Україна - рідний край. Наталка Поклад «Рідний край». Прислів’я про Україну. Добір прислів’їв з вільних інтернет-джерел.

Про матеріал
Урок літературного читання. 3 клас. Україна - рідний край. Наталка Поклад «Рідний край». Прислів’я про Україну. Добір прислів’їв з вільних інтернет-джерел.
Перегляд файлу

Наталка Поклад «Рідний край». Прислів’я про Україну. Добір прислів’їв з вільних інтернет-джерел.

Мета. Ознайомити учнів з віршем Наталки Поклад «Рідний край». Навчити виділяти головне, удосконалювати навички свідомого, виразного читання поетичних творів; збагачувати словниковий запас учнів. Розвивати вміння зосереджувати свою увагу, аналізувати, порівнювати, сприяти накопиченню морально-естетичного досвіду, розвивати творчі здібності, навички читання і мовлення. Виховувати любов до Батьківщини, викликати почуття гордості за неї, прививати любов до ближнього і бажання творити добро.

Обладнання: підручник, символи України, карта України, гаджет для використання інтернет – ресурсів.

Перебіг уроку

 І. Вступна частина.

1. Вправа «Очікування».

2. Мотивація навчальної діяльності.

3. Дихальна гімнастика.

Вправа «Водолаз». 

Дитина уявляє собі, що на морському дні шукає скарби і затримує дихання на стільки, на скільки  може.

ІІ. Основна частина уроку.

  1.  Повідомлення теми та завдань уроку.

— Що ви можете розказати про свій рідний край?

  1. Робота над віршем Наталки Поклад «Рідний край» на с. 29.

«Щоденні 5». Слухаю і розумію.

Учитель виразно читає вірш, цікавиться, який настрій учнів після слухання.

«Щоденні 5». Читаю для себе.

Учні самостійно перечитують вірш.

— Скільки строф у вірші? З якою інтонацією потрібно читати кожну строфу?

—До кого звертається авторка? Чому вона звертається до соловейка, жита?

— Прочитайте окличні речення, виділяючи голосом слова-звертання.

— З якою інтонацією треба читати другу строфу? (З інтонацією перелічування.)

— Зверніть увагу на виділене речення. Яким знаком воно закінчується? (Крапками.)

— Отож, читаємо його так, наче ще продовжуватиметься думка.

— Прочитайте останню строфу. Із чим авторка порівнює Україну? (З раєм, з квіткою.)

— З чим порівняли б Україну ви?

  Удосконалення навичок виразного читання.

Прочитай цей вірш, у якому речення написані справа наліво. Починай читати з останнього рядка.

.утівс огоьц октівК

,шан юар ,онїаркУ

,утібро шенхилокС

– ,жарім ен ,аднегел еН…

 

.илировогаз боЩ

– разбок тут ішуд ьтидуБ

…илис ман єадоД

раткен їондір ивоМ

 

.халес і хатсім оП

ісу ічидор ішан Й

,алесев я’міс І

,ісудід й інубаб туТ

 

.итиж умоьн в обюЛ

,йарк йиндір – анзичтіВ еЦ

!отиж ,ясисолоК

!йавіпс ,укчєеволоС

 

Розвиток мовлення. Робота в групах.

Складання сенкана зі словом Україна.

 Україна.

Мила, чарівна.

Бореться, перемагає, розквітає.

Це мій рідний край.

Ненька.

  1. «Щоденні 5». Збагачую свій словник.

   Поясніть значення слова «Міраж».

Міраж – те, що не відповідає дійсності; те, шо уявляється, здається; привид.

Робота з прислів’ями (с. 29).

— Прочитайте прислів’я.

— Яка тема прислів’їв?

— Яке з прислів’їв могло б бути заголовком до вірша Наталки Поклад?

  1. Робота з ілюстрацією.

— Розгляньте ілюстрацію до вірша.

— Назвіть, що зображено. (Жайворонок, жито, мальви, синьо-жовті стрічки, маки, волошки, калина, поле, вдалині ліс…)

— Уявіть, що ви «увійшли» в малюнок. Де ви облюбували собі місце?

— Розкажіть, що ви бачите, чуєте, відчуваєте.

ІII. Заключна частина.

  1. Рефлексія.

Вправа «Хмара слів».

— Складіть хмару слів до слова «Батьківщина».

  1. Домашнє завдання.

Дібрати кілька прислів’їв про Україну з вільних інтернет-джерел.

Навчитися виразно читати вірш «Рідний край».

docx
Додав(-ла)
Мазурик Галина
Додано
25 жовтня 2023
Переглядів
144
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку