ознайомити учнів із правилами безпечної поведінки вдома; вчити обирати безпечні місця і предмети для ігор удома; формувати вміння і навички, що допоможуть уникнути небезпечних ситуацій удома під час відсутності батьків; спонукати учнів до виконання правил поведінки вдома; виховувати обережність, вміння чинити розсудливо.
Тема « Безпечні місця для ігор і розваг»
Мета: ознайомити учнів із правилами безпечної поведінки вдома; вчити обирати безпечні місця і предмети для ігор удома; формувати вміння і навички, що допоможуть уникнути небезпечних ситуацій удома під час відсутності батьків; спонукати учнів до виконання правил поведінки вдома; виховувати обережність, вміння чинити розсудливо.
ХІД УРОКУ
Коло «Ми веселі, ми чудові, ми кмітливі, ми просто клас»
Дерево «Очікувань»
- Чого ви чекаєте від сьогоднішнього уроку?
Щоб урок минув немарно,
Нам сидіти треба гарно.
Вчити правила пора
З основ здоров'я, дітвора!
Вправа «Впіймай м’яча»
- Чому треба жити з усіма в мирі і злагоді?
- В які ігри ви граєтеся із друзями?
- Де ви граєтеся із друзями?
III. Повідомлення теми та мети уроку
— Сьогодні на уроці ви вивчатимете правила безпечної поведінки вдома, навчатиметеся обирати безпечні місця і предмети для ігор удома.
IV. Вивчення нового матеріалу
1 Вправа «Мікрофон»
Вам, напевно, доводилося залишатися вдома без дорослих. Розкажіть, чим ви займаєтеся, коли залишаєтеся вдома наодинці.
Завдання: обговоріть з батьками, які місця вдома безпечні для навчання та гри.
Висновок: за відсутності батьків удома слід поводитися якомога обережніше. Можна читати, малювати, гратися.
2. Перегляд відео «Уроки обережності від Тітоньки Сови»
2 Бесіда «Яке місце для ігор можна вибрати вдома»
Для власної безпеки краще гратися у своїй кімнаті або в загальній кімнаті в своєму куточку. Щоб не нашкодити собі та іншим, на місці розваг завжди повинно бути чисто і прибрано.
А що для цього робите ви, діти? (Прибираємо місце після кожної ігри, не смітимо тощо.)
А ще дуже зручним місцем для тихих ігор є ваш робочий стіл. За ним зручно малювати, клеїти, гратися у настільні ігри.
4. Робота над віршами
— Послухайте вірші про те, як можна безпечно розважатися вдома і на вулиці.
НАЙКРАЩА ІГРАШКА
— Не вгадать тобі нізащо,
Котра з іграшок — найкраща!
— Знаю! Трактор заводний!
Зовсім ні!
Електрична залізниця!
Помилився!
Ну, тоді це пароплав!
Не вгадав!
Зрозуміло: це літак!
Знов не так!
Добре, відповідь я дам: Та, яку зробив ти сам!
А. Костецький
ІЗ ЛЯЛЬКАМИ
Біля хати квітне сонях,
В хаті — лялька, в ляльки — доня.
Мама лялька бавить лялю...
А ти хто для них, Наталю?
І Наталя меншу взяла...
— Я — бабуся їй, — сказала.
А. М'ястківський
М'ЯЧИК
Хто проскаче без упину
День і ночі половину,
І при цьому ані трішки
Не натомить власні ніжки?
Хто ж це так, малята, скаче?
Відгадали? Звісно — м'ячик!
К. Гнатенко
Висновок. Дуже важливо вміти обирати безпечні ігри.
— Чи може гра в м'яч бути небезпечною? {Необережні рухи можуть спричинити падіння важких речей, розбивання скла, коротке замикання тощо.)
4 Робота над загадкою
• В дні погожі сонцем грає, А на морозі розцвітає. (Вікно)
6 Відеофізкультхвилинка
V. Узагальнення та систематизація отриманих знань
1 Робота в парах
— Розгляньте малюнки. (Картка 1) Назвіть зображені предмети. (Швацька машинка, іграшка, голки, пилка, молоток і цвяхи, кубики, лялька, вентилятор, комп'ютер)
— Позначте червоним квадратиком небезпечні для ігор предмети.
На малюнках знайдіть помилки, яких припускаються звірі. Обведіть їх червоним олівцем.
Розгляньте малюнки. (Картка 3) Що роблять діти? Складіть речення.
2 Гра «Четвертий зайвий»
— Ці місця небезпечні для навчання та гри. Знайдіть зайвий малюнок. (Картка 4)
VI. Підсумок уроку Вправа «Мікрофон»
- Які правила небезпечної поведінки вдома ви запам'ятали?
- Як обирати безпечні місця і предмети для ігор удома?
- Які безпечні ігри вдома ви обиратимете?
- Які поради допоможуть уникнути небезпечних ситуацій удома під час відсутності батьків?
1