Українські землі у складі Чехословаччини. Карпатська Україна.

Про матеріал
Матеріал містить розробку уроку "Українські землі у складі Чехословаччини. Карпатська Україна". Автор використовує такі прийоми як : складання порівняльної таблиці та ментальної карти , аналіз історичних документів. Матеріал покликаний розвивати логічне та критичне мислення учнів, вміння розв"язувати проблему уроку, визначати історичне значення подій.
Перегляд файлу

Тема. Українські землі у складі Чехословаччини.     Карпатська Україна.                                                                     Мета: охарактеризувати становище українських земель у складі Чехословаччини, розкрити місце  і роль Карпатської України в боротьбі українського народу за незалежність; розвивати вміння учнів аналізувати та порівнювати розвиток українських земель у складі різних держав; виховувати інтерес та повагу до історичного минулого України.                                                                                                                 Тип уроку: комбінований                                                                Обладнання: карта, презентація, мультимедійна дошка,      підручник для 10 класу (автори О. В. Гісем, О. О. Мартинюк).

                               ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап. Психологічне налаштування учнів

на роботу.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Які імперії перестали існувати після Першої світової війни?

До складу якої держави входило Закарпаття напередодні Першої світової війни?

ІІІ. Підготовка до визначення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Проблемне питання уроку: «У чому тріумф та трагедія Карпатської України?»

ІV. Засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.

План

  1. Політика Чехословаччини щодо Підкарпатської Русі в 1920-ті – першій половині 1930-х рр.
  2. Боротьба за автономію краю (друга половина 1930-х рр.).
  3. Карпатська Україна.

Порівняти становище українських земель у складі Польщі та Чехословаччини.

Продовжити складати таблицю «Західноукраїнські землі у міжвоєнний період»

Характеристика

Українські землі у складі Польщі

Українські землі у складі Чехословаччини

Включення західноукраїнських земель до складу іноземних держав

 

 

Назва територій

 

 

Населення

 

 

Політика правлячих кіл щодо українських земель

 

 

Політичні партії

 

 

Проголошення автономії

 

 

Боротьба за незалежність

 

 

 

Визначити, яка держава проводила більш лояльну політику по відношенню до українців.

2. Боротьба за автономію краю (друга половина 1930-х рр.).

 11 жовтня 1938 року створено «перший автономний « уряд Закарпаття, куди ввійшли А. Бродій, Е.Бачинський, С. Фенцик, А. Волошин, Ю. Ревай, І. П’єщак. Уряду ЧСР стало відомо, що «прем’єр- міністр» Бродій служить угорцям, веде курс на відторгнення Закарпаття від ЧСР. Тому 26 жовтня1938 року новим «прем’єр-міністром» Підкарпатської Русі був призначений А. Волошин.

Випереджаюче завдання.                                                                                 Повідомлення «Августин Волошин – політичний лідер Закарпаття».

Зверніть увагу на основні віхи життя А. Волошина і дайте відповіді «так» або «ні» на запропоновані питання.

  1. А. Волошин народився в родині священника.
  2. 1900 р. закінчив Вищу педагогічну школу у Відні з дипломом викладача математики і фізики в середніх навчальних закладах.
  3. Активно підтримував спроби місцевих «москвофілів», спрямованих на поступову заміну місцевих діалектів на російську мову — через школи та книговидання..
  4. 26 жовтня 1938 р. А. Волошин був призначений прем'єр - міністром автономного уряду Карпатської України, а 15 березня 1939 року став президентом цієї держави.
  5. У 2002 році   Авґустину Волошинові посмертно присвоєно звання «Герой України». 

Перегляньте відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=GhIbRRAxY38

Як ви розцінюєте телеграму надіслану А. Волошиним, в якій він висловлює вдячність А. Гітлеру за сприяння проголошенню автономії Карпатської України?

3. Карпатська Україна.

Використовуючи Конституційний Закон, ухвалений сеймом Карпатської України 15 березня 1939 р., складіть мапу думок «Карпатська Україна».

Визначіть форму держави «Карпатська Україна» залежно від форми правління. 

Якою була  державна символіка? В чому проявився зв’язок з українськими державницькими традиціями ? 

Що означало запровадження державної мови?

Конституційний Закон

1. Карпатська Україна є незалежна держава.

 2. Назва держави є: Карпатська Україна.

3. Карпатська Україна є республікою з президентом, вибраним Сеймом Карпатської України, на чолі.

 4. Державна мова Карпатської України є українська мова.

 5. Барва державного прапору Карпатської України є синя і жовта, причому барва синя є горішня, а жовта долішня.

 6. Державним гербом Карпатської України є дотеперішній Краєвий герб: чотири сині та три жовті смуги у лівому півполі і червоний ведмідь у срібному полі на правій стороні, а також тризуб св. Володимира Великого.                                                                                                      7. Державний гімн Карпатської України є: «Ще не вмерла Україна».                                   

Сейм 22 голосами обрав Августина Волошина Президентом Карпатської України.

     18 березня 1939 року останні захисники Карпатської України припинили опір. Угорські фашисти жорстоко розправилися із січовиками.                                                                                                                     

      Проголошення незалежності Карпатської України мало велике історичне значення. Воно продемонструвало віковічне прагнення українського народу до створення власної держави.

V. V. Закріплення набутих знань. Вирішення проблеми уроку

Проблемне питання уроку: «У чому тріумф та трагедія Карпатської України?».                                                                                                                 Чому Карпатська Україна не змогла  відстояти свою незалежність? Назвіть причини поразки Карпатської України.

Виконати тести, визначивши, що стосується українських земель у складі Польщі, а що стосується українських земель у складі Чехословаччини.

1.Території дістали назву «Східні креси». 2. На території краю у    1922 р. діяло 14 партій, а згодом - понад 30. 3. У 1925 р. діяло 12 партій. 4. Осадництво. 5. Русини. 6. Парцеляція.     

7. Пацифікація. 8.«Карпатська Січ». 9. Віденський арбітраж. 10. ОУН. 11. Вищий адміністративний суд 28 червня 1925 р. визнав українську мову «чужою». 12. Операція «Лом».

 VІ. Підсумок уроку. Рефлексія. Оцінювання.

VІІ. Домашнє завдання. Опрацювати параграф 31. Дати письмову відповідь на питання «Чому А. Гітлер розігравши карту Карпатської України, прихилив на свій бік Угорщину і СРСР?»

 

docx
Додано
14 січня
Переглядів
645
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку