20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

«Україна на карті. Умовні позначення»

Про матеріал

Мета: дати учням уявлення про карту України та умовні позначення на ній рівнин, гір, річок, морів; учити знаходити на карті України рівнини, гори, водойми; розвивати мислення, мовлення, увагу, спостережливість; розширювати світогляд дітей; вихову­вати любов до рідної країни.

Перегляд файлу

Тема. «Україна на карті. Умовні позначення»

Мета: дати учням уявлення про карту України та умовні позначення на ній рівнин, гір, річок, морів; учити знаходити на карті України рівнини, гори, водойми; розвивати мислення, мовлення, увагу, спостережливість; розширювати світогляд дітей; вихову­вати любов до рідної країни.

Хід уроку

I. Організаційний  момент
Вправа «Впіймай м’яча»

  • Яка зараз пора року?
  • Який місяць?
  • Яке число?
  • Тепло чи холодно надворі?
  • Який стан неба?
  • Яка температура повітря?
  • Чи були сьогодні протягом дня опади?

II. Повідомлення теми і мети уроку

Велика і прекрасна наша країна Україна. Розкажіть, що ви знаєте про нашу країну.

В Україні різноманітна природа. Сьогодні ми вирушимо у по­дорож Україною   не виходячи з класу.

III. Вивчення нового матеріалу

1. Розповідь учителя з елементами бесіди

- Наша країна займає велику територію. Але ми можемо подо­рожувати у будь-який куточок, не виходячи з класу. У цьому нам допоможе... як ви вважаєте, що саме? Відгадайте загадку.

Моря є - плавати не можна.

Дороги є - їхати не можна.

Земля є - орати не можна.

 Що це? (Карта)

Правильно, це карта. (На дошці учитель вивішує фізичну карту України.)

Розгляньте карту України.

- Які кольори ви бачите на ній?

Географічні карти зазвичай кольорові. Поверхню Землі, воду зображують різними умовними кольорами. Воду на Землі (океани моря, річки, озера) зображують на карті синім кольором; гори - ко­ричневим; рівнини - зеленим кольором

2. Робота в групах по карті Україна

- моря

- гори

-озера

- найбільші річки

3 Відеофізкультхвилинка

IV. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів

1. Гра «Не помились»

- Що означають на карті різні кольори?

Блакитний - вода

Зелений - рівнини

Коричневий - гори

- Я показуватиму малюнки, а ви - колір, яким цей предмет позначений на карті. (Діти показують кольорові олівці.)

2. Робота в групах за картою України

Де існують країни без людей, міста - без будинків, ліс - без дерев, море - без води? (На карті)

Для того щоб подорожувати картою, потрібно навчитися чи­тати карту. Читати - це не означає читати тільки написи на ній. Потрібно розуміти й особливу мову карти - умовні знаки. До них належать різні кольори й інші позначки.

  • Знайдіть на карті блакитний колір. Що він означає? назвіть де­кілька морів.
  • Знайдіть на карті зелений колір. Що він означає? назвіть об'єкт зеленого кольору. (Рівнина)
  • Знайдіть об'єкт коричневого кольору. назвіть його. (Гори)

3. Гра «Так чи ні?»

  • Зеленим кольором на карті позначені рівнини. (Так)
  • Об'єкти на карті показуй тільки пальцем. (Ні)
  • Блакитним кольором на карті позначена вода. (Так)
  • на карті України є океан. (Ні)
  • Коричневим кольором на карті позначені гори. (Так)

4. Практична колективна робота

С класти з пазлів карту України.

V.    Підсумок уроку

  • Яким кольором зображують поверхню Землі?
  • Яким кольором на карті позначені гори? (Коричневим)
  • Яким кольором на карті позначені рівнини? (Зеленим)
  • Яким кольором на карті позначені моря й океани? (Блакит­ним)

  Робота за малюнком

  • Розгляньте карту України. Розкажіть за допомогою карти про
    Україну. Розфарбуйте територію області, у якій ви живете.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
20 грудня 2018
Переглядів
145
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку