Урок "ЗАРОДЖЕННЯ МИСТЕЦТВА ТА РЕЛІГІЙНИХ ВІРУВАНЬ" - 6 клас

Про матеріал

Пропонують різноманітні види роботи на уроці, а саме:робота в парах і малих групах, робота з підручником та ілюстраціями, робота з поняттями, розв'язання кросворду

Перегляд файлу

УРОК №5. ЗАРОДЖЕННЯ  МИСТЕЦТВА  ТА  РЕЛІГІЙНИХ  ВІРУВАНЬ     6 клас

ПІСЛЯ УРОКУ УЧНІ ЗМОЖУТЬ:

  • Пояснювати та доречно вживати поняття «мистецтво», «релігія», тотемізм», «анімізм», «магія», «табу»,
  • Показувати на карті місця найвідоміших знахідок найдавніших мистецьких пам’яток,
  • Наводити приклади та визначати особливості релігійних вірувань і мистецтва перших людей;
  • Висловлювати власні міркування про духовний світ давніх людей

ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ: «мистецтво», «релігія», тотемізм», «анімізм», «магія», «табу»,

НМЗУ: підручники, атласи, презентація, картки із завданнями, сітка кросворда

ТУ: комбінований

Хід уроку:

І. Оргмомент.

СЛАЙД №1 - А.ГРА «ПАРОЛЬ»

Учень називає одне важливе слово, що стосується змісту попередніх параграфів і лише після цього отримує право сісти на місце: ВІ, ІСС, первісність, н.е., до н.е., ера, РХ, хронологія, пралюдина, кам’яний вік, палеоліт, мезоліт, неоліт, енеоліт, , еволюція, людина розумна, австралопітек, неандерталець, кроманьйонець, теорії походження людини, стоянка, привласнюючи господарство, збиральництво, мисливство…

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

А.РОБОТА БІЛЯ ДОШКИ

2 учня виконують завдання на картках:

  • Періодизація кам’яного віку + поясни назву кожного періоду
  • Що таке привласнюючи форми господарської діяльності + перелічи заняття

СЛАЙД № 2 - Б.РОБОТА З ІЛЮСТРАЦІЄЮ.

ЗУ: 1. Розгляньте зображені на малюнках знаряддя праці первісної людини

2. Порівняйте зображені знаряддя за складністю виготовлення: яке зі знарядь є складнішим за технікою виготовлення?

3.  Поміркуйте, що могла робити первісна людина, використовуючи: 

     - знаряддя №1?    - знаряддя №2?

4. Чи можна на основі зображених знарядь праці зробити висновок про поступальний розвиток первісного суспільства?

В. ПЕРЕВІРКА І ОЦІНЮВАННЯ УЧНІВ, ЩО ПРАЦЮВАЛИ БІЛЯ ДОШКИ.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

А. БЕСІДА:

1. Як називається §4, з яким будемо працювати на уроці?

2. На які питання знайдемо відповідь?

3. Про що дізнаємося?

СЛАЙД № 3 - ІV. Оголошення теми мети, очікуваних результатів.

СЛАЙД №4А. ПЛАН.

1. Знання та вміння доби давнього кам’яного віку.

2. Як виникло мистецтво?

3. Релігія та найдавніші релігійні вірування.

СЛАЙД 5. - Б.ЗАПИС ТА ПОЯСНЕННЯ Д/З.

 

V. Вивчення нового матеріалу.

1. Знання та вміння доби давнього кам’яного віку.

СЛАЙД №  6 - А. РОБОТА З ІЛЮСТРАЦІЯМИ ( наскельний розпис печер Ласко (Франція) та Альта міра ( Іспанія)

1. Як ви думаєте, коли людина почала зображувати тварин?

2. Як подані пам’ятки характеризують своїх творців?

3. Чому багато наскельних малюнків було створено у важкодоступних печерах?

Б.ПІДРУЧНИК: Коментоване чит. §4, п.1

В.УЗАГАЛЬНЮВАЛЬНА БЕСІДА:

1. Яке, по вашому, місце в колективі первісних людей належало носіям згаданих в тексті вмінь та знань?

2. Учені, які досліджують особливості розвитку суспільства, переконані, що нерівність виникла разом з людиною. Поміркуйте, чому?

2. Як виникло мистецтво?

СЛАЙД №  7. А.ПОНЯТТЯ

Мистецтво – творче відображення, відтворення дійсності в художніх образах

Б. ІНДИВІДУАЛЬНА РОБОТА

Скласти речення зі словом «мистецтво»

В. ПІДРУЧНИК. - Коментоване читання §4, п.2

Г. РОБОТА В ПАРАХ.

СЛАЙД №  8 - С.23 – наскельний розпис з печери Альтаміра

1. Чи зміг художник передати в образі великої тварини її силу та міць? Як саме?

2. Які власні відчуття він утілив у малюнку?

3. Чи подобається вам кольорова гама малюнку?

4. Скільки по-вашому тут відтінків?

!!! використовував лише дві фарби – червоно-коричеву (вохру) та чорну.

Д. УЗАГАЛЬНЮЮЧА БЕСІДА:

СЛАЙД №  9. «Перші художники» Художня реконструкція З.Буріана + сучасні ре конструктори + підручник – с. 23

  1. Що зображено на малюнках?
  2. Що повинен був знати художник-дослідник, щоб створити таку реконструкцію минулого?
  3. Чому перші художники зображували здебільшого тварин?
  4. Чому на цих малюнках тварин вражено списами та стрілами?

СЛАЙД №  10 - Е.КАРТА: -підручник с.20 «Шляхи розселення пралюдей»

Перелічите місця найдавніших пам’яток живопису кам’яного віку.

В якій частині Європи вони розташовані? Чому?

 

3. Релігія та найдавніші релігійні вірування

СЛАЙДИ № № 11-16 -   А. ПОНЯТТЯ.

Релігія – віра в надприродні сили та поклоніння їм.

Фетишизм – віра в надприродні властивості предметів

Тотемізм – віра в спільне походження та кровну спорідненість між людиною і певним видом тварин або рослин.

Магія – дії чаклуна,через які він намагається досягти влади над явищами природи або іншими людьми.

Табу – різні правила та заборони, що регулювали життя первісних людей.

Культ предків – віра в потойбічне життя, поклоніння та шанування пам’яті померлих родичів.

Б. СКЛАДИ РЕЧЕННЯ З НОВИМ СЛОВОМ.

 

СЛАЙД № 17 -  В. УЗАГАЛЬНЮЮЧА БЕСІДА-  робота з ілюстрацією «Поховання мисливця на мамонтів» - Буріан

  1. Які історичні відомості втілив художник?
  2. Навіщо, на вашу думку, померлому робили ложе, клали небіжчика в позу сплячого , прикрашали його одяг, клали поруч із ним їжу, зброю, бивні мамонта, покривали шаром кам’яної вохри, укривали зверху або лопаткою мамонта, або камінням?
  3. Про які вірування первісних людей свідчить картина?

VІ. Рефлексія.

А.БЕСІДА:

1. Яку тему вивчали?

2. З якими новими поняттями познайомилися?

3. Про що вже знали?

4. Про що узнали вперше?

5. Які види мистецтва, на вашу думку, зародилися в первісні часи? – зображувальне мистецтво, музика, танці, усна народна творчість ( міфи, перекази, пісні)

СЛАЙДИ № № 18 – 29  Б.КРОСВОРД.

 

 

 

 

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

5.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.

 

 

7.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10.

 

 

11.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Материк, який вважають прабатьківщиною людства.(Африка)

2. Поклоніння предметам неживої природи, якими нібито наділені надзвичайними властивостями.(фетишизм)

3. Село на Чернігівщині, біля якого розташована палеолітична стоянка, де знайдено мистецькі вироби.(Мізин)

4. Назва людей доби пізнього палеоліту.(кроманьйонець)

5. Віра в існування надприродних, божественних сил, які створили світ і людину.(релігія)

6. Печера в Іспанії з живописом доби пізнього палеоліту.(Альтаміра)

7. Віра в спільне походження та кровну спорідненість між групою людей і певною твариною або рослиною.(тотемізм)

8. Назва «життя», яке починається після смерті.(потойбічне)

9. Печера у Франції з живописом доби пізнього палеоліту.(Ласко)

10. Творче відтворення дійсності в художніх образах.(мистецтво)

11. Заборона на різні дії людей, порушення яких нібито карається надприродними силами.(табу)

12. Віра в здатність людини впливати на сили природи та інших людей.(магія)

 

VІІ. Оцінювання навчальних досягнень учнів

СЛАЙД №30 VІІІ. Домашнє завдання.

§4, з.2 ( с. 24) – письмово – всі!

ЛІТЕРАТУРА:

Бандровський Ф., Власов В. Всесвітня історія. Історія України. –К.: Генеза, 2014.

Ладиченко Т., Камбалова Я., Терелицька Т. Викладання всесвітньої історії в 6 класі. Метод.посібник для вчителів. – К.: Аконіт, 2006.

Усі уроки до курсу «Всесвітня історія. Історія України. Інтегрований курс» 6 клас/Упоряд. Н.М.Морозова, Н.І.Харківська. – Х.: ВГ «Основа», 2006.

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Даценко Наталія Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Арсьонова Вікторія Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Бандровський О.Г., Власов В.С.)
Додано
23 липня 2018
Переглядів
7497
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку