Урок читання "Степан Мацюцький «У гостях у весни»"

Про матеріал
Тема. Степан Мацюцький «У гостях у весни» Мета: вчити учнів читати правильно читати текст, виразно інтонувати речення, висловлювати особисті враження і почуття; розвивати усне мовлення, пам’ять, фантазію, спостережливість, критичне мислення, збагачувати словниковий запас, залучати дітей до діалогу; сприяти розвитку творчості, почуттів, естетичному усвідомленню художніх образів вірша, забезпечувати умови для формування у дітей позитивних емоцій; виховувати любов до природи, бажання вивчати традиції нашого народу. Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу. Освітні галузі: мовно-літературна, соціальна, здоров’язбережувальна, природнича.
Перегляд файлу

Тема. Степан Мацюцький «У гостях у весни»

Мета: вчити учнів читати правильно читати текст, виразно інтонувати речення, висловлювати особисті враження і почуття; розвивати усне  мовлення, пам’ять, фантазію, спостережливість, критичне мислення, збагачувати словниковий запас, залучати дітей до діалогу; сприяти розвитку творчості, почуттів, естетичному усвідомленню художніх образів вірша, забезпечувати умови для формування у дітей позитивних емоцій; виховувати любов до природи, бажання вивчати традиції нашого народу.

 

Обладнання: картки для роботи в парах, презентація «Весна пробуджує природу»,

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Освітні галузі: мовно-літературна, соціальна, здоров’язбережувальна, природнича.

 

Хід уроку

 

І. Вступна частина

 

Емоційне налаштування на урок

  Сьогодні на урок я принесла вам в цьому маленькому кошику букетик квітів, які вже зацвіли в моєму садку. Мені захотілося, щоб вони подарували вам радість, піднесення, інтерес, захоплення, добро. Сподіваюся, що ці приємні почуття дійдуть до ваших сердець і допоможуть вам гарно працювати на уроці.

 

 – Яким буде наш урок? (Урок буде пізнавальним, навчальним, творчим, цікавим, продуктивним).

  • Якими будете ви на уроці? (Уважними. активними, старанними. дисциплінованими і т. д.)
  • Девізом нашого уроку будуть такі слова:

Думати – швидко!

Відповідати – чітко!

Читати – виразно!

Почувати себе впевнено!

ІІ. Основна частина

 

  1. Актуалізація опорних знань

 

Перевірка домашнього завдання

  • Читання напам’ять вірша Спиридона Черкасенка «Зима і весна».
  • Виставка дитячих малюнків до вивченого вірша.

 

  1. Мотивація навчальної діяльності

 

  1. Загадка.

Тепло стало надворі,

синє небо угорі.

Сонце промінь шле землі.

Прилітають журавлі.

Вже у лісі там і тут

перші проліски цвітуть.

Кучерява. запашна

в гості йде до нас … (весна).

 

  1. Перегляд презентації «Весна пробуджує природу»

 

    Кожна людина красу природи сприймає по-своєму. Про цю чудову пору року поети писали вірші, художники – картини, а музиканти створювали музичні шедеври.

  • Весну називають ранком року. Як ви думаєте, чому? (Вранці люди просинаються від сну. А весною, ніби вранці, прокидається все навкруги: і рослини, і тварини).
  • І ми, люди, відчуваємо на душі щось тепле, радісне, приємне.
  • Цей період у природі називають пробудження.

 

  1. Повідомлення теми й мети уроку

 

  • Відкриває наступну весняну сторінку нашої літературної скарбнички Степан Мацюцький. Сьогодні ми попрацюємо над його оповіданням «У гостях у весни».

 

  1. Вивчення нового матеріалу

 

  1. Підготовка до читацької діяльності.

 

  • Вправа «Передбачення» (за заголовком)

 

  • Як ви думаєте, про що піде мова в оповіданні?

 

  1. Опрацювання оповідання Степана Мацюцького «В гостях у весни»

(с. 105 – 106)

  •  Читання тексту вчителем.
  • Чи справдились ваші передбачення?
  • Як саме письменник причетний до подій, описаних у творі?
  • Читання тексту дітьми.

Робота зі словами.

  • Прочитайте правильно слова.

Притрушує, пригрітих,сльозяться, передчуттям, підтримують,

Словникова робота. Стіна слів.

Пояснення значення слів випинаються, байрак, блукав, не йме віри, шаленіє.

  • Усвідомлення змісту оповідання за стратегією «Ромашка Блума». Робота в групах. (Кожна група складає запитання певного виду)

 

Просте. Про що йде мова в тексті?

Уточнювальне. Я можу помилитися, але здається в своєму оповіданні автор розказав, які прикмети весни він побачив у лісі?

Пояснювальне. Голоси яких пташок почув письменник у вільшнику?

Творче. Які ілюстрації ти намалюєш до цього тексту?

Оцінювальне. Кого автор називає «барвистою квіткою» у тексті?

Практичне. Чому птахів вважають крилатими друзями?

 

  • Вправа на розвиток творчої уяви.
  • В народі вважають, що справжня весна настає тоді, коли перші птахи повертаються з вирію, бо вони несуть на крилах тепло і радість.

 

Слухання частини запису «Спів пташок»

htts;//www.youtube.com/watch?v=OHC0VfSAOM4  

  

  • Що ви відчували, коли слухали пташиний спів?
  • Вправа «Щоденні 5» – читання з другом. Робота в парах.

(Діти читають по черзі текст і ставлять одне одному запитання)

 

Фізкультхвилинка

  1. Закріплення вивченого матеріалу
  1. Вибіркове читання.
  • Прочитайте, як співають – розмовляють птахи?
  • Яке слово дає підказку, як треба це читати?
  • Прочитайте про зустріч автора з метеликом-кропив’янкою.
  • Прочитайте, як виглядало сонечко.

 

  1. Вправа «Дочитай речення»
  • Він посвітлів…
  • Вони також радіють…
  • «Угу, угу» - підтакує…
  • А коли розгорнув крильця - …
  • А під вечір зяблик попередив мене
  • Який настрій у вас викликає цей текст?
  1. Вправа на розвиток творчої уяви та удосконалення аналізу тексту. Робота в групах.
  • Завдання для групи 1:

Запишіть

  • Що було перед цим раніше, до описаного у тексті?  (зима, холод, мороз, вітер, сніг лежав)
  • Кого почув автор у лісі?
  • Завдання для групи 2:
  • Запишіть
  • Що побачив автор у лісі?
  •  Що буде пізніше, після описаного у тексті? (увесь ліс зазеленіє; зацвітуть квіти; у лісі не буде так гамірно, бо пташки висиджуватимуть пташенят).

 

  1. Вправа на складання правил поведінки в природі.

 

  • Весна – пора пробудження природи.  Пора краси і дива, співів і тиші. Ми у природи в гостях, а тому повинні дотримуватись певних правил поведінки.
  • Розгляньте природоохонні знаки і назвіть ці правила.

(Не розпалювати вогонь. Не топтати квіти. Не рвати букети квітів. Не чіпати пташині гнізда. Не піднімати пташенят і не класти їх у гніздечко. Не вмикати гучну музику. Не кричати голосно. Можна спостерігати. Можна фотографувати. Можна записати на телефон пташиний спів.)

 

ІІІ. Заключна частина

 

  1. Домашнє завдання:

Виразно читати оповідання Степана Мацюцького «В гостях у весни»

(с. 105 – 106)

2. Рефлексія. Метод «Шість капелюхів де Боно»

Білий – колір чистоти

  • Про які ознаки початку весни ви дізналися?

Червоний – колір життя, почуттів. емоцій

  • Які почуття виникали у вас, коли читали цей тект?

Жовтий – колір сонця, позитивних сторін

  • Чому це оповідання є корисним?
  • Що гарного, на вашу думку, сталося на уроці?

Чорний – колір землі, здорового глузду

  • Чи потрібні знання, які ви отримали на уроці?
  • Яких правил дотримувався автор в лісі?
  • Чи правильно це?

Зелений – колір досліджень, енергії, нових ідей

  • Про що дізналися на цьому уроці?
  • Які запитання ви хотіли б поставити автору?

Синій – колір знань

  • Чи можете сказати, що цей урок був важливим для вас?
  • Чому?
  • Складіть сенкан «Весна», користуючись набутими знаннями.

Сенкан

  1. Весна.
  2. Тепла, гомінка.
  3. Приходить, радує, веселить.
  4. Весна пробуджує природу.
  5. Пора року.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Маланчук Валентина
    Дуже цікавий матеріал. Дякую
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
15 лютого 2022
Переглядів
2467
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку