Урок - квест з української мови в 3класі на тему "Вправляння в розрізненні іменників, прикметників, дієслів."

Про матеріал
Урок – квест практичного застосування знань, умінь і навичок з української мови для учнів 3 класу
Перегляд файлу

Українська мова

3 клас

Тема.    Вправляння в розрізненні іменників, прикметників, дієслів.

Мета. Вчити учнів розпізнавати різні частини мови; удосконалювати вміння використовувати вивчене в практичній діяльності, розвивати культуру усного та писемного мовлення, логічне мислення, пам’ять, увагу, уміння працювати в парах, групах; виховувати любов до української мови.

Тип уроку. Урок – квест практичного застосування знань, умінь і навичок.

Обладнання. Роздруковані смужки слів, м’яч, картки із завданнями для роботи в парах, групах, картки - пазли.

     Хід уроку       

І. Організація класу до уроку

Продзвенів уже дзвінок,

 всім пора нам на урок.

Встаньте всі рівненько,

привітайтеся гарненько :

« Добрий день!»

Працювати слід старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім дружнім класі

Діти — просто мо-ло-дці!

 

 ІІ. Психологічний настрій  на урок

Вправа «Побажання» (Діти стають в коло, передають один одному м’яку іграшку (сердечко) і кажуть побажання: – Оксаночко,бажаю тобі добра!, – Назаре, бажаю тобі успіхів!)

 

1.Гімнастика для очей

ЛІФТ- очі вгору, вниз. МАЯТНИК -  очі праворуч, ліворуч. ТЕЛЕВІЗОР.- часто мигати очима.

 

2. Пальчикова гімнастика

  1.    2 – 3 – 4 – 5 – вийшли пальчики гулять.

1 – 2 – 3 – 4 – 5 – в хатці знову всі сидять.

 

ІІІ. Повідомлення теми уроку

  - Сьогодні у нас урок – квест – інтелектуальна гра, під час якої кожен з вас проявить логічне мислення, кмітливість ерудицію. На уроці ми будемо розвивати вміння розпізнавати самостійні частини мови : іменник, прикметник, дієслово. Будемо працювати індивідуально, в парах, в групах.  Наша мета – знайти скарб.  Яким він буде, ми дізнаємося в кінці уроку. А робити ми це будемо з допомогою підказок, які є обов’язковими умовами цього пошуку.

 

1. Девіз нашого уроку:

Не просто слухати, а чути,

Не просто дивитись, а бачити,

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

 

2.Каліграфічна хвилинка

Щоб слова і букви правильно писати, хвилинку каліграфії треба починати.

- Яка охайна, симпатична хвилинка ця каліграфічна!

Зошит швидко розгортайте, ручку правильно тримайте.

За осанкою всі стежте, з чистотою всі дружіть.

На « відмінно» напишіть.

Мова  мо ов ва

Мова – це багата скарбниця, в яку народ складає все своє життя.

 

ІV.  Узагальнення та систематизація вивченого

- Давайте ми всі колективно  повторимо все , що ми знаємо про частини мови.

1. Слова, що є назвами предметів, називаються…..

2.Іменники відповідають на питання ….

3. Слова, що називають ознаки предметів, називають…

4. Прикметники відповідають на питання….

5. Слова, що означають дію, називаються….

6. Дієслова відповідають на запитання…

 

   - 1 ЗАВДАННЯ знаходиться в місці, яке називає іменник , що вживається тільки в множині. Ми з вами заходимо та виходимо через цей предмет (двері).

 

Гра «Ти мені , я тобі»

 Учитель говорить слово і кидає м’яч, а учень називає частину мови. Далі гра продовжується між учнями.

 

      - 2 ЗАВДАННЯ знаходиться у місці де ми любимо ставити свої підставки (підвікононня).

 

Завдання «Знайди зайве»

Книга, зошит, веселий, олівець

Зелений , синій, червоний, вулиця

Скрипка, співати, танцювати, гратися.

Злива, яблуко, але,  дім.

Працювати, читати, на, писати.

 

  •         3  ЗАВДАННЯ знаходиться  під предметами, де Людмила Василівна ставить вам оцінки, а ви записуєте домашнє завдання.
  •          

Розподільний диктант   «Справжні друзі» (розподілити слова за частинами мови: іменники, прикметники, дієслова). Робота в парах.

Береза, малювати, веселий, дуб, сосна, жовтий, білий,стоїть, писати,читати, калина,чорний .

 

- 4 ЗАВДАННЯ знаходиться під предметом , що роздруковує картки ( принтер)

 

Гра «Забираю собі»

Клас об’єднується в дві групи дівчатка та хлопчики. Учитель надає  однакові набори карток з іменниками. Дівчата повинні вибрати картки риби та одяг, хлопчики професії і меблі. Кожна група повинна обрати картки з їхніми іменниками.

Стіл, камбала, костюм, учитель, шафа, плаття, стілець, щука, диван, шахтар, пальто, агроном, артист, сом, водій, окунь, карась куртка.

 

Фізкультхвилинка «Україно, ми твоя надія»

 

-5 ЗАВДАННЯ заходиться під поличкою, де ми беремо художню літературу ( куточок для дітей та батьків)

 

Творче завдання «Доповни вірш» .

Потрібно доповнити вірш потрібними словами. До якої частини мови вони належать, як ще називають ці слова? ( Прикметники, спільнокореневі слова)

Українець  я  (маленький).

Україна – край (рідненький)

Вірний син я свого роду –

(Українського ) народу.

 

- 6 ЗАВДАННЯ знаходиться  у руках директора нашої школи , як її звати ?                                ( Шиманська І.М.).

 

Побудуй прислів’я

- Вам і нашим гостям  потрібно буде  з’єднати прислів’я і пояснити нам як ви їх розумієте.

 

На чорній землі                                 половина здоров’я.

Вогонь – добрий слуга,                    а пізня сльози ллє.

Весела думка                                     а й та працює.

Бджола мала,                                     білий хліб родить.

Рання пташка росу п’є,                    але поганий господар.

     

Вправа на увагу

Вправа 272 . Знайди «зайве» слово серед споріднених слів та розберіть за будовою: вода, водичка, підводний, водити; сніг, сніговий, сніжинка, сніжинки.

 

-  7 ЗАВДАННЯ  знаходиться у предметі, де вчитель ставить вам оцінки (Журнал)

 

Вправа  «Мій зірковий час» Вправа 273. Знайди в тексті відомі тобі частини мови. Випишіть по кілька слів, що належать до кожної з них.

- Перевіряти роботи ви будете один в одного. Той учень, який написав слова найкраще, - переможець.

 

 Слово вчителя

- Закінчується наш квест. Ми разом знайшли скарб. Як ви вважаєте, що це? (версії учнів) «Справжній скарб – це знання». Чи погоджуєтеся ви з цим твердженням? Обґрунтуйте свою думку. З пазлів складають карту України.

- Діти, як ви вважаєте , чому нам надіслали карту України? (Щоб ми любили і шанували свою країну, берегли і вивчали нашу мову)

 

ІV. Підсумок уроку

1.Інтерв’ю зі Знайком.

-  Скажіть, про що ми дізнались сьогодні на уроці?

- Які частини мови ми розпізнавали?

- Як ще називають ці частини мови?

- Що  найбільше сподобалося на уроці ?

2.Оцінювання. Зараз наші гості озвучать , як ви працювали.

2. Перегляд фільму «Казка про частини мови»

 

V. Домашнє завдання:

- Виберіть завдання, яке вам було б цікаво виконати вдома: 

- виписати з літературного читання  п'ять прислів'їв із різними частинами мови та визначити їх;

 - скласти казку  про самостійні частини мови, та їх роль у мовленні.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

https://abetkaland.in.ua/wp-content/uploads/2019/02/4-10.jpg

 

docx
Додано
19 травня 2020
Переглядів
2508
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку