Тема. Степан Мацюцький «У гостях у весни»
Мета: вчити учнів читати правильно читати текст, виразно інтонувати речення, висловлювати особисті враження і почуття; розвивати усне мовлення, пам’ять, фантазію, спостережливість, критичне мислення, збагачувати словниковий запас, залучати дітей до діалогу; сприяти розвитку творчості, почуттів, естетичному усвідомленню художніх образів вірша, забезпечувати умови для формування у дітей позитивних емоцій; виховувати любов до природи, бажання вивчати традиції нашого народу.
Обладнання: картки для роботи в парах, презентація «Весна пробуджує природу»,
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Освітні галузі: мовно-літературна, соціальна, здоров’язбережувальна, природнича.
Хід уроку
І. Вступна частина
Емоційне налаштування на урок
– Сьогодні на урок я принесла вам в цьому маленькому кошику букетик квітів, які вже зацвіли в моєму садку. Мені захотілося, щоб вони подарували вам радість, піднесення, інтерес, захоплення, добро. Сподіваюся, що ці приємні почуття дійдуть до ваших сердець і допоможуть вам гарно працювати на уроці.
– Яким буде наш урок? (Урок буде пізнавальним, навчальним, творчим, цікавим, продуктивним).
Думати – швидко!
Відповідати – чітко!
Читати – виразно!
Почувати себе впевнено!
ІІ. Основна частина
Перевірка домашнього завдання
Тепло стало надворі,
синє небо угорі.
Сонце промінь шле землі.
Прилітають журавлі.
Вже у лісі там і тут
перші проліски цвітуть.
Кучерява. запашна
в гості йде до нас … (весна).
– Кожна людина красу природи сприймає по-своєму. Про цю чудову пору року поети писали вірші, художники – картини, а музиканти створювали музичні шедеври.
(с. 105 – 106)
Робота зі словами.
Притрушує, пригрітих,сльозяться, передчуттям, підтримують,
Словникова робота. Стіна слів.
Пояснення значення слів випинаються, байрак, блукав, не йме віри, шаленіє.
Просте. Про що йде мова в тексті?
Уточнювальне. Я можу помилитися, але здається в своєму оповіданні автор розказав, які прикмети весни він побачив у лісі?
Пояснювальне. Голоси яких пташок почув письменник у вільшнику?
Творче. Які ілюстрації ти намалюєш до цього тексту?
Оцінювальне. Кого автор називає «барвистою квіткою» у тексті?
Практичне. Чому птахів вважають крилатими друзями?
Слухання частини запису «Спів пташок»
htts;//www.youtube.com/watch?v=OHC0VfSAOM4
(Діти читають по черзі текст і ставлять одне одному запитання)
Фізкультхвилинка
Запишіть
(Не розпалювати вогонь. Не топтати квіти. Не рвати букети квітів. Не чіпати пташині гнізда. Не піднімати пташенят і не класти їх у гніздечко. Не вмикати гучну музику. Не кричати голосно. Можна спостерігати. Можна фотографувати. Можна записати на телефон пташиний спів.)
ІІІ. Заключна частина
Виразно читати оповідання Степана Мацюцького «В гостях у весни»
(с. 105 – 106)
2. Рефлексія. Метод «Шість капелюхів де Боно»
Білий – колір чистоти
Червоний – колір життя, почуттів. емоцій
Жовтий – колір сонця, позитивних сторін
Чорний – колір землі, здорового глузду
Зелений – колір досліджень, енергії, нових ідей
Синій – колір знань
Сенкан