Творчий звіт вчителя математики

Про матеріал
Сьогодні освіта має вирішувати дві головні функції: готувати кадри для суспільства і людину до життя у ньому. Завдання учителя – організувати навчання так, щоб у ньому всі учні брали активну участь, отримували знання, самостійно й активно моделювали ситуації та розв’язували певні задачі.
Перегляд файлу

Творчий звіт вчителя математики

Сьогодні освіта має вирішувати дві головні функції: готувати кадри для суспільства і людину до життя у ньому. Завдання учителя – організувати навчання так, щоб у ньому всі учні брали активну участь, отримували знання, самостійно й активно моделювали ситуації та розв’язували певні задачі.

 

        Рівнева диференціація  навчання є запорукою розвитку дітей з різними математичними  здібностями  й  інтересами, а  тому набуває особливої актуальності.

Працюючи  понад 30 років учителем математики,завжди шукаю ефективні методи навчання, такі засоби, які активізують навчальну діяльність, стимулюють самостійну роботу учнів на уроках математики, прищеплюють і підтримують інтерес до предмета. Проводжу такі види уроків: урок захисту проектів,урок – подорож, урок-гра, урок-конференція, урок –залік, урок однієї задачі. У своїй роботі використовую естафети «Хто швидше», «Розв’яжи  кросворд», «Лічи, міркуй, відгадуй», «Математичний лабіринт», ігри «Сильна ланка», «Знавці теорії», «Від теорії до практики».

      Звичайно, підготовка до таких нетрадиційних уроків складна. По-перше, вона знаходить різні відомості, історичні факти, що доповнюють зміст підручника, розкриває походження певних математичних понять і термінів, їх зв'язок з іменами вчених-математиків. Це дає свої результати: обізнаність з історичними фактами, розширює кругозір дітей, підвищує їх загальну культуру, дає можливість краще зрозуміти роль математики в сучасному суспільстві, поглиблює розуміння матеріалу, що вивчається. По-друге, заохочує учнів самостійно знаходити цікаві факти з історії математики, готувати реферати до теми, що вивчається. Цими роботами доповнюю папки «Видатні математики», «Досягнення відомих математиків». Потім ця інформація може використовуватися як математичні завдання для конкурсів.

    Учні на таких уроках особливо активні та уважні, бо вони співавтори, творці. Вони вболівають один за одного розвивається бажання бути кращими, з’являється зацікавленість математикою. Об`єднуючи учнів у групи, одержую можливість організувати навчання різне за змістом, рівнем складності, обсягом завдань, тобто враховую індивідуальні запити школярів за певних умов. У процесі використання диференційованих завдань здійснюю поступовий перехід від колективних форм роботи учнів до частково самостійних і повністю самостійних у межах уроку або системи уроків. Такий підхід дає можливість учням брати участь у виконанні завдань, складність яких зростає.

    На кожному уроці вимагаю від учнів виконання вправ в усній формі. Адже добре розвинені навички усної лічби – одна із умов успішного вивчення математики. Усні вправи розвивають увагу, пам'ять, мислення, мають практичну спрямованість.

  Види усної лічби: бігла, рівнева, рахунок-доповнення, сходинка, обчислення ланцюжком.

   Усні вправи пізнавального характеру: логічні віршовані задачі, математичні загадки, а також математичні вправи творчого пізнавального змісту.

У своїй роботі використовую різні інтерактивні форми навчання:

  • дискусії;
  • акваріум;
  • мозковий штурм;
  • займи позицію;
  • метод ПРЕС;
  • коло ідей;
  • мікрофон;
  • ажурна пилка.

Проводжу онлайн-уроки на платформі GoogleClasroom. Це робить навчання багатостороннім, дозволяє розмістити матеріали, файли, посилання на інтерактивні платформи, відео- та аудіоматеріали, презентації.

В 2019 році в межах проєкту «Платформи ідей Нової української школи» зайняли І місце у І етапі конкурсу учнівських творчих робіт «Запроси фізику до себе…» Команда учнів 9 класу нагороджена дипломом за участь в обласному конкурсі «Запроси фізику до себе…» .Учні 5– 9 класів щороку беруть участь в Міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру»: 2018/2019 навчальний рік – 9 учасників (2 – високий, 4 – добрий результат); 2019/2020 навчальний рік – 12 учасників (1 – високий результат,  5 – добрий результат);  2020/2021 навчальний рік – 12 учнів (   3 учасники – високий, 6 учасників – добрий результат).

На засіданні методичного об’єднання вчителів математики  Мостиського ЛОО 08.02. 2019 провела у формі майстер-класу «Інноваційні технології навчання  в сучасній школі».

Поширенню досвіду  сприяє проведення  відкритих уроків з математики: : «Відсотки. Розв’язування задач на знаходження відсотків від числа»(17.04.2018р  -5 клас), «Множення та ділення десяткових дробів» (18.03.2019р. – 5 клас), «Додавання і віднімання раціональних чисел» (21.02.2020 – 6 клас), урок- проєкт« По житті з дробами» (26.11.2019р. – 6 клас), «Різниця квадратів» (2020р. – 7 клас), «Трапеція. Середня лінія трикутника, середня лінія трапеції» (17.11.2021р. – 8 клас).

На своїх уроках постійно використовую комп’ютерні презентації (площі многокутників, вписані та описані чотирикутники, арифметичні корені та їх властивості, дії з раціональними числами, формули скороченого множення та інші)

       Працюючи над  проблемою «Диференціація на уроках математики»,   розробила:

  1. систему уроків з теми «Додавання і віднімання десяткових дробів» (5 клас);

2)тестові завдання з математики 6 клас;

3) геометрія в  таблицях 7 клас

Провела позакласні виховні заходи: інтелектуальна математична гра «Хто зверху?», «Математична сторінка здоров’я», міні – тренінг «Математика у сузір’ї професій»

    Матеріали досвіду узагальнила в мультимедійній презентації. Створила в Іnternet-мережі власний блог з досвіду роботи.

За родом своєї діяльності намагаюся  знаходитися  в постійному творчому пошуку, знайомитися з досвідом колег. У зв’язку з цим працюю над удосконаленням свого загальнокультурного,  науково-педагогічного, науково-психологічного рівня, досконалим володінням методикою викладання, підвищенням рівня своєї фахової підготовки, професійної компетенції,  загальної ерудиції заради дітей – майбутнього української нації.

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Майстер-класи
Додано
29 березня 2023
Переглядів
2427
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку