Урок "Бібліотека-мій затишний дім"

Про матеріал
Мета: вдосконалювати вміння правильного свідомого читання; розширювати знання учнів про бібліотеку;збагачувати мовлення дітей бібліографічними термінами,розвивати вміння орієнтуватися в структурі тексту; розвивати пам'ять ; виховувати інтерес до читання, до книги.
Перегляд файлу

Тема: Бібліотека-затишний дім для зустрічі з книгою(за матеріалами Державної бібліотеки України для дітей)

Мета:вдосконалювати вміння правильного свідомого читання; розширювати знання учнів про бібліотеку;збагачувати мовлення дітей бібліографічними термінами,розвивати вміння орієнтуватися в структурі тексту; розвивати пам'ять ; виховувати інтерес до читання, до книги.

Обладнання:картки для читання,для роботи в парі та в групі;  картки з прислів’ями, презентація про найбільші та найкрасивіші бібліотеки світу; картини про Державну бібліотеку України для дітей; ілюстрація «дерева настрою», жовті та коричневі листочки;  виставка книг із шкільної бібліотеки.

Хід уроку

I Організаційний момент

1.Психологічна настанова

В цьому класі вся рідня,

Я,ти,він,вона.

Посміхнись  тому,хто справа

Посміхнись тому,хто зліва.

Ми - одна сім'я.

- Сідає краса нашого класу,а потім сила нашого класу( дівчатка,хлопчики)

2.Метод «Мікрофон» (діти вішають картки на дошці)

-Я хочу,щоб урок наш був продуктивним,а ви яким хочете бачити наш урок?(цікавим,повчальним, загадковим)

- Щоб цього досягти-якими ви повинні бути?(дисциплінованими, уважними, активними, вміти слухати один одного)

3.Мовна розминка

Вправа «Закінчи речення»

- Ми працюємо над розділом…(Похвала книгам!)

-У Стародавньому Єгипті виготовляли книги з…(папірусу)

-У Стародавньому місті люди навчилися робити із шкіри тварин…(пергамент)

- Перша друкована книга з'явилася…(у німецькому місті Майнці )

- Винахідником друкарського верстата був…( Йоганес  Гутенберг )

- Ваші відповіді були чіткими і точними . Це свідчить про те,що у вас добрі знання з теми,які вам знадобляться у майбутньому.

4.Мовленнєва розминка

И   А   О   У   Е   І

  • Читаємо чітко, добавляємо емоції

И- злякались когось ,А- злякались самі, О- здивувались,У-ви незадоволені, Е- задумались,І-посміхнулися.

5.  Вправи, що сприяють формуванню швидкої реакції на слово, розвиткові навичок читання за здогадкою

 Що це? Великі, малі, друковані, писані; рідна, милозвучна, барвінкова; цікава, захоплююча, науково-популярна.(Літери, мова, література)

II Передбачення та повідомлення теми і мети уроку

1.Послухайте вірш 

— Послухайте вірш.


Сумувала книжечка

У бібліотеці

угорі високо

книжечка стояла

сумно й одиноко.

Прибігали дітки

чемні невеличкі,

не могли дістатись

верхньої полички.

Книжечка просила

тихо і печально:

— Прочитайте, дітки,

я така повчальна,

і така цікава,

для усіх згоджуся...

Раптом опинилась

у руках Катрусі.

Втішилися книжка

і мале дівчатко,

що в бібліотеку

завітало з татком.

Леся Вознюк


— Куди завітала Катруся?

— Що вона знайшла в бібліотеці?

— Важко знайти людину, яка б не любила читати, бо книга це аптека душі.

-Давайте подивимся як книга проходила свій шлях.

І часто вдома вже немає жодної нечитаної книги. Тоді читач звертається до бібліотеки.

     Отож, тема нашого уроку: «Бібліотека-затишний дім для зустрічі з книгою».

III. Сприймання  нового  матеріалу

1.Вступне слово вчителя :

- Безмежна сила книги-без неї людина сліпа . Книга відкриває нам великий світ . Яскраво сяє у руках діточок і дорослих . Від іі світла йде прозріння і книга від цього радіє . Дуже часто читачі звертаються до бібліотеки . Бібліотека-це дім мудрості, аптека для душі (слова на ілюстрації)

- Чому так говорять?(відповіді дітей)

— З незабутніх часів з’явилися бібліотеки. Слово це грецького походження й означає: бібліо — книга, тека — зберігання. Справжньою перлиною древньої епохи вважають бібліотеку царя Ассирії Ашшурбанапала. Вона була створена в VII столітті до нашої ери в столиці Ассирії Ніневії. Найбільшою в стародавньому світі вважалась бібліотека в Єгипетському місті Александрії. Її називали одним із семи «чудес світу».

-Давайте пригадаємо що ми знаємо про наші бібліотеки.

— Що вам вже відомо про перші древні бібліотеки на Русі? — Перша державна бібліотека на Русі була створена в Києві в XI столітті Ярославом Мудрим.

-Де та ким була заснована перша бібліотека?

-Что сталося з першою бібліотекою? – У 1240 році під час набігів хана Батия, бібліотека зникла.

- Що зараз на місці стародавньої бібліотеки? Стоїть пам’ятник, на якому зображений Ярослав Мудрий з книгою в руках. (Відповіді дітей.)

— Правильно, молодці. Перша державна бібліотека на Русі була створена в Києві в XI столітті Ярославом Мудрим.

Найбільша сучасна бібліотека знаходиться в Москві. Бібліотеці понад сто років. У ній зберігається 30 мільйонів книг, журналів, газет. Тут живуть книги-великани заввишки понад півтора метра, книжки-малята завбільшки з поштову марку.

2.Словникова робота (діти спочатку читають повільно , а потім на одному диханні кожне слово)


А-БО-НЕ-МЕНТ

КА-ТА-ЛОГ

СПИ-СОК

ШИФР

ПРИ-МІР-НИК

 БІБ - ЛІ - О-ТЕ-КАР

ЧИ-ТАЛЬ-НИЙ

СПИ-СОК

СТЕНД

АД-РЕ-СА

СТЕНД


3.Читання  комбінованим способом (читає вчитель,потім троє учнів,які добре читають)

-З ким порівняв читач бібліотекаря ?

IV. Закріплення, систематизація знань учнів

1. Читання з маркуванням.

Пояснення не зрозумілих слів.

Читання фонтанчиком, ланцюжком.

2.Фізкультхвилинка(музичний супровід)

3.Вибіркове читання

- Що означає слово бібліотека?

- Як називається відділ,де видають книги додому?

- Що і де можна почитати в бібліотеці?

- Що допоможе вибрати книгу?

- Коли слід повертати книги в бібліотеку?

- Чим займається бібліотекар?

4.Вправа над швидкістю читання(другий абзац тексту читають разом за вчителем  три рази  , кожного разу прискорюючи,а потім самостійно скоромовкою з простукуванням)

5.Гра «Розвідники»

- Знайдіть і зачитайте близькі за значенням слова  до слова бібліотека.

-В останньому абзаці відшукайте найдовші слова.

-В 1-му абзаці-трискладові слова.

6. Робота з малюнками.

-Розгляньте малюнки. Знайдіть у тексті абзаци, яким відповідає зображення.

7.Робота з прислів’ями.

- На картках правильно з'єднати початок речення з його продовженням .І прочитаємо  «прохання книг»

Щоб книжки не бруднити -                         буде все тобі в порядку

Зроби закладку -                                            бо забрудниш сторінки

Не читай під час іди,                                     треба вчасно руки мити

8.Вправа «В лучи в ціль»

(В одних дітей лежать на партах карточки з  початком  прислів’їв ,а у інших – їх  кінець . Учень,у якого початок - виходить до дошки  і показує його всім . Діти про себе читають і виходить той , у кого продовження прислів’я . Становиться рядом , а учні разом читають правильність складеного прислів’я. Складені прислів’я прикріплюють магнітами до дошки.)

КНИГА  ВЧИТЬ                                                               ЯК НА СВІТВ ЖИТЬ

КНИГУ ЧИТАЮТЬ НЕ ОЧИМА,                                    А РОЗУМОМ

ЗОЛОТО ДОБУВАЮТЬ                                                  А ЗНАННЯ-З КНИЖОК

У ЗЕМЛІ,

- Яке з цих прислів’їв  найбільше підходить до вас, учнів?

9.Робота в групах

1-ша-відновити послідовність подій цього тексту

     - Вибрати книжку  допоможе каталог.

-У більшості бібліотек є відділ, де видають книги додому .

-У нашій країні найбільшою є Національна бібліотека України для дітей.

     - Бібліотекар – перший порадник усіх , хто прийшов до книгозбірні.

10.Гра «Утвори слово»

ГАЇ        ЗЕЛЕН А           ТАБІР

ЖУРБА      НАМИСТО          ЛИМОН

(Першого разу прочитайте слова швидко, другого-швидко читайте перший склад кожного слова та утворіть нові слова – газета , журнали )

11.Це цікаво!

Перегляд відео «7 кращих бібліотек світу».

Підсумок уроку . Рефлексія

- Якими новими словами,термінами ви збагатили свій словниковий запас?

- Продовж  речення :

Сьогодні на уроці я зрозумів….

Вважаю , що людям потрібно ….

Хотів ( хотіла ) би порадити усім - усім ….

V. Підсумок уроку

— Якими новими словами, термінами ви збагатили свій словниковий запас? Що цікавого дізналися з розповіді?

 

VI. Підсумок з теми «Похвала книгам» (у вигляді тестування)

1 варіант

1) У стародавньому Єгипті виготовляли книги з:

а) глини;

б) папірусу;

в) тканини.

 

2) Винахідником друкарського верстата був:

а) Ярослав Мудрий;

б) Йоган Гуттенберг;

в) Володимир Великий.

 

3) Хто був засновником бібліотеки в Київській Русі?

а) Монахи;

б) Ярослав Мудрий;

в) Борис.

 

4) Абонемент — це:

а) відділ, де зберігаються книги;

б) відділ, де видаються книги додому;

в) місце у бібліотеці, де лагодять книги.

 

2 варіант

1) У Стародавньому Єгипті  робили книги з окремих:

а) глиняних плиток;

б) дощечок;

в) паперу.

2) Відомий майстер-друкар:

а) Володимир Великий;

б) хан Батий;

в) Іван Федоров.

 

3) Який князь на Русі створював перші школи?

а) Ярослав Мудрий;

б) Володимир Великий;

в) Борис.

 

4) Як називається невеличка книжечка, яка заведена на усіх читачів бібліотеки і до якої вписують дані про взяті книги?

а) Каталог;

б) формуляр;

в) абонемент.

Домашнє завдання

 с.42, намалювати малюнок до прочитаного твору

 

 

 

 

 

 

       

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Філіпова Аліна
Додано
19 лютого 2023
Переглядів
469
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку