Мета: дати загальне уявлення про предмет «Основи здоров'я», ознайомити з головними завданнями курсу; формувати свідоме ставлення до власного здоров'я; розвивати пам'ять, мислення, мовлення; вчити працювати у групах, парах; виховувати бажання піклуватися про своє здоров'я, навички безпечної для здоров'я поведінки.
УРОК 1. «ВСТУП. ЩО ВИВЧАЄ ПРЕДМЕТ «ОСНОВИ
ЗДОРОВ’Я»
Мета: дати загальне уявлення про предмет «Основи здоров’я», ознайомити з головними завданнями курсу; формувати свідоме ставлення до власного здоров’я; розвивати пам'ять, мислення, мовлення; вчити працювати у групах, парах; виховувати бажання піклуватися про своє здоров’я, навички безпечної для здоров’я поведінки.
Обладнання: плакат з правилами, квітка з прислів’ями, підручник «Основи здоров’я», презентація.
Тип-уроку: урок – тренінг
Хід уроку
І. Організаційна частина
Вправа «Вітання»
«Доброго дня! Цими словами прийнято вітати один одного при зустрічі. Вітаючись ми демонструємо інтерес і повагу до людини. Ми звикли до такого вітання і відповідаємо на нього майже автоматично. Як можна по-іншому привітати один одного? Покажіть. А тепер привітайте один одного без слів. У цій вправі ведучий вітає всіх своїм способом, і його вітання передають по кругу».
Далі пропоную укласти угоду про спільну роботу, опираючись на деякі правила, які допомагають у взаємодії.
Прийняття правил групи.
Учні обговорюють правила групи. Всі бажаючі мають висловитися. Після дискусії проводиться голосування. Свій вибір кожен здійснює сам. Остаточно погодження та прийняття правила є законом для роботи групи.
ІІ. Створення проблемної ситуації
ІV. Знайомство з підручником
Лось – учений, дослідник. Ставить багато запитань.
Крош – кролик непосида. Організовує руханки.
Сова – лікар і спортсменка. Дає слушні поради.
Їжачок – завжди прислухається до порад.
Ворон – актор. Полюбляє розігрувати сценки.
Баранець – художник і поет. Розмовляє віршами. -
Найголовнішими помічникам і порадниками – це ваші батьки, бабусі й дідусі. Запитуйте в дорослих те, що незрозуміло. Переглядайте разом мультфільми та обов’язково обговорюйте побачене і почуте.
Діти розглядають підручник, знайомляться з його зовнішнім виглядом, оформленням.
V. Очікування та планування роботи на уроці - Чого ви чекаєте від сьогоднішнього уроку? - Якими ви повинні бути на уроці щоб було цікаво працювати?
VІ. Робота над темою уроку 1. Мотиваційна бесіда.
— Як ви вважаєте, чому в народі кажуть, що здоров’я дорожче за золото?
— Розкажіть про своє здоров’я. Чи часто ви хворієте? Що відбувається з вами, якщо ви захворіли? 2. Оформлення квітки «Ознаки здоров’я».
На дошці — малюнок із зображенням квітки. Зачитати учням основні ознаки здоров’я та пояснити їхнє значення.
Написи на пелюстках: відсутність болю, гарний настрій, міцні м’язи, добрий апетит, міцний сон, правильна постава, охайний зовнішній вигляд, нормальна температура. 3. Руханка. Гра «Виконуй як я, виконуй краще за мене» Чудово все на небі (підняли руки вгору, стали на носочки , потяглися до Сонечка)
Чудово на землі (присіли опустивши руки)
Чудово все навколо (піднялися, розвели руки показуючи навколо)
Чудово все в мені (склали руки на грудях)
4. Робота з підручником (с.6-7)
Гра «Ромашка» - Пояснюючи прислів’я складаємо квітку:
VІІ. Заключна частина
1. Повернення до очікування — Про що ви дізналися на уроці?
— Назвіть персонажів з мультику, які допоможуть вам працювати з підручником.
2. Ритуал прощання Станьмо у коло.
Хай сьогодні нам щастить,
Хай нам завтра пощастить,
Хай завжди нам всім щастить
Будьте всі здорові.
Оплески.