Урок - гра «Олімпійські ігри з історії Стародавньої Греції» для учнів 6-х класів

Про матеріал
Даний урок-гру використовувала, як змагання між двома 6-ми класами. Він дає можливість узагальнити знання, уміння, навички, набуті учнями впродовж вивчення курсу історії Стародавнього світу (Давня Греція), розвивати пам ̓ять, логічне мислення, вміння працювати в команді, виховувати інтерес до вивчення предмету, залучити дітей до участі в інтелектуальних іграх; розвивати вміння співпрацювати в команді, брати участь в обговоренні історичних питань, вирішувати завдання, використовуючи набуті знання й навички, уміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки; сприяти вихованню інтересу до історії, умінню спілкуватися, увічливості, дисциплінованості.
Перегляд файлу

Урок - гра

«Олімпійські ігри з історії Стародавньої Греції»

для учнів 6-х класів

(історична гра для 6 класу)

Мета: узагальнити знання, уміння, навички, набуті учнями впродовж вивчення курсу історії Стародавнього світу (Давня Греція), розвивати пам ̓ять, логічне мислення, вміння працювати в команді, виховувати інтерес до вивчення предмету, залучити дітей до участі в інтелектуальних іграх; розвивати вміння співпрацювати в команді, брати участь в обговоренні історичних питань, вирішувати завдання, використовуючи набуті знання й навички, уміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки; сприяти вихованню інтересу до історії, умінню спілкуватися, увічливості, дисциплінованості.

Форма проведення: інтелектуальна гра.

Місце проведення: кабінет актова зала.

Клас: 6

Обладнання: мультимедійна презентація, комп’ютер, проектор, маркер/ крейда.

Хід заняття:

І. Пояснення умов конкурсу.

- Вітаю всіх присутніх! Сьогодні ми всі зібралися, щоб випробувати свої сили під час уроку-гри «Олімпійські ігри з історії Стародавньої Греції». Учасникам команд будуть запропоновані запитання й завдання різного ступеня складності з історії Стародавньої Греції. Для їх вирішення вам знадобляться не тільки знання з історії, а й ваше вміння злагоджено діяти в команді, швидкість і кмітливість.

Ви вже об’єдналися в команди. Оберіть, будь ласка, капітана, який буде відповідати за команду, сигналізувати про готовність команди дати варіант відповіді, відповідає сам або визначає учня, який відповідатиме.

За допомогою жеребкування ми визначимо порядок вступу команд у гру. Визначений порядок зберігається впродовж усієї гри. Якщо команда дала неправильну відповідь, то в інших команд з’являється можливість отримати додаткові бали.

Перш ніж розпочати гру, познайоммось із членами журі, які будуть стежити за всіма вашими кроками й визначать команду-переможця, та їхніми помічниками, які будуть слідкувати за часом та фіксувати «використані» запитання.

 

II. Представлення команд і журі.

Суддями на сьогоднішніх змаганнях будуть: Учні-переможці Всеукраїнських учнівських олімпіад з історії, української мови та зарубіжної літератури, Міжнародних учнівських конкурсів: Тютюнник Анастасія, Козленко Роман, Трухан Дар’я та Улянич Артем.

Перемагає та команда, яка набрала найбільше балів.

 

III. Конкурсна програма

1. «Представлення команд» (вибір назви команди, командира, девізу(оцінюється від 1 бала до 5 балів)).

2. Експрес запитання до команд.(1 відповідь – 1 бал)

(10 запитань для кожної команди. За правильну відповідь-1 бал).

ЗАПИТАННЯ

  1. Греки називали його Понт Евксинський (у перекладі «гостинне море»). А як його нині називаємо ми? (Чорне море).
  2. Римляни називали жителів Балканського півострова греками, країну – Грецією. А як греки в давнину називали себе, свою країну? (Елліни, Еллада)
  3. Стрій воїнів, вишикуваних у 16 рядів. Найкоротші списи та прямокутні шити мали воїни першого ряду. Воїни наступних 8 рядів тримали списа двома руками, поклавши його на плечі воїнам переднього ряду. В останньому ряді довжина списів становила 6 м. Який описано стрій? (Македонська фаланга)
  4. Який вид сценічного мистецтва виник із сільських святкувань на честь бога Діоніса? (Театр)
  5. Тарент, Cиракузи, Синопа, Трапезунд, Борисфеніда, Феодосія… Загалом близько 500 міст. У результаті якого руху (переселення) виникли ці міста? (Велика грецька колонізація)
  6. Назвіть географічні об'єкти:  1) острів  (Крит), 2) море (Егейське).
  7. Архітектурна споруда в його подобі згадується в «Ілліаді». Про його небезпеку попереджала Кассандра, але їй не повірили. Ясновидець Лаокоон у нього кинув спис. (Троянський кінь)
  8. Цей плід на весіллі богині Фетіди та героя Пелея Еріда кинула на стіл. Наслідком цього стала суперечка трьох богинь – Гери, Афіни й Афродіти; початок війни, яка тривала десять років; загибель міста.  (Яблуко)
  9. Це невелике субтропічне вічнозелене дерево подарувала Афіна жителям Аттики. Це найпоширеніший продукт харчування у Середземномор’ї в давнину й нині. Його вирощують на Кримському півострові. Про це дерево в Біблії згадується 27 разів, а про олію, яку виготовляють з нього, – 60.  (Оливкове дерево)
  10. Гора, житло богів у Греції? (Олімп)
  11. Головний бог давніх греків? (Зевс)
  12. Півострів, на якому розташована Стародавня Греція? (Балканський)
  13. Головний бог давніх греків? (Зевс)
  14. Спартанців учили говорити коротко і точно, тобто … (Лаконічно)
  15. Вільне населення Афін? (Демос)
  16. Найвища гора в Греції? (Олімп)
  17. Бог виноробства у Греції? (Діоніс)
  18. Бог, покровитель торгівлі в Стародавній Греції? (Гермес)
  19. Автор поеми «Іліада» та «Одіссея»? (Гомер)
  20. Як ще називають Давню Грецію? (Еллада.)
  21. Як звали богиню кохання» доньку Зевса? (Афродіта.)
  22. Хто був батьком Геракла? (Зевс.)
  23. Скільки подвигів здійснив Геракл? (Дванадцять.)
  24. Чи є в грецькій міфології міфи про загибель світу? (Ні.)
  25. Де поселили Мінотавра? (У лабіринті.)
  26. Відома богиня-войовниця, покровителька народних героїв, дочка Зевса та богині розуму Метіс, посередниця між людьми та богами-олімпійцями. Її культ шанувався по всій Греції, але особливо в Аттіці, де її ім'ям було названо головне місто. (Афіна.)
  27. Дочка Зевса та Гери, сестра Аполлона, яка народилася з ним на острові Делосі. Невтомна богиня мисливства, покровителька тварин, особливо новонароджених. Її життя проходить на лоні природи: із луком і сагайдаком за спиною, зі списом Тиждень історії в закладі освіти 13 мисливця, у короткій до колін туніці вічно юна діва полює в лісах і полях, а після полювання відпочиває в тінистих гротах. (Артеміда.)
  28. Як називається місто, що уславилося своїми хоробрими воїнами? (Спарта)
  29. На які частини поділяється територія Греції? (Північна, Середня, Південна)
  30. Які моря омивають Грецію? (Іонічне, Егейське, Середземне)
  31. Період могутності та розквіту Афін називають… (Золотим віком)
  32. В «епоху Перикла» управління державою в Афінах називалося … (демократичним)

3. «Битва Титанів» - конкурс капітанів.(розкрити суть та зміст поняття (1 відповідь – 3 бал))

Поліс – місто-держава, община громадян, з власними органами управління, законами, армією, судом.

Демократія – це політичний режим, в якому джерелом влади є народ, демос.

Колонізація – заселення і господарське освоєння незаселених територій (поділяється на зовнішню і внутрішню).

Тиран – людина, яка могла одноосібно вирішувати всі питання, без скликання народних зборів. Його обирали, коли наставали скрутні обставини: війна, економічна криза або ж якийсь катаклізм.

Ареопаг – рада старійшин, яка керувала всіма справами держави. Щороку ареопаг обирав 9 правителів – архонтів, які безпосередньо здійснювали владу, до них належали: жрець, полководець, «міністр» та шість суддів.

Метеки – переселенці з інших полісів або країн, які не могли бути громадянами і мати право голосу.

4. «Олімпійці Давньої Греції» (з’єднайте стрілками богів та їх назви (1 відповідь – 0,5 бала))

Гефест     бог морів і океанів

Зевс      бог віроломних та підступних воєн

Артеміда     перший стратег

Гера      верховний бог давньогрецької міфології

Кліо      син Зевса і смертної жінки

Посейдон     бог вогню і ковальства

Аід      богиня сімейного життя та вірності

Афіна    титан, котрий почав з’їдати свої дітей

Геракл    пастух з Трої

Перикл     богиня мисливства

Паріс     бог підземного царства

Арес  дух землі в образі вродливої дівчини

Кронос   богиня воєнного мистецтва та справедливої війни

Німфа   муза історії

5. «Поле чудес». На листках зашифровані слова, які треба відгадати (1 відповідь – 1 бал).

- напівлюдина – напівбик (мінотавр)

- богині долі в Греції (мойри)

- стіни мінойських та ахейських палаців зображували … зі сценами з еллінського життя – ігри, походи, обряди (фрески)

- легендарний давньогрецький поет, якого вважають автором поем «Іліада» та «Одіссея» (Гомер)

6. Домашнє завдання.(відповідь оцінюється від 1 до 10 балів)

- Вам потрібно було знайти одну з грецьких поем, міфів чи підготувати розповідь про якусь пам’ятку з історії Стародавньої Греції.

 

 

IV. Підведення підсумків конкурсів та оголошення переможців.

Слово вчителя. На цьому наша невеличка подорож на гору Олімп підходить  до завершення. Слово для виступу надається суддям нашого конкурсу .

Слово суддів.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Литус Людмила Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
17 вересня 2021
Переглядів
1160
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку