Мета:
Навчальна: формування в учнів вміння застосовувати інтеграл до знаходження площ плоских фігур.
Розвиваюча: розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу, математичну грамотність.
Виховна: виховувати акуратність, наполегливість, інтерес до вивчення математики.
Тип уроку: урок закріплення і удосконалення нових знань, умінь і навичок.
Вид уроку: урок - семінар.
Конструктор уроку:
І. Організаційна частина.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
• Іінтерактивна вправа «Хто швидше»;
• інтерактивн гра «Математичне лото»; сигнальні картки; картки – завдання.
ІІІ. Актуалізація знань, умінь і навичок.
• Інтерактивна вправа «Відповідність»; самостійна робота.
IV. Повідомлення теми, мети і плану уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів.
• «Інформаційна палітра запитань».
V. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу.
• Стратегія творчого пошуку «Перетворюючого мислення»; опорний конспект.
VІ. Перевірка знань учнями фактичного матеріалу.
• Стратегія творчого пошуку «Примусове поєднання» робота в групах.
VІІ. Підведення підсумків. Рефлексія.
• Бліцопитування; три дієслова.
VІІІ. Домашнє завдання. (диференційоване)
• Обов’язковий мінімум;
• тренувальні завдання; творчі завдання; міні проект.
(робота в групах, перевірка Д/з) Заповніть таблицю:
І рівень (1 бал) |
Обчисліть інтеграл: 1 2 2 a) xdx; b)x2dx; c)cos xdx. 0 0 |
Відповідь:
|
|
ІІ рівень (2 бали) |
Відомо, що Знайдіть : b a f xdx 5 f xdx a b |
Відповідь:
|
|
ІІІ рівень (3 бали) |
Обчисліть : 2 5x1dx. 1 |
Відповідь:
|
відповідні сигнальні картки зворотною стороною.
Метод міркувань від складного до простішого?
1. Установіть відповідність між графіком і функцією.
|
А |
1 у x |
Б |
уx1 |
|
|
В |
1 у 2 x |
Г |
уx2 |
|
|
Д |
у х |
Е |
уx3 |
|
Ж |
уsin x |
1. Запишіть у вигляді суми або різниці площ криволінійних трапецій площу заштрихованих фігур.
|
|
|
1. Що ми знаємо про інтеграл?
2. На практиці часто доводиться обчислювати площі фігур, які не є криволінійними трапеціями. Як це зробити застосовуючи вже отримані знання про площу криволінійної трапеції?
Творчий пошук «Перетворююче мислення» (сприйняття та усвідомлення нового матеріалу)
Приклад 1 |
||
Обчисліть площу фігури, обмеженої лініями y x , та yx2.
|
||
Розв’язання |
Коментар |
|
1. Зобразимо задані лінії (рис.) і знайдемо абсциси точок їх перетину: 2. x2 х , (1) 3. Тоді х4 = –х, х4 + х = 0, 4. х (х3 + 1) = 0,
5. х = 0 або х = – 1 (обидва корені задовольняють рівнянню (1)). 6. Площа заданої фігури дорівнює 0 00 S xx2dx xdxx2dx 1 1 1 2 3 0 x3 0 1 x2 3 1 3 1 3 . |
1. Зображуючи задані лінії (рис.), бачимо, що шукана фігура знаходиться між графіками двох функцій. 2. Зверху вона обмежена графіком функції f2x х , а знизу — графіком функції f1x x2. 3. Отже, її площу можна обчислити за формулою
4. Щоб знайти межі інтегрування, знайдемо абсциси точок перетину графіків заданих функцій. 5. Оскільки ординати обох кривих у точках перетину однакові, то достатньо розв’язати рівняння f1 (x) = f2 (x). 6. Для розв’язування одержаного ірраціонального рівняння можна ви- користати рівняння-наслідки (у кін- ці виконати перевірку) або рівно- сильні перетворення (на ОДЗ, тобто при x ≤ 0). 7. Відзначимо також, що на одержа- ному відрізку [–1; 0] значення (– x) ≥ 0. Тоді x x . |
Групова робота по рядах
(підсумки уроку)
Укажіть формулу за допомогою якої можна обчислити площу фігури: |
||
|
Передати зміст своєї діяльності на уроці за допомогою трьох дієслів.
Індивідуально. Обчислити площу фігури, обмеженої лініями : уx26x2 уx22x4 і скласти міні проект за зразком.