«У світі професії Електрогазозварник 2-го розряду»

Про матеріал
Професія "Електрогазозварник" Сучасний світ повністю тримається на металі. Без нього не можна побудувати високі будівлі, машини, кораблі. Метал застосовується повсюдно: в побуті, в промисловості, в будівництві. Тому, фахівець з металу, що сполучає металеві деталі в складні конструкції за допомогою електричного зварювання, буде потрібний завжди. Зварювальник - професія відповідальна, майже віртуозна, від якості роботи якого залежить багато що - довговічність і стійкість будівельних конструкцій, робота і термін служби різної техніки. У даному збірнику тестових завдань запропоновано методику проведення тестового контролю знань здобувачів освіти з використанням QR- кодом. Практика тестового оцінювання знань свідчить, що найважливішим питанням залишається підготовка тестів. Оскільки тести значно впливають на процес навчання здобувачів освіти, необхідно розробляти такі тести, які будуть сприяти досягненню міцних знань відповідно до певних вимог. Тестові завдання задовольняють двом основним критеріям: відповідають змісту навчальних програм та мають відповідну структуру. Матеріали цієї роботи складені відповідно до Державних стандартів та будуть корисними для всіх майстрів виробничого навчання з професії «Електрогазозварника 2-го розряду».
Перегляд файлу

ДЕРЖАВНИЙ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

« ЗАХІДНО-ДНІПРОВСЬКИЙ  ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНО  ТЕХНІЧНОЇ  ОСВІТИ »

 

 

 

                                  

                                   Збірник  тестових завдань

 

 

 

 

                                                                     

 

 

 

 

                                                                       Розробила

майстер виробничого навчання

                                                                       Людмила Іволгіна

 

                                               

 

2023

Зміст

 

 

 

Анотація

Вступ

  1.               Порядок застосування   збірника   тестових завдань на уроках виробничого навчання  У світі професії  «Електрогазозварник 2-го розряду» 
  2.               Що таке QR-код
  3.               Способи використання QR-коду на уроці
  4.               Особливості використання QR кодів на уроці виробничого навчання

Висновки

Тестові завдання

з професії 7212 «Електрогазозварник 2-го розряду»

Використані джерела

 

 

 

 

 

 

                                                            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

АНОТАЦІЯ

 

«Урок – це дзеркало загальної і педагогічної культури вчителя, мірило його інтелектуального багатства, показник його світогляду, ерудиції»

                                                                                  В.О. Сухомлинський

 

Серед багатьох педагогічних професій є одна особлива – майстер виробничого навчання. Адже майстер у професійному закладі – це передусім педагог, основний організатор виробничого навчання здобувачів освіти, їхній наставник, вихователь у здобувачів освіти виробляється професійна самостійність, розвиток творчого мислення. Зі змінами в суспільстві змінилися вимоги до майстра виробничого навчання. Велика роль в організації навчально-виховного процесу відводиться майстру, адже якість підготовки висококваліфікованих робітників залежить від його професійного рівня.  Саме він показує здобувачам освіти виробничі прийманння, які формують в них точні й конкретні способи виконання трудових дій, як завалодіти сучасними способами виконання робіт, засвоюючи професійні знання та вміння під час виконання виробничих завдань, у процесі підготовки іспитів, до письмово-екзаменаційної роботи (дипломної), творчої роботи.

      Мною використовуються проведення уроків виробничого навчання за сучасними інформаційними технологіями, на яких застосовуються проєктні та проблемні підходи, що сприяють підвищенню успішності здобувачів освіти, розвитку їх творчих здібностей, а також розроблено збірник тестових завдань «У світі  професії  «Електрогазозварник 2-го розряду».

Тестовий контроль дає можливість викладачеві упродовж досить обмеженого часу перевірити якість знань у значної кількості здобувачів освіти. За його допомогою стає можливим контроль знань на необхідному, заздалегідь запланованому рівні. Варто відзначити, що у процесі тестування увага здобувачів освіти фіксується не на формулюванні відповіді, а на осмислення її суті, у зв'язку з чим створюються умови для постійного зворотного зв'язку між здобувачем освіти  та майстром виробничого навчання.

У даному збірнику тестових завдань запропоновано методику проведення тестового контролю знань здобувачів освіти з використанням QR- кодом. Практика тестового оцінювання знань свідчить, що найважливішим питанням залишається підготовка тестів. Оскільки тести значно впливають на процес навчання здобувачів освіти, необхідно розробляти такі тести, які будуть сприяти досягненню міцних знань відповідно до певних вимог. Тестові завдання задовольняють двом основним критеріям: відповідають змісту навчальних програм та мають відповідну структуру. Матеріали цієї роботи складені відповідно до Державних стандартів та будуть корисними для всіх майстрів виробничого навчання з професії «Електрогазозварника 2-го розряду».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                               ВСТУП

 

Професія "Електрогазозварник"

Сучасний світ повністю тримається на металі. Без нього не можна побудувати високі будівлі, машини, кораблі. Метал застосовується повсюдно: в побуті, в промисловості, в будівництві. Тому, фахівець з металу, що сполучає металеві деталі в складні конструкції за допомогою електричного зварювання, буде потрібний завжди. Зварювальник - професія відповідальна, майже віртуозна, від якості роботи якого залежить багато що - довговічність і стійкість будівельних конструкцій, робота і термін служби різної техніки.

Історія професії.

http://spsl.org.ua/sites/spsl.org.ua/files/slide_6.jpgЗварювання — це один із найпоширеніших технологічних процесів з'єднання матеріалів. Використання зварювання у всіх галузях народного господарства дозволяє виготовляти високотехнологічні конструкції. 
 

 

 

 

 

                                                                                                                                                                                    

 

       У професії зварника солідні історичні корені. Кування і зварювання металу - стародавнє ремесло. Понад 2,5 тисяч років тому люди вже плавили та сполучали метали. Прообразом зварника був коваль. Нарешті, трохи понад 100 років тому промислова революція привела до використовування електричної енергії, появі зварювального апарату і зварника як самостійної робочої професії. Зварник - це робітник по зварюванню металів, конструкцій та споруд. Суть процесу зварювання в утворенні міцних зв’язків між атомами та молекулами.

Історія електричного зварювання бере свій початок з XIX ст. У 1802 р. російський вчений В. В. Петров відкрив явище електричної дуги й вказав на можливість її використання для розплавлення металів. Але тільки в 1882 р. російський інженер Н. Н. Бенардо відкрив спосіб електродугового зварювання.

Широке промислове застосування і розвиток зварювання почалися в 30-ті роки XX ст. З'явились нові види зварювання: електрошлакове, під шаром флюсу, у вуглекислому газі, електронно-променеве, підводне. У 1924-1935 pp. використовувались електроди без покриття або з тонким іонізувальним покриттям. З 1935-1939 pp. почали широко використовувати зварювання на базі електродів з товстим покриттям і стрижнів із легованих сталей. У 1939 р. під керівництвом академіка АН УРСР Євгена Оскаровича Патона (1870-1953) були запроваджені автоматичне та напівавтоматичне зварювання під шаром флюсу. З 1948 р. промислове застосування отримав спосіб дугового зварювання в інертних захисних газах. На початку 50-х років XX ст. під керівництвом академіка Бориса Євгеновича Патона в Інституті електрозварювання ім. Є. О. Патона було розроблене електрошлакове зварювання. У 1950-1952 pp. впроваджене зварювання сталей у середовищі вуглекислого газу. 

Вперше у світі, а саме в Україні були розроблені та стали використовуватися   електричні контактно - стикозварювальні машини для точкового та багатоточкового електричного зварювання, автоматичні зварювальні апарати, створені Є.О. Патоном. 

Розроблені технології, створені устаткування і матеріали, що дозволяють виконувати зварювання в найрізноманітніших умовах: на землі, під водою, в космічному просторі.

 

C:\Users\ксюха\Downloads\IMG_20211123_083636.jpg
Характер праці.

 

Зварювальні роботи застосовуються в багатьох галузях промисловості. Зварювальники працюють на будмайданчиках, створюючи конструкції і системи різних комунікацій, в промисловості, де застосовують свій досвід та навички в машинобудуванні, кораблебудуванні та в інших областях, таких як, енергетика, нафтопереробна промисловість, сільське господарство. Важко назвати такий сегмент виробництва, де не застосовувалася б праця зварювальника. Зварювальник може бути: зварювальник ручного дугового зварювання, газозварювальник, оператор автоматичних зварювальних апаратів. Будь-які помилки, недбалість, що допускаються в роботі, можуть привести до катастрофічних наслідків. Зварювальник - професіонал повинен знати електротехніку, технологію плавлення металів, властивості газів, вживаних для антиокислення, методи та принципи дії використовуваних агрегатів та устаткування. Велике значення має дотримання техніки безпеки і виробничої санітарії.

Ринок праці

Професія престижна і має високу потрібність на ринку праці, як в державному секторі економіки, так і в приватному секторі. Молодим фахівцям, що тільки закінчили училище, роботу довго шукати не доведеться - вона знаходить їх сама. Зварювальників без досвіду охоче приймають в житлово-комунальні господарства, в приватні організації сфери обслуговування. З набуттям досвіду, їм доручаються відповідальні справи та роботи у промисловості, на будівництвах. Відповідно, збільшується зарплата.

Умови роботи.

Важкі умови праці, робота на відкритих будівельних майданчиках за будь-якої погоди, велике навантаження на зір із-за високої яскравості електричної дуги, інфрачервоне та ультрафіолетове випромінювання впливають на людину. Електрозварники належать до професії "гарячого цеху" із-за високої шкідливості виробництва внаслідок великого виділення газів і тепла при зварювальних роботах.

Вимоги до індивідуально-психологічних особливостей.
Успішність професійної діяльності зварювальника багато в чому залежить від його психофізіологічних особливостей. Тому оптимальне пристосування працівника до професії досягається за шляхом індивідуального стилю діяльності. Зварювальник повинен уміло володіти своїми рухами, швидко освоювати рухові навички. Особливості рухів зварювальника полягають у високій точності, безперервності, ритмічності, регульованості темпу. Стан його вестибулярного апарату повинен відповідати вимогам до роботи на висоті. Добре розвинений слух допомагає зварювальникові визначати довжину дуги, нормальну роботу джерела живлення. Для успішної роботи йому потрібні розвинені м'язові відчуття (кінестезія), точний окомір. Дуже важливим для зварювальника є відчуття часу, точність відчуття його малих відрізків. Зварювальнику необхідно мати розвинену просторову уяву, невербальний інтелект, технічну культуру і кмітливість. Необхідність притягати в процесі роботи знання з різних областей техніки, електротехніки, технології обробки металів і тому подібне сприяють розвитку інтелектуальної сфери особи зварювальника і підвищують престиж цієї професії. Робота зварювальника творча. Вона спрямована на пошук нових шляхів і рішень, поглиблення знань, виховання ініціативи. Робота в тяжких умовах, виконання одноманітних операцій вимагають від зварювальника емоційній стійкості, розвиненій вольовій регуляції. Почуття спокою та упевненості в собі допомагають зварювальникові справлятися з виробничими завданнями швидше, чіткіше і з високою якістю виконання.

Перспективи.

https://eudoors.ru/reshetki/91.jpgПочатковим кваліфікаційним розрядом працівника є другий, найвищий - шостий. Кожному розряду відповідає тарифна ставка. Чим вищий розряд, тим вона вища. Як правило, тарифна ставка зварювальника вище за ставки інших професій на 15 відсотків. Крім того, заробітна плата електрогазозварника. Залежить від умов оплати праці підприємств (організацій). Заробіток зварювальника приватної фірми, підприємства або майстерні вищий, ніж на аналогічних державних. Висококваліфікований робітник отримує значно більше за свого менш досвідченого колегу. Заробіток електрогазозварників в різних регіонах України коливається і може значно відрізнятися від середніх показників.

Споріднені професії.

Окрім електрогазозварника існують також і електрозварник ручного зварювання, електрозварник на автоматичних та напівавтоматичних машинах. Вимоги які ставляться до цих професій такі ж як і до професії електрозварник. Їх усіх споріднює загальна назва: зварник.

 

 

C:\Users\ксюха\Downloads\IMG_20211123_083630.jpgC:\Users\ксюха\Downloads\IMG_20211123_083637.jpg

 


Порядок застосування   збірника   тестових завдань на уроках виробничого навчання  У світі професії  «Електрогазозварник 2-го розряду»  

QR коди на уроках зручно, швидко, ефективно

 

Інноваційні технології швидко увійшли в усі галузі нашого життя. Для успішного навчання та розвитку  виробничого навчання слід пам’ятати, що вони мають справу не з консервативними представниками суспільства, а з прогресивною молоддю, котра миттєво вбирає інформацію і здатна здивувати своєю креативністю та продуктивністю.

Використання новітніх методів, комп'ютерної техніки та найсвіжішої інформації, взятої з мережі Internet, зробить навчання цікавим, різноманітним та ефективним. Великий інтерес здобувачів освіти викликають яскраві малюнки до теми, відеокліпи та голосовий супровід. Здобувач освіти комфортніше і розкутіше почуває себе під час проведення нетрадиційного уроку.

На жаль, не кожний заклад професійно-технічної освіти укомплектований сучасною технікою в достатній кількості та швидкісним інтернетом. Проте, практично кожен здобувач освіти має гаджет, з яким не розлучається навіть на уроці. То чому ж не обернути проблему в можливість? Застосовуйте смартфони з освітньою метою, зокрема для зчитування QR кодів! Сучасні здобувачі освіти практично не уявляють життя без смартфона. Адже з його використанням сучасними підлітками здійснюються більшість повсякденних дій: спілкування у соціальних мережах, перегляд фільмів, розваги, пошук потрібної інформації, прослуховування музики тощо. Тому залучення технологій з використанням мобільного телефону на уроках додатково заохотить здобувачів освіти до вивчення предмета.

Використання QR коду як елемента сучасного уроку значно підвищує його ефективність, враховує індивідуальні особливості здобувачів освіти. Завдяки використанню QR кодів на уроках виробничого навчання ми досягаємо таких результатів:

  • розвиваються навички роботи з цифровими носіями;
  • формується предметна і міжпредметна компетентність;
  • опановуют навички, необхідні для навчання впродовж життя;
  • тренується вміння аналізувати та синтезувати інформацію;
  • розвиваються когнітивні навички;
  • відбувається отримання інформації з метою застосування її для навчальних потреб;
  • удосконалюються вміння працювати в групі та самостійно;
  • створюється ситуація успіху.

1. Що таке QR-код

 QR-код (з англійської Quick Response Code «швидкий відгук») – це графічне зображення, в якому зашифрована певна інформація, посилання на сайт чи окрему його сторінку. QR-коди дозволяють отримати миттєвий доступ до будь-якої інформації з мережі інтернет за допомогою смартфонів.

 На відміну від штрих-коду, сканування якого можливе за допомогою тонкого лазерного променя, зчитування QR-коду відбувається за допомогою звичайної камери типового смартфона. Для цього на ньому має бути попередньо встановлена відповідна програма-сканер.

Із залученням QR-кодів можна зашифровувати та отримувати швидкий доступ фактично до будь-якої інформації у мережі інтернет: відео на YouTube, певної геолокації на Google картах, e-mail, посилання на сторінку профілю у соціальних мережах, сайту чи блогу, аудіофайл, книгу тощо. Або у такий спосіб може бути закодовано невеличкий текст чи номер телефону, який можна «зчитати» навіть без доступу до мережі інтернет.

2.Способи використання QR-коду на уроці

Уроки виробничого навчання – особливий предмет.

Як же поєднати приємне з корисним? Саме використання QR-кодів допоможе зробити урок цікавим, насиченим і змістовним. Є безліч способів застосувати QR-код, їх вибір залежить від фантазії майстра виробничого навчання, його можливостей і вподобань. Що можна зашифрувати за допомогою QR коду на уроці?

  • Посилання на відео чи статтю, що потрібно опрацювати на уроці.
  • Текст індивідуального завдання для окремих здобувачів освіти.
  • Посилання на інтерактивні вправи чи онлайн- тести.
  • Наочність ( посилання на схеми, фото, відео) .

 3.Особливості використання QR кодів на уроці виробничого навчання.

3.1. Посилання на відео чи статтю, що потрібно опрацювати на уроці.

 Сучасні здобувачі освіти звикли до яскравої подачі інформації. Тому розповідь майстра виробничого навчання на уроці вони часто пропускають повз вуха. Опрацьовувати навчальний матеріал використовуючи лише статтю підручника, неефективно. А якщо використати можливості QR коду?

Наприклад, у групі при вивченні нового матеріалу   ділимо групу на   підгрупи. Кожній підгрупі  даємо QR код з посиланням на коротеньке відео. Після перегляду здобувачі освіти розгадують кросворд, відповіді до якого були у відео. Момент змагання створює додаткову мотивацію, здобувачі освіти намагаються усе запам’ятати. Якщо ж дивились неуважно і щось пропустили, завжди можна переглянути матеріал і виконати завдання, не звертаючись по допомогу до майстра виробничого навчання. Таким чином створюється ситуація успіху.

Можна використовувати цей метод як і домашнє завдання. Наприклад, при вивченні нового матеріалу у групі вклеюємо у зошит здобувачам освіти QR коди із посиланням на відео про новий матеріал і список запитань, на які вони повинні відповісти на наступному уроці. Таким чином навіть слабкі здобувачі освіти можуть чудово підготуватися до уроку, бо точно знають, що від них вимагатимуть, яку саме інформацію потрібно знати.

Майстер виробничого навчання може надати здобувачу освіти можливість  створювати QR коди самостійно, використовуючи посилання на потрібну інформацію. Адже завдання – це виховання компетентної особистості, яка не лише володіє знаннями, високими моральними якостями, а здатна самостійно, нестандартно, креативно діяти в різноманітних життєвих ситуаціях, застосовуючи свої знання, досвід і беручи на себе відповідальність за власну діяльність.

Великі можливості у вирішенні цих завдань забезпечує застосування методу навчальних проєктів. Зрештою, уміти створювати, реалізувати чи брати участь у проєктах – вагома життєва компетентність особистості, основи якої можливо оптимально сформувати й розвинути в умовах навчання.

Це також дає можливість майстру побачити здобувачів освіти у новому світлі, допомагати їм розвивати вроджені здібності в новий спосіб, що не вдається часом у традиційній системі уроку. Крім того, часто проєктне навчання реалізується через міждисциплінарні зв’язки, що виходять за межі програми одного конкретному предмету. Це значно розширює можливості майстра виробничого навчання і сприяє креативності, а здобувачі освіти часто мають завдання, у процесі вирішення яких отримують практичні навички, непередбачені в теоретичній частині навчального процесу. Наприклад, під час вивчення нового матеріалу    можна запропонувати здобувачам освіти взяти участь у проєкті «У світі професії «Електрогазозварника 2-го розряду». Потрібно знайти в інтернет – мережі відповіді на питання і згенерувати QR код з посиланням. Результат – створення інтерактивної вистави, де кожен охочий може, відсканувавши відповідний QR код переглянути її.

3.2. Текст індивідуального завдання для окремих здобувачів освіти.

Індивідуальні завдання, друкувати  не завжди доцільно, бо, по-перше, витрачаються зайві кошти, по-друге, доведеться давати усім різне завдання, бо з папірця легко списати. Якщо ж використати QR код, на одному листку формату А-4 вміститься від 20 до 30 завдань, і бачити їх зможе лише той, хто просконувати код. Наприклад, при вивченні нового матеріалу   пропоную здобувачам освіти QR код, що містить завдання до нового матеріалу, для кожного іншу. Здобувачу освіти  потрібно  відповісти на питання за професією «Електрогазозварник -2 розряду».

Також можна використовувати цей метод для заохочення дуже слабких або навпаки, додаткового навантаження сильніших здобувачів освіти. До речі, для того, щоб зчитати з QR коду текст, не потрібен навіть інтернет, лише телефон з програмою для зчитування QR-коду.

3. 3. Посилання на інтерактивні вправи чи онлайн- тести.

Досвід показує, що використання інтерактивних вправ сприяє кращому засвоєнню навчального матеріалу. Здобувачі світи цінують майстра виробничого навчання, який застосовує інновації, на таких уроках вони більш активні. По-перше, таке навчання нагадує цікаву гру, по-друге, вправи створені таким чином, що після їх виконання кожен може оцінити власний результат, проаналізувати помилки і виправити їх. Отже, на етапах застосування, повторення та закріплення знань варто використовувати QR коди, що містять посилання на інтерактивні вправи різного формату. Наприклад, під час вивчення нового матеріалу виробничого навчання  пропоную  здобувачам освіти  перевірити свої знання, виконавши інтерактивні завдання. Кожен отримує аркуш із QR кодами, які містять посилання на інтерактивні вправи. Здобувач освіти працює в зручному для себе темпі, за необхідності звертаючись до підручника, щоб повторити матеріал. Якщо відповідь неправильна, здобувачі освіти можуть самостійно переглянувши потрібну інформацію, виправити помилку, не втрачаючи авторитет в очах однолітків і майстра виробничого навчання. Таким чином завдання сприяє виробленню адекватної самооцінки, що дуже важливо для сучасних підлітків. Також можна використовувати цей метод для оцінювання. Здобувачі освіти відскановують QR код із посиланням, розміщений на дошці, і виконують завдання на швидкість. Ті, хто впорався правильно і швидше, ніж інші, отримують   відмінні оцінки.  

Ще один актуальний метод оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти – онлайн- тести. Тестування дозволяє об’єктивно виміряти ті характеристики педагогічного процесу, що вивчаються, і є однією найбільш точних і технологічних форм проведення контролю, здатних задовольнити вимоги, що висуваються до його якості. Переваги, які надають онлайн-тести, полягають у ще більшій швидкості здійснення контролю, максимальній автоматизації цього процесу, можливості використання тестів у дистанційному навчанні, в самостійній роботі здобувача освіти. На уроках виробничого навчання можна використовувати QR коди, що містять посилання на онлайн-тести, не лише для оцінювання, а й для узагальнення та систематизації знань, а також для їх актуалізації. Наприклад, перед тим, як аналізувати новий матеріал, пропонуємо пройти онлайн-тест «Електрогазозварник 2-го розряду».

3.4. Наочність (посилання на схеми, фото, відео)

Важко уявити сучасний урок без використання наочності.  На щастя, інтернет-мережа надає майстру виробничого навчання безліч можливостей зробити свій урок цікавим і незабутнім.  Але важливо за переглядом яскравих картинок і відео не загубити суть уроку: навчити, а не лише розважати. Використання QR коду допоможе викликати інтерес і досягти освітніх цілей уроку.  Наприклад, при вивченні нового матеріалу    пропоную здобувачам освіти розглянути малюнки із відповідними зображеннями та поміркувати, про що ця тема.  Після того здобувачі освіти сканують QR код із темою і порівнюють свої очікування з реальним текстом.  Так ми розвиваємо критичне та креативне мислення, вчимося аналізувати інформацію.

Цей метод можна використати та на уроці узагальнення та закріплення матеріалу. Здобувачі світи переглядають малюнки чи відеоряд і пригадують, про яку саме тему йдеться. Тоді сканують QR код із відповіддю-текстом, перевіряючи себе. Важливо те, що переглядаючи закодовану інформацію, здобувач освіти не лише дізнається правильну відповідь, а ще раз повторює і закріплює матеріал. Так у групі, під час вивчення теми, спочатку даємо здобувачу освіти розглянути малюнки, на яких зображені певні запитання, і здогадатись, про відповідну відповідь.

 

 

 

3.5. Елемент квесту.

Чи можна на уроках гратися? Я вважаю, що використання елементів гри – не примха майстра виробничого навчання, а першочергова потреба здобувача освіти. Саме дидактична гра допомагає засвоїти будь-який навчальний матеріал. Реалізувати цю потребу дають змогу сучасні методи й технології. Однією з таких технологій і є квест. Це різновид гри, під час якої здобувачі освіти, розв’язуючи розумові завдання і застосовуючи знання в практичній діяльності, набувають вміння, безпосередньо пов’язані з власним життям. Отже, квест дозволяє розвивати активне пізнання на уроках, сприяє розвитку мислення, допомагає долати проблеми та труднощі, а саме: вирішити, розплутати, придумати, уміти застосовувати свої знання на практиці у нестандартних ситуаціях, тобто актуалізувати знання, вчить мислити логічно, розвиває виробничі здібності. Звісно, недоцільно проводити повноцінні квести що уроку, це вимагає ретельної підготовки та великих затрат часу. Але за допомогою QR кодів елементи квесту застосовувати легко і зручно. Наприклад, на початку уроку роздаю здобувачам освіти QR коди із зашифрованим текстом.  Способи створення шифру можуть бути різними, залежно від уподобань майстра виробничого навчання, віку здобувача освіти чи запланованих цілей. Доцільно використовувати анаграми, кодування за алфавітом, «зайве слово», та ін.  Для того, щоб розшифрувати слово, здобувачі освіти повинні пригадати та застосувати вивчену раніше інформацію, таким чином, на цьому етапі відбувається актуалізація знань. При виконанні цього завдання розвиваються вміння аналізувати інформацію, а також навички роботи в команді.

 Використовувати QR код як елемент квесту можливо на будь-якому етапі уроку, а також як домашнє завдання. Це значно пожвавлює навчальний процес і сприяє мотивації пізнавальної діяльності. Спробуйте цей метод – і здобувачі освіти чекатимуть на Ваші уроки з нетерпінням!

 3.6. Віртуальна бібліотека.

Сучасні здобувачі освіти мало читають. Вони надто залежні від власних гаджетів. А якщо перетворити гаджет на друга, а не ворога читання? Часто здобувач освіти не проти почитати щось цікаве, але необхідність іти в бібліотеку (не кажучи вже про книгарню) розхолоджує.  Тим більше, важко обрати щось справді цікаве, якщо не маєш досвіду в читанні, а покладатися на смак бібліотекаря – не завжди гарна ідея. Набагато легше довіритись майстру виробничого навчання, який знає характер і вподобання кожного. Тому я створюю для своїх здобувачів освіти віртуальну бібліотеку на урок виробничого навчання.

 На одному листку формату А-4 можна розмістити до десяти QR кодів із посиланнями на книги.  На початку сторінки завжди розміщений QR код із посиланням на відео та автора книги. Багато книг, читання яких передбачено за програмою, представлені також в аудіоформаті. Здобувач освіти, який зовсім не любить читати, може засканувати QR код із таким посиланням і прослухати книгу.

Гадаю, майстер виробничого навчання, що скористається QR кодами для створення віртуальної бібліотеки, не буде скаржитися, що його здобувачі освіти не читають!

Якщо ви цікавитесь сучасними технологіями та намагаєтесь максимально залучати їх у освітній процес, то QR-коди можуть бути змістовним доповненням ваших уроків!

 

4.Висновки.

Отже, використання QR кодів на уроках виробничого навчання сприяє формуванню ключових освітніх компетентностей, забезпечує особистісно зорієнтований підхід і розвиток критичного мислення, є важливим елементом  розвитку здобувачів освіти. Це дозволяє зробити навчання більш захопливим та ефективним. Здобувачам освіти цікаво і зручно зчитувати інформацію та зберігати її в пам’яті мобільних пристроїв. З іншого боку, такий підхід залучає тактильний канал сприйняття інформації. У результаті оптимального використання різних методів навчання із застосуванням QR кодів змінюються позиції майстра виробничого навчання й здобувачів освіти у навчально-виховному процесі. З носія готових знань майстер виробничого навчання перетворюється в організатора пізнавальної діяльності здобувачів освіти, а останні стають рівноправними суб’єктами в навчанні. Водночас створюється та реалізується модель творчої особистості, яка не лише володіє навичками читання та спілкування, розуміє літературний процес, а й вміє самостійно працювати над розвитком власного інтелекту, виявляє свій потенціал, що є основою успішного подальшого становлення особистості.

 

 

 

Тестові завдання

з професії 7212 «Електрогазозварник 2-го розряду»

 

Тестове завдання №1

Тема : «Види зварювальних швів»

 

Варіант №1

 

Тема: «Технологія ручного дугового зварювання»

 

Варіант №2

 

Тема: «Технологія ручного дугового зварювання»

Варіант №3

 

Тема: «Генератори»

Варіант №4

 

Тестове завдання №2

Тема: «Параметри режиму

 ручного дугового зварювання та їх вплив на форми і розміри шва»

Варіант№1

 

Тема: «Що таке зварний шов»

 

Варіант №2

Тема: «Виконання ручного дугового зварювання простих і середньої складності»

Варіант №3

Тема: «Технологія ручного дугового зварювання»

Варіант №4

Тестове завдання №3

Тема: «Технологія ручного дугового зварювання покритими електродами»

Варіант №1

Тема: «Технологія та особливості ручного дугового зварювання і наплавлення, деталей, вузлів, простих і середньої складності деталей»

Варіант № 2

Тема: «Складання і зварювання пластин в стик»

Варіант №3

Тема: «Технологічні послідовності дій зварника»

Варіант №4

Тестове завдання №4

Тема: «Зварювальна дуга»

Варіант №1

Тема: «Правильне положення і швидкість переміщення електрода»

Варіант №2

Тема: «Технологія ручного дугового зварювання»

Варіант №3

Тема: «Підготовка металу до зварювання»

Варіант №4

Тестове завдання №5

Тема: «Організація робочого місця електрозварника»

Варіант №1

Тема: «Основні вимоги безпеки праці при ручному дуговому зварюванні»

Варіант №2

Тема: «Ручне дугове зварювання»

Варіант № 3

Тема: «Охорона праці для зварників»

Варіант №4

Тестове завдання № 6

Тема: «Технологія та особливості ручного дугового зварювання і наплавлення, деталей, вузлів, простих і середньої складності деталей»

Варіант №1

Тема: «Безпека праці для електрогазозварника»

Варіант №2

Тема: «Живлення зварювальної дуги постійного струму»

Варіант №3

Тема: «Академік Є.О. Патоном у 1934 році.»

Варіант №4

Тестове завдання № 7

Тема: « Режим зварювання»

Варіант №1

Тема: «Джерело живлення зварювальної дуги змінного струму»

Варіант №2

Тема: «Технологія ручного дугового зварювання»

Варіант №3

Тема: ««Підготовка металу до зварювання»

Варіант №4

Тестове завдання № 8

Тема: «Підсумковий урок»

Варіант №1

Тема: «Підсумковий урок»

Варіант №2

Тема: ««Підсумковий урок»

Варіант №3

Тема: «Наплавлення деталей з вуглецевих та конструкційних сталей»

Варіант №4

Тестове завдання № 9

Тема: «Підсумковий урок»

 

Варіант №1

Тема: «Підсумковий урок»

Варіант №2

Тема: « Підсумковий урок»

Варіант №3

Тема: « Залікові завдання  з технології газового зварювання»

Варіант №4

Тестове завдання № 10

Тема: «Технологія газового зварювання»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Варіант №1

Тема: «Технологія газового зварювання»

Варіант №2

Тема: «Технологія газового зварювання»

Варіант №3

Тема: «Зварні шви»

Варіант №4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Гуменюк І.В. Обладнання та технології зварювальних робіт: навчальний посібник – К.:Грамота, 2014, с.36-37.

2. Гуменюк І.В., Іваськів О.Ф. Технологія електродугового зварювання–                    Грамота., 2006 р.- 512 с.

3. Заславська С.О.Підготовка майстра виробничого навчання до занять - Д.ДІПО ІПП, 2007 р.- 61с.

4. Костенко Е.М. Сварні работи. К.: Основа – 2001 р.- 271 с.

5. Сервіс для створення електронних інтерактивних вправ. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://learningapps.org/about.php

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гладун Леонід Миколайович
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
1 березня 2023
Переглядів
462
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку