«Шість капелюхів мислення»
Хід уроку
Рушаємо в подорож ми за знаннями.
Візьмемо кмітливість в дорогу із нами.
Фантазія, вигадка стануть в пригоді.
Отож,вирушаймо! Лінитися годі!
Діти,чи знаєте ви який рекорд з швидкості читання встановила 16 – річна дівчинка з міста Києва Ірина Іванченко вона читає за хвилину 163 333 слова з повним розумінням прочитаного.
ІІІ. Мовленнєва розминка
А щоб ми гарно читали нам допомагають наші оченятка. Давайте підготуємо їх за допомогою гри «Блискавка».
Веселі читайлики.
1. Гра «Блискавка»
2.Робота над скоромовкою
1. Читання вірша разом
Як хочеться, щоб у світі було більше добрих людей!
Я до вас сьогодні йшла
І торбинку цю знайшла.
Це напевно зайчик був,
Під пеньком її забув.
Я торбинку підняла
І до школи принесла.
Глянь у неї навмання-
Капелюшки і казочка нова
Для нас лежать у ній.
Ілюстрація казки розрізана на пазли (діти складають ілюстрацію, на зворотньому боці – склади , з яких складається назва казки «___________»)
- От і дізналися яка казка у нас в гостях.
-Тут не тільки казка, а й різні завдання. Спробуємо їх виконати?
- Що значить народна казка?
- Чим відрізняється від літературної?
- Сьогодні за допомогою капелюшок ми прочитаємо, проаналізуємо нашу казку.
Зараз ми пригадаємо , як повинні працювати з ними.
Білий: Білий капелюх наводить на думку про папір. Білий капелюх зв'язаний із інформацією. Тобто читаємо казочку.
Жовтий капелюх:шукаємо щось позитивне.
Чорний капелюх: ми думаємо чи правда це , які тут недоліки, тобто шукаємо щось негативне.
Червоний капелюх: ми передаємо емоції, шукаємо відповіді на запитання ,які у мене з цього приводу виникають почуття.
Зелений капелюх: творчість, втілення нових пропозицій та ідей.
Синій капелюх: підбиття підсумків, чого ми досягли.
Починаємо працювати?
Я одягаю білий капелюшок. І так відкрили підручник на с.61 Казку «____________________________________»
Будьте уважні, бо білий капелюшок може перейти до вас.
Готові? Слідкуємо!
-Отже , ми з вами прочитали казочку. І кожен із нас задумався над значенням деяких слів.Зверніть увагу на нашу стіну слів. Зараз ми зв’язуємо значення деяких слів.
Як називається наша казка?
-Хто головні герой казки ?
- Чому лисичка відмовила зайчику?
Чому зайчику і іншим звірям хотілося б побачити пана Коцького?
_Чому ніхто звірів не хотів звати пана Коцкого?
-Чому лисичка порадила всім сховатися?
_Чим закінчилася казочка?
– Молодці, білий капелюшок справився зі своїм завданням
-Ото ж ми дотримуємось правил.
-У кожного з вас є конверти. У них є завдання. Починаємо працювати.(діти працюють)
Тож слово надається чорному капелюхові. нн
Чорний – оцінка ситуації з точки зору наявності недоліків, ризиків та загроз її розвитку.
1. Тож, розкажіть, будь-ласка, що найнеприємніше в цій казці.
2. Прослухайте музику, який уривок він нагадує вам?
Отже, завдяки чорному капелюху, ми дізналися, що найнеприємніше в цій казці.
_ Тепер час надати слово жовтому капелюху.
Жовтий – всі позитивні сторони.
– Ви розповіли про те, що відбулося за допомогою білого капелюха. Згадали вже про неприємні речі. Та в будь-чому можна завжди знайти позитивні сторони. Саме вони і допоможуть нам довідатися про можливості жовтого капелюха.
1.Що хорошого в цій казці відбулося?
2. Чим хотілося б вам , щоб казка закінчилася б?
Отже, в житті не буває тільки поганих або тільки хороших ситуацій. Іноді буває погано, тоді потрібно надіти жовтий капелюшок. І у ньому ти маєш побачити хороше. Бо якщо одягаємо жовтий капелюшок, то ніби одягаємо рожеві окуляри і вчимо свій розум та свою душу бачити тільки хороше.
Червоний капелюх.
В червоному капелюхові говорять тільки про почуття й емоції, які виникли під час прослуховування казки.
1. Які почуття й емоції у вас виникли під час слухання казки?
2.Як ви вважаєте, які емоції були у звірів коли пан Коцький сказав «Ня-уу»?
Зелений капелюх.
Зелений капелюх – це капелюх творчості. У ньому ми відправимося в країну фантазій. Вигадаємо продовження цієї легенди.
1.Скласти продовження казки.
Хто придумає кінець, той і буде молодець!
Синій капелюх.
Час для підсумку настав. Синій капелюшок нам в цьому допоможе. Він упорядковує і підсумовує почуте і сказане.
1. Чи сподобалась вам казка?
2.За що ви б хотіли похвалити звірів ?
3.Яку пораду дали б лисичці?
От і казочці кінець,
Хто працював – молодець.
Колективне складання сенкану.
1.Лисиця.
2.
3.
4.
5.
– Ви просто молодці! Дуже гарно сьогодні попрацювали.
1. Тож, розкажіть, будь-ласка, що найнеприємніше в цій казці.
2. Прослухайте музику, який уривок він нагадує вам?
1.Що хорошого в цій казці відбулося?
2. Чим хотілося б вам , щоб казка закінчилася б?
1. Які почуття й емоції у вас виникли під час слухання казки?
2.Як ви вважаєте, які емоції були у звірів коли пан Коцький сказав «Ня-уу»?
1.Скласти продовження казки.
Всі сіли за ___________.
Коли це веде лисичка свого____________________
Доводить до _____________, всі його чекають.Посміхаються.
— Ма-у!.. Ма-у!.. Ма-у!..Радий Вас_____________________
Я хочу, щоб ми були ___________________- сказав кіт.
_ Пригощайсь , мовили всі разом ___________________.
Всі смакували борщем. Він вийшов дужееее смачний. Тому, що приготовлений з любовю та ____________.
Кіт запросив свої товаришів на смачний пиріг який приготував власноруч. От і казочці кінець, а хто слухав______________________.
1. Чи сподобалась вам казка?
2.За що ви б хотіли похвалити звірів ?
3.Яку пораду дали б лисичці?