Урок - Практичне заняття №1 «ЛІЧБА ЧАСУ В ІСТОРІЇ СТАРОДАВНЬОГО СВІТУ» - 6 клас

Про матеріал

Пропонується варіант практичного заняття з історії для учнів 6 класу, де представлена робота з основними поняттями теми, розв'язання хронологічних задач та завдання для перевірки вмінь, набутих під час вивчення нового матеріалу. Надано і варіанти правильних відповідей до завдань.

Перегляд файлу

УРОК №2. Практичне заняття №1 «ЛІЧБА  ЧАСУ   В  ІСТОРІЇ  СТАРОДАВНЬОГО  СВІТУ»                                                                          6 клас

ПІСЛЯ УРОКУ УЧНІ ЗМОЖУТЬ:

  • Пояснювати та доречно вживати поняття «ера», «до н.е.», «до Р.Х.», «наша ера», «від Р.Х».
  • Визначати послідовність та тривалість історичних подій; рахувати роки в історії з переходом через еру
  • Встановлювати співвідношення «рік-століття-тисячоліття»
  • Висловлювати міркування про значення лічби часу в історії стародавнього світу

ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ: «ера», «до н.е.», «до Р.Х.», «наша ера», «від Р.Х».

НМЗУ: підручники, слайди, завдання для практичної роботи

ТУ: урок вивчення нового матеріалу, формування вмінь та навичок

Хід уроку:

І. Оргмомент.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

А. ПЕРЕВІРКА Д/З.

1. Що таке хронологія?

2. Що ви пам’ятаєте про літочислення з уроків історії в 5 класі ( як визначити століття, половину століття, що таке лінія часу)

3. Що таке історична карта, чим вона відрізняється від географічної карти?

4. Для чого потрібні історичні карти?

5. Чому історію називають подорожжю в часі і просторі?

СЛАЙД 1 Б. ХРОНОЛОГІЧНА ЗАДАЧА. (2 учня – на дошці, решта – в зошитах)

І в. – Скільки років тривало правління Ярослава Мудрого, якщо він посів на престол у 1019 році, а помер у 1054 році? (1054-1019=35)

ІІ в. – Скільки років Софії Київській, якщо збудовано її було у 1036 році?(2014-1036=978)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

СЛАЙД 2 - На уроці:

  • Які особливості лічби років до н.е. або до Р.Х.,
  • як обчислювати тривалість подій з переходом через еру
  • як використовувати лінію часу для розв’язання хронологічних задач?

СЛАЙД 3 ІV. Оголошення теми мети, очікуваних результатів.

СЛАЙД  4  А. ПЛАН.

1. Відлік часу в історії.

2. Практикум.

Б.ЗАПИС ТА ПОЯСНЕННЯ Д/З.

V. Вивчення нового матеріалу.

1. Відлік часу в історії.

А.УЧИТЕЛЬ:

Майже кожен із давніх народів створював свою систему відліку років історії від якогось певного моменту, за своєю ерою (епохою)

СЛАЙД  5 Ера (від латинського – вихідне число) - літочислення, лічба років від певної події; новий період розвитку, що починається визначною подією.

Наприклад, стародавні єгиптяни вели своє літочислення за династіями єгипетських царів - фараонів; стародавні греки – від олімпіад, стародавні римляни – від заснування Риму. Мусульманська ера бере початок від 16 липня 622 р., коли засновник мусульманської релігії Мухаммед переселився з Мекки до Медіни. Цією системою й зараз користуються мусульмани Ірану, Афганістану, інших ісламських країн.

Відлік часу в історії в Україні та в інших європейських країнах, де головна релігія християнство ведеться від Різдва Христового.

Всі події до народження Христа відбувалися до нової ери = до нашої ери=до Різдва Христова;  від народження Христа і до наших днів – у роки нової ери = нашої ери = від Р.Х.

Б.ПРАЦЮЄМО ІЗ СТРІЧКОЮ ЧАСУ. (звертаємо увагу учнів, що на стрічці часу є Р.Х, але немає «0», після 1 р. до н.е. – 1 р. н.е.) + текст підручника Б. – с.9-10)

  • як позначити роки до н.е.
  • Як визначити половину століття до н.е.
  • Який рік є початком і кінцем століття до н.е.
  • Як позначити століття римськими цифрами

В. ХРОНОЛОГІЧНІ ЗАДАЧІ.

1. Яке століття раніше:  а) ІІ ст. чи V ст.;  б) ІІ ст. до н.е. чи V ст. до н.е.

2. Скільки років жив Александр Македонський, якщо він народився у 356 р. до н.е. , а помер у 323 р. до н.е . (356-323=33 р)

3. Скільки років жив Овідій, якщо він народився у 43 р. до н.е., а помер у 18 р. (43+18-1=60 р) -1- т.щ. з 43 р. до н.е до 1 р. до н.е. він прожив 42, а не 43 роки

Г. РОБОТА В ПАРАХ – с. 11 (верх) про палац царя

- 612+1854-1 =2465

 

2.Практикум.

А. САМОСТІЙНА РОБОТА.

Розв’яжіть хронологічні задачі, позначивши необхідні дати на лінії часу

1. Яка з дат відбулася раніше:

а) 10 р. чи 10 р. до н.е.     б) 40 р чи 45 р. до н.е.

в) 100 р до н.е. чи 45 р. до н.е.

2. Який рік: а ) передує 476 р. до н.е.;   б) наступний після 476 р. до н.е.

3. Скільки років Константин був імператором, якщо розпочав своє правління у 337 р. до н.е. , а закінчив у 306 р. до н.е.?

4. Скільки років правив Октавіан Август, якщо став імператором у 27 р. до н.е., а закінчив своє правління у 14 р.?

ВІДПОВІДІ:  -  за кожне завдання

  1. А) 10 р. до н.е.  б) 45 р. до н.е.  в) 100 р. до н.е. – по 1 б.
  2. А) 477 до н.е.  б) 475 р. до н.е.  – по 1 б.
  3. 337-306=31- 3 б.
  4. 27+14-1=40 - 3 б.

VІ. Рефлексія.

А. НЕЗАКІНЧЕНЕ РЕЧЕННЯ:

- сьогодні на уроці я дізналася ( дізнався)…

- сьогодні на уроці я навчився ( навчилася)…

 

VІІ. Оцінювання навчальних досягнень учнів

  • Розв’язання задач на повторення + усні відповіді + зошити з практичною роботою

VІІІ. Домашнє завдання.

Бандровський, Власов. – розв’язати завдання № 1-3 рубрики «Працюємо самостійно»

Завдання 1.

1. 477 р до н.е.; 475 р. до н.е.

2. 753 р. до н.е – І ½ VІІІ ст.

3. 753 р. до н.е. = І тис. до н.е.

Завдання 2.

1792-42= 1750 р. до н.е. – закінчилося правління Хаммурапі

Завдання 3.

539+2014-1=2552 р тому Вавилон був узятий персами.

 

ЛІТЕРАТУРА:

Бандровський Ф., Власов В. Всесвітня історія. Історія України. –К.: Генеза, 2014.

Ладиченко Т., Камбалова Я., Терелицька Т. Викладання всесвітньої історії в 6 класі. Метод.посібник для вчителів. – К.: Аконіт, 2006.

Усі уроки до курсу «Всесвітня історія. Історія України. Інтегрований курс» 6 клас/Упоряд. Н.М.Морозова, Н.І.Харківська. – Х.: ВГ «Основа», 2006.

 

 

 

1

 

docx
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Бандровський О.Г., Власов В.С.)
Додано
23 липня 2018
Переглядів
51181
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку