочка (яка?) руденька, … … .

На які питання відповідають дібрані вами слова? (Дібрані слова відповідають на питання який?, яка?, яке?, які?).

А що ці слова означають? (Слова вказують на ознаки предмета).

Яку закономірність можна вивести, користуючись даною інформацією? (Прикметник – це частина мови, що вказує на ознаки предмета і відповідає на питання який?, яка?, яке?, які?).

 

3. До словосполучень добери синоніми з префіксом без - . З одним словосполученням склади і запиши речення.

Ясне небо - безхмарне небо.

Правильна відповідь - ...  ... .

Жорстокий вчинок - ...  ... .

 

 

4. Подані словосполучення заміни за зразком.

Поля пшениці - пшеничні поля.

Шафа для книг - ... ... .

Хмара з дощем - ... ... .

Плаття із шовку - ... ... .

смужка з паперу - ... ... .

Блуза із полотна - ... ... .

Кора дуба - ... ... .

Пісня солов'я - ... ... .

 

 

5. До поданих прикметників доберіть протилежні за значенням.

Крутий, свіжий, мокрий, скупий, злий. завзятий, роботящий, сонячний, літній, прудкий, талановитий, порожній, здоровий, живий, тісний.

 

6. Удоскональте текст, використовуючи прикметники, подані в дужках. запиши утворений текст.

Ранок

Ранок після ночі. Зірки пірнули у безодню неба. Піднімається туман. Тихо навкруги.

(Літній, зимовий, ясний; холодної, короткої, довгої, теплої; бліді, яскраві; в синю, в темну; похмурого, ясного; густий, сивий, блідий)

 

Дієслово

Учні дуже рідко використовують у своїй мові дієслова. Вони обмежуються найбільш уживаними словами. Пропоновані вправи націлять учнів звернутись до скарбниць нашої мови і пізнати дієслова, які споконвіків були в ужитку нашого народу.

1. Доберіть дієслова, близькі за значенням до поданих за зразком.

Зразок: шанувати - поважати.

Муляти, гнобити, почастувати, гальмувати, порядкувати, бурчати, лаштувати, втішати, нівечити, гомоніти, сміятися, мандрувати, журитися, забороняти, заволати, ляснути, шкандибати, мешкати, зарадити, одужати, прагнути, охлянути, борсатися, лунати, причепуритися, дбати, куштувати.

 

2. У словосполученнях замініть іменники дієсловами. Утворені словосполучення запишіть.

Повернення книги - повернути книгу

сушіння рослини - ...  ...

спів солов'я - ...  ...

прихід весни - ...  ...

шум листя - ...  ...

відліт птахів - ...  ...

схід сонця - ... ...

подих весни - ...  ...

пізнання світу - ...  ...

підйом вгору - ...  ...  .

 

3. Підберіть дієслова, які можуть сполучатися зі словами:

ріка  ..., ...; дощ ..., ... ; сонце ..., ... ; тварина ..., ... ; квітка ..., ... ; стежка ..., ...; хмаринка ..., ... ; дідусь ..., ... ; віхола ..., ... ; каченя ..., ... .

 

4. Підібрати синоніми до дієслів.

Ходити - чалапати, ..., ..., ..., ...  .

Бігати - мчати, ..., ..., ..., ...  .

Сміятися - хіхікати, ..., ..., ..., ...  .

Передбачати - віщувати, ..., ..., ..., ...  .

Навчати - викладати, ..., ..., ..., ...  .

 

5. З'єднати фразеологізми з відповідними словосполученнями.

Бити байдики -                           вмерти.

Вийти сухим із води -                мовчати.

Виносити сміття з хати -            перечити.

Впитися очима -                         не спати.

Винести вперед ногами -           знайти вихід.

Гладити проти шерсті -             ледарювати.

Не змикати очей -                     розтринькувати багатство.   

Пускати на вітер -                     пильно стежити.

Тримати язик за зубами -         розголошувати таємниці.

 

Прислівник

Учні часто формулюючи свої висловлювання хочуть вживати прислівники, але при цьому відчувають певні труднощі. Вправи даного розділу сприятимуть удосконаленню вміння розрізняти прислівники, які можуть вживатися в науковому чи художньому текстах, добирати ті, які найбільше відповідають меті висловлювання, розширять словниковий запас школярів.

1. До поданих дієслів добери прислівники, з якими ці дієслова могли б уживатися і запиши утворені словосполучення.

Турбуватися ... ;  розповідати ... ; думати ... ; рухатись ... ; шукати ... ; бачити ... ; виконувати ... ; ходити ... ; оберігати ... ; звертатися ...  .

 

2. Прочитайте вірш. Випишіть з нього прислівники, близькі за значенням.

Все навколо зеленіє...

Все навколо зеленіє,

Річка ллється і шумить.

Тихо, тихо вітер віє

і з травою гомонить.

Як тут всидіти у хаті,

Коли все живе, цвіте,

Скрізь дзвенять пташки крилаті.

Сяє сонце золоте ...

 

3. До поданих прислівників  доберіть антоніми. Складіть з ними речення і запишіть.

Радісно, рано, високо, влітку, голосно, щедро, уночі, дрібно.

 

4. Поширте речення однорідними прислівниками. Доберіть заголовок до тексту.

...  , ...  проминуло літо. Прийшла осіння пора. ... , ...  падають пожовклі листки. Вітер ... , ... жене похмурі хмарки, жбурляє холодний пісок. Дерева скидають у воду дрібненьке листя. ... навкруги,  ...  .

 

5. Прочитайте словосполучення. Як ви їх розумієте? Складіть з ними речення і запишіть їх.

Мчати, як стріла; лягати разом з курми;  шукати по гарячих слідах; знати, як свої п'ять пальців; жити, як риба у воді.

 

РОЗДІЛ 5

Розвиток зв'язного мовлення

Вправи, вміщені в цьому розділі, мають на меті активізувати словник учнів, поповнити його, сприятимуть розвитку вмінь правильно і влучно висловлювати свої думки.

1. У поданих прислів'ях вставте потрібні слова - антоніми.

З великої хмари ... дощ. Менше говори, а ... роби. Літо збирає, а ... з'їдає. Руки білі, а сумління ... . Праця людину годує, а ... марнує. Сказати легко, а зробити ...  .

 

2. Доповніть речення порівняннями.

Сонце ніжно голубило землю, як ... . Тоненькі берізки взялися за руки і пішли в танок, наче ... . Озеро поблискує на сонці, ніби ... . У краплині роси, наче ... , красується небо . Озвався грім, ніби ... .

 

3. Прочитай текст. Виділені слова заміни  словами з довідки. Запиши текст. Підкресли слова, вжиті в переносному значенні.

Коли падали білі зірочки , у лісі ставало тихо й тепло. А тільки визирало сонце, земля так сяяла і виблискувала, аж очі сліпило.

Довідка: біла ковдра, , сніжинки, блискітки, сріблясте покривало.

 

4. Робота з деформованим текстом. Поділи ряд букв на слова і запиши прислів'я.

Поганийзаєцьіпенькабоїться.

Матерікожноїдитинижаль.

Силагерояневм'язах,авсерці.

Якщобнакропивунеморозтаквонабцілийрікжалила.

Нехайбудегречкаабинесуперечка.

Червонаягідка,аленасмакгірка.

Землікланяйсянизько,дохлібабудеблизько.

Книжкавчить,якнасвітіжить.

 

5. Прочитай текст. Придумай заголовок і запиши його. Випиши тільки ті речення,  у яких слова вжито у переносному значенні. підкресли ці слова.

Темно у лісі. Молода струнка яворина, вкривши коріння оксамитовим мохом, тягнеться вгору. Вона хоче скупатись у золотому промінні, хоче поговорити з вільним вітром. Листя тихесенько шелестить.

6. Прочитай вірш. Випиши порівняння разом з тими словами, до яких вони відносяться. До виділеного слова добери і запиши синоніми.

Біжить хлопчик, білий чубчик, мов курча;

Підганяє паличкою обруча.

За ним сонце, наче мати, - навздогін:

Щоб не впав, бува, та не побився він.

7. Склади і запиши зв'язний текст з поданих речень.

А за тиждень бабуся одужала. Він і в хаті прибере, і до магазину сходить, поговорить зі старенькою і навіть почитає їй вголос. Поки бабуся хворіла, Єгорка жив у неї. Тоді вже Єгорка досхочу награвся з хлопцями.

 

8. Прочитай текст. Відредагуй його і запиши в зошит.

Рябчик живе у густому великому лісі. Тут рябчик знаходить, чим підживитись. Взимку - бруньками, сережками з дерев, в інші пори року - ягодами. На деревах рябчик спочиває. Чудово літає між вітами. Притулившись до стовбура, рябчик ховається від ворогів.

Для довідок: він,  птах.

 

9. Прочитай, встав речення, яке перетворить ці речення на текст. Запиши текст, що в тебе утворився.

Увечері  ми поверталися із полювання. Їхали осіннім лісом. Під машину лягав килим опалого листя. Машина йшла поволі. Раптом ми зупинилися. Кулька була обліплена опалим листям. Це їжачок злякався світла, шуму мотору і завмер серед дороги.

 

10. Прочитай текст. Встав пропущені слова і запиши текст, що утворився.

Важко ... добувати  взимку  корм. Сховались жучки і ...  . От і туляться ... до житла людини.

                                                       Література

 

Бадер В. І. Вивчення теми "Прислівник" у 4 класі // Початкова школа. - 1993. № 4. - с. 18 - 19.

Безкоровайна О. В. Самостійні роботи з української мови для 2 класу. - Харків : Торсінг плюс, 2010. - 96 с.

Березіна О. М., Павловська Т.О. Мовні ігри та забави: Навч. - метод. посібник. - Тернопіль.: Мальва - ОСО., 1999. - 104с.

Будна Н. О., Головко З.Л. Творчі завдання з української мови 4 клас. - Т.: Богдан, 1997. - 62 с.

Бурак Г. Ф. Слово - диво. - К.: МП "Боривітер", 1994. - 94с.

Могила Н. М., Вовк І. М. Диференційовані завдання на уроках української мови // Початкова школа. - 1996. - № 2. - с. 12 - 16.

Савченко О. Я. Вправи для "розумової гімнастики" // Початкова школа. - 1993. - № 3. - с. 16 - 19.

Шкільний словник української мови: синоніми, антоніми, омоніми, пароніми, фразеологізми / Уклад. Т. К. Співак. - Х.: Весна, 2008. - 432с.

Чекіна О. Ю. Рідна мова. Робота над словниковими словами у 2 класі. - Харків: Торсінг плюс, 2009. - 64 с.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Балико - Щучинська загальноосвітня школа І - ІІ ступенів

 

 

 

 

 

 

"Творчі завдання з української мови"

 

 

 

 

 

Підготувала

вчитель початкових класів

 Балико-Шучинської

ЗОШ І - ІІ ступенів

Боцвін Т. В.

 

 

 

 

2015 рік

 

docx
Додано
27 лютого 2020
Переглядів
6130
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку