Мета уроку - активізувати вміння та навички учнів в усному мовленні, читанні та аудіюванні. Урок розвиває вміння учнів дискутувати, працювати в групах та висловлювати власну думку, аргументуючи її.
Урок-ілюстрація в 7 класі за темою:
"Охорона здоров’я"
Мета: * активізувати вміння та навички учнів в усному мовленні,читанні та аудіюванні;
* розвивати вміння дискутувати,розвивати пізнавальний інтерес,мовленнєву здогадку,па-
м'ять,увагу;
* виховувати дисциплінованість,культуру спілкуван-
ня.
Очікувані результати: - учень може назвати 10 органів
людини;
Обладнання: підручник,тематичні картки,ТЗН,ноутбук,мульти-
медійні засоби,символічний мікрофон,корзина з яблу-
ками.
На дошці цитата: "Good Health is Above Wealth"
Тип уроку: розвиток мовленнєвих умінь
Хід уроку
I .Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення.
Бесіда з черговим про погоду:"As today's weather good for health"
Повідомлення теми і мети уроку
Т: Dear children! I want you to look at the blackboard read a motto of our lesson «Good health is above wealth.»
So,what are we going to talk about?All right,it is about health,
doctors, medicine.
Фонетична зарядка: повторення лексики по темі "Медицина"
Warm-up: 1) look at the picture and say: "What does our body consist of?
(учні, використовуючи таблицю,називають органи людини та за-
писують їх назву на дошці).
2)Fill in gaps (Вставте пропущені слова)
а)We breath with the……… (lungs) в)The tongue is in the……… (mouth)
c)The spleen is in the……… (abdominal cavity)
d)Our body is covered with……… (skin).
ІІ. Основна частина уроку.
1)Listening "We study anatomy"
Pre-listening:1)How many teeth(eyes,ears,tongues,lips,tails…)has a
man?
2) What is the organ of thinking (hearing,smell,sight,speech,
taste)?
3)What do we do with our lungs(ears,nose,tongue).
While-Listening: (Учні слухають текст запису)
Post-listening
T: І) Answer the guestions:
1) What are the main parts of our body?
2) What parts does the head consist of?
3) What can we see on the face?
4) What are there in the mouth?
5) What are the principal organs in the chest and in the abdominal cavity?
2)"True" "False"
+ -
T: Take a piece of paper and write down(+)or(-).
-1) On the face we can see eyes, a nose and a heart
-2) Our neck connects the head with a spleen
+3) The mouth has two lips
+4) We have four fingers and a thumb on each hand
-5) In the abdominal cavity we have a skull and a chest.
3) When the people get ill they go to the hospital or call doctors.
Let's remember what doctor's occupations do you know?
(На екрані показують картинки лікарів.Учні називають їх фах.)
1)Match the doctors the medical problems they treat
1. surgeon a)soar throat
2. dentist в)broken arm
3. pediatrician c)toothache
4. heart doctor d)earaсhe
5. eye doctor e)heartache
6. ear doctor f)soar eye
g)stomachache
h)backache
i)pain in the knee
j)allergies
k)flu
e)headache
2 ) Fill in the gaps from the box
Surgeon , ear doctor , heart doctor , eye doctor, pediatrician
When I can't hear well I go to…
When I can't see well I go to…
When I feel pain in the heart I go to…
When I have a headache I go to…
When I have a broken arm I go to…
Фізкультхвилинка (учень – «лікар» проводить зарядку)
4.Work in Groups
1)Game"Optimists and Passimists". (класс ділиться на 2 групи)
(Each group gives some suggestions on advantages and disadvantages of being sick).
I am ill
Optimists Passimists
You needn't go to school you have a high temperature
You can watch TV you feel pain in your body
You can have a longer sleep you have a headache
You can play computer games
you must take pills and
other medicines
Parents buy you sweets,lemons,
oranges,other fruits
2) Put sentences in correct order. (Клас ділиться на 5груп по4чол.).
Групам роздаються конверти з текстом,де речення перемішані.
Скласти оповідання
A Story
A man and his son had been to a party.
They were driving home together.
It was raining and the road was wet.
A cat was crossing the road.
The man swerved avoid the cat.
The car crashed into a tree.
The man was killed and his son was seriously injured.
An ambulance came and rushed the son to the hospital.
He was taken directly to an operating room.
The surgeon entered the room.
The surgeon saw the boy and shouted:" My son! "
5.Work with a picture.
(Робота з картинкою підручника Впр.1ст.62)
T: Look at the picture.
What can you see in the picture?
Where can you see it?
What is the main idea of it? (if you are ill you must stay in bed)
6. Speeking. Діалогічне мовлення
(Make up conversations and say who had which medicines)
Учні розповідають діалоги,користуючись ліками.які стоять на столі
7. Interactive work "Microphone"
T: Some people belive that regular visits to the doctor are the best way to be
healthy.Do you agree with it?What are the other ways to be healthy and
strong?
(Учні швидко,по черзі відповідають на запитання або
висловлюють свою думку. Говорить той, у кого"символічниймікрофон")
P1:The best way to be healthy is… =to go in for sports
P2,P3,P4,…………………………… =to eat healthy food
=to do morning .ex.
=to wash hands befor eating
=an apple a day keeps a doctor
away.
ІІІ. Заключна частина уроку.:
Write a composition
1)Домашнє завдання «Live not to eat, but eat to live»
Homework
2)Підсумок уроку . Виставлення оцінок.
T: Dear children ! I'd like to thank you for your work .You were really great! I hope you've known much and perhaps will use your knowleag of English in the future. Remember the proverb:"An Apple a day keeps the doctor away». Be healthy and strong!
(Вчитель роздає з корзини яблука)