Урок "Безсполучникове складне речення. Смислові відношення між частинами безсполучникового складного речення "

Про матеріал
Урок української мови побудовано на матеріалі повісті М.Гоголя "Тарас Бульба", яку щойно вивчили на уроках української літератури.
Перегляд файлу

Комунальний заклад Сумської обласної ради

«Обласний ліцей-інтернат спортивного профілю «Барса»

 

 

Конспект уроку української мови в 9 класі

 

ТЕМА: Безсполучникове складне речення. Смислові відношення між частинами безсполучникового складного речення

Мета: поглибити в учнів знання про безсполучникове складне речення; ознайомити з основними ознаками, смисловими відношеннями між частинами безсполучникових складних речень; розвити вміння знаходити ці синтаксичні конструкції у висловлюваннях, правильно інтонувати їх, аналізувати будову безсполучникових складних речень, смислові відношення в них; на основі мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати почуття поваги до козацтва й любові до рідної землі.

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів:

Учень (учениця):

Знаннєва складова

пояснює смислові відношення між частинами безсполучникового складного речення;

правильно ставить розділові знаки між частинами безсполучникового складного речення та обґрунтовує їх.

Діяльнісна складова

знаходить у тексті безсполучникові складні речення;

визначає основні ознаки, смислові відношення між частинами безсполучникових складних речень;

розмежовує безсполучникові складні речення й сполучникові (складносурядні й складнопідрядні);

розрізняє види безсполучникових складних речень за характером синтаксичних і смислових зв’язків між частинами їх;

правильно інтонує безсполучникові складні речення.

Ціннісна складова

оцінює виражальні можливості безсполучникових речень в усних і письмових висловленнях.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань (формування мовної компетенції).

ПЕРЕБІГ УРОКУ

  1. Організація навчальної діяльності.
  2. Актуалізація опорних знань.

https://learningapps.org/display?v=p5eqfk20c19

  1. Оголошення теми уроку

Оголошення епіграфу уроку, перегляд відео

 

Формулювання мети та завдань уроку.

  1. Мотивація навчальної діяльності.
  2. Вивчення нового матеріалу.
  1. Дослідження-спостереження

  1. Робота з підручником.

  1. Спостереження над мовним матеріалом.

         Учорашні бурсаки раптом перемінилися: замість брудних чобіт — червоні сап'янці зі срібними підківками; шаровари, як Чорне море завширшки, з силою складок і зборок, обперезані золотим очкуром; до очкура начеплено було довгі ремінці на люльку з китицями та всякими брязкальцями. Кармазинові жупани, з блискучого, як вогонь, сукна, підперезані мережаним поясом; турецькі, золотом биті, пістолі були засунуті за пояс; шабля бряжчала при боці. Їхні лиця, ще не дуже засмаглі, здавалося, покращали й пояснішали; молодий чорний вус тепер наче яскравіше відтіняв їхню білизну і дужий, могутній цвіт юності; вони були прегарні під чорними смушковими шапками з золотим верхом.

  1. Пояснювальний диктант.     Упізнай героя

……був із корінних полковників давнього гарту: весь він удався на бойове завзяття і відзначався крицевою щирістю своєї вдачі.

……один із перших ставав під знамена спритних бурсаків і ніколи й ні за яких обставин не виказував своїх товаришів; ніякі канчуки й різки не присилували б його таке вчинити.

 

Жіноча постать часто витала в його розпалених мріях; він, слухаючи філософські диспути, повсякчас бачив її — свіжу, чорнооку, ніжну.

  1. Лексична робота.

  1. Скласти БСР.

Скласти безсполучникове складне речення про Тараса Бульбу, його синів чи козацтво загалом

VI. Підсумок уроку

 

VІ. Домашнє завдання

VII. Рефлексія.

1. Слово вчителя

- Одним з показників людської духовності й культури є пам'ять про минуле, у якій ми черпаємо досвід життя.

Подвиг, мужність, безкорисне служіння Батьківщині, товаришам назавжди залишається в пам’яті нащадків. Героїв пам’ятають, про них складають вірші та співають пісні, їх подвиги повторюють наступні покоління.

Відео «Козацький марш»

          Знайшовся слід Тарасів. І поміж тими козаками, поміж тими всімома полками найвиборніший був один полк, і вів його Тарас Бульба. Не варто описувати ні всіх боїв, де показали себе козаки, ні всього, що трапилося під час тієї війни: все те записано на сторінках літопису. Відомо, яка буває війна в нашій землі, коли вона підіймається за святу віру: нема дужчої сили, як віра. Грізна вона і нездоланна, як нерукотворна скеля серед бурхливого, вічно мінливого моря. З самої середини морського дна здіймає вона до неба непробивні свої стіни, вся збудована з суцільного каменю. Звідусіль її видко, і дивиться вона просто у вічі хвилям, що котяться повз неї. 1 горе кораблеві, що ненароком наскочить на неї! На тріски розлітається його недолуга снасть, тоне й трощиться на гамуз усе, що є на ньому, й повітря здригається від жалібного крику тих, що йдуть на дно.

…А вже вогонь піднявся вгору і лизав його ноги, обіймаючи потроху все дерево... Та хіба знайдуться у світі такі вогні й муки, така сила, що перемогла б козацьку силу?..

 

 

docx
Додано
10 березня 2019
Переглядів
4284
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку