Заселення Землі людьми

Про матеріал
Мета: хронологічна - визначати основні особливості й етапи антропогенезу; просторова - скласти уявлення про походження людини та території її розселення; інформаційна- застосовувати та пояснювати на прикладах терміни й поняття «австралопітек», «пітекантроп», «неандерталець», «кроманьйонець»;логічна- розвивати вміння поєднувати інформацію з розповіді вчителя й підручника для набуття нових знань; аксіологічна- виховувати в учнів повагу до представників різних рас. Очікувані результати навчання відповідно до ДСБО: установлює послідовність історичних подій за допомогою лінії часу [6 ГІО 1.1.2-2] зіставляє картографічну інформацію різних історичних періодів [6 ГІО 2.1.1-2] визначає на карті положення географічних об’єктів, культурно-історичних пам’яток, місця історичних подій [6 ГІО 2.1.2-2] позначає розміщення об’єктів на карті, прокладає уявні маршрути, визначає відстані [6 ГІО 2.1.2-3] виявляє чинники, що впливають на заняття людей, спосіб ведення господарства, соціальний устрій (клімат, географічне розташування, доступ до природних ресурсів) [6 ГІО 2.2.1-1] діє для збереження навколишнього середовища [6 ГІО 2.2.2-2] формулює запитання щодо достовірності інформації з різних джерел [6 ГІО 3.3.1-1] формулює висновок, судження на основі наведених фактів [6 ГІО 4.1.2-2] пояснює, що вдалося та не вдалося досягти під час виконання роботи [6 ГІО 6.2.2-1] наводить приклади змін у житті суспільства, пов’язаних із різними чинниками; пояснює їх вплив на людину, конкретні соціальні групи та суспільство в цілому в минулому та сьогоденні [6 ГІО 6.3.1-5] Формувати групи компетентностей: -Компетентність спілкування державною мовою ; - Соціальна та громадянська компетентності; -Інформаційно-комунікативна компетентність; - Екологічна компетентність; - Навчання впродовж життя; - Компетентності в галузі природничих наук, техніки і технологій. Змістові наскрізні лінії: «Громадянська відповідальність» (виховання ставлення учня як громадянина до природи, уміння захищати природу;формування активної природоохоронної діяльності у своїй місцевості;) «Здоров’я і безпека» (розуміння значення для здоров’я людини чистоти навколишнього середовища); «Екологічна безпека та сталий розвиток» (участь у заходах з охорони довкілля;готовність до оцінки наслідків діяльності людини щодо природного середовища). Міжпредметні лінії: «культурна самосвідомість», «інформаційне середовище» Базові знання: Людина і природа. Людина і світ матеріальних речей
Перегляд файлу

Дата: 20.11

Клас: 6-ті

Тема: Заселення Землі людьми


Мета: хронологічна - визначати основні особливості й етапи антропогенезу; просторова - скласти уявлення про походження людини та території  її розселення; інформаційна- застосовувати та пояснювати на прикладах терміни й поняття «австралопітек», «пітекантроп», «неандерталець», «кроманьйонець»;логічна- розвивати вміння поєднувати інформацію з розповіді вчителя й підручника для набуття нових знань; аксіологічна- виховувати в учнів повагу до представників різних рас.

 

Очікувані результати навчання відповідно до ДСБО:    установлює послідовність історичних подій за допомогою лінії часу [6 ГІО 1.1.2-2]                                                                                                                                                                                       зіставляє картографічну інформацію різних історичних періодів [6 ГІО 2.1.1-2]              визначає на карті положення географічних об’єктів, культурно-історичних пам’яток, місця історичних подій [6 ГІО 2.1.2-2]                                                                                     позначає розміщення об’єктів на карті, прокладає уявні маршрути, визначає відстані [6 ГІО 2.1.2-3]                                                                                                                                                          виявляє чинники, що впливають на заняття людей, спосіб ведення господарства, соціальний устрій (клімат, географічне розташування, доступ до природних ресурсів) [6 ГІО 2.2.1-1]                                                                                                                              діє для збереження навколишнього середовища [6 ГІО 2.2.2-2]                                          формулює запитання щодо достовірності інформації з різних джерел [6 ГІО 3.3.1-1]                                                                                                                                                                        формулює висновок, судження на основі наведених фактів [6 ГІО 4.1.2-2]              пояснює, що вдалося та не вдалося досягти під час виконання роботи [6 ГІО 6.2.2-1]                                                                                                                                                                                      наводить приклади змін у житті суспільства, пов’язаних із різними чинниками; пояснює їх вплив на людину, конкретні соціальні групи та суспільство в цілому в минулому та сьогоденні [6 ГІО 6.3.1-5]

Формувати групи компетентностей:

-Компетентність спілкування державною мовою ;

- Соціальна та громадянська компетентності;

-Інформаційно-комунікативна компетентність;

- Екологічна компетентність;

- Навчання впродовж життя;

- Компетентності в галузі природничих наук, техніки і технологій.

 

Змістові наскрізні лінії:

  «Громадянська відповідальність» (виховання ставлення учня як громадянина до природи, уміння захищати природу;формування активної природоохоронної діяльності у своїй місцевості;)                                                                                     «Здоров’я і безпека» (розуміння значення для здоров’я людини чистоти навколишнього середовища);                                                                                                                 «Екологічна безпека та сталий розвиток» (участь у заходах з охорони довкілля;готовність до оцінки наслідків діяльності людини щодо природного середовища).

 

Міжпредметні лінії: «культурна самосвідомість», «інформаційне середовище»

Базові знання: Людина і природа. Людина і світ матеріальних речей

Тип  уроку: урок формування компетентностей

 

Обладнання: зошити, підручники, історичні атласи, ілюстративний матеріал, роздатковий матеріал, мультимедійна презентація.

 

 

Хід уроку

 

План уроку:

1. Розселення давніх людей у світі та на території сучасної України

2. Життя первісних людей

 

 

І. Організаційний момент (1хв) Емоційне налаштування     Метод «Настрій первісної людини». На зображеннях різні настрої первісної людини. З-за допомогою цих картинок покажіть свій настрій.

https://naurok.com.ua/uploads/files/91365/294075/321624_html/images/294075%201.jpeg https://naurok.com.ua/uploads/files/91365/294075/321624_html/images/294075%202.jpeg https://naurok.com.ua/uploads/files/91365/294075/321624_html/images/294075%203.jpeg https://naurok.com.ua/uploads/files/91365/294075/321624_html/images/294075%204.jpeg

ІІ. Перевірка домашнього завдання. Коригування опорних знань, умінь та ставлення (4 хв)

ІІІ. Формування мети й завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності (3 хв)

Вправа «Продовж речення….» «Історію вивчають для того, щоб...».

ІV. Вивчення нового матеріалу (27 хв)

1. Розселення давніх людей у світі та на території сучасної України

Робота з підручником.

Завдання 1. Доповніть пропущені слова  у періодизації Стародавньої історії


   

Завдання 2. Установіть відповідність між назвами палеолітичних пам`яток України та їхніми місцезнаходженням.


 


  1. Королево; 2. Киїк-Коба; 3. Кирилівка; 4. Мізин; 5. Амвросіївка

 

 

 

 

Завдання 3. За допомогою сервісу Google maps знайди печеру Киїк-Коба у Криму. Проклади від неї піший маршрут до долини Неандерталь у Німеччині, де археологи знайшли стоянку давніх людей. Перевір у сервісі, скільки днів потрібно йти, щоб туди дістатися.

Валеохвилинка. Фізична вправа первісні люди.

 

2.Життя первісних людей.

Гра «Дешифрувальник». Розмістіть букви в порядку зростання чисел і прочитайте ключові слова. Поясніть, як первісна людина впливала на природу (повторення матеріалу курсу «Я досліджую світ», 4 клас)

  

 1 – л      1 – п

 3 – д      5 – о

 6 – а      3 – и

 2 – ю     6 – д

 4 – и      7 – а

 5-н         2- р

               4-р

 (людина)   (природа)

 

Робота в парах. Опрацювати ст. 108-111

Вправа «Історичне лото». Подумайте, які картки відповідають привласнюючому господарству, а які – відтворюльному.


Вправа «Робота над помилками». Розгляньте малюнок. Визначте помилки у розташуванні елементів малюнку-схеми та поясніть, якою має бути правильна схема.

VІ. Узагальнення і систематизація знань, умінь та ставлення (4 хв)         Перейдіть за посиланням і виконайте онлайн – вправу.

C:\Users\HP\AppData\Local\Packages\Microsoft.Windows.Photos_8wekyb3d8bbwe\TempState\ShareServiceTempFolder\qr-code (1).jpeg

VІІ. Підсумки уроку. Рефлексія. Оцінювання (4 хв) «Піраміда успіху» Учні розміщують стікери з рефлексіями після уроку

VІІІ. Домашнє завдання (2 хв)  Пояснення домашнього завдання.    

  1. Опрацювати параграф 19

Завдання на вибір:

  1. Підготуй повідомлення про одну із давніх стоянок на території України. Які додаткові матеріали тобі потрібні для розповіді? Дослідження яких груп учених можна використати для підготовки повідомлення.
  2. Розгляньте ілюстрації і дайте їм назви. Створіть сторітелінг використовуючи зображення на тему «Основні заняття первісних людей»                                                                                   

 


 

docx
Додано
25 вересня
Переглядів
107
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку