Урок брейн -ринг «Українська революція 1917-2918рр»

Про матеріал

Урок брейн- ринг «Українська революція 1917-2918рр» Мета уроку:формувати пізнавальний інтерес до вивчення історії України, цікавість та бажання до подальшого здобуття знань, вмінь та навичок. Розвивати критичне мислення, комунікабельність, уважність ,вміння працювати в команді.Виховувати почуття відповідальності та взаємодопомоги

Перегляд файлу

                                Урок  брейн- ринг

Тема уроку : «Українська революція  1917-2918рр» (сл.1)

Мета уроку: освітня: формувати пізнавальний інтерес до вивчення історії України, цікавість та  бажання до подальшого здобуття знань, вмінь та навичок;

розвивальна: розвивати критичне мислення, комунікабельність, уважність ,вміння працювати в команді

виховна: виховувати почуття відповідальності та взаємодопомоги

Обладнання:мультимедійний проектор, мультимедійна презентація, апаратура для гри.

Тип уроку:нестандартний урок

Вид уроку:урок-гра

                     Хід гри

І.Організаційний момент.

Клас поділяється на дві команди, кожна з яких обирає капітана команди та назву.

ІІ.Оголошення теми та правил гри

Розповідь вчителя.

   Правила гри.

1.Гра триватиме в декілька турів  (сл.2)

1. Терміни

2. Дати

3.Географічні об’єкти

 4. Історичні особистості

2.В кожному раунді прозвучать по 10 питань.

3.Вчитель зачитує питання, після чого звучить команда «час»,після якої ви отримуєте право скористатися пристроєм ,який знаходиться на вашому столі. Команда яка першою скористалась пристроєм – отримує право відповіді. Якщо ж ви це зробили до команди «час»- це буде вважатися «фальш – старт» і ви втрачаєте право відповіді. Воно переходить до ваших суперників. На обговорення питання команди мають 1 хв. За правильну відповідь команда отримує 1 бал. Неправильна відповідь-0 балів.

4.Перемогу отримує команда ,яка отримала більше балів.

-То ж бажаю вам вдалої гри .

ІІІ. Проведення гри

  1. Терміни і дати

Слайди демонструються після отриманої відповіді та коментуються вчителем

1.Питання.

Державно-політичний акт вищих органів влади ,що має форму звернення до народу(Універсал)

(сл.3)

2.Питання.

Документ з категоричною вимогою, пов'язаний з обмеженням часу, який даний на її виконання, а також з погрозою серйозних наслідків у випадку її невиконання.(Ультиматум)

(сл.4)

3.Питання.

Революційний парламент України, який керував українським національним рухом. Період дії: 4 (17) березня 1917  29 квітня 1918.(УЦР)

(сл..5)

4. Питання.

Форма самоуправління частини території держави ,що здійснюється в межах передбачених законодавством (автономія)

(сл.6)

5. Питання.

Виконавчий орган Тимчасового ЦВК Рад України, сформований у Харкові грудня 1917

(Народний секретаріат)

(сл.7)

6. Питання.

Форма правління ,за якої влада знаходиться в руках одноосібного керівника(монархія)

(сл.8)

 

7.  Питання.

Уряд Української Центральної Ради, що діяв з 15 (28) червня 1917 до 9 (22) січня 1918 року. За визначенням УЦР, «вищий революційний орган українського народу»

(сл.9)

Підведення підсумків першого туру змагання та визначення команди переможця.

 

  1. Дати

1.Питання

Сл.10.

«Хай буде Україна вільною. Не одділяючись від всієї Росії, не розриваючи з державою Російською, хай народ український на свої землі має право сам порядкувати своїм життям. Хай порядок і лад на Вкраїні дають вибрані вселюдним, рівним, прямим і тайним голосуванням Всенародні Українські Збори (Сойм)…» Назвіть число місяць рік проголошення даного документу.

2.Питання

На Аскольдовій могилі 
Поховали їх — 
Тридцять мучнів українців, 
Славних, молодих… 

                                Павло ТИЧИНА

Коли відбулась подія повязана з рядками вірша?(16(29)січня 1918р)

                       (сл..11)

 

3.Питання.

Коли УЦР видала документ ,якому відповідає гасло «Хай живе самостійна Україна»

(9.01.1918р)

 (Сл.12)

4.Питання.

Одразу по зреченню царя і переходу до республіканської форми правління, в Києві почалось активне політичне життя. Протягом кількох днів відбувалися зустрічі й наради представників різних організацій, політиків, військових. Внаслідок цього було створено представницьку форму.А коли її було сторено.?(4(17)березня 1917р

(сл.13)

5. Питання.

Києві відбувся перший представницький форум українського руху, який перетворив Українську Центральну Раду з київської на загальноукраїнську організацію.Назвіть коли він розпочав свою роботу?(6(19)квітня 1917р)

(сл.14)

6. Питання.

«Уся свідома й напівсвідома Україна за тих днів стала на коліна й молитовно, в захваті визволення, в запалі смілості, в високій, піднесеній готовності до боротьби, до творчості заспівала «Ще не вмерли України, і слава, і вола» Коли відбулася подія, яку так описав В.Винниченко?(10(23)червня 1917р

(сл.15.)

7. Питання.

Коли проголошено встановлення радянської влади в Україні ?(12.12.1917р)

(сл.16)

Підведення підсумків другого туру змагання та визначення команди переможця.

 

 

3.Географічні об’єкти

1.Питання

 

"Нерівний бій між переважаючими радянськими частинами і студентським українським куренем, внаслідок якого було взято у полон і розстріляно більшовиками близько 300 українських бійців - студентів та гімназистів"А де відбувся бій про який описує автор?

(ст.Крути)

(сл..17)

2.Питання

Яке місто було першою радянською столицею?(Харків)  (сл.18)

3.Питання.

В якому місті УЦР проголосила Універсали?(Київ) (сл.19)

4.Питання.

Яку республіку започаткували більшовики наприкінці 1917р? (Донецько-Криворізьку) (сл.20)

5. Питання.

В якому місті було скликано Демократичну нараду?(Петроград)

6. Питання.

Куди переїхала УЦР після вступу до Києва більшовицьких військ?(Житомир)(сл.21)

 

7. Питання.

Де було перехоплено більшовицькі війська ,які йшли на Київ у листопаді 1917р

(поблизу Вінниці)

Підведення підсумків третього  туру змагання та визначення команди переможця.

 

4. Історичні особистості

1.Питання

 “Він писав нам нашу історію і творив нам нашу історію” Про кого так писав І.Крипякевич?

(М.Грушевського) (сл.22)

2.Питання

Про якого діяча йдеться в уривку з історичного джерела?    «Він залишався романтиком, навіть очолюючи перший український уряд-Генеральний Секретаріат, він жив більше емоціями та образами, ніж реаліями повсякденного життя. Риторикою та пафосом були просякнуті навіть акти державної ваги – Універсали ЦР, до творення яких він мав безпосереднє відношення…»

(В.Винниченка)  (сл.23)

3.Питання.

Шлях звільнення кожної нації густо кропиться кров’ю. Нашої — так само. Кров’ю чужою і своєю. Ворожою і рідною.(С.Петлюра) (сл.24)

 

4.Питання

Часи вишиваних сорочок, свити та горілки минули і ніколи вже не вернуться. Третя українська інтелігенція стає до боротьби за свій народ, до боротьби кривавої, безпощадної.(  М. МІХНОВСЬКИЙ) (сл.25)

5. Питання.

Позначте прізвище діяча ,який очолював 40-тисячний корпус,що восени 1917р оголосив

про своє підпорядкування УЦР (П.Скоропадський) (сл.26)

 

6. Питання.

Кому належать слова ««Добре робити історію важливіше, ніж гарно писати її» та«Біда України у тому, що нею керують ті, кому вона не потрібна» ,авторство якого приписується йому              (М.Грушевського).

7. Питання.

Хто очолював делегацію від ТУ ,що прибула до УЦР після проголошення ІУніверсалу?

(О.Керенський)

Підведення підсумків четвертого туру змагання та визначення команди переможця.

ІV.Підведення підсумків гри.

 

docx
Додано
7 липня 2018
Переглядів
2042
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку