18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Урок 5 Урок. "Тема. Називні речення. Повні й неповні речення. Тире в неповних реченнях."

Про матеріал

Сформувати поняття про односкладні називні речення, способи вираження головного члена; - поглибити знання учнів про повні і неповні речення, розвивати вміння користуватися цими видами синтаксичних одиниць в усному й писемному мовленні.

Перегляд файлу

Урок 5

Тема. Називні речення. Повні й неповні речення. Тире в неповних реченнях.

Мета: - сформувати поняття про односкладні  називні речення, способи вираження головного члена; - поглибити знання учнів про повні і неповні речення, розвивати вміння користуватися цими видами синтаксичних одиниць в усному й писемному мовленні, удосконалювати навички вживання тире в неповних реченнях;  - складати та розігрувати діалог - розпитування або домовляння (телефонної розмови) з використанням неповних та односкладних речень; - розвивати соціальну та громадянську компетентності: на основі мовленнєво -  комунікативного дидактичного матеріалу засвоїти доцільні стратегії вирішення різних ситуацій, формувати вміння оцінювати свій емоційний стан та застосовувати прийоми для самозаспокоєння;- розвивати в учнів мотивацію для аналізу власних вчинків, ціннісне ставлення  до себе, людей, природи; - пропагувати здоровий спосіб життя.

Учні знатимуть: - яке значення мають називні речення, про їх стилістичні особливості та способи вираження головних членів речення; - чим неповні речення відрізняються від повних та коли в неповних реченнях ставимо тире.

 Учні вмітимуть: - використовувати в творах називні речення ; - доречно вживати неповні речення в діалозі, а також у складних реченнях для уникнення невиправданих повторів.

Тип уроку:  урок засвоєння нових знань

Обладнання: музичний запис пісні «Думка» у виконанні Олекси Керекеші,  гурту "Фата Морґана», картки з текстами, таблиця, відеоролик « Правила телефонної розмови», підручник.

Методи, прийоми, види, форми роботи: бесіда, сенкан, робота в парах, індивідуальна робота, діалог, ,,Письмовий звіт’’,  “Незакінчене речення “, “ПРЕС”,  робота за підручником.

                                               Хід уроку

  1. Мотивація навчальної діяльності. Створення сприятливого психологічного клімату на уроці.
  • З яким настроєм ви прийшли на урок?
  • Від чого залежить ваш настрій в повсякденному житті?
  • Чи впливає на ваш настрій погода? пісні? Як саме?
  • Міні – повідомлення.            
  • Зазвичай, усім хочеться, щоб кожен день минав весело,цікаво,щасливо. Що потрібно для цього? Напевно, щоб ніхто не зіпсував настрою, тобто не образив, не обізвав, не повідомив поганих новин. Але не завжди тільки це є причиною поганого настрою, а якісь переживання і почуття,які хвилюють людину. Вони називаються настроєм. Ми легко помічаємо, який він у тих, хто поруч з нами. Тому що бачимо у виразі обличчя, у поведінці, вчинках, розмові.
  • Слово вчителя. Прослухайте пісню «Думка» у виконанні Олекси Керекеші,  гурту "Фата Морґана».

-  Які картини ви уявили, слухаючи пісню?

- Які почуття викликає  цей музичний твір?

- Яка ваша думка, чому ми розпочали урок саме з цього музичного твору?

- Чи варто людині «піддаватися»  життєвим першкодам?

  • Сенкан. Складіть сенкан на тему «Тарас Шевченко» (запишіть у зошитах)

Тарас Шевченко.                                                    Поет.

Бідний, розумний.                                                Геніальний, талановитий.

Читав, писав, складав.                                         Писав, малював, гравіював.                                                

Був закоханий у рідну природу.                         Вірив у щасливу долю народу

Кобзар.                                                                   Пророк.

 

  1. Цілевизначення.
  • Сьогодні  ви будете творцями свого уроку. Виявите  уміння працювати самостійно, творчо, допомагати один одному і колективно перевіряти свою роботу, оцінювати свої досягнення. Ми будемо опрацьовувати дві теми. Коли будете складати очікувані результати, залиште місце для запису.

 

 

  • Дослідження – характеристика. Прочитати  висловлювання. Зіставити  їх. Виділити граматичні основи. Дослідити, які речення називні.

 

 

 

 

 

 

Висновок. У називних реченнях головний член здебільшого виражається іменником у називному відмінку або іменним словосполученням.

Учні на основі вправи складають очікувані результати  від уроку:

«Я  знаю»:  Яке значення мають називні речення, яку стилістичну функцію виконують; - чим неповні речення відрізняються від повних, та коли ставимо тире.

«Я вмію»:  складати міні – твори з використанням називних речень; у неповних реченнях, де потрібно ставити тире; - користуватися правилами етикету при телефонній розмові.

III. Опрацювання навчального матеріалу.

  • Індивідуальна робота. Робота з підручником. Опрацювання теоретичного матеріалу  § 19. Називні речення.

Виконання вправи 189. Прочитати вірш. Виписати з тексту односкладні називні речення.

  • Робота в парах. Робота за малюнком «Порив вітру». Доберіть кілька називних речень, які можна було б використати в словесному описі малюнка.

( Вечір. Темні  важкі хмари. Соняшники в задумі. Раптом сильний вітер. Цвіт соняшника і листя на землі. Туга. Неспокій.  Нестерпний страх).

Творча розминка. Складіть до слів «вітер» і «соняшник» сенкан.

Вітер.                                                          Соняшник.

Сильний, холодний.                                  Могутній, незламний.

Дме, завіває, зриває.                           Хилиться,страждає,  виживає.   

Все навколо знищує.                          Чекає щасливого дня.

Ураган.                                                 Воїн.

«Поетична хвилинка».      Хай пронизує простори час,

                                              де не знає ніхто, краще нас,

                                            що життя на планеті триває.

Самостійне опрацювання  теоретичного матеріалу  за підручником § 20. Повні та неповні речення. Допишіть цілі уроку з цієї теми.

Усна розповідь. Робота  біля дошки. Приклади речень записують в зошитах.

 

Результат пошуку зображень за запитом "тире в неповних реченнях"

 

  • Бесіда. Бути ввічливим і інтелігентним потрібно не тільки при особистісному спілкуванні. Дуже важливо зберігати своє обличчя і під час телефонної розмови. Правила спілкування називаються телефонним етикетом.

- Як часто ви дзвоните своїм друзям? родичам?

- Скільки хвилин триває розмова?

  • «Зустріч з гостем».  ( канал «Культура»  Наталія Адаменко, експерт з етикету). Перегляд відеоролика « Правила етикету. Телефонна розмова».

Запишіть  коротко правила, якими повинні користуватися.

Правила спілкування по телефону.

1. На початку розмови назвіть себе.

2. Коли дзвониш, не можна запитувати, хто говорить.

3. Говорити слід коротко і ясно.

4.  Дзвонити слід у зручний для співрозмовника час.

  • «Тренінг». Розігрування діалогів. (Учні отримують картки з темою телефонної розмови)

« До подруги дізнатися, яке домашнє завдання було. Телефон взяла мама».

«До каси кінотеатру».

« До класного керівника».

« До лікарні, де лікується бабуся».

Висновок. У ситуативних неповних реченнях пропущений член відновлюємо з мовленнєвої ситуації. Причиною пропуску є те, що учасники розмови знають, про що йдеться.

  • «Письмовий звіт». Напишіть  міні – розповідь «Як покращити свій настрій». У тексті використовуйте вивчені односкладні речення.

 IY. Рефлексійно – оцінювальний етап.

• Бесіда

  • Як змінився ваш настрій на кінець уроку?
  • Які види роботи покращили вам самопочуття?
  • Що вплинуло найбільше?
  • Гра «Посміхнись». Пропоную учням стати в коло та сказати щось приємне одне одному.

Ви сьогодні зрозуміли, що настрій не повинен впливати на ваше життя, на спілкування, на здоровя. Щоб не страждати, не падати у відчай, ви повинні  самі «перезавантажитися». Сьогодні ви послухали музику, почитали вірші, творили, спілкувалися. Ще потрібно частіше говорити одне одному приємні слова. Це покращує настрій людини та її самопочуття. Іноді виникають ситуації, коли, змінивши свою поведінку, можна змінити на краще й розвиток подій і себе.

  • «Ланцюжок настрою».  Музика – поезія – спілкування  - читання книг – заняття улюбленою справою – посмішка – ось шляхи зцілення.
  • Оцінювання

- Я зрозуміла, що…

- Щоб створити гарний настрій, треба…

- Чи досягли ми поставлених цілей уроку?

- Які подальші дії ми будемо робити, щоб стати успішними, здоровими, щасливими?

Y. Домашнє  завдання

Повторити теоретичний матеріал в підручнику  §19 -20, впр.208

На вибір:

  • Скласти сенкан до теми « Настрій».
  • З інших інформаційних джерел чи з підручника «Основи здоров’я» випишіть ще поради, як підняти собі настрій.
  •  Вправа 212  ( завдання одного із запропонованих).

 

 

docx
Додано
24 липня 2018
Переглядів
1562
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку