Три варіанта контрольної роботи з української літератури для учнів 8-их класів. Завдання різноманітної складності, тестові завдання не залишать байдужими як 2 шника так і відмінника! Буде цікаво вчителям і учням!
Затверджую
Директор школи
________ Титаренко Д.М.
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
І варіант
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
A доброта перемагає, схожий на батька, хтось із них;
Б берег річки, осіння прохолода, батьківська хата; 1.
B розмовляти про справи, один із багатьох, німе запитання;
Г брат з сестрою, уміння працювати, міцніший за сталь.
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
A Мене сьогодні голуб розбудив (Л. Костенко). 2.
Б Черешні тут росли високі й розкішні (О. Гончар).
B Треба бути щедрим і вимогливим до себе (О.Довженко).
Г Під вікнами насадила Ганна бузку, любистку, півників та півонії (І. Нечуй-Левицький).
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
A Хліб і рушник – одвічні людські символи (В. Скуратівський). 3.
Б Хмельницький був іншої думки (П. Панч).
B На південь стікає зоряна імла Чумацького Шляху (М. Стельмах).
Г Між коморою та будиночком ворота й хвіртка (О.Довженко).
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
А Над широкими сіножатями, над зеленими ярами встав легесенький туман (І. Нечуй-Левицький). 4.
Б В українському фольклорі неопалима купина стала символом невмирущості і незнищенності нашої землі (3 журналу).
В Спинюся я і довго буду слухать, як бродить серпень по землі моїй (Л. Костенко).
Г Тепла липнева ніч пролітає садками, посадками, скиртами в полях (О. Гончар).
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
A Невже до нього нема довіри? (К. Гордієнко) 5.
Б Встаньте, слухайте всемогущого поклику весни! (І. Франко)
B Моя душа здригнулася словами (Л. Костенко).
Г В епоху спорту і синтетики людей велика ряснота (Л. Костенко).
A Хто топиться, той за соломину вхопиться (Народна творчість).
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
Б Народилися мої дід та баба ще кріпаками, побралися уже вільними (М. Стельмах). 6.
B Маланка з Гафійкою теж заробляли (М. Коцюбинський).
Г І захлиналась наша переправа шаленим шквалом полум’я й води (Л. Костенко).
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
A А вже на відпочилім небокраї прекрасний розгоряється пожар (М. Стельмах). 7.
Б Семена викликали до князя в палац і наказали зачекати в челядницькій (П.Панч).
B Ні, любий тату, я буду слухатись (Леся Українка).
Г Тече вода в синє море, та й не витікає (Т. Шевченко).
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
A Рідний батько це найвища святиня у світі (Панас Мирний).
Б Ти пісня моя лебедина (Л. Костенко). 8.
B Бути чабаном це не прогулюватись з ґирлиґою по степу та їсти кашу чабанську (О. Гончар).
Г Гармонійне злиття ідеї з художньою формою ось формула ідеального твору мистецтва (В. Дрозд).
А Одна в поета правда – чистота (Т. Шевченко).
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
Б Холодні осінні тумани клубочать угорі і спускають на землю мокрі коси (М. Коцюбинський). 9.
В Холодний осінній ранок…
Г Він поселився в домі їхньому, під зорепадом жолудів (Л. Костенко).
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
А Біла-біла й легка, як пушинка з кульбаби, загубилася в бездонній синяві хмарка.
Б Одна-єдина над неозорим казахстанським степом. 10
В Як це хороше – лежати в затінку під маминим кущем і вдивлятися в загублену в небі хмаринку! (За О. Донченком)
Г Можна вибрать друга і по духу брата, та не можна рідну матір вибирати (В. Симоненко).
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
A Від Батьківщини – і клич, і звага, і рання сила, й доля пізня… (М. Сингаївський) 11.
Б В хаті у Меланії було, як у віночку: тіняво, зелено, чисто (О. Гончар).
B В глибокі чисті криниці люблять дивитись до всього допитливі діти (Ю. Збанацький).
Г Праворуч – суцільний лан золото-червоної безвусої ярої пшениці (І. Вільде).
A Пішов Гонта, похилившись (Т. Шевченко).
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
Б Часом, злякана нами, з дерева з шурхотом спурхувала птиця (В. Винниченко). 12.
B Особливе місце в літературі для дітей займає поезія, зокрема для наймолодших читачів (В. Бичко).
Г Членом «Гарту» я був і сам, як книжковий ілюстратор (О.Довженко)
Затверджую
Директор школи
________ Титаренко Д.М.
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
ІІ варіант
1. Усі подані словосполучення с прислівниковими в рядку:
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
A хліб і сіль, ближче до людей, далеко від дому;
Б жити чесно, щедро пригостити, п’ятами накивати; 1.
B згідно з законом, моторошно від страху, радісно на душі;
Г повернутися пізно, краще за художника, щиро привітати.
2. Односкладним є речення в рядку:
A Ніч – мов криниця без дна
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
Б Як любо йти коханою землею і рідний вітер пити без кінця
B Жити – добро робити
Г Світло сяйною хвилею хлюпнуло по верхівках дерев, замиготіло, застрибало по кущах
3. Непоширеним є речення в рядку:
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
A Вже надворі стало світати (І. Нечуй-Левицький).
Б Велике діло – писані слова! (Л. Костенко). 3.
B Полюють зайців по-різному (Остап Вишня).
Г Наша Федора то шиє, то поре (Народна творчість).
4. Складним є речення в рядку:
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
A О наші передчасно посивілі матері, із сапкою в руках, із серпом на плечі та болючою в очах югою 4.
Б Кожен запорожець приписувався до певного куреня і мав відбувати військову службу в січовій залозі, у різних командах, роз’їздах
B Рушник з давніх-давен символізував не тільки естетичні смаки, він був своєрідною візиткою, а якщо точніше – обличчям оселі, відтак і господині
Г Закони вод, вітрів, і хмар, і світла відкрились нам у ті далекі дні
5. Спонукальним є речення в рядку:
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
A Життя людське коротке, а світ такий чарівний 5
Б Що ж воно таке, отой берег дитинства, в чому його притягальна сила, якими вимірами означити це непересічне поняття
B Ой не шуми, луже, зелений байраче
Г Як пощастило дівчинці в сімнадцять!
6. Складений підмет вжито в реченні:
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
A Любить свій край – це для народу жити, боротися за юне, за нове 6
Б Цілували Євнраксії руку два герцоги, чотири архієпископи, дванадцять
маркграфів, п’ятнадцять єпископів, баронів і клерків без ліку6.
B Я честь віддам титану Прометею, що не творив своїх людей рабами (Леся Українка).
Г Іде гроза дзвінка і кучерява садам замлілі руки цілувать (Л. Костенко).
7. Складений присудок вжито в реченні:
A Оженитися – не дощик переждати (Народна творчість). 7.
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
Б Буду я навчатись мови-блискавиці в клекоті гарячім кованої криці… (А. Малишко)
B Я вмію зневажати скрутне становище і нехтувати небезпеку (І. Микитенко).
Г Не дай мені заплутатись в дрібницях, не розміняй на спотички доріг (Л. Костенко).
8. Тире між підметом і присудком пс ставиться в реченні:
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
A Огонь в одежі слова безсмертна, чудотворна фея, правдива іскра Прометея (І. Франко). 8
Б Кожне слово це ніби діамантова намистинка на величезному разку нашої пребагатої мови (В. Сухомлинський).
B Життя як вокзал. Хто приїжджає, хто від’їжджає (Л. Костенко).
Г Класична пластика і контур строгий, і логіки залізна течія оце твоя, поезіє, дорога (М. Зеров).
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
9. Односкладним простим реченням з головним членом, вираженим присудком, є речення:
A) Ніхто ніде не гомонів (Т. Шевченко). 9.
Б) Все віддав би, що жить осталось, за гарячий дотик руки (В. Симоненко).
B) Серед лісу ставок, очеретом з одного боку прикрашений (Остап Вишня).
Г) Так ніхто ще не вірив у мене! (Г.Чубач)
10. Односкладним простим реченням з головним членом, вираженим підметом, є речення:
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
A) На те щука в річці, щоб карась не дрімав 10
Б) Блаженний той, хто розуміє смисл кожної справи
B) І сміх, і гріх
Г) Ой летіла гуска додому – та впала, як грудка, додолу
11. Укажіть речення, у якому однорідні члени є поширеними
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
A) Від Батьківщини – і клич, і звага, і рання сила, й доля пізня… 11
Б) В хаті у Меланії було, як у віночку: тіняво, зелено, чисто
B) В глибокі чисті криниці люблять дивитись до всього допитливі діти
Г) Праворуч – суцільний лан золото-червоної безвусої ярої пшениці
12. Поширеним звертанням ускладнене речення:
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
A) Виростеш ти, сину, вирушиш в дорогу, виростуть з тобою приспані тривоги 12.
Б) Мово наша! Звонкова кринице на середохресній дорозі нашої долі! Твої джерела б’ють десь від магми, тому й вогненна така
B) «Слава тобі, Дніпре!» – нодумки зашепотів ніби молитву Андрій
Г) Я люблю тебе, поле, простір твій, широчінь, твої пахощі й цвіт
Затверджую
Директор школи
________ Титаренко Д.М.
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
ІІІ варіант
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
А) Мій край; земленька свята; отруєний журбою; 1.
Б) падають вниз; шукати ганьбу; гнути клени;
В) сонячний ранок; розлука з тобою; сад пісень;
Г) повільно йти; велика скриня; дивитися на небо.
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
A)Я син простого лісоруба, гуцула із Карпатських гір (Д. Павличко). 2.
Б) Писати просто це найбільша майстерність і якість справжнього таланту (О. Копиленко).
B) Води напившися з ясного джерела, вертаються коні (М. Рильський).
Г) Голі шоломи сопок, темні масиви лісів… (О. Гончар).
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
A) Почало до дочки багато царевичів свататися (Народна творчість). 3.
Б) Літо – найкращий час для рибалок-аматорів (З журналу).
B) Тут можна заховатись від пронизливого вітру (П. Панч).
Г) Не проміняйте неповторне на сто ерзаців у собі! (Л. Костенко)
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
A) Він говорить, що на вербі груші ростуть.
Б) Під лежачий камінь вода не тече. 4.
B) Без праці не проживеш (Народна творчість).
Г) Лилась пожежі вулканічна лава, стояли в сивих кратерах сади (Л. Костенко).
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
A) За одним разом дуба не зрубаєш (Народна творчість). 5.
Б) Ось і випускний вечір!
B) Хрестоносці заздрісно дивились на місто (А. Варшавський).
Г) Творчість завжди мрійпа і тривожна (В. Симоненко).
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
A) На білому снігу – рожеві й сині смуги (М. Рильський).
Б) Блакитними очима дивиться мені в очі весна (Є. Гуцало). 6
B) Долина ставала ще вужчою, а гори піднімалися все вище та вище (І. Нечуй-Левицький).
Г) Лиш той творити може, хто любить свій народ (В. Сосюра).
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
A) Дерево шанують, як добре родить, а чоловіка як добре робить (Народна творчість). 7.
Б) Я син народу, що вгору йде, хоч був закритий в льох (І. Франко).
B) Два чобота пара (Народна творчість).
Г) У нас кохати полюбить сновна, і серце з милим вік не розлучати (А. Малишко).
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
A) Кожне з цих дітей мас ждати зустрічі з тобою, вчителькою, як радісної події (О. Гончар). 8
Б) Аптекар з Атланти Джон ГІембертон уявити не міг, наскільки визначним для людства виявиться 8 травня 1886 року (3 журналу).
B) Рано-вранці він, як завжди, почав натхненно експериментувати (3 журналу).
Г) Всі, крім поранених, підвелись і присунулись до нього (О. Довженко).
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
A) Вставай же, сонце! Слався, дух творчості людської! (М. Бажан) 9.
B) Увечері, бувало, сидимо, задумаюсь, затихну, засумую (В. Симоненко).
В) Безперечно, осика відіграє вельми важливу роль у народній медицині (Г. Булашев).
Г) Відчиняли люди широко ворота поливали на щастя дорогу щоб завжди таким багатим був двір (І. Цюпа).
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
A) І коли зійшов Максим Залізняк на ґанок, повітря здригнулося від гарматних і рушничних випалів 10.
Б) Рідна мама і рідний тато, рідна земля і рідна Україна, рідна мова і рідна школа…
B) Молодий, легкий, смаглявий, він уважно взявсь до справи із секатором в руках
Г) Пекучий день… лісів солодка млява… смага стежок… сонливиці левад…
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
A) Життя прожити не поле перейти 11.
Б) Весняне сонце ще не було пекуче, і степ дихав вільготно
B) Порожня діжка гучить, а повна мовчить
Г) Яке то щастя – свій народ у світлі бачити
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
A) Від Батьківщини – і клич, і звага, і рання сила, й доля пізня…
Б) В хаті у Меланії було, як у віночку: тіняво, зелено, чисто
B) В глибокі чисті криниці люблять дивитись до всього допитливі діти 12.
Г) Праворуч – суцільний лан золото-червоної безвусої ярої пшениці