Урок - гра
«Олімпійські ігри з історії Стародавньої Греції»
для учнів 6-х класів
(історична гра для 6 класу)
Мета: узагальнити знання, уміння, навички, набуті учнями впродовж вивчення курсу історії Стародавнього світу (Давня Греція), розвивати пам ̓ять, логічне мислення, вміння працювати в команді, виховувати інтерес до вивчення предмету, залучити дітей до участі в інтелектуальних іграх; розвивати вміння співпрацювати в команді, брати участь в обговоренні історичних питань, вирішувати завдання, використовуючи набуті знання й навички, уміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки; сприяти вихованню інтересу до історії, умінню спілкуватися, увічливості, дисциплінованості.
Форма проведення: інтелектуальна гра.
Місце проведення: кабінет актова зала.
Клас: 6
Обладнання: мультимедійна презентація, комп’ютер, проектор, маркер/ крейда.
Хід заняття:
І. Пояснення умов конкурсу.
- Вітаю всіх присутніх! Сьогодні ми всі зібралися, щоб випробувати свої сили під час уроку-гри «Олімпійські ігри з історії Стародавньої Греції». Учасникам команд будуть запропоновані запитання й завдання різного ступеня складності з історії Стародавньої Греції. Для їх вирішення вам знадобляться не тільки знання з історії, а й ваше вміння злагоджено діяти в команді, швидкість і кмітливість.
Ви вже об’єдналися в команди. Оберіть, будь ласка, капітана, який буде відповідати за команду, сигналізувати про готовність команди дати варіант відповіді, відповідає сам або визначає учня, який відповідатиме.
За допомогою жеребкування ми визначимо порядок вступу команд у гру. Визначений порядок зберігається впродовж усієї гри. Якщо команда дала неправильну відповідь, то в інших команд з’являється можливість отримати додаткові бали.
Перш ніж розпочати гру, познайоммось із членами журі, які будуть стежити за всіма вашими кроками й визначать команду-переможця, та їхніми помічниками, які будуть слідкувати за часом та фіксувати «використані» запитання.
II. Представлення команд і журі.
Суддями на сьогоднішніх змаганнях будуть: Учні-переможці Всеукраїнських учнівських олімпіад з історії, української мови та зарубіжної літератури, Міжнародних учнівських конкурсів: Тютюнник Анастасія, Козленко Роман, Трухан Дар’я та Улянич Артем.
Перемагає та команда, яка набрала найбільше балів.
III. Конкурсна програма
1. «Представлення команд» (вибір назви команди, командира, девізу(оцінюється від 1 бала до 5 балів)).
2. Експрес запитання до команд.(1 відповідь – 1 бал)
(10 запитань для кожної команди. За правильну відповідь-1 бал).
ЗАПИТАННЯ
3. «Битва Титанів» - конкурс капітанів.(розкрити суть та зміст поняття (1 відповідь – 3 бал))
Поліс – місто-держава, община громадян, з власними органами управління, законами, армією, судом.
Демократія – це політичний режим, в якому джерелом влади є народ, демос.
Колонізація – заселення і господарське освоєння незаселених територій (поділяється на зовнішню і внутрішню).
Тиран – людина, яка могла одноосібно вирішувати всі питання, без скликання народних зборів. Його обирали, коли наставали скрутні обставини: війна, економічна криза або ж якийсь катаклізм.
Ареопаг – рада старійшин, яка керувала всіма справами держави. Щороку ареопаг обирав 9 правителів – архонтів, які безпосередньо здійснювали владу, до них належали: жрець, полководець, «міністр» та шість суддів.
Метеки – переселенці з інших полісів або країн, які не могли бути громадянами і мати право голосу.
4. «Олімпійці Давньої Греції» (з’єднайте стрілками богів та їх назви (1 відповідь – 0,5 бала))
Гефест бог морів і океанів
Зевс бог віроломних та підступних воєн
Артеміда перший стратег
Гера верховний бог давньогрецької міфології
Кліо син Зевса і смертної жінки
Посейдон бог вогню і ковальства
Аід богиня сімейного життя та вірності
Афіна титан, котрий почав з’їдати свої дітей
Геракл пастух з Трої
Перикл богиня мисливства
Паріс бог підземного царства
Арес дух землі в образі вродливої дівчини
Кронос богиня воєнного мистецтва та справедливої війни
Німфа муза історії
5. «Поле чудес». На листках зашифровані слова, які треба відгадати (1 відповідь – 1 бал).
- напівлюдина – напівбик (мінотавр)
- богині долі в Греції (мойри)
- стіни мінойських та ахейських палаців зображували … зі сценами з еллінського життя – ігри, походи, обряди (фрески)
- легендарний давньогрецький поет, якого вважають автором поем «Іліада» та «Одіссея» (Гомер)
6. Домашнє завдання.(відповідь оцінюється від 1 до 10 балів)
- Вам потрібно було знайти одну з грецьких поем, міфів чи підготувати розповідь про якусь пам’ятку з історії Стародавньої Греції.
IV. Підведення підсумків конкурсів та оголошення переможців.
Слово вчителя. На цьому наша невеличка подорож на гору Олімп підходить до завершення. Слово для виступу надається суддям нашого конкурсу .
Слово суддів.