Українська мова Контрольна робота 8 клас

Про матеріал

Три варіанта контрольної роботи з української літератури для учнів 8-их класів. Завдання різноманітної складності, тестові завдання не залишать байдужими як 2 шника так і відмінника! Буде цікаво вчителям і учням!

Перегляд файлу

                                                                                                 Затверджую

                                                                                        Директор школи

                                                                                        ________ Титаренко Д.М.

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

І варіант

  1. Усі подані словосполучення е іменниковими в рядку:

А

Б

В

Г

 

 

 

 

 A доброта перемагає, схожий на батька, хтось із них;

 Б  берег річки, осіння прохолода, батьківська хата; 1.

 B  розмовляти про справи, один із багатьох, німе запитання;

 Г  брат з сестрою, уміння працювати, міцніший за сталь.

А

Б

В

Г

 

 

 

 

  1. Односкладним є речення в рядку:

A Мене сьогодні голуб розбудив (Л. Костенко). 2.

Б Черешні тут росли високі й розкішні (О. Гончар). 

B Треба бути щедрим і вимогливим до себе (О.Довженко).

Г Під вікнами насадила Ганна бузку, любистку, півників та півонії (І. Нечуй-Левицький).

  1. Непоширеним є речення в рядку:

А

Б

В

Г

 

 

 

 

A Хліб і рушник – одвічні людські символи (В. Скуратівський).                                                                             3.

Б Хмельницький був іншої думки (П. Панч). 

B На південь стікає зоряна імла Чумацького Шляху (М. Стельмах).

Г Між коморою та будиночком ворота й хвіртка (О.Довженко).

  1. Складним є речення в рядку:

А

Б

В

Г

 

 

 

 

А Над широкими сіножатями, над зеленими ярами встав легесенький туман (І. Нечуй-Левицький).                                                                4.

 Б В українському фольклорі неопалима купина стала символом  невмирущості і незнищенності нашої землі (3 журналу).

В Спинюся я і довго буду слухать, як бродить серпень по землі моїй (Л. Костенко).

Г Тепла липнева ніч пролітає садками, посадками, скиртами в полях (О.  Гончар).

А

Б

В

Г

 

 

 

 

  1. Спонукальним є речення в рядку:

 A Невже до нього нема довіри? (К. Гордієнко)                           5.

 Б Встаньте, слухайте всемогущого поклику весни! (І. Франко)

 B Моя душа здригнулася словами (Л. Костенко).

 Г В епоху спорту і синтетики людей велика ряснота (Л. Костенко).

  1. Складений підмет вжито в реченні:

 A Хто топиться, той за соломину вхопиться (Народна творчість).

А

Б

В

Г

 

 

 

 

 Б Народилися мої дід та баба ще кріпаками, побралися уже вільними (М. Стельмах).                                                              6.

 B Маланка з Гафійкою теж заробляли (М. Коцюбинський).

 Г І захлиналась наша переправа шаленим шквалом полум’я й води (Л. Костенко).

  1. Складений присудок вжито в реченні:

А

Б

В

Г

 

 

 

 

 A  А вже на відпочилім небокраї прекрасний розгоряється пожар (М. Стельмах).                                                                   7.

 Б  Семена викликали до князя в палац і наказали зачекати в челядницькій (П.Панч).

 B  Ні, любий тату, я буду слухатись (Леся Українка).

 Г  Тече вода в синє море, та й не витікає (Т. Шевченко).

  1. Тире між підметом і присудком не ставиться в реченні:

А

Б

В

Г

 

 

 

 

 A  Рідний батько це найвища святиня у світі (Панас Мирний).

 Б  Ти пісня моя лебедина (Л. Костенко).                                   8.

 B  Бути чабаном це не прогулюватись з ґирлиґою по степу та їсти кашу чабанську (О. Гончар).

 Г Гармонійне злиття ідеї з художньою формою ось формула ідеального твору мистецтва (В. Дрозд).         

  1. Односкладним простим реченням з головним членом, вираженим підметом, є речення:

 А  Одна в поета правда – чистота (Т. Шевченко).

А

Б

В

Г

 

 

 

 

 Б  Холодні осінні тумани клубочать угорі і спускають на землю мокрі коси (М. Коцюбинський).                                   9.

 В  Холодний осінній ранок…

 Г  Він поселився в домі їхньому, під зорепадом жолудів (Л. Костенко).                                                  

  1. Неповним є речення:

А

Б

В

Г

 

 

 

 

 А  Біла-біла й легка, як пушинка з кульбаби, загубилася в бездонній синяві хмарка.

 Б  Одна-єдина над неозорим казахстанським степом.            10

 В  Як це хороше – лежати в затінку під маминим кущем і вдивлятися в загублену в небі хмаринку! (За О. Донченком)

 Г  Можна вибрать друга і по духу брата, та не можна рідну матір вибирати (В. Симоненко).

  1. Укажіть речення, у якому однорідні члени є    непоширеними

А

Б

В

Г

 

 

 

 

 A Від Батьківщини – і клич, і звага, і рання сила, й доля пізня… (М. Сингаївський)                                                        11.

 Б В хаті у Меланії було, як у віночку: тіняво, зелено, чисто (О. Гончар).

 B  В глибокі чисті криниці люблять дивитись до всього допитливі діти (Ю. Збанацький).

 Г Праворуч – суцільний лан золото-червоної безвусої ярої пшениці (І. Вільде).

  1. Відокремлений член є обставиною в реченні:

 A Пішов Гонта, похилившись (Т. Шевченко).

А

Б

В

Г

 

 

 

 

 Б Часом, злякана нами, з дерева з шурхотом спурхувала птиця (В. Винниченко).                                                                         12.

 B Особливе місце в літературі для дітей займає поезія, зокрема для наймолодших читачів (В. Бичко).

 Г  Членом «Гарту» я був і сам, як книжковий ілюстратор (О.Довженко)

                                                                                         Затверджую

                                                                                        Директор школи

                                                                                        ________ Титаренко Д.М.

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

ІІ варіант

       1. Усі подані словосполучення с прислівниковими в рядку:

А

Б

В

Г

 

 

 

 

A  хліб і сіль, ближче до людей, далеко від дому;

 Б  жити чесно, щедро пригостити, п’ятами накивати;           1.

 B  згідно з законом, моторошно від страху, радісно на душі;

 Г  повернутися пізно, краще за художника, щиро привітати.

       2. Односкладним є речення в рядку:

 A Ніч – мов криниця без дна

А

Б

В

Г

 

 

 

 

 Б  Як любо йти коханою землею і рідний вітер пити без кінця

 B  Жити – добро робити

 Г  Світло сяйною хвилею хлюпнуло по верхівках дерев, замиготіло, застрибало по кущах

      3. Непоширеним є речення в рядку:

А

Б

В

Г

 

 

 

 

 A  Вже надворі стало світати (І. Нечуй-Левицький).

 Б  Велике діло – писані слова! (Л. Костенко).                        3.

 B  Полюють зайців по-різному (Остап Вишня).

 Г  Наша Федора то шиє, то поре (Народна творчість).

       4. Складним є речення в рядку:

А

Б

В

Г

 

 

 

 

 A  О наші передчасно посивілі матері, із сапкою в руках, із серпом на плечі та болючою в очах югою                                                              4.

 Б Кожен запорожець приписувався до певного куреня і мав відбувати військову службу в січовій залозі, у різних командах, роз’їздах

 B  Рушник з давніх-давен символізував не тільки естетичні смаки, він був своєрідною візиткою, а якщо точніше – обличчям оселі, відтак і господині

 Г  Закони вод, вітрів, і хмар, і світла відкрились нам у ті далекі дні

     5. Спонукальним є речення в рядку:

А

Б

В

Г

 

 

 

 

 A  Життя людське коротке, а світ такий чарівний                   5                                                        

 Б  Що ж воно таке, отой берег дитинства, в чому його притягальна сила, якими вимірами означити це непересічне поняття 

 B  Ой не шуми, луже, зелений байраче

 Г  Як пощастило дівчинці в сімнадцять!

         6. Складений підмет вжито в реченні:

А

Б

В

Г

 

 

 

 

 A Любить свій край – це для народу жити, боротися за юне, за нове                                                                                                   6

 Б Цілували Євнраксії руку два герцоги, чотири архієпископи, дванадцять

 маркграфів, п’ятнадцять єпископів, баронів і клерків без ліку6.

 B Я честь віддам титану Прометею, що не творив своїх людей рабами (Леся Українка).

 Г Іде гроза дзвінка і кучерява садам замлілі руки цілувать (Л. Костенко).

        7. Складений присудок вжито в реченні:

 A Оженитися – не дощик переждати (Народна творчість).    7.

А

Б

В

Г

 

 

 

 

 Б  Буду я навчатись мови-блискавиці в клекоті гарячім кованої криці… (А. Малишко)

 B Я вмію зневажати скрутне становище і нехтувати небезпеку (І. Микитенко).

 Г  Не дай мені заплутатись в дрібницях, не розміняй на спотички доріг (Л. Костенко).

      8. Тире між підметом і присудком пс ставиться в реченні:

А

Б

В

Г

 

 

 

 

 A Огонь в одежі слова безсмертна, чудотворна фея, правдива іскра Прометея (І. Франко).                                                          8

 Б Кожне слово це ніби діамантова намистинка на величезному разку нашої пребагатої мови (В. Сухомлинський).

 B Життя як вокзал. Хто приїжджає, хто від’їжджає (Л. Костенко).

 Г Класична пластика і контур строгий, і логіки залізна течія оце твоя, поезіє, дорога (М. Зеров).                                                                            

А

Б

В

Г

 

 

 

 

     9. Односкладним простим реченням з головним членом, вираженим присудком, є речення:

 A) Ніхто ніде не гомонів (Т. Шевченко).                                  9.

 Б) Все віддав би, що жить осталось, за гарячий дотик руки (В. Симоненко).

 B) Серед лісу ставок, очеретом з одного боку прикрашений (Остап Вишня).

 Г) Так ніхто ще не вірив у мене! (Г.Чубач)

10. Односкладним простим реченням з головним членом, вираженим підметом, є речення:

А

Б

В

Г

 

 

 

 

 A) На те щука в річці, щоб карась не дрімав  10

 Б) Блаженний той, хто розуміє смисл кожної справи

 B) І сміх, і гріх

 Г) Ой летіла гуска додому – та впала, як грудка, додолу

11. Укажіть речення, у якому однорідні члени є поширеними                    

А

Б

В

Г

 

 

 

 

 A) Від Батьківщини – і клич, і звага, і рання сила, й доля пізня…                                                                                        11

 Б) В хаті у Меланії було, як у віночку: тіняво, зелено, чисто

 B) В глибокі чисті криниці люблять дивитись до всього допитливі діти

 Г) Праворуч – суцільний лан золото-червоної безвусої ярої пшениці

12. Поширеним звертанням ускладнене речення:

А

Б

В

Г

 

 

 

 

 A) Виростеш ти, сину, вирушиш в дорогу, виростуть з тобою приспані тривоги                                                                         12.

 Б) Мово наша! Звонкова кринице на середохресній дорозі нашої долі! Твої джерела б’ють десь від магми, тому й вогненна така

 B) «Слава тобі, Дніпре!» – нодумки зашепотів ніби молитву Андрій

 Г) Я люблю тебе, поле, простір твій, широчінь, твої пахощі й цвіт

                                                                                     Затверджую

                                                                                     Директор школи

                                                                                     ________ Титаренко Д.М.

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

ІІІ варіант

А

Б

В

Г

 

 

 

 

  1. Укажіть рядок, у якому всі подані словосполучення є дієслівними

 А) Мій край; земленька свята; отруєний журбою; 1.

 Б) падають вниз; шукати ганьбу; гнути клени;

 В) сонячний ранок; розлука з тобою; сад пісень;

 Г) повільно йти; велика скриня; дивитися на небо.

  1. Укажіть речення, у якому тире між підметом і присудком ставиться                     

А

Б

В

Г

 

 

 

 

 A)Я син простого лісоруба, гуцула із Карпатських гір (Д. Павличко).                                                                                    2.

 Б) Писати просто це найбільша майстерність і якість справжнього таланту (О. Копиленко).

 B) Води напившися з ясного джерела, вертаються коні (М. Рильський).

 Г) Голі шоломи сопок, темні масиви лісів… (О. Гончар).

  1. Укажіть речення, у якому підмет є простим

А

Б

В

Г

 

 

 

 

 A) Почало до дочки багато царевичів свататися (Народна творчість).                                                                                     3.

 Б) Літо – найкращий час для рибалок-аматорів (З журналу).

 B) Тут можна заховатись від пронизливого вітру (П. Панч).

 Г) Не проміняйте неповторне на сто ерзаців у собі! (Л. Костенко)

  1. Укажіть просте речення, яке є односкладним           

А

Б

В

Г

 

 

 

 

 A) Він говорить, що на вербі груші ростуть.

 Б) Під лежачий камінь вода не тече. 4.

 B) Без праці не проживеш (Народна творчість).

 Г) Лилась пожежі вулканічна лава, стояли в сивих кратерах сади (Л. Костенко).

А

Б

В

Г

 

 

 

 

  1. Укажіть просте односкладне речення, яке має головний член у формі  присудка

 A) За одним разом дуба не зрубаєш (Народна творчість).   5.

 Б) Ось і випускний вечір!

 B) Хрестоносці заздрісно дивились на місто (А. Варшавський).

 Г) Творчість завжди мрійпа і тривожна (В. Симоненко).

  1. Укажіть просте речення, яке є повним                     

А

Б

В

Г

 

 

 

 

 A) На білому снігу – рожеві й сині смуги (М. Рильський).

 Б) Блакитними очима дивиться мені в очі весна (Є. Гуцало).   6

 B) Долина ставала ще вужчою, а гори піднімалися все вище та вище (І. Нечуй-Левицький).

 Г) Лиш той творити може, хто любить свій народ (В. Сосюра).

  1. Тире в неповному реченні ставиться в рядку:

А

Б

В

Г

 

 

 

 

 A) Дерево шанують, як добре родить, а чоловіка як добре робить (Народна творчість).                                                        7.  

 Б) Я син народу, що вгору йде, хоч був закритий в льох (І. Франко).

 B) Два чобота пара (Народна творчість).

 Г) У нас кохати полюбить сновна, і серце з милим вік не розлучати (А. Малишко).

  1. Укажіть речення, у якому відокремлений член є  прикладкою                

А

Б

В

Г

 

 

 

 

 A) Кожне з цих дітей мас ждати зустрічі з тобою, вчителькою, як радісної події (О. Гончар).                                                       8

 Б) Аптекар з Атланти Джон ГІембертон уявити не міг, наскільки визначним для людства виявиться 8 травня 1886 року (3 журналу).

 B) Рано-вранці він, як завжди, почав натхненно експериментувати (3 журналу).

 Г) Всі, крім поранених, підвелись і присунулись до нього (О. Довженко).

А

Б

В

Г

 

 

 

 

  1. Вставне слово є в реченні (розділові знаки пропущено):

 A) Вставай же, сонце! Слався, дух творчості людської! (М. Бажан)                                                                                                 9.

 B) Увечері, бувало, сидимо, задумаюсь, затихну, засумую (В. Симоненко).

 В) Безперечно, осика відіграє вельми важливу роль у народній медицині (Г. Булашев).

 Г) Відчиняли люди широко ворота поливали на щастя дорогу щоб завжди таким багатим був двір (І. Цюпа).

  1. Укажіть речення, у якому присудок є складеним                      

А

Б

В

Г

 

 

 

 

 A) І коли зійшов Максим Залізняк на ґанок, повітря здригнулося від гарматних і рушничних випалів                    10.

Б) Рідна мама і рідний тато, рідна земля і рідна Україна, рідна мова і рідна школа…

B) Молодий, легкий, смаглявий, він уважно взявсь до справи із секатором в руках

 Г) Пекучий день… лісів солодка млява… смага стежок… сонливиці левад…

  1. Укажіть складне речення, частиною якого є неповне речення

А

Б

В

Г

 

 

 

 

A) Життя прожити не поле перейти                                        11.

Б) Весняне сонце ще не було пекуче, і степ дихав вільготно

B) Порожня діжка гучить, а повна мовчить

Г) Яке то щастя – свій народ у світлі бачити

  1. Укажіть речення, у якому однорідні члени є поширеними                          

А

Б

В

Г

 

 

 

 

A) Від Батьківщини – і клич, і звага, і рання сила, й доля пізня…

Б) В хаті у Меланії було, як у віночку: тіняво, зелено, чисто

B) В глибокі чисті криниці люблять дивитись до всього допитливі діти                                                                             12.

Г) Праворуч – суцільний лан золото-червоної безвусої ярої пшениці

docx
Додано
26 листопада 2018
Переглядів
6402
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку