Тема уроку: Джанні Родарі «Дорога,що нікуди не вела». Мета уроку: познайомити учнів з творчістю італійського письменника Джанні Родарі; розвивати критичне мислення ; формувати читацькі навички; виховувати мовну етику.
Тип уроку: комбінований.
Форми і методи: групова,бесіда(евристичний),інтерактивні вправи: «Асоціативний кущ», «Передбачення», « Продовж речення», « Числова мозаїка», « Мікрофон».
Обладнання:відео презентація «Життя і творчість Джанні Родарі», інтерактивна дошка, аркуші паперу, ілюстрації до казки,Тлумачний словник.
Хід уроку
І.Організаційна частина.
Пролунав уже дзвінок,
Всіх покликав на урок,
Тож сідайте тихо ,діти,
Домовляймось - не шуміти.
На уроці - не дрімати,
А знання нові хапати!
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1.Відгадайте загадку:
Не жива, а йде,
Нерухома,а веде (Дорога)
2. Метод «Асоціативний кущ».
- Що у вас асоціюється зі словом – відгадкою? (Запишіть свої відповіді на аркушах паперу)
Презентації відповідей учнів.
-Доберіть синоніми до слова «дорога»
ІІІ. Засвоєння нових знань.
1.Повідомлення вчителя.
Сьогодні ми познайомимося з творчістю Джанні Родарі. Пригадайте,які твори цього італійського письменника ви читали.(Відповіді дітей)
Презентація на інтерактивній дошці « Життя і творчість Джанні Родарі».
2.Робота за підручником ст.104.
3.Вправа « Передбачення».
- Прочитайте назву тексту.
- Як ви вважаєте, про що буде розповідатися у ньому?
( Відповіді дітей).
4. Словникова робота. Робота з Тлумачним словником.
Вибоїни,сталося,рідшати,надзвичайно,нісенітниця,живопліт,вигулькнув.
5.Читання тексту за особами ст.104-107.
6. Гра «Числова мозаїка».
- Скільки доріг розходилися на околиці села?
- Куди вела перша дорога?
- Якою дорогою можна було дістатися до міста?
- Що говориться про третю дорогу?
7. Гра « Продовж речення».
1.- Мартіно був таким…
2.- Дорога та була вся…
3.- Поступово ліс почав…
4.-Мартіно відчинив ворота...
ІV. Узагальнення і систематизація знань.
1.Метод « Мікрофон».
- До якого жанру належить даний текст?
- Чим сподобалася казка?
- Чи справдилися ваші передбачення?
- Що вас найбільш здивувало у творі?
- Знайдіть та прочитайте опис дороги, якою йшов хлопчик.
- До якої частини мови належать слова, які описують дорогу?
2. Довір заголовків до кожної частини казки.
Складання плану.
V. Підсумкова частина
- Як ви розумієте останній абзац казки?
- Чи погоджуєтесь ви з нею?Доведіть свою думку.
Так,тому що…
4.Домашнє завдання.
Підготувати стислий переказ казки.