Українська народна казка «Кривенька качечка».

Про матеріал
Познайомити учнів з українською народною казкою, закріпити знання про ознаки чарівної казки, вдосконалювати вміння правильно інтонувати мову дійових осіб, ділити текст для складання плану, поглиблювати уявлення про етику людських стосунків.
Перегляд файлу

Тема. За добро добром  платять. Українська народна казка «Кривенька качечка».

Мета: познайомити учнів з українською народною казкою,закріпити знання про ознаки чарівної казки,вдосконалювати вміння правильно  інтонувати мову  дійових осіб, ділити текст для складання плану, поглиблювати  уявлен-ня про етику людських стосунків. 

Обладнання: сигнальні картки, аудіо казка  «Кривенька качечка»,презинтація уроку, магнітофон,ілюстрації до казки.

Хід уроку

  1. Організація початку уроку.

У нас сьогодні гості. Подаруйте  їм посмішку,  побажайте доброго дня.

Ми зібрались в класі  дружно,

Щоб добре читати.

І про українські народні казки

Цікаве пізнати.

Наш урок – це урок творчості, натхнення, добра та радості. Тому девізом  нашого уроку є слова: «Від  фантазії і  мрії – до мудрості  та добра».

 

  1. Мовна розминка.

Щоб читати ,говорити чисто, красиво виконаємо  артикуляційні вправи.

  • На вдих набрати повітря, на видих вимовити голосні звуки .
  • Уявіть собі  торт із запаленими свічками.  Зробіть глибокий вдих, за-тримайте  дихання. Плавно видихаючи, погасіть всі свічки відразу.
  •  А тепер погасіть кожну свічку, перериваючи дихання: фу-фу-фу-фу.
  • Гра «Відновіть вірш». Подивіться уважно у якому порядку треба  прочитати рядки, щоб  утворився  вірш.

Балачки й пусті забави,(2)

            Бо  прийшла у гості казка. (4)

            Зручно сядьте всі,будь ласка,(3)

            Відкладіть  усі ви справи, (1)

Анаграми.

АЗАКК
ІВОДАОПННЯ

ІВОПСТЬ

НІДРОП

КАЙБА

«Мозкова  атака»

- Яке слово зайве? Чому?

-Який  літературний  жанр вивчаємо?

-Що таке казка?

- Якими можуть бути казки?

- Чим відрізняються народні казки  від  літературних?

  1. Перевірка домашнього завдання.

1.Бесіда.

Який вид казок читаємо?

Згадаймо особливості казок і зокрема чарівних. В цьому нам допоможе тест.

 

Казка- це

а)літературний твір про вигадані події ,вигаданих осіб, іноді за участі   фан-тастичних сил;

б))народний переказ  про життя  якоїсь особи;

в)невеликий віршований твір повчального змісту.

2.Які ви знаєте види казок?

а)про тварин, чарівні, побутові;

б)народні, авторські, про тварин;

в)літературні, авторські, народні.

3.Особливістю чарівної  казки  є

а)наявність тварин, що розмовляють людською мовою;

б)перетворення за допомогою чарів або наявність чарівних предметів;

в)події наближені до реальних подій у житті

4.Конфлікт- це

а)співпадання  інтересів і поглядів, що призводить до активних дій;

б)зіткнення протилежних інтересів і поглядів, що призводить до активних  дій;

в)зіткнення протилежних інтересів і поглядів, що призводить  до пасивних  дій.

Правильні  відповіді:а, а,б,б.

2.Читання деформованих уривків казок.

- До якої казки належить кожен уривок?

лаЖи  бісо  зако. У  їне  лобу  месеро  зеконят. Збирола   наво  бісо  тинхаку  в  сілі.    огоКожн    дян    лаходи   азко  в  сіл  аз   южеї.  маСа  ідеп,  а  ткамді     канаже   кнутизам   инкухат   і  муконі    рейдве   не  нятивідчи.

лиКось  вуб  у  євіКи  зькня.  І  вуб  локо   Киває   мзій.  роЩоку   ласилипо

муцьо   звіємі    ньда:    далива   оба   ломогодо    рубкапа ,  оба  вчидіну.

  1. Ознайомлення з казкою.

1.Словникова  робота.

Починочок

Кужілочка

Веретенце

Галочко

Іва-діва

Жалувати

Полинули

Починочок- пряжа,  намотана на веретено.

Кужілочка- частина прядки у вигляді  кілка, на який намотують  пряжу.

Веретенце – дерев’яний пристрій  для ручного прядіння.

Галочко – лагідне звертання  до дівчинки.

Іва – діва –звертання до  дівчини.

Полинули – полетіли.

Жалувати – жаліти.

 

2.Слухання     аудіо запису  казки.

- Назвіть дійових  осіб. Як  завершується  казка?

3.Прочитайте казку мовчки, поділивши її на частини.

4.Читання казки за логічно завершеними частинами.

а) Прочитайте першу частину казки (читання «рибками»)

- Чому дід  і  баба  сумували?

- Кого знайшли дід з бабою в лісі?

- Як піклувалися вдома про качечку?

б)Читання «бджілками» другої частини.

- З чого дивувалися дід з бабою?

- Кого помітили сусіди?

- Чи подобається вам поведінка баби?

в)Читання «ланцюжком» третьої  частини.

- Кого побачили дід  і  баба?

- Що вони вирішили  зробити?

- За що образилась  дівчинка?

- Як ви думаєте, чому  дід  та  баба спалили  гніздечко?

г)Читання в особах четвертої  частини.

- Скільки разів пролітали табуночки каченят?

-Коли дівчинка перетворилася на качечку і полетіла?

 

5.Розташувати план в правильному порядку.

Дід і баба спалюють гніздечко.(3)

Таємнича  помічниця.(2)

Незвичайна знахідка в лісі.(1)

Дівчина не захотіла залишитись.(4)

- Чому  дівчинка не захотіла залишитись у діда з бабою?

- Що в цій казці схвалюється, а  що – засуджується?

2.Робота в зошиті.

- Чи правильно вчинила дівчина покинувши стареньких?

3.Робота в парах. Складання  сенкану.

Добро.

Щире, світле.

Допомагає, лікує, рятує.

Добро живе серед нас.

Чуйність. 

- До  якої  групи належить ця казка?

- Які ознаки чарівності в ній є?

Читати казку і переказувати.

Скласти  продовження казки ,як мали б розгортатися події, якби  дід та баба не спалили гніздечко качечки.

  1. Рефлексія.

- Сьогодні  на уроці я навчився…

- Було  важко…

-  Мені здалося  важливим…

- Я зрозумів , що…

- Я відчув, що…

 

docx
Додав(-ла)
Тетяна Базін
Додано
14 грудня 2023
Переглядів
229
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку