Урок.Аналіз поезії К.Галчинського "Пісня про солдатів з Вестерплятте"

Про матеріал
Урок на якому не лише аналізується поезія, але й з'ясовується її актуальність
Перегляд файлу

 

Тема. К.Галчинський «Пісня про солдатів з Вестерплятте»

  1. Асоціації (додаток 1-3 )

Почнемо нашу роботу із  зображень. Подивіться уважно на фото. Які емоції та асоціації вони викликають.

  1. Війна, страх, вибухи, небезпека, жах, біль, смерть…
  2. Солдати, захисники, відвага, мужність, доблесть, честь, рятівники…
  3. Півострів, пам’ятник, шана, історія, подвиг, Вестерплятте…
  1. Оголошення теми

Ви вивчали твори про війну? Які?

Сьогодні ми з вами поговоримо про поезію Констати Галчинського «Пісня про солдатів з Вестерплятте». Давайте пригадаємо, як вона звучить і про що в ній йдеться.

  1. Аудіо та відео перегляд
  2. Алгоритм аналізу поезії

Пропоную аналізувати поезію за таким алгоритмом

  1. Автор і назва твору
  2. Рік написання, що стало поштовхом для створення

1939р. Перший бій Польської військової кампанії ознаменував початок Другої світової війни в Європі. 1 вересня 1939 року німецька піхота за підтримки військово-морських сил напала на польський військово-транзитний склад на півострові Вестерплятте, в гавані вільного міста Данциг. Гарнізон був укомплектований лише 182 солдатами, але попри чисельну перевагу супротивника та постійні авіаудари, захисники тримали оборону впродовж семи днів. Окупанти вважали, що зламають оборону за кілька годин, але шалений опір солдатів Вестерплятте став для них несподіванкою. Гітлерівці зазнали величезних втрат. На жаль, сили були нерівні, і 7 вересня польські військові здалися в полон. Усіх їх було відправлено у табори для військовополонених.

 

  1. Вид лірики (інтимна, пейзажна, патріотична, філософська, релігійна)
  2. Тема . Розповідь про опір захисників з Вестерплятте (додаток 4)
  3. Ідея . Захист Батьківщини – обов’язок кожного (додаток 5)

6.Художні засоби . Епітети  (осяйні поляни, рівний крок, час чудесний, верес небесний). Порівняння (стояли в Гданську ми, як мур). Метафори (дні спинили плин, ми в хмарах після бур, не брали нас гармати). Антитеза (вітри зими- теплі дні, боліли рани- весела путь). Повторення (Солдати з Вестерплятте). Персоніфікація – різновид метафори, в якому ознаки істоти переносяться на неживі предмети (путь веде, зір плине, слух сяга зірок) (додаток 6 )

7.Роздуми і почуття навіяні поезією

 

 

  1. Проблемне запитання

Чи актуальна тема вірша на сьогодні? (Так, бо у нас йде війна)

Як нашим солдатам в зоні АТО ?(важко, страшно, самотньо…)

Що ми можемо для них зробити? (памятати, вірити в них, підтримати)

  1. Лист солдату

Давайте напишемо солдатам невеликі листи з побажаннями, словами підтримки та вдячності. Можна прикрасити лист схематичними малюнками. Завершення (прослуховування пісні С.Тарабарової «Повертайся живим»)

На цьому ми завершуємо з вами нашу роботу. Дякую за співпрацю. І нехай всі наші солдати повернуться додому живими.

 

Додаток 1-3

 

 

 

 

Додаток 4

Додаток 5

 

Додаток 7-8

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Зарубіжна література 7 клас (Волощук Є.В.)
Додано
29 квітня 2020
Переглядів
12229
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку