Дата: 20.11
Клас: 6-ті
Тема: Заселення Землі людьми
Мета: хронологічна - визначати основні особливості й етапи антропогенезу; просторова - скласти уявлення про походження людини та території її розселення; інформаційна- застосовувати та пояснювати на прикладах терміни й поняття «австралопітек», «пітекантроп», «неандерталець», «кроманьйонець»;логічна- розвивати вміння поєднувати інформацію з розповіді вчителя й підручника для набуття нових знань; аксіологічна- виховувати в учнів повагу до представників різних рас.
Очікувані результати навчання відповідно до ДСБО: установлює послідовність історичних подій за допомогою лінії часу [6 ГІО 1.1.2-2] зіставляє картографічну інформацію різних історичних періодів [6 ГІО 2.1.1-2] визначає на карті положення географічних об’єктів, культурно-історичних пам’яток, місця історичних подій [6 ГІО 2.1.2-2] позначає розміщення об’єктів на карті, прокладає уявні маршрути, визначає відстані [6 ГІО 2.1.2-3] виявляє чинники, що впливають на заняття людей, спосіб ведення господарства, соціальний устрій (клімат, географічне розташування, доступ до природних ресурсів) [6 ГІО 2.2.1-1] діє для збереження навколишнього середовища [6 ГІО 2.2.2-2] формулює запитання щодо достовірності інформації з різних джерел [6 ГІО 3.3.1-1] формулює висновок, судження на основі наведених фактів [6 ГІО 4.1.2-2] пояснює, що вдалося та не вдалося досягти під час виконання роботи [6 ГІО 6.2.2-1] наводить приклади змін у житті суспільства, пов’язаних із різними чинниками; пояснює їх вплив на людину, конкретні соціальні групи та суспільство в цілому в минулому та сьогоденні [6 ГІО 6.3.1-5]
Формувати групи компетентностей:
-Компетентність спілкування державною мовою ;
- Соціальна та громадянська компетентності;
-Інформаційно-комунікативна компетентність;
- Екологічна компетентність;
- Навчання впродовж життя;
- Компетентності в галузі природничих наук, техніки і технологій.
Змістові наскрізні лінії:
«Громадянська відповідальність» (виховання ставлення учня як громадянина до природи, уміння захищати природу;формування активної природоохоронної діяльності у своїй місцевості;) «Здоров’я і безпека» (розуміння значення для здоров’я людини чистоти навколишнього середовища); «Екологічна безпека та сталий розвиток» (участь у заходах з охорони довкілля;готовність до оцінки наслідків діяльності людини щодо природного середовища).
Міжпредметні лінії: «культурна самосвідомість», «інформаційне середовище»
Базові знання: Людина і природа. Людина і світ матеріальних речей
Тип уроку: урок формування компетентностей
Обладнання: зошити, підручники, історичні атласи, ілюстративний матеріал, роздатковий матеріал, мультимедійна презентація.
Хід уроку
План уроку:
1. Розселення давніх людей у світі та на території сучасної України
2. Життя первісних людей
І. Організаційний момент (1хв) Емоційне налаштування Метод «Настрій первісної людини». На зображеннях різні настрої первісної людини. З-за допомогою цих картинок покажіть свій настрій.
ІІ. Перевірка домашнього завдання. Коригування опорних знань, умінь та ставлення (4 хв)
ІІІ. Формування мети й завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності (3 хв)
Вправа «Продовж речення….» «Історію вивчають для того, щоб...».
ІV. Вивчення нового матеріалу (27 хв)
1. Розселення давніх людей у світі та на території сучасної України
Робота з підручником.
Завдання 1. Доповніть пропущені слова у періодизації Стародавньої історії
Завдання 2. Установіть відповідність між назвами палеолітичних пам`яток України та їхніми місцезнаходженням.
|
Завдання 3. За допомогою сервісу Google maps знайди печеру Киїк-Коба у Криму. Проклади від неї піший маршрут до долини Неандерталь у Німеччині, де археологи знайшли стоянку давніх людей. Перевір у сервісі, скільки днів потрібно йти, щоб туди дістатися.
Валеохвилинка. Фізична вправа первісні люди.
2.Життя первісних людей.
Гра «Дешифрувальник». Розмістіть букви в порядку зростання чисел і прочитайте ключові слова. Поясніть, як первісна людина впливала на природу (повторення матеріалу курсу «Я досліджую світ», 4 клас)
1 – л 1 – п
3 – д 5 – о
6 – а 3 – и
2 – ю 6 – д
4 – и 7 – а
5-н 2- р
4-р
(людина) (природа)
Робота в парах. Опрацювати ст. 108-111
Вправа «Історичне лото». Подумайте, які картки відповідають привласнюючому господарству, а які – відтворюльному.
Вправа «Робота над помилками». Розгляньте малюнок. Визначте помилки у розташуванні елементів малюнку-схеми та поясніть, якою має бути правильна схема.
VІ. Узагальнення і систематизація знань, умінь та ставлення (4 хв) Перейдіть за посиланням і виконайте онлайн – вправу.
VІІ. Підсумки уроку. Рефлексія. Оцінювання (4 хв) «Піраміда успіху» Учні розміщують стікери з рефлексіями після уроку
VІІІ. Домашнє завдання (2 хв) Пояснення домашнього завдання.
Завдання на вибір: