Творчий звіт на тему: "Розвиток творчих здібностей та пізнавальних інтересів учнів на уроках англійської мови"

Про матеріал

У даній роботі надаються методичні рекомендації щодо раціональної організації навчальної діяльності учнів, способів оптимізації викладання, управління процесом розвитку творчих здібностей, приділяється особлива увага стимулюванню творчої діяльності школярів та створенню системи роботи з проблеми розвитку творчих здібностей та пізнавальних інтересів учнів на уроках англійської мови.

Перегляд файлу

Анотація

Предмет дослідження – розвиток творчих здібностей та пізнавальних інтересів учнів у  процесі вивчення англійської мови. Проблемна методична тема – вдосконалення форм і методів розвитку творчого мислення на уроках. Дослідження науковців засвідчили, що творчість — це досить складний і своєрідний процес, якому можна навчитися. Для цього необхідно виявити його закономірності, на основі яких можна створити певні методи або прийоми. Пошук наукової організації творчої праці дав змогу розробити нові методи розв'язку проблемних завдань.   У даній роботі  надаються методичні рекомендації щодо раціональної організації навчальної діяльності учнів, способів оптимізації викладання, управління процесом розвитку творчих здібностей, приділяється особлива увага  стимулюванню творчої діяльності школярів та створенню системи роботи з проблеми розвитку творчих здібностей та пізнавальних інтересів учнів на уроках англійської мови.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зміст

1. Вступ

2. Проектні технології на уроках англійської мови

3. Інтерактивні технології навчання  як засіб розвитку творчого потенціалу учнів.

4. Застосування творчих завдань з метою формування комунікативної компетенції школярів

5. Дидактичні ігри на уроках англійської мови

6. Висновки.

7. Список використаної літератури.

8. Додатки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вступ

Глобалізація суспільства, потреба особистості в швидкій адаптації до умов полікультурного світу, який весь час змінюється, посилює інтерес до мовної освіти як важливого інструменту життєдіяльності людини в полікультурній і мультилінгвальній спільноті людей. Мовна освіта є важливим засобом, який формує свідомість особистості та її здатність бути соціально мобільною в суспільстві, сприяє веденню діалогу культур у світі.  Нові освітні реалії передбачають формування філософії сучасного європейця — «навчання упродовж життя», яка дає усвідомлення необхідності  самоосвітньої  діяльності особистості та готовності опановувати нові знання.  

          Сучасна школа як соціально-педагогічна система покликана забезпечити досягнення таких освітніх результатів, які відповідають цілям розвитку особистості та сучасним вимогам суспільства.  Школа має допомогти учням у оволодінні технологіями житгєтворчості, створити умови для розкриття потенціалу самопізнання, самооцінки, самореалізації. Це вимагає пошуку нових форм організації навчально-виховного процесу, які  дозволили б:

- забезпечити високий рівень знань випускників, уміння самостійно набувати і застосовувати їх на практиці;

- розвивати кожного учня як творчу особистість, здатну до практичної роботи;

- залучати кожного учня до активної пізнавальної діяльності;

- формувати навички пізнавальної і дослідницької діяльності, розвивати критичне мислення;

- формувати в учнів цілісну картину світу;

- бути комунікабельним, контактним у різних соціальних групах, уміти

працювати в колективі, у різних галузях, різних ситуаціях, легко запобігати та вміти виходити з будь-яких конфліктних ситуацій;

  • уміти самостійно працювати над розвитком особистої моральності,

інтелекту, культурного рівня;

- грамотно працювати з інформацією і т.д.

        Реалізація даної мети вимагає формування комунікативно-пізнавальної та соціальної активності учнів на уроках. Учень в навчально-вихованому процесі повинен набути ключових компетенцій шляхом практичного застосування знань та залучення  до самостійної активної навчальної діяльності.     

 Іноземна мова, як загальноосвітній навчальний предмет, може і повинна внести свій внесок у процес розвитку творчих здібностей учнів. Володіючи величезним виховним, освітнім і розвиваючим потенціалом творчих здібностей учнів, вона може реалізувати його лише у ході здійснення практичної мети навчання, тобто тільки у тому випадку, коли учень у процесі іншомовної комунікативно-пізнавальної діяльності буде розширювати свій загальноосвітній кругозір, розвивати уяву, пам'ять, логічне мислення.

Творча особистість — це значною мірою результат навчально-виховного процесу. Ми маємо справу з людиною, обдарованою інтелектуальними, морально-вольовими та фізичними здібностями. Тому завдання вчителя — спонукати учнів до розвитку їх творчого потенціалу, забезпечити необхідні умови для того, щоб кожен школяр міг реалізувати себе, свої індивідуальні здібності, свої схильності та інтереси.

Розвиваючи творчі здібності учнів на уроках англійської мови, потрібно дотримуватися певних принципів в організації навчання:

  • принцип зв’язку з практикою життя;
  • принцип саморозвитку;
  • принцип оптимального поєднання індивідуальної та колективної форм навчально-творчої діяльності;
  • принцип інформативності;
  • принцип віри в сили і можливості дитини.

        Розвиваючи пізнавальну творчу активність, слід дотримуватися наступної мети:

  • розвивати образне і логічне мислення, уяву учнів;
  • формувати навички планування, аналізу, самоконтролю;
  • знайти шлях до серця кожного учня, створити умови для розвитку здібностей, закладених у дитині природою;
  • викликати бажання самостійно займатися навчальною творчою діяльністю;
  • виховувати наполегливість, волю, впевненість у досягненні мети;
  • розширювати світогляд учнів, вчити спостерігати, думати, аналізувати, розмірковувати.    

Сьогодні існує багато форм і методів навчання англійської мови, що орієнтовані на краще засвоєння учнями навчального матеріалу, підвищення якості вмінь і навичок. Інтерес учнів до уроку та його ефективність зростають, коли поряд із класичними методами широко використовуються активні форми навчання. Тому на своїх уроках я намагаюся поєднати традиційні та інноваційні методи навчання.  

2. Проектні технології на уроках англійської мови

Навчаючись у школі, діти повинні не тільки отримувати знання, але й максимально розвивати  та формувати свої  творчі здібності. Формування здібностей неможливе поза активною, зацікавленою діяльністю учнів. Я, як учитель упевнена, що будь-яким єдиним методом неможливо розкрити всю гаму здібностей учнів. Але, на мій погляд, саме проектний метод, як ніякий інший, дозволяє перетворити дитину в активного суб’єкта спільної діяльності.

Існує таке правило: «Безталанних дітей немає. Є зайняті не своєю справою». Використання проектного методу дає можливість не тільки встигаючим, але й слабким учням використати всі свої сильні сторони. Ще Конфуцій говорив: «Я чую – і забуваю. Я бачу -  і запам’ятовую. Я роблю – і розумію».  Проектна діяльність – спільна діяльність, де вчитель може керувати процесом проявлення та подолання труднощів, прогнозувати їх появу і активізувати світоглядні позиції у навчальному процесі. Проектувати – значить бачити те, що бачили всі, але думати так, як не думав ніхто.

В основі методу проектів лежить розвиток пізнавальних навичок, уміння самостійно конструювати свої знання і орієнтуватися в інформаційному просторі, розвивати творче мислення. Школяр стає активним, зацікавленим, рівноправним учасником навчального процесу. У нього відбувається відхід від стандартного мислення, стереотипу дій, що дозволяє розвивати бажання до навчання. Метод проектів завжди орієнтований на самостійну роботу учнів, однак цей метод поєднується з груповою формою роботи.  Я знайомлю учнів з правилами та основами проектної діяльності, з вимогами, представленими до проектів:

  • в проекті повинна бути вирішена певна проблема;
  • проводиться дослідницька робота;
  • проект виконується учнями самостійно;
  • вчитель виконує роль консультанта;
  • результати проекту повинні мати практичну значимість;
  • по закінченню проекту необхідно проаналізувати що вийшло, а що ні.

Використана у шкільному курсі англійської мови система проектної роботи може бути представлена двома підходами:

  1. Зв’язок проекту з навчальними темами (на уроці).
  2. Використання проектної діяльності у позакласній роботі.

Я використовую проектну діяльність при вивченні більшості тем. Разом із учнями готуємо індивідуальні, групові та інформаційні проекти. Учні шукають інформацію в позаурочний час. Захист проектів намагаюсь проводити на уроках узагальнення. 

          Важливо правильно організувати проектну діяльність, враховуючи усі етапи.

  1. Підготовчо-організаційний етап:

а) визначення теми, її обґрунтування;

б) чітке формування ключового і тематичних питань (вони сприяють розвитку в учнів навичок творчого і критичного мислення, розуміння основних концепцій теми);

в) планування (розробка плану дій, формування задач, робота з інформаційними джерелами).

2. Конструкційний етап: активний пошук оптимальних рішень.

3. Практичний етап: реалізація проекту, створення моделі.

4. Презентаційний: створення презентацій, стінгазет, рефератів, повідомлень, буклетів, постерів та інших моделей.

Наведу приклад реалізації вищеописаного у процесі викладання англійської мови.

Ідея проекту «Здоровий спосіб життя»  сьогодні актуальна, як ніколи.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              Я запропонувала    учням 7 класу взяти участь у цьому навчальному проекті під час вивчення теми «Охорона здоровя»..

     Мета проекту:  узагальнити й поглибити уявлення про допомогу хворому та здоровий спосіб життя, навчити учнів цікаво представляти результати своєї пошукової діяльності; формувати уміння й навички самостійної пізнавальної діяльності  пошукового характеру; розвивати вміння працювати у рольовій взаємодії; виховувати комунікабельність, толерантність.

Етапи проектування зайняли два тижня. Для їхньої реалізації було використано індивідуальну роботу. Під час роботи над проектом учні використовували додаткову літературу та ресурси мережі Інтернет.

     З метою систематизації матеріалу були спроектовані постери. Презентація результатів практичної діяльності відбувалася на уроці . Захист проектів був представлений кожним учнем класу.

       Також я формую проектну культуру учнів у позакласних заходах. Учні підготували проект «Традиції і свята Великої Британії». Захист проекту проходив у формі свята. (Додаток 1)

  Отже, проектна методика вважається одним із найбільш перспективних підходів у викладанні мови.. По-перше, проект допомагає інтегрувати іноземну мову у власну мережу комунікативної компетенції того, хто вивчає мову. Це заохочує застосовувати широкий діапазон комунікативних навичок, дає змогу учням використовувати інші сфери знань та дає можливість описати те, що є важливим у їхньому житті. По-друге, проект робить мову більш пов’язаною з потребами того, хто навчається, оскільки діти вчаться спілкуватися про власний внутрішній світ, свою країну, свої думки та потреби. По-третє, проект налагоджує більш тісний зв’язок між мовою та культурою.

   Вважаю, що на сучасному етапі навчання виникла потреба створення мовного порт фоліо учня. Адже потрібно систематизувати роботи, які учні готують на той чи інший урок з теми. Насамперед це реферати, оформлені листівки, листи, граматичні вправи, розповіді на різні теми, презентації, вірші, слова пісень, - одним словом усі матеріали,  які можуть показати різнобічність володіння учнем іноземною мовою.

      Накопичення матеріалів допомагає учневі пересвідчитися у  власних можливостях, щодо практичного володіння іноземною мовою, реально  оцінити свої знання і правильно спрямувати  роботу на їх  вдосконалення.

   Знання, отримані під час збору матеріалів для досьє можуть бути використані не лише для усного підтвердження володіння мовою, а й для передачі свого досвіду у писемному мовленні. Наприклад: написання творів, резюме, рецензій, виготовлення стінгазети. Під час роботи з матеріалами  досьє учні навчаються також естетично оформлювати дані матеріали, використовують інформаційно-комп’ютерні технології. Можна сказати, що мовне порт фоліо учня є особистісно зорієнтованою формою роботи, дієвим засобом підвищення мотивації учнів до навчання, автентичним видом оцінювання, який адресується учневі, розроблений для нього, спрямований на виявлення розвиток творчих здібностей кожної дитини.

3. Інтерактивні технології навчання

як засіб розвитку творчого потенціалу учнів.

Навчання можна вважати ефективним у тому випадку, коли воно базується  на прогресивних педагогічних ідеях та технологіях, відбувається у напрямі максимальної реалізації освітніх завдань з оптимально напруженою і синхронною діяльністю викладачів та учнів. Окрім того, успішна організація навчального процесу залежить від відповідності форм і методів навчання психологічним особливостям та функціональним можливостям учнів певної вікової категорії.

Відповідно до концепції модернізації української освіти, що закладена у Державному стандарті, загальноосвітня школа повинна формувати конкурентоздатну, компетентну особистість учня. Набуття компетентності перетворює учня з носія академічних знань на людину соціально активну, налаштовану на соціалізацію у суспільстві з метою практичного використання здобутих знань.

Компетентнісний підхід до вивчення іноземних мов розглядається як такий спосіб організації навчально-пізнавальної діяльності учнів, що забезпечує засвоєння ними змісту навчання і досягнення цілей навчання при розв’язанні певних проблемних завдань. Компетентний спеціаліст, компетентна людина -  гідна перспектива для суспільства, що успішно розвивається. А власне компетентність можна виразити у вигляді суми наступних доданків-складових: мобільність знань, гнучкість методу та критичність мислення. 

Необхідність формування комунікативної компетентності учнів зумовлено реалізацією не тільки відповідно оновленого змісту освіти, але й адекватних методів і технологій навчання. Найбільш ефективними шляхами реалізації комунікативного підходу до вивчення іноземної мови є застосування інтерактивних методів навчання.

 Одна із проблем, яка стоїть на шляху успішного оволодіння іноземною мовою, є недостатня мотивація учнів до вивчення мови. Саме тому особливий інтерес представляють інтерактивні технології, метою яких є створення комфортних умов навчання, за яких кожен відчує свою успішність, інтелектуальну спроможність. В основу такого навчального процесу закладено співробітництво і продуктивне спілкування, спрямоване на спільне розв’язання проблем, формування здібностей виділяти головне, ставити цілі, планувати діяльність, розподіляти функції, відповідальність, критично міркувати, досягати значимих результатів. Тому потрібно більше активізувати процес навчання, використовуючи відповідні інтерактивні технології.

 Інтерактивність у навчанні можна пояснити як здатність до взаємодії, навчання у режимі бесіди, діалогу, дії. Отже, у дослівному розумінні інтерактивним може бути названий метод, в якому  той, хто навчається, є учасником, тобто здійснює щось: говорить, управляє, моделює, пише, малює, тощо. Він не виступає лише слухачем, спостерігачем, а бере активну участь у тому, що відбувається, власне створюючи це явище.

 Підвищення ефективності навчання безпосередньо залежить від доцільності добору і використання різноманітних, найбільш адекватних навчальній темі методів навчання, а також від активізації всього навчального процесу.

На практиці буває важко визначити чіткі межі між різними методами навчання: вони перетинаються, доповнюють один одного, складаються в комплексний «пакет», систему прийомів, за допомогою яких педагог і учні реалізують поставлені цілі.

  У процесі навчання найбільш доцільно використання, в першу чергу, тих методів, при яких:

  • в учнів розвивається бажання до творчої, продуктивної праці;
  • учні прагнуть до активних дій, досягають успіхів і мотивують власну поведінку;
  • відпрацьовуються моделі поведінки, необхідні для успішної професійної чи підприємницької діяльності.

Цим вимогам найбільш відповідають інтерактивні методи навчання

можна отримати при організації роботи учнів малими групами.

    Практика показує, що при використанні ІАМН, учні запам'ятовують:

80% того, що висловлювали самі; 90% того, що робили самі.

Поліпшується не тільки запам'ятовування матеріалу, але і його ідентифікація, використання у повсякденному житті. Використання інтерактивних методів навчання у малих групах сприяє розвитку таких особистісних якостей як комунікабельність, співробітництво, уміння відстоювати свою точку зору, йти на компроміси, почуття товариськості і т.д.

Наведу приклади деяких інтерактивних методів навчання, які я використовую під час уроків англійської мови. (Додаток 2)

Ці форми роботи сприяють розширенню знань та умінь учнів.  У процесі спілкування учні навчаються вирішувати складні задачі на основі аналізу обставин і відповідної інформації, висловлювати альтернативні думки, приймати виважені рішення, брати участь у дискусіях. 

4. Застосування творчих завдань

з метою формування комунікативної компетенції школярів

Суттєво підвищити ефективність розвитку творчих здібностей можна лише в тому разі, якщо постійно використовувати у  навчально-виховній діяльності творчі завдання, у процесі роботи над якими учні застосовують здобуті знання, уміння та навички, варіюють відомі способи діяльності. Творчість містить новизну, що передбачає значні зусилля, спеціальний пошук, знаходження нового способу вирішення. Але без певного емоційного стану, мотивації, настанови, власної активності особистості неможливе виникнення творчої ситуації, а звідси і самої творчості.

Отже, щоб розвивати творчі здібності, потрібно відповідно організувати творчу діяльність.

У наш час вагомого значення набуває сприйняття прочитаного тексту через самостійну роботу з ним. Адже важливо не лише те, що дитина прочитає текст, а як вона його осмислить, сприйме. Збільшення питомої ваги самостійної роботи учнів під час читання та після нього є практичним засобом активізації мислення школярів. Великого значення у зв’язку з цим набуває система творчих завдань, що поступово ускладнюються. Складність цих завдань і ступінь самостійності пошуку підвищую відповідно до наявних знань і досвіду, оволодіння прийомами творчої діяльності, розвитку здібностей до творчого мислення.

З метою активізації пізнавальної діяльності учнів під час підготовки до уроку  підбираю тексти, що містять нову цікаву пізнавальну інформацію. Наприклад, із тексту про некорисну їжу («Junk Food») учням було цікаво дізнатися про те, чому не можна часто їсти гамбургери,чіпси і т.п. Матеріал цікавий тим, що містить необхідну лексику, яка, до того ж, не має «калькованих аналогів» у рідній мові. У зв’язку з тим, що у підручнику О,Карпюк для 7 класу, на мою думку, недостатньо матеріалу про важливість дотримання здорового способу життя, доцільно провести з учнями роботу саме над цим текстом. (Додаток 3)

 Щоб зробити атмосферу на уроці невимушеною, а вивчення англійської мови – захоплюючим, пропоную учням для виконання у групах та індивідуально психологічні тести. Вони, як правило, носять гумористичний характер і водночас містять тематичну лексику та граматичні структури, що вивчаються, тому вдало доповнюють традиційні завдання й сприяють більш легкому, усвідомленому сприйняттю з наступним використанням у мовленні. Наприклад, вивчаючи тему “Мій друг”, пропоную тест «Are you a Good Friend?», що містить питання щодо ситуацій, які часто виникають у стосунках між дітьми. Тож коментар як до цього,так і до інших тестів, має виховне значення. Вивчаючи тему «Шкільне життя»,  для учнів 6 класу пропоную тест «Are you a good pupil».

  Для активізації  діалогічного мовлення можна запропонувати для інсценування на різних етапах опанування лексичних одиниць (при їх введенні, закріпленні, тренуванні вживання) та для закріплення граматичного матеріалу жарти і різноманітні діалоги. Вони завжди добре засвоюються учнями. Наприклад, вивчаючи умовні речення, використовую такий жарт:

-My boy, when you grow up I want you to be a gentleman.

- I don’t want to be a gentleman, father. I want to be like you.

Під час вивчення теперішнього простого часу:

Visitor:  Do you like to read poems, dear?

Child:     Oh, no, I don’t like it, but mummy asks me to do it when she wants people to go.

Вживання означеного артикля перед іменниками, що означають єдині в своєму роді поняття; питальне слово which:

Teacher: Which is nearer to us, England or the Moon?

Pupil:     The Moon.

Teacher: The Moon? Why do you think so?

Pupil:      We can see the Moon and we cannot see England.

Такі і подібні діалоги пропоную прочитати виразно за особами.

Розвитку мовленнєвої діяльності,звичайно,сприяє використання цікавих скоромовок, віршиків, пісень для проведення фонетичної зарядки. Вони покликані не лише удосконалювати фонетичні навички, а й розширювати лексичний запас школярів, відпрацьовувати вживання певних граматичних структур.

    Мотивація, тобто наявність  цікавості в учнів  та стимулу до навчання, є одним з найважливіших факторів ефективності, результативності уроку. У процесі творчого завдання учень створює певний творчий продукт, який розуміється як оформлений результат діяльності:

  • відновити послідовність подій в тексті;
  • доповнити висловлювання за рахунок раніше вивченого матеріалу;
  • скласти речення із запропонованих слів;
  • скласти план до тексту;
  • переказати текст від першої особи;
  • під малюнком неправильні підписи. Переставити малюнки правильно;
  • з’єднати одну частину слова з іншою;
  • знайти на малюнку всі предмети, назви яких починаються на одну й ту саму букву;
  • якими кольорами треба розфарбувати яблуко, лимон, виноград, кота, мишу, снігову бабу, троянду? Зроби підписи на малюнку;
  • назвати тварин, які заховалися за деревами в лісі;
  • люди яких професій користуються цими речами? (назви речей з перекладом записані на дошці);
  • незаселений острів, на якому живе Робінзон Крузо. Він став настільки диким, що переплутав пори року, назви місяців (або назви днів тижня). Розташуй їх у потрібному порядку;
  • три товстуни з відомої вам казки з’їли тільки ті продукти, які починаються з літери… Які?
  • кролик пригостив своїх друзів Вінні – Пуха та П’ятачка стравами, назви яких починаються з літери … Які?
  • скласти одне слово з перших літер кількох слів;
  • три магазини: Toys, School Things, Clothes. У хлопчика речі з цих магазинів. В якому магазині він придбав ту чи іншу річ?
  • які слова заплуталися в павутинні павука? (слова з розсипаних літер);
  • назвати шкільні речі, що лежать у неприбраній кімнаті;
  • подивись на дерева. Лист якого з них зображений на канадському прапорі? (клен);
  • серед усієї їжі знайди традиційну англійську. (Яєчня з беконом, ростбіф, пудинг, вівсяна каша).

Я вважаю, що однією з основних умов розвитку творчого мислення є створення атмосфери, яка сприяє появі нових ідей і думок. Варто з повагою ставитися до висловлювань дітей, заохочувати їхні спроби братися за складні задачі, розвиваючи тим самим їхню мотивацію і наполегливість.

Стимулювати творчі здібності можна за допомогою активізації фантазії. З цією метою пропоную наступні завдання:

  • Намалюй казкового героя та опиши його зовнішність та одяг.
  • Опиши уявну подорож до іншого міста. Назви переваги та недоліки

кожного виду транспорту, яким ти збираєшся подорожувати.

  • Напиши рекламне оголошення про відкриття спортивного клубу.

Вивчення ідіом, фразових дієслів, прислів’їв, приказок, крилатих виразів сприяє не лише збагаченню словарного запасу школярів, а й водночас є цікавою формою роботи, що сприяє тренуванню навичок монологічного та діалогічного мовлення і, що особливо важливо, розвиває навички творчого мислення учнів та їх письма.

Прислів’я та приказки – один з найдавніших жанрів усної народної творчості. Вони можуть бути використані під час вивчення різних аспектів іноземної мови як ілюстративний матеріал, стимули для усної мовленнєвої діяльності, підказки до діалогів. Їх використання не лише сприяє кращому засвоєнню граматичного, фонетичного та лексичного матеріалу, а й може стати відправним пунктом для дискусій або одним із засобів навчання непідготовленого монологічного мовлення за допомогою прийому асоціативних зв’язків. Використання прислів'їв не лише сприяє підтриманню та вдосконаленню вимовних навичок учнів, але й стимулює їх мовленнєву діяльність висловити своє ставлення до певної ситуації, а саме:

  • погодитися зі запропонованим прислів'ям;
  • скласти ситуацію, що підтверджує його;
  • описати ілюстрацію до прислів'я;
  • використати прислів'я як висновок до діалогу, або тексту.

Прислів'я можуть служити чудовим матеріалом під час вивчення граматики. Вивчаючи граматику, учні самі за допомогою прислів'їв ілюструють граматичні правила. Під час навчання говоріння прислів'я використовую як підказки для діалогів, відправний пункт для дискусії, як прийом асоціативного зв'язку під час монологічного говоріння, Завдяки стислості, емоційності, специфічній римі та ритмічній структурі прислів'я викликають інтерес учнів, легко запам'ятовуються, сприяють поширенню світогляду. Залучення до культури країни мови, що вивчається, через елемента фольклору, прислів'я та приказки дозволяє учням усвідомити співрозуміння іншого народу. (Додаток 4)

5. Дидактичні ігри на уроках англійської мови

В. О. Сухомлинський писав, що без гри немає і не може бути повноцінного розумового розвитку: «Гра – це величезне світле вікно, через яке духовний світ дитини вливається в життєдайний потік уявлень, понять про навколишній світ. Гра – це іскра, що розпалює вогонь кмітливості та допитливості… Гра дитини – це не простий спомин про те, що було, а творче переосмислення пережитих вражень, комбінування їх і побудова з них нової дійсності, яка відповідає запитам та інтересам самої дитини» .

Застосування навчальних ігор допомагає зняти напругу в стосунках, змінити емоційний стан, полегшити розв’язання задач, указати учням шляхи підвищення організованості цілеспрямованості дій і вчинків. Гра допомагає учням перебороти сором’язливість, психологічний бар’єр мовленнєвого спілкування й отримати віру в свої сили. Вона посильна всім, навіть слабко підготовленим учням. Але не можна допускати, щоб гра перетворилася на самоціль, розвагу. Вона повинна бути засобом вивчення іноземної мови і мати комунікативну спрямованість, допомогти учням засвоїти навчальний матеріал, сформувати необхідні навички й уміння. Гра являє собою навчальну ситуацію, яка багато разів програється, і при цьому кожен раз у новому варіанті.

Одним із ефективних засобів розвитку інтересу до навчального предмета поряд з іншими методами та прийомами, які використовуються на уроках, є дидактична гра. Ще К. Д. Ушинський радив включати елементи цікавості, ігрові моменти у серйозну навчальну працю учнів для того, щоб процес пізнання був продуктивнішим.

Дидактичний матеріал може бути трьох видів: один служить для закріплення та повторення набутих дітьми знань, умінь та навичок, а отже, складений відповідно до програми; другий є пропедевтичним за своїм змістом, теж складеним за програмою, але він веде дітей уперед та допомагає їм легше та швидше засвоювати навчальний матеріал; третій стосується програми, але розширює кругозір дітей, збуджує у них інтерес до знань, прищеплює любов до розумової праці.

Види ігор:

1) сюжетно-рольові;

2) творчі;

3) ігри-змагання;

4) ігри-олімпіади;

5) рухливі.

Для учнів початкових класів існують такі типи ігор:

– ігри-загадки;

– лексичні ігри;

– ігри на автоматизацію навичок;

ігри для розвитку аудіювання;

скоромовки на відпрацювання вимови.

До програми з іноземних мов також включені:

ігри-тренінги;

ігри-подорожі Англією;

ігри-інсценування;

сюжетні чи пісенні.

Кожний із наведених видів ігор має дидактичну, розвивальну, пізнавальну, виховну цілі. Кожна з них може бути домінуючою, провідною у будь-якому з видів гри. Частіше за все ігри-тренінги мають дидактичну мету, ігри-інсценування – розвивальну, сюжетні чи пісенні ігри – виховну.

Щоб ігрова діяльність на уроці проходила ефективно і давала бажані результати, необхідно нею керувати, забезпечивши виконання таких вимог:

1. Готовність учнів до участі в грі (кожний учень повинен засвоїти правила гри, чітко усвідомити її мету, кінцевий результат, послідовність дій, мати потрібний запас знань для участі в грі).

2. Забезпечення кожного учня необхідним дидактичним матеріалом.

3. Чітка постановка завдання гри. Пояснення гри – зрозуміле, чітке.

4. Складну гру слід проводити поетапно, поки учні не засвоять окремих дій, а далі можна пропонувати всю гру і різні її варіанти.

5. Дії учнів слід контролювати, своєчасно виправляти, спрямовувати, оцінювати.

6. Не можна допускати приниження гідності дитини (образливі порівняння, оцінка за поразку в грі, глузування тощо).

Основними структурними компонентами дидактичної гри є ігровий задум, правила, ігрові дії, пізнавальний зміст чи дидактичні задачі, обладнання, результат гри.

На відміну від ігор узагалі дидактична гра має істотну ознаку – наявність чітко поставленої мети навчання та відповідного їй педагогічного результату, навчально-пізнавальна спрямованість.

Під час організації дидактичних ігор необхідно додержуватися наступних положень:

1. Правила гри мають бути простими, чітко сформульованими, а зміст запропонованого лінгвістичного матеріалу – доступним для розуміння школярів.

2. Гра повинна давати підстави для розумової діяльності.

5. Дидактичний матеріал, який використовується під час гри, повинен бути зручним у використанні.

4. Кожний учень повинен бути активним учасником гри. Тривале очікування своєї черги для включення до гри знижує інтерес до неї.

5. Якщо на уроці проводяться кілька ігор, то легкі та важкі за навчальним змістом повинні чергуватися.

 Під час уроків я використовую фонетичні, лексичні, граматичні ігри. Найулюбленішими серед дітей є ігри  «Word-step», «Word-clap», «Капітан Флінт», «Доторкнись», «Знайди партнера», «Картинка. Слово. Словосполучення. Речення. Запитання. Відповідь», «Чарівна скринька», ігри для проведення фізкультхвилинок.  

Наведені фрагменти уроків з використанням ігрових форм роботи охоплюють тему під загальною назвою «Food is a part of our life» (підтеми: «Food», «Cooking», «Restaurants»). (Додаток  5)

Отже, принцип домінуючої ролі ігор і завдань підкреслює специфіку оволодіння англійською мовою як навчальним предметом відповідно до того, що основним має бути досягнення належного рівня сформованості навичок і вмінь шляхом організації інтенсивного тренування. Відповідно до комунікативно орієнтованого підходу до навчання іноземних мов, пріоритет надається комунікативно спрямованим завданням та іграм, які забезпечують оволодіння мовою як засобом спілкування. Однак треба зауважити, що комунікативні ігри не підміняють інші форми і види роботи з іноземної мови, а тільки доповнюють їх.

6. Висновки

 Творчі можливості учнів на уроках англійської мови ефективно реалізовуються у різних видах діяльності, зокрема у грі, діалогічному та монологічному мовленні, у груповій та проектній роботі тощо. Як творчість слід сприймати не лише кінцевий результат діяльності, а й прийоми та операції, за допомогою яких вона здійснюється. Тому особливу увагу слід приділяти розвитку таких якостей особистості, які дають можливість творчо використовувати здобуті знання. Розвиток творчих здібностей учнів на уроках англійської мови безумовно вимагає від учителя чимало зусиль при виборі та постановці завдань, спрямованих на розвиток креативності учнів.

 Сьогодні, маючи широкі можливості для використання інноваційних методик та інтерактивних технологій навчання, а також досить великий спектр друкованої та електронної літератури, додавши краплю фантазії і власного бачення, вчитель створює всі умови для благодатного розвитку дитини.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. Список використаної літератури

  1. Близнюк О. І., Панова Л. С. Ігри у навчанні іноземних мов: посібник для вчителів. – К: Освіта, 1997. – 64 с.
  2. Джава Надія. Проблемні методи навчання іноземних мов. Дискусія. // Нова педагогічна думка. – 2005. – № 3. – С. 49.
  3. Дон О. М. Ефективність застосування дидактичних ігор у навчально-виховному процесі/ Наша школа. – 2000. – №2-3. - С. 86.
  4. Кондратюк І. Г. Активізація навчальної діяльності учнів на уроці. // Англійська мова та література. – 2006. – № 15. – С. 2.
  5. Методика викладання іноземних мов у середніх навчальних закладах: Підручник. Вид. 2-е, випр. і перероб. / С. Ю. Ніколаєвої. – К.: Ленвіт, 2002. – 328 с.
  6. Мілютіна З. Т. Впровадження інтерактивних технологій навчання на уроках іноземної мови. // Управління школою. – 2005. – № 19 – 21. – С. 49 – 51.
  7. Огієвич О. Дидактична гра – шлях до підвищення якості навчання і виховання учнів. Анотація досвіду//Нова педагогічна думка. – 2005. – №1. - С. 83.
  8. Панаетова О. А. Використання методу проектів на уроках країнознавства // Англійська мова і література. – 2003. – № 30. С. 15 – 19.
  9. Полат Е. С. Метод проектов на уроках иностранного языка. // Иностранные языки в школе. – 2000. – №2 – 3. – С. 15 – 34.
  10. Cергєєва О. Використання комп’ютерних програм на уроках англійської мови. – English. – 2008. - № 31 – 32. – С. 10 – 17.
  11. Скорнякова М. Є. Сучасні методи викладання англійської мови. // Англійська мова та література. – 2005. – №28. – С. 2 – 12.
  12. Черненко О. Використання технології методів проектів у навчанні іноземної мови // Англійська мова та література. – 2002. –№ 12. – С. 7– 8.

 

 

(Додаток 1)

Подільська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів

 

Дослідницький проект

на тему:

 

«Традиції і звичаї

Великобританії»

 

 

 

Автор проекту: вчитель англійської мови Отрош Л.К. Учасники проекту: Члени гуртка «Англійська мова»

 

 

 

 

D:\ Моя загрузка\Мої фото\DCIM\100OLYMP\P3034267.JPG

 

P1. There are many holidays. People all over the world celebrate them.

P2. In Ukraine there are many holidays as well. We learn English at school. English is like a bridge that connects people and countries.

P1. So we should speak about holidays not only in our country but in English-speaking countries as well.

P2. More than 300 million people speak English as their first language. But English is also the second language for many people in India, Pakistan and some African countries. That means that it is one of the most popular languages in the world. 

P1. So today we are going to speak about holidays in English-speaking countries in English.

Вот зима пришла, и снова

Снег лежит пушистый, snow. 
На санях мы мчимся быстро.
С Рождеством вас!
Merry Christmas! 

It's Christmas! Merry Christmas!
Yes, it's merry, merry Christmas,
It's time for hanging stockings,
It's time for riding sleighs,
 

It's time for jolly greetings,
Snow and holly, overeating,
Oh, I love you merry Christmas,
You're the best of  holidays.

Christmas is the greatest holiday of all in England. It is on the 25th of December. People give each other presents.

Some weeks before Christmas English people are busy. They send greeting cards to all their relatives and friends. People buy a Christmas tree and decorate it with toys, coloured balls and little coloured lights.

On Christmas Eve, when children go to bed, they put their stockings near their beds. And in the morning they find the presents in them.

On Christmas people wish their nearest and dearest a merry Christmas. The traditional English dinner on Christmas Day is roast turkey and Christmas pudding.

The Queen's speech on television at 3.00 p.m. is also traditional.

      

 

Boys are silly                                               .
Girls are smart.
I love you
With all my heart.
 

Boys are noisy.
Girls are, too.
You like me,
And I like you.
Mama loves coffee.
Papa loves tea.
I love my teacher,
And my teacher loves me!

The birds won't sing,
The stars won't shine,
If you won't be
My valentine.

 

Roses are red,
Violets are blue,
Sugar is sweet,

And so are you!

St. Valentine's Day This holiday is celebrated on the 14th of February by the English and the Americans. It is not a national holiday. It is necessary to go to work, banks and offices do not close. It is a day of all lovers I think it is a happy festival for young people. But it is celebrated among persons of all ages. Valentine. What is it? It is a greeting card or a little present. The cards must be coloured and gay. It is possible to send flowers, cards and candy to those you love, but usually without giving the name of the sender.

       Valentine presents are packed in red heart-shaped boxes. I think St. Valentine's Day is a great present-giving anniversary for adults as well as for children.

 April Fool’s Day or all Fool’s Day is the first of April. The fun of the holiday is to play silly but harmless jokes on family members and friends. The victim of these jokes is called an April fool.
        This holiday first appeared in France when the French began to use the Gregorian calendar, some people continued to use the old calendar and to celebrate New Year’s Day in April 1. These people were called April fools. Playing jokes on this day became popular first in France and then in many other countries. Today, April Fool’s jokes are played mostly by children, who enjoy the holiday very much.

It's Halloween! It's Halloween!
The moon is full and bright.
And we shall see what can't be seen
On any other night.

If the moon shines

On the black pines,

And an owl flies,

And а ghost cries.

You know what I mean-

That it’s- Halloween!                                                                                                      On the 31st of October in Great Britain there is a nice holiday for children Hallowe'en. People put pumpkins on the window-sills. They draw eyes, noses and mouths on the pumpkins and put candles into them. So the pumpkin looks like a face.

Children dress up in funny clothes. They go from house to house and say "Trick or treat". People give them sweets, fruit, cakes, cookies or money.

Fortunetelling is an important part of Halloween. For example, a coin, a ring, and a thimble were baked into a cake. It was believed that the person who found the coin would become wealthy. The one who found the ring would marry soon. And the person who found the thimble would never get married.

This is a nice, funny and "tasty" holiday.   

                 

The last Thursday in November is a holiday in America Thanksgiving Day. People go to church. Families come together for the day. They decorate the houses with autumn's fruits and flowers and eat traditional American food: roast turkey and pumpkin pie.

The history of this holiday is like this. In 1620 the first colonists came to

America. The life and work there was difficult and full of danger. The first harvest in 1621 was rather good and the colonists decided to thank God for their good harvest and other things. The colonists prepared a thanksgiving dinner for all people. It lasted three days. Wild turkeys were on, the table of this meal. Since then the turkey has become a symbol of Thanksgiving Day.

                                                         

 

(Додаток 2)

  • «Броунівський рух»

Мета: закріпити лексичний матеріал теми.

Учням роздаються картки із частинами словосполучень (речень) за темою. Учні, пересуваючись класом, повинні знайти свою «половинку», прочитати й перекласти словосполучення (речення), ознайомити з ним весь клас. 

  • «Робота в групах (міні-групах)»

Мета: повторити лексичний матеріал теми, навчити учнів швидко і

правильно висловлювати свої думки.

Кожна група складає список меблів. Виграє група, у якої довший список. Кожна група по черзі називає якусь англійську традицію. Виграє група, яка може пригадати більше традицій.

  • «Робота в групах»

Мета: закріпити вживання числівників, розвивати увагу учнів та швидкість

реагування .

Учні розподіляються на дві групи. Гравцям роздаються два комплекти карток із числівниками від 12 до 100. Учитель називає число від 12 до 100, а учні повинні підняти картку з цим числом.

  •  «Карусель»

Мета: зібрати якомога більше інформації з теми, включити всіх учасників в

активну роботу з різними партнерами.

  Учням роздаються картки, на яких позначено, які домашні обовязки має учень - володар картки, а також однокласник, якого необхідно знайти. Учні пересуваються, запитуючи один одного: «What household chores do you have?» або «Do you usually do the washing up/ tidy up your room/ iron your clothes etc».

«Мозковий штурм»

Мета: закріпити лексичні одиниці теми, повторити структури теперішнього

неозначеного і теперішнього тривалого часу.

  Клас розподіляється на дві команди. Потім пишуться на дошці словосполучення за темою, з якими учні складатимуть речення. Наприклад: tidy up the room, water the plants, sweep the floor  і т.д. Після цього вчитель показує картку з прислівником частотності – now, at the moment, usually, sometimes. Кожна команда складає своє речення. Якщо речення складено правильно, команда отримує 1 бал. Перемагає команда, яка отримала більше балів.

  • «Мозковий штурм»

Мета: активізувати лексичний матеріал теми, стимулювати учнів до

обговорення теми.

Учитель малює схему на дошці, а учні підказують йому слова, які

асоціюються з темою «Відпочинок». Всі ідеї з даного питання

фіксуються на дошці, складається Mind-Map.

  •  «Ланцюжок»

Мета: повторити загальні і спеціальні питання.

Учні ланцюжком ставлять запитання, що стосуються домашніх справ:

«Do you like cooking? Do you often do the washing up? Who walk the pet in your family ?». Якщо учень відповідає граматично правильно, то він ставить запитання наступному учневі, якщо припускається помилки, повторює за наступним учнем правильний варіант.

  • «Ланцюжок»

Мета: зібрати якомога більше інформації з теми, дати змогу кожному учневі

повторити лексичний матеріал.

Вправа виконується у швидкому темпі. Вчитель задає тему «Things in

the room» Учні повинні назвати предмети, які можна побачити в кімнаті.

  • «Ланцюжок»

Мета: навчити учнів вживати звороти there is/ there are з використанням назв їжі  (злічувальні і незлічувальні іменники).

Учні ланцюжком називають речення, що починаються зворотом there is /there are із використанням  іменників, що означають їжу.

  •  «Снігова куля»

Мета: повторити лексичний матеріал теми засобом його багаторазового

повторення.

         Перший учень називає слово з теми «Будинок, де я живу», другий учень повинен повторити це слово і додати власне і т. д. Як лексичний матеріал можна використовувати також словосполучення або речення.

  • «Мікрофон»

Мета: розвивати в учнів уміння швидко і правильно утворювати вищий і

найвищий ступені порівняння прикметників.

Учні по черзі складають речення із використанням ступенів порівняння прикметників, передаючи один одному уявний мікрофон.

  • «Мікрофон»

Мета: надати кожному учневі можливість висловити свою думку, повторити

лексичний матеріал теми.

На дошці розташовані різні знаки. Учні повинні по черзі пояснити значення цих знаків, а також коротко сказати про те, де саме ми можемо їх побачити ( на дверях будівлі, в музеї, на автобусі тощо ).

  • «Коло ідей»

Мета: повторити модальні дієслова must, musnt, can, cant, should, shouldnt;

дати можливість учням висловити свою точку зору.

Учні по черзі висловлюють свої думки про те, яке місто є найбільш привабливим для подорожування і чому, а також дають поради щодо організації відпочинку у цьому місті. Наприкінці уроку учні роблять висновки.

  • «Незакінчене речення»

Мета: активізувати лексичний матеріал теми, повторити назви обєктів і

споруд міста.

Учні отримують картки з початком опису обєкту або споруди міста. Завдання учнів-здогадатися, що це за споруда, продовжити речення і оголосити його іншим учням.

  • «Незакінчене речення»

Мета: зібрати якомога більше інформації про письменників та їх твори,

закріпити лексичний матеріал теми.

        Вчитель повідомляє назву певного літературного твору, а учні повинні

назвати його автора. Наприклад:

T.:  Winnie-the-Pooh

Ps.:  Arthur Milne

T.:  Alice in Wonderland

Ps.:  Lewis Carrol і т. д.

Далі учні складають речення про письменника та його твір.

  • «Рольова гра»

Мета: узагальнити лексичний матеріал теми «Лондон», сприяти набуттю

учнями досвіду шляхом гри, розвивати уяву та критичне мислення учнів.

Учні по черзі виконують роль екскурсовода (спочатку в Лондоні, а потім у своєму  рідному селі). Решта учнів, уявляючи себе туристами, ставлять запитання про Лондон і про своє село.

  • «Асоціативний кущ»

Мета: повторити лексичний матеріал теми, розвивати творчу уяву учнів.

Вчитель показує учням картку зі словом на тему «Покупки». Учні називають якомога більше слів, які асоціюються в них із заданим словом. 

  • «Робота в парах»

Мета: закріпити лексико-граматичний матеріал теми, вчити учнів працювати

у співдружності.

Учитель пише на дошці заготовки для речень, наприклад:

meet your cousin;

go to the library;

swim in the river etc.

Учні повинні скласти в парах запитання і відповісти на них. Використовується матеріал, записаний на дошці.

 

 

 

 

 

(Додаток 3)

Reading

Pre-Reading conversation: You’ve just heard some interesting  information about the famous trademark.  Have you ever tasted coca-cola (eaten a hamburger, chips)? How often do you eat chips?  What’s your parents’  attitude towards junk food?

I see, your parents are against your eating junk food very often. Why? What is wrong with junk food then? Let’s learn it from the text.

Before reading mind some new vocabulary: 

passionпристрасть

to lack – не вистачати  

to put on weight – набирати вагу

obese – повний, з надмірною вагою

obesity – ожиріння

diabetes – діабет

artificial  additives – штучні добавки

While-Reading Activities:  Read the text and match the heading  to every part of it. One heading should be extra:

  1. Why am I as hungry as a hunter again?
  2. Junk food is attractive
  3. The famous American habit
  4. Junk food and schoolchildren
  5. Reasons to give up eating  junk food

What is wrong with junk food?

1._________

Eating junk food and fast food is a great all-American passion. American kids and grownups love their candy bars, Big Macs and fries, ice cream bars. Have you ever enjoyed a hamburger, sitting on a lawn? May be you're against all these hot dogs and cheeseburgers, because it's a junk food. Anyway such food is attractive and really makes our life more comfortable and more pleasant, especially outdoors, don't they?

2.__________

Remember, junk foods are empty calories. An empty calorie lacks  vitamins, minerals, or amino acids.

Junk foods such as hamburgers, pizza, fried chicken and chips usually contain many saturated fats. Too much saturated fat in the diet will cause people to put on weight and get fat or obese (very fat). Being overweight is a risk to the health of the heart and can cause other diseases.

Soft drinks, cordials, biscuits, cakes and lollies all have loads of sugar. That's what makes them taste so good! But too much sugar makes people fat, is bad for the blood and may cause other diseases.

Since junk food is too rich  in fats and sugar, it is responsible for obesity, dental cavities, diabetes and heart diseases.

3._________

One more peculiarity of fast food is that it is digested very fast, especially if washed down with cola or any other sparkling drink. It means that an hour or two after you eat this  food, you will feel hungry  again. So you will get extra fat much faster than you can even imagine.

4_________

Many parents have already known: Junk foods – loaded with artificial food colours and additives  – cause  problems in children behavior .

The children were given a test drink with artificial additives. The research found a large number of children became more inattentive, impulsive and hyperactive.  In England, where the study was conducted, people wanted to ban junk food in schools because it can lead to reading, learning by heart  and other problems at school.

 To lack  [ læk]   -  to not have any or enough of something that you need or want

A cordial [ 'ko:diəl ]  -  fruit-flavoured drink that one can  mix with water

T.: Let’s check the results:  (Self-Cheking)

1.B  2. E  3.A  4.D

After-Reading  Activity:  

Answer the questions :

  • Is junk food rich in vitamins?
  • Is it rich in minerals?
  • What is junk food rich in?
  • What will happen  to a person if he or she eats too much junk food?
  • Why is it risky to be obese?
  • What diseases are connected with junk food?
  • Why are people quickly hungry  after visiting  McDonalds restaurants?
  • Does junk food help children study at school?
  • What changes in children’s behavior can we observe?
  • What school problems do children have?

Writing: complete the sentences

1.________________________________  is a great American passion.

2.____________________________________       are junk food items.

3. There are too much ____________________________ in junk food.

4. Junk food causes problems with ____________________________ .

5. After eating junk food children become ______________________ .

Summing up reasons for eating and not eating junk food

  • T.: At the beginning of the lesson we defined some reasons for eating junk food. Here they are.
  •  Junk  food tastes and smells delicious
  • Junk foods  look  attractive
  • Junk foods are convenient to take away
  • There is much good junk food  advertising
  • Many celebrities, famous singers advertise fast and junk food
  • A person comes under the influence of the surrounding people.

 Now let’s define the reasons for not eating junk food.

- There is no vitamins, minerals …in junk food.

- It contains too much sugar and fat

- Too much junk food causes obesity.

- It  leads to diabetes,  heart, dental, blood diseases .

- Artificial additives cause psychological problems with children

- Artificial  additives influence children’s mental activity

Grammar Revision. ( II conditional)  

Now look at the board. A young boy has a problem: what to choose –

an apple or a package of chips. What would you choose if you were him? Start  like this:   If I were him…

 Make your choice by taking  “an apple “ or “ a hamburger” , explain your choice in a written form on these so called food items.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Додаток 4)

Конспект уроку англійської мови у 5 класі

на тему: «Улюблені заняття»

Практична мета уроку:: ознайомити учнів з новими та активізувати раніше вивчені лексичні одиниці з теми уроку; закріпити нові слова в усному мовленні; удосконалювати навички читання та аудіювання; формувати навички письма. 

Освітня мета: розширювати філологічний кругозір учнів шляхом ознайомлення з новою лексикою; розвивати загальний кругозір дітей, знайомити з улюбленими заняттями їхніх ровесників.

Розвиваюча мета: розвивати мовну здогадку та мовленнєву реакцію; логічне мислення, уяву учнів; вдосконалювати роботу пам’яті: збільшувати обсяг довготривалої пам’яті (лексичний запас учня), слухової короткочасної пам’яті, оперативної пам’яті (вибір мовних засобів), зорової пам’яті; розвивати готовність до участі у спілкуванні; формувати культуру читання, письма, усного мовлення.

Виховна мета: виховувати розуміння важливості оволодіння англійською мовою і потреби користуватися нею як засобом спілкування; прищеплювати почуття поваги до народу-носія англійської мови та до британської національної культури; виховувати культуру спілкування, прийняту в сучасному цивілізованому світі.

Засоби навчання: підручник з англійської мови для 5 класу під редакцією

Алли Несвіт; презентація, виконана за допомогою програми Microsoft PowerPoint 2010, текст для аудіювання (додаток 1), кольорові олівці.

Хід уроку:

І. Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення.

1. Привітання (Слайд 1).

Правило трьох «так».

T. Good afternoon, boys and girls. Nice to see you here.

Ps. Glad to meet you too.

T. Is everything OK?

Ps. Yes

T. Are you ready to start our lesson?

Ps. Yes

T. Do you think you’ll learn something new today?

Ps. Yes, we’ll certainly do!

2. Мовленнєва розминка (Слайд 2).

Робота з прислів’ями.

There are some English proverbs. Say the Ukrainian equivalents.

(Учні читають англійські прислів’я та пригадують відповідні українські).

1. Work done, have your fun.

2. The most wasted day is that in which we did not laugh.

3. There is no time to lose.

4. Lost time is never found again.

Lets check. (Учні перевіряють правильність виконання завдання) (Слайд 3).

3. Уведення в іншомовну атмосферу.

Застосування методу «Корзинка ідей»  A bag of ideas») (Слайд 4).

Завдання для учнів: написати по троє слів (іменник, прикметник, дієслово) з теми «Улюблені заняття», обмінятися між собою інформацією, усі варіанти записати на дошці.

4. Повідомлення теми та завдань уроку.

Today we are going to speak about your hobbies and your after school activities. So, today we are going to learn some new words on the topic of our lesson. We shall read and listen the texts, make dialogues, write a list of questions and play games. 

ІІ. Основна частина уроку.

1. Введення лексики.

а) Ознайомлення з новими лексичними одиницями за темою уроку (Слайди 5-10).

б) Робота в парах (Слайд 11).

And now face to face activity. Turn to each other and work in pairs Talk about your favourite hobbies and activities.

Example:

A: What do you like to do in your free time?

B: I like to listen to music and play games with my friends. And what about you?

A: I like to watch cartoons.

в) Гра «Картинка. Слово. Словосполучення. Речення. Запитання. Відповідь» (Слайд 12).

Play game «Picture – word – word-combination – sentence – question - answer».

Example:

                          1. Butterflies

                          2. Collecting butterflies

                          3. I am found of collecting butterflies.

                          4. Are you interested in collecting butterflies?

                          5. Yes, I am/ No, I am not.

2. Розвиток навичок читання.

1. Робота над текстом, впр.3,с.75 (Слайд 13).

a} Listen, read and say what the children like to do.

b} Look through the text of ex.3 again and say who:

… doesn’t listen to pop music.                                   Richard

… likes to spend time with friends.                             ----------

… likes to read books.                                                 ----------

… seldom read books.                                                 ----------

… spends some time studying.                                    ----------

… invites his / her friends to his / her place.               ----------                                                          

… has fun at the parties.                                              ----------  

3. Розвиток навичок говоріння.

Play game «Find Your Partner» (Слайд 14).

Find your partner who has the same hobby.

4. Фізкультхвилинка (Слайд 15).

Are you tired? Let's relax

1,2-1,2,3 — I like boxing. Look at me!

1,2-1,2,3 — I enjoy watching TV.

1,2-1,2,3 — I like dancing. Look at me!

1,2-1,2,3 — I like swimming in the sea.    

5. Розвиток навичок аудіювання.  

Pre-listening.

  • Well, tell me please, do you have family hobbies? What are they?

And now we are going to listen to the text about family hobbies. While listening you may pay attention to the hobbies of the members of the family.

Listening.  Family`s Hobby (додаток 1).

Post-listening. (Слайд 16).

Now, pupils, name the members of the family. (father, mother, sister, brother). 

Match the family members with the books they like to read.

6. Формування навичок письма (Слайд 17).

Напиши перелік запитань для того, щоб дізнатися про улюблені заняття своїх друзів.

Write a list of questions to ask your  friends about their free time activities.

ІІІ Заключна частина уроку.

1. Рефлексія (Слайд 18).

Учитель пропонує учням пригадати роботу на уроці та розфарбувати пелюстки квітки у той колір, який відповідає сьогоднішньому уроку. Потім складається букет і визначається основний колір уроку.

Good work, children. I’m proud of you today. You did really very well. That’s my own opinion. So I want you to remember your work during the lesson and colour the petals of our «lesson flower».

2. Домашнє завдання (Слайд 19).

Виконати вправу 6, с. 76. Написати про свої улюблені заняття.

Ex.6. Write 7-8 sentences about the activities you usually do in your free time.

3. Підсумки уроку(Слайд 20).

Підведення підсумків уроку, оцінювання учнів.

Here is the bell. Our lesson is over. Thank you for the lesson. Good bye. Good luck.  

 

Додаток 1

 

Family`s Hobby.

I enjoy reading books. I am lucky. We`ve got a big library at home. I like to read about sports and sportsmen. I am reading an interesting story about hockey now. My father likes to read about football. He`s got a lot of books about that game. My sister is fond of animals. She likes to read about them. She has got books with funny stories and fables about animals. I gave her a present yesterday, a very big interesting book about animals at the Zoo. There are a lot of funny stories in it.

 My mother is interested in history. So she spends her free time with a book in history.

 I can say that reading is my family`s hobby.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Додаток  5)

  • Фрагмент уроку № 1. Орфографічна гра «Букви розсипалися»

Мета: формувати навички поєднання букв в слові.

Хід гри: вчитель пише великими літерами на папері слово і, не показуючи його учням, розрізає на букви. Потім показує букви учням і розсипає їх на столі. Виграє той, хто першим правильно запише слово. Переможець придумує своє слово.

D B A R E (bread)

Y R S P A T (pastry)

  • Фрагмент уроку № 2. Лексична гра з теми «Berries, Fruit and Vegetables».

Мета: закріпити лексичний матеріал з даної теми.

Хід гри: усі учні встають. Учитель, говорить: «Berries (fruits or vegetables і вказує на якого-небудь учня. Цей учень повинен швидко назвати ягоду (фрукт або овоч).

Якщо він помилився або повторив сказане іншим учнем, він вибуває з гри. Виграє той, хто назвав більше ягід, фруктів, овочів.

Так само проводяться й такі ігри, як: «Soup, the First Course, the Dessert», «At the Grocer's, at the Dairy, at the Greengrocer's».

  • Фрагмент уроку № 3. Лексична гра «Which Team Knows the New Words Better» з теми «Food».

Мета: активізувати лексичний матеріал з даної теми.

Хід гри: група ділиться на дві команди. Учитель викликає двох учнів представників від кожної команди. Група читає їм пояснення слів, а учні називають слова.

Другий варіант цієї гри: від кожної команди викликається по одному учню. Одному з них клас називає слова англійською мовою, а він перекладає їх українською мовою. Виграє та команда, учні якої запам'ятали більше нових слів.

  • Фрагмент уроку № 4. Гра «Who Knows More Word Combinations» («Food»).

Мета: розширити словниковий запас учнів.

Хід гри: ведучий називає слово, наприклад meat. Учень, до якого він звернувся, повинен назвати всі відомі йому сполучення з цими словами, наприклад: boiled meat, stewed meat, tasty meat та ін. Якщо він сказав менше трьох словосполучень, то вибуває з гри. Виграє останній учасник гри.

  • Фрагмент уроку № 5. Лексична гра з теми «Milk products and Dishes».

Мета: активізувати лексичний матеріал з даної теми.

Хід гри: учнів класу поділяють на дві команди. Від кожної з них обирається представник - майстер. Члени кожної команди називають по черзі по одному слову, а майстер записує слова які вони називають. Повторювати слова не дозволяється. Коли список слів до теми у кожній команді вичерпується, майстри лічать слова. Перемагає та команда, яка має більшу кількість безпомилково написаних слів.

  • Фрагмент уроку № 6. Лексична гра «П’ять слів».

Мета: закріпити лексику з теми «Food».

Хід гри: учнів ділять на дві команди. Поки учень з однієї команди рахує до п’яти, представник іншої команди повинен назвати п’ять слів з даної теми. Учасник, що не впорався із завданням, вибуває з гри.

  • Фрагмент уроку № 7. Фонетична гра «Хто правильно прочитає?»

Мета: формувати навички зв’язного висловлювання або тексту з теми «Food».

Хід гри: на дошці записується необхідний вірш або уривок з нього (лічилка, скоромовка). Вчитель читає і пояснює значення слів, речень, звертає увагу на труднощі вимови окремих звуків. Учні кілька разів читають текст. Після цього даються 2-3 хвилини для заучування напам’ять. Текст на дошці закривається і учні повинні прочитати його напам’ять. Від кожної команди обирається 2-3 читці. За безпомилкове читання – 10 балів; за кожну помилку знімається 1 бал. Перемагає команда, що набрала більше очок.

  • Фрагмент уроку № 8. Орфографічна гра з теми «Pots and pans».

Мета: перевірити рівень засвоєння учнями правил написання слів у межах вивченого лексичного матеріалу.

Хід гри: учнів поділяють на дві команди. Для обох команд на дошці колонками написані слова, у кожному з яких пропущено одну літеру. Члени команд по черзі виходять до дошки і вписують необхідні літери. Перемагає команда, яка перша безпомилково виконує завдання або допустить меншу кількість помилок.

  • Фрагмент уроку № 9. Фонетична гра «Хто швидший?» з теми «Kitchen».

Мета: формувати і вдосконалювати навички встановлення звуко-буквенних відповідностей і значень слів на слух.

Хід гри: учням роздаються картки, на яких у першому стовпчику наводяться слова на англійській мові, у другому – їх транскрипція, у третьому переклад слів українською мовою. Слова на англійській мові пронумеровані по порядку. Як тільки вчитель вимовляє те або інше англійське слово, учню необхідно поставити його номер поряд із відповідною транскрипцією і українським перекладом. Виграє той, хто швидше встановить відповідності між іншомовним словом, транскрипцією і перекладом.

  • Фрагмент уроку № 10. Гра «Приготування страв».

Мета: формувати вміння розповідати англійською мовою про способи приготування їжі.

Хід гри: учнів ділять на групи або пари. Їм необхідно розповісти, що можна приготувати із продуктів, зображених на малюнках. Час на підготовку – 3 хвилини.

 

 

Picture 1

J0246137J0215361CHEESE1J0215360

J0246127

 

 

 

 

Picture 2

J0215361FISH2J0215145J0215159J0246137

 

 

 

 

Picture 3

 

J0246137J0215360MUSHRM1J0215361

 

 

 

 

 

 

 

Р1: Look at my picture. You can see a carrot, potatoes, cabbage, and cheese. I shall prepare soup and cut cheese for tea.

Р2: I shall do salad with cucumbers, tomatoes and onion. I'll fry potatoes and fish.

Р3: As for me I shall stew potatoes with mushrooms and onion. As I like to eat carrot very much, I shall eat it with sugar and cream.

  • Фрагмент уроку № 11. Орфографічна гра «Чергова буква» з теми «At the restaurant».

Мета: формувати навички усвідомлення місця букви в слові.

Хід гри: учням дається завдання написати якомога більше слів, в яких вказана буква стоїть на певному місці. Час виконання 3-5 хвилин.

What’s on the menu?:

beginning with the letter “p”?

the second letter is “a”?

beginning with the letter “m”?

ending on the letter “o”?

  • Фрагмент уроку № 12. Гра «Which Team Asks More Questions

Мета: розвивати граматичні та лексичні навички учнів по темі «At the restaurant».

Хід гри: група ділиться на дві команди. Спочатку учасники першої команди ставлять п'ять запитань із засвоєними словами з теми представникам другої команди, а ті відповідають. Потім учасники другої команди ставлять свої п'ять запитань. За кожне правильно складене запитання команда отримує плюс. Виграє та команда, яка отримує найбільше плюсів.

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Bialkovska Ilona
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Винокурова Валентина Ігорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Гадяцький Віктор Володимирович
    Я зареєструвався але не качається! Сайт - повне лайно!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Накісько Ольга Віталіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
docx
Додано
2 березня 2018
Переглядів
9098
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку