урок - гра "Інтелектуальний марафон"

Про матеріал
урок- гра дає можливість побачити знання з алгебри, геометрії, фізики . Можна використати для проведення математичних тижнів
Перегляд файлу

Інтегрований позакласний захід з математики та фізики «Інтелектуальний марафон»

Мета:

  •         сприяти різносторонньому розвитку учнів, зміцненню їх знань з природничих дисциплін, виникненню внутрішніх мотивів навчання, вибору подальшої профілізації навчання; показати зв`язок математики з іншими науками;
  •         активізувати розумову діяльність учнів; психологічно розвантажити учнів, що відчувають певні труднощі при вивченні предметів природничого циклу;
  •         забезпечити активність, зацікавленість учнів; виховувати інтерес до вивчення точних наук; сприяти підвищенню загальної культури учнів.

Клас: 7

Форма проведення: гра - змагання.

Місце проведення: кабінет інформатики.

Час: 55 хвилин.

Обладнання:

  1.     Мультимедійний проектор, екран, презентація, бланки для відповідей, оціночний аркуш для журі, сірники.
  2.     Плакати з висловами:
    •    «Ніколи не соромся питати про те, чого не знаєш» (арабська мудрість)
    •    «Хто з дитячих років займається математикою, той розвиває увагу, тренує свій мозок, свою волю, виховує в собі наполегливість у досягненні мети» (А.І.Маркушевич)
    •    «Радість бачити й розуміти є найпрекраснішим даром природи» (А.Ейнштейн)
    •    «Знання збираються по краплині, як вода в долині» (українське прислів`я)
    •    «Людина боїться того, чого не знає, знанням перемагається будь-який страх» (В.Г.Бєлінський)
  3.     Нагороди:
    •    за перемогу у грі «Інтелектуальний марафон»;
    •    за наполегливість;

 

                    Сценарій проведення позакласного заходу

Перед початком гри проводиться розподіл на команди (капітан визначається також жеребкуванням), за допомогою різнокольорових аркушів, і визначаються назви команд.

Учитель.

Сьогодні будем, друзі, з вами
Ми математику вітати,
Тому що можемо її по праву
Царицей всіх наук назвати.

Наук на світі є багато,
Їх навіть важко полічити,
Та нам їх треба добре знати,
Щоб Всесвітом оволодіти.

 

Доброго дня, дорогі друзі! Ми ради вітати вас сьогодні на нашій грі!
Ми розпочинаємо наш інтелектуальний марафон!

 

У грі беруть участь дві команди. Привітаємо їх!

І  ___________________

ІІ __________________

 

І нехай пані Фортуна визначить найрозумніших!
А допоможе їй наше журі:

  1. ______________________________
  2. ______________________________
  3. ______________________________

 

І тур «Розминка»

Умови конкурсу:

У першому турі команди відповідають на 8 запитань, записуючи свою відповідь в оціночний бланк після того, як ведучий прочитає запитання.

За правильну відповідь надається 1 бал.

Завдання для конкурсу «Розминка»

  1. Як називають векторну величину, що дорівнює відношенню пройденого шляху до часу? (швидкість)
  2. Кут, градусна міра якого 30º, називається… (гострим)
  3. Скільки разів на рік встає сонце? (365)
  4. Назвіть прізвище вченого, який сформулював основні принципи механіки. Він відкрив закон всесвітнього тяжіння, розробив теорію руху планет. (Ньютон)
  5. Трійка коней, запряжена в карету, пробігла 15 км. Скільки кілометрів пробіг кожний кінь? (15 км)
  6. Одиницею вимірювання тиску є. (Па)
  7. Який кут утворює годинна і хвилинна стрілки годинника, якщо він показує 3 години? (прямий)
  8. Скільки граней має новий шестигранний олівець? (6)

 

 

Учитель.

(збирає бланки відповідей і віддає їх журі)

Шановне журі, оцініть, будь ласка, наших гравців. А ми, поки є час, розважимось.

А тепер вікторина у віршованій формі.

Командам пропонують незакінчені вірші, які необхідно продовжити одним словом.

Хто перший, той і отримує 1 додатковий бал, якщо одночасно і відповідь вірна, то кожна з команд отримує по 0.5 балів.

 

 

Про передачу тиску рідиною

Все відомо нам з тобою,

О, дивився вчений вдаль,

Прізвище його … (Паскаль)

 

Скажіть, хто може здогадатись,

Що, коли вгору підійматись,

То тиск буде … (опускатись).

 

Підіймаючись нагору,

Стає важче нам вдихати.

То скажіть, який є прилад,

Щоб тиск виміряти? (Барометр).

Учитель.

Шановне журі, оголосіть, будь ласка бали наших команд після І туру.

Додатково

Якщо кількість балів однакова, то команди виконують додаткове завдання:

Постав знаки так, щоб ​​рівність була вірною. 7777=1 (7/7+7-7=1)

ІІ тур «Своя гра»

Умови конкурсу:

На ігровому полі розміщені назви 4 тем: фізика, алгебра, жартівлива математика, геометрія. Команди за бажанням обирають по черзі одну з тем і повинні будуть відповісти на 7 запитань з кожної теми. Першою обирає тему та команда, яка набрала більшу кількість балів в конкурсі «Розминка». Журі оцінює команду після виступу кожного. Час на виконання кожного завдання 30 с.

За правильну відповідь надається 1 бал. Якщо команда, яка вибрала тему, не має відповіді на запитання, то інша команда має шанс заробити 0,5 балів.

  1.   Запитання до теми «Жартівлива математика»
  1. Одне яйце вариться 5 хвилин. Скільки часу потрібно, щоб зварити шість яєць? (5 хвилин)
  2. На дереві сиділо шість горобців. Вистріливши, стрілець поцілив двох. Скільки горобців залишилося на дереві? (жодного)
  3. У батька 5 дочок, і кожна має брата. Скільки дітей у батька? (шість)
  4. На двох руках 10 пальців. Скільки пальців на 10 руках? (50 пальців)
  5. На столі стояло три банки зі сливами. Петро з`їв одну банку слив. Скільки банок залишилось? (три, Петро банку не їв)
  6. В кімнаті горіло три свічі. Одна погасла. Скільки свічей залишилось? (одна, дві інші згоріли)
  7. На одній вербі було 25 груш, на іншій 15. Скільки всього груш зібрали діти? (жодної, на вербах груші не ростуть)

 

  1.         Запитання до теми «Фізика»
  1. Определение объема тела неправильной формы.gifЧому дорівнює об'єм каменю? (30 см3)
  2. Назвіть прилад для вимірювання серед знаків Зодіаку. (Терези)
  3. Ти за нею, а вона від тебе, ти від неї – вона за тобою. Що це? (тінь)
  4. Знайдіть невідомий множник. (2. ρ)
  5. І язика немає, а правду скаже. (дзеркало)
  6. Сильніше сонця, слабкіше вітру, ніг немає, а йде, очей нема, а плаче. (хмара)
  7. Посеред поля срібні зерна. (роса)
    1. Запитання до теми «Геометрія»
  1. Чому дорівнює периметр трикутника зі сторонами 9см, 10см і 11см? (30 см)
  2. Як називається твердження, що потребує доведення? (теорема)
  3. Як називається відрізок, що сполучає вершину трикутника із серединою протилежної сторони? (медіана)
  4. Усі знають, що два в квадраті це чотири, три у квадраті – дев`ять. А чому дорівнює кут у квадраті? (90º)
  5. Гострий кут він переріс, до тупого не доріс. Як називається такий кут? (прямий)
  6. Найбільша сторона прямокутного трикутника. (гіпотенуза)
  7. Назвіть кути рівнобедреного прямокутного трикутника. (90º, 45º, 45º)
    1. Запитання до теми «Алгебра»
  1. Як називається рівність, що містить невідому величину? (рівняння)
  2. Як називається сума одночленів? (многочлен)
  3. Якою формулою задається графік прямої пропорційності? (у = кх)
  4. Як інакше називається незалежна змінна? (аргумент)
  5. Третій степінь числа. (куб)
  6. Запам`ятати всі їх майже неможливо. За ними обчислюють значення виразу. Їх багато в довіднику. (формули)
  7. Яка лінія є графіком рівняння 2х - 3у = 5? (пряма)

 

Учитель.

Шановне журі, оголосіть, будь ласка бали наших команд після ІІ туру.

 

ІІІ тур «Загадки»

Умови конкурсу:

Командам пропонуються 9 загадок. Хто перший, за правильну відповідь отримує 1 бал. Час на виконання кожного завдання 30 с. Якщо одночасно – команди пишуть відповіді на аркушах і передають журі.

Завдання для конкурсу «Загадки»:

  1. Усе життя ходить, а з місця не сходить. (Годинник)
  2. Що видно, коли нічого не видно? (Туман)
  3. В якому числі стільки ж цифр, скільки й букв? (100)
  4. Я хоч і маленький, так удаленький, варто глянути на мене — і відразу знатимеш свій шлях. (Компас)
  5. Вона Сонцю найрідніша, вона в спеку — наймиліша. (Вода)
  6. Яке число має таку ж кількість літер при написанні, скільки означає? (три)
  7. Скільки бий — воно не плаче, і не злиться, тільки скаче. (М'яч)
  8. Ростом невеличка, ні звір, ні пташка, а землю риє, будинок будує. (Лопата)
  9. Маленьке, кругленьке, все поле оббіга. (Око)

 

Учитель.

Шановне журі, оголосіть, будь ласка бали наших команд після ІІІ туру.

 

ІV тур «Поміркуємо логічно»

Умови конкурсу:

Командам буде запропоновано 8 запитання з логічним навантаженням. Отримує 1 бал та команда, яка швидше та правильно час виконає завдання. Час на 1 и 2 завдання по 30 с., для завдань 3-8 – 1 хв. Якщо одночасно – команди пишуть відповіді на аркушах і передають журі.

Завдання для конкурсу «Поміркуємо логічно»:

  1. Відгадай ребус

snap0517 (вершина)

  1. Відгадай ребус

Рисунок1 (задача)

  1. Священики храму у паніці: рука статуї Будди, виготовленої із золота, за десятки років помітно зменшилася. Куди поділось золото? (У цьому винні прихожани, які цілували руку статуї: кожен з них, торкаючись до статуї, ніс із собою частинки, що складаються з тисяч молекул золота)
  2. Скільки квадратів на рисунку? (11)

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Знайдіть «правильну» банку.

(Маса 100 г. Одиниці  ваги, маси і об'єму різні. Вага вимірюється у Ньютонах, об'єм в м3, а маса в грамах)

 

 

 

  1. Навколо ставка чотири болота. У кожному болоті по 58 горбів, а на кожному горбу живуть шість жаб. Кожна жаба мріє стати жабою – мандрівницею. Скільки потрібно качок, щоб здійснилася їхня мрія? (4*58*6*2 =  2784)

Підказка (при її використанні, завдання оцінюється в 0,5 балів): жабі-мандрівниці потрібні 2 качки.

  1. Перекладіть одного сірника так, щоб рівність стала правильною.

V – V = V  (X – V = V)

  1. Шерлок Холмс увійшов до квартири й почав розмову з господарями. Через хвилину він сказав: “Шановна господине, у Вас на кухні кипить чайник.” Як він це визначив, якщо знаходився в кімнаті, з якої не видно кухні. (Коли чайник кипить, то його кришка побрязкує завдяки утвореній парі)

Додатково:

  1. Племінник спитав дядю, скільки йому років. Дядя відповів: «Якщо до половини моїх років додати 7, то будеш знати скільки мені було 13 років тому». Скільки років дяді? (40 років)
  2. Якщо зараз 6 годин вечора, то яка частина доби позаду? (3/4)
  3. Велосипедист їхав у село. Назустріч йому їхав автомобіль, і потім зустрілась вантажна машина.  Скільки машин їхало в те ж село? (Ні однієї)
  4. На столі лежить 7 олівців. Двоє граючих беруть по черзі 1, 2 або 3 олівці, програє той, хто повинен буде взяти останній олівець. Як повинен грати починаючий, щоб виграти? (Почати з двох олівців).

 

Учитель.

Це був останній конкурс і поки журі виносить свій вердикт,ми трохи відпочинемо – пограємось.

«Це моя точка зору»

Ми зіштовхуємось з науками щодня. Але чи дійсно вони нам потрібні? Чи потрібні знання взагалі людині? На це запитання ми просимо відповісти наших учасників. (методичний прийом «Мікрофон»)

Учитель.

Слово для оголошення результатів гри надається голові журі ...
(Виступ журі. Нагородження учасників і переможців)

Учитель.

Гра була дуже цікава,
І знання у вас міцні.
Хоч заплутать намагались,
Але ви не піддались.

Ви молодці! Ви всі сьогодні виграли. Хтось виграв, перемігши страх перед сценою, хтось – перед товаришами, хтось – перед собою. Ви здобули чергову перемогу над собою. Це головне! Спасибі вам за свято науки, що ви нам подарували!

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Romanenko Lena
Пов’язані теми
Математика, 8 клас, Планування
Додано
20 травня 2021
Переглядів
581
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку